Heeeeeeeeeeele dikke lymfeklier --> Pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Heeeeeeeeeeele dikke lymfeklier --> Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 13:03

Hallo,

Ik heb echt een ontzettend dikke lymfeklier aan de linkerkant van mijn hals. De rechterkant kun je ze wel iets voelen, onder de oksels ook, maar niet heel erg verder. Ik ben maandag naar de dokter geweest en ze had het wel iets over pfeiffer, maar daar hoefde ik verder nog niet op te testen enz. Het zou gewoon een virus zijn. Dit was een andere dokter dan normaal, want mijn eigen dokter was er niet. Nu gaat het steeds slechter, m'n klier wordt nog dikker, het is echt niet meer normaal, zo'n groot ei dat er zit. Ook kreeg ik gigantisch last van het slikken dus ik dacht aan een keelontsteking en ik ging terug naar de huisarts, want ik dacht ik moet dan waarschijnlijk antibiotica. Nu zei hij gelijk dat ik direct moest testen op Pfeiffer, want hij durfde het bijna met zekerheid te zeggen dat het dit was. Nou, net bloed laten prikken en maandag krijg ik de uitslag. Maar het doet zo'n ontzettende pijn, die klier. En slikken, pfff, krijg niks weg! Verder had hij het erover van mocht het toch niet Pfeiffer zijn, dan moest ik terugkomen en dan ging hij iets doen, maar wat? Ik weet het niet? Daar was hij niet echt duidelijk over. Herkent iemand dit misschien? Ik hoor graag meerdere ervaringen. Ik zit er toch wel mee dat ik dadelijk echt Pfeiffer heb en dat ik dan zoveel moe ben dat ik bij alles achter ga lopen enz..

Groetjes Sophie

Georgette

Re: Heeeeeeeeeeele dikke lymfeklier --> Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:07

Zonder er meteen op te reageren, hou ik dit topic even in de gaten. Lachen

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:09

Ik ga het wel even per pb sturen..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:01

Ik heb idd bij de Ziekte van Pfeiffer gehad, dat mijn lymfeklieren in mijn hals zo opzwollen dat ze mijn luchtpijp dichtdrukten. Ik ben er zelf een half jaar uit geweest (niet naar school ed). Ik mocht over maar heb vrijwillig het jaar over gedaan.
Sterkte ermee.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:07

Ik heb begin dit jaar ook Pfeiffer gehad, maar we kwamen er pas achter toen de infectie zelf al over was. Dikke klieren, hoesten, keelpijn, etc. Ik was wel moe, maar heb gewoon kunnen werken. Waarschijnlijk opgepikt op school, ik ben docent, nadat ik een tijd uit de running was geweest door gebroken ribben, etc.
Er bestaan homeopathische middelen, o.a. Kalium Phosphoricum, wat je weerstand verbeterd en het kalium en fosfor gehalte in je bloed verbeterd waardoor je sneller geneest. Ook zijn er acupuncturisten ( o.a. in Borculo, dus voor jou te doen) die kunnen helpen bij de genezing. Als je informatie wil daarover dan via PM.
Sterkte ermee.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:08

het kan ook een lymfklierontsteking zijn. ik heb het ook gehad en dan zwellen dus ook je lymfklieren op. vooral die in je nek/rondom je oor zijn dikker en kan erg pijnlijk zijn. bij mij deed het dan weer geen pijn maar je hebt er best wellast van

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:10

ik heb gisteren ook te horen gekregen dat ik pfeiffer heb.
bijna 3 weken geleden zei ik ineens toen ik met een vriendin aan het eten was van, hee, das gek, ik heb zo'n rare bult bij mijn hals maargoed, verder geen last van. Toen kreeg ik bijna 2 weken geleden ineens ontzettende keelpijn en nog erger opgezette klieren dus maar meteen naar de huisarts gegaan en een antibiotica kuur gekregen. Na 4 dagen was er nog helemaal geen verbeteringen maar werd wel supermisselijk van die antibiotica dus ben ik daar mee gestopt. Ik kon echt bijna niet meer slikken zoveel pijn als t deed maar ik moest af en toe wel want ik zat ook nog helemaa dicht dus kon niet meer door mijn neus ademen. Dus toen maar weer terug gegaan naar de huisarts en toen dinsdag bloed laten prikken. Ik was er echt van overtuigd dat ik geen pfeiffer kon hebben omdat ik niet extreem moe was en niemand ken die het heeft, maargoed, ik heb ook 2 weken bijna alleen maar in bed gelegen dus dat is op zich ook niet zo gek dat ik niet heel moe was. Bleek gisteren dus dat ik toch pfeiffer heb. Hopelijk valt t bij jou iig mee en heb je het niet, want het kan blijkbaar lang duren.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:11

Ik had een tijdje geleden ook ontzettend opgezwollen lymfeklieren in mijn hals. Ik ben getest op Pfeiffer, maar dat had ik blijkbaar al een keer gehad. Ik had een bacteriele infectie.
Je lymfeklieren kunnen door veel oorzaken opzwellen, hou het wel even in de gaten. Een bloedtest is zo gedaan hoor!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 15:59

Ik heb al een bloedtest gehad en krijg maandag dus de uitslag. Ik ben erg benieuwd wat eruit komt, maar de huisarts was eigenlijk ook al wel overtuigd Pfeiffer. Verder ben ik ook niet heeeeeel extreem moe, ja wel moe, maar niet echt dat ik alleen maar wil en kan slapen..

@ Krumel, eigenlijk best wel fout dat je huisarts een AB kuur voorschreef, want als je Pfeiffer hebt, werkt dat ontzettend averechts.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:03

was ook een andere huisarts dan die ik normaal heb maarja. Het leek ook gewoon op een keelontsteking, dusja. Achja, ik ben er dus ook eerder mee gestopt omdat ik echt elke keer na zo'n pil duizelig werd en het idee had dat ik bijna over mijn nek ging.
Maargoed, ik heb dus hetzelfde, ik ben echt absoluut niet fit maar ik lig echt niet heel de dag in mijn bed, en ben dat ook zeker niet van plan. Gisteren zelfs nog op sollicitatiegesprek geweest en daarna naar school.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 16:23

Oh, dan is het logisch dat je dat voorgeschreven wordt.. Hier eigenlijk precies hetzelfde, ik ben echt NIET fit en ook veel moe en gapen enz, maar niet dat ik echt hele tijd wil slapen..

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:26

Ik heb z'n bultje van de lymfeklier onder mijn oksel. Ik ben toen naar de dokter geweest en die zei dat het niet ernstig wazs Lachen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 16:32

Nouja, het is meestal ook niet ernstig, maar je moet wel een oorzaak hebben en ik wil die gewoon weten... Je krijgt niet zomaar bultjes..

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:34

ligt er denk ik ook wel aan in welke mate je het hebt.
Ik had blijkbaar ook van die bultjes onder mijn oksel maar dat had ik zelf nog niet eens gemerkt Haha!
maargoed, bij mij is echt heel mijn keel opgezet, niet fijn. Gelukkig is de keelontsteking gisteren ineens een heel stuk weggetrokken.
Maargoed, ben benieuwd naar de uitslag dan. Wel vervelend zo net voor de vakantie enzo.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:35

Schrijf je veel op je hand of arm? Dan moeten die lymfeklieren dat ''wegkrijgen'' ofzo. En penneninkt is een soort gif, zegmaar Lachen Dan gaat dat pennengif naar boven in je oksel zitten en daar komt dan een opstopping. Dat heb ik zo geleerd met bio Tong uitsteken

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:40

hahahaha, meen je dat nou serieus ja? Ik schrijf wel veel op mijn hand, maar toch komt het bij mij dus van de pfeiffer.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:41

Als het goed is wel ja Tong uitsteken Dan krijg je later ook donkere oksels.. Tong uitsteken Haha.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:41

ik hou dit even in de gaten want mijn hele nek is ook opgezwollen. heb bulgen vlak voor m´n oren (jah klinkt heel gek) en ook achter m´n oren kleine bultjes. dikke koorts heb ik ook. het zou dus bij mij best een ontsteking kunnen zijn. nog meer suggesties? wordt er echt niet goed van nu... :s

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:57

Ben net ook naar de dokter geweest en meteen naar ht ziekenhuis doorgestuurd..
moest 4 buisjes inleveren, bij mij testen ze ook oa op pfeiffer,
maar ook op minder leuke dingen
(mijn klieren zijn al maanden zo dik)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:58

nah maanden niet... maar nu een week ofzo...

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:59

Ik krijg dikke en opgezette lymfeklieren als ik een koortslip heb.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:01

naar de huisarts gaan Lachen Ik had ook koorts terwijl ik die keelontsteking nog had maargoed. Beter het zekere voor het onzekere nemen he. Als je niks hebt dan weet je dat je, je er in ieder geval niet druk over hoeft te maken.
weten jullie hoeveel buisjes je moet laten prikken voor op pfeiffer te testen? Bij mij stonden er op dat blad 2 dingen aangekruist geloof ik. (ik ben panisch voor bloed en naalden dus durfde echt niet te kijken hoeveel buisjes het waren hahaha)

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:02

Ik heb ook de andere kant op gekeken...
maar viel me echt 100% mee,
volgens mij voor iedere 'catogorie' 1 ...
ik had 6 kruisjes, en 4 buisjes

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:04

zo dat zijn er een hoop haha ik moest geloof ik ooit 6 buisjes ofzo. ook voor pfeifer.
ik denk dat ik maandag ook even langs de dok ga, want dit schiet gewoonweg niet op...

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:05

Vorig jaar moest ik voor pfeiffer 1tje..