Hebben jullie dat ook wel eens? nachtmerrie's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Hebben jullie dat ook wel eens? nachtmerrie's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 09:30

Ik had vanacht weer zo'n droom. Ik heb dus gedroomt at ik onderweg was naar een paardrijwedstrijd ofzo. Ik weet niet presies maar ik zat achter het stuur met een trailer er achter met mijn haf er in. En ik ben 15 jaar Koe Maarja ik ging dus een viadukt over en die liep in een bocht. En ergens heel ver daar beneden was weer grond.
Ik was dus aan het praten met de mensen in de auto zaten. Ik kan me niet meer herinnere wie die mensen waren of waar ik het over had. Maar de mensen kwamen me ook niet bekent voor. En ik kijk heel even om en let dus hier op. En ik knal dus zo over de rand en vlak voor dat ik over de kand val met trailer en al zie ik iets van een pluchebeer. Hij was blond met een rood strikje. Dat weet ik nog wel.
Ik zie dus ook heel het ongeluk gebeuren in de auto als ik zelf. het ging heel langzaam en het beeld deet ook een beetje roze aan zech maar. Alsof je echt iets traumaties mee maakt. Maar ik zie het dus ook gebeuren alsof het gefilmt werd.
Ook voelde ik heel de droom. Ik voelde de auto met de trailer echt achter een paar keer stuiteren. En toen stonden we stil. Ik het de auto meteen aan de kant gezet en gekeken heo het met me paard ging. Het was allenmaal heet chaoties en ben daardoor ik mijn eigen pijn eigenlijk vergeten.
Ik snap ook niet waarom ik de droom overleefd heb. er kwam geen bloed in voor ofzo maar ik ben er wel heel erg van geschrokken.
Ik werd helemaal huilend wakker. Me moeder vroeg zich ook al af wat ik aan het doen was.

Hebben jullie dit ook wel eens? Denken jullie dat het iets betekend of is dat weer erg ver gezocht van me? Pfff.... ik ben kapot en dood op.

Gr Gail

Peach

Re: Hebben jullie dat ook wel eens? nachtmerrie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:05

Pfoe een hele film Bloos Zulke dromen heb je wel eens. Ik krijg de meest bizarre realistische dromen als ik het heel warm heb in bed. Of als ik voor het slapen een spannende film heb gezien, dat wekt je fantasie helemaal op.
Als ik jou was zou ik die droom maar luchtig opvatten. Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:15

Dromen betekenen altijd iets maar meestal niet 'letterlijk'. het is het verwerken van angsten en emoties overdag. Uitzonderingen daargelaten, geloof ik niet in voorspellende dromen.
ik ben geen expert op dromengebied, maar aangezien je in je droom zelf achter het stuur zit, zou het kunnen dat je bang bent iets belangrijks fout te doen, waardoor je iemand om wie je veel geeft, pijn doet. Waarschijnlijk staat je paard hier model voor iemand die je dierbaar is.
Het zou ook kunnen dat het wel over je paard gaat, bijvoorbeeld dat het betekent dat je zwaar tilt aan de verantwoordelijkheid die je hebt voor je eigen paard. Op zich heel positief natuurlijk!

Dat je het ongeluk overleeft, is positief. Overleeft jouw paard het in jouw droom ook? Als je de droom vaak hebt, zit die angst best wel diep. Je kunt dan voordat je gaat slapen, jezelf die droom nog eens 'afspelen' in je hoofd. Maar dan maak je er een positief einde aan; bijvoorbeeld dat je je paard ongedeerd van de trailer haalt, hem kalmeert en met hem wegloopt. Met een beetje mazzel neem je dit over in je echte droom en dan is het een stuk minder eng.

Dat je niet alleen ziet in je droom maar ook voelt, hoort, ruikt, proeft, is heel normaal.

Nou sterkte!

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:24

Zo droomde ik heel veel over dat mijn zoontje stierf, op wat voor manier dan ook. Ik werd dan ook vaak overstuur wakker.
Hij is in maart dit jaar ge-opereerd aan een darmafwijking en dat bleek dus kantje boord. 1 dag later en we waren hem dus kwijt geweest. Heel stom, maar ik heb daarna nooit meer gedroomd over dit. Dus misschien bij mij toch tekens in mijn droom gehad.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:00

Ik kan me nog herinneren dat toen we in Spanje waren, ik een man met een bivakmuts zag. Ik was nog wel klein, en had toen ook héél veel nachtmerries.
Laatst had ik ook nog een droom over mijn verkochte paard, dat het helemaal niet goed ging etc. Terwijl die pony het daar véél beter heeft.

Had trouwens ergens gelezen, dat je dromen een verwerking zijn van wat je overdag hebt meegemaakt. Lachen - edit; stond hier ook al een keer eerder. -

Het was gelukkig maar 'een droom.'

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:06

ik droom soms echt de meest wazige dingen..
ik merk dan wel smorgens dat mijn hoofdkussen dan in een rolletje onder mijn nek ligt.
schijnt namelijk dat daar je "droomgebied"ligt, heb je dan een kusen wat op dat punt drukt dan kun je heel levendig gaan dromen en dus zo dat je ze smorgens nog weet.

altijd handig om toch even te kijken hoe je kussen ligt Knipoog

vaak staat een droom voor wat je die dag hebt meegemaakt of hebt gezien op tv of hebt gelezen.
alle informatie word dan in een droom verwerkt..

dus als ik een enge film zie dan droom ik daar ook vaak over,maar kan bijvoorbeeld ook iets heel geks maken van een reclame van een boom ofzo dan droom ik juist dat ik in een boomhuis woon. Haha!

op zich valt veel vrij makkelijk te verklaren ..
ik heb ook wel terugkerende dromen,zo droom ik echt heel vaak dat ik in een flatgebouw woon dat helemaal kraakt en kapot is..tot overmaat van ramp regend het ook nog heel erg en ik moet over een kapotte trap helemaal naar boven..
als ik wakker word moet ik dan altidj heel nodig plassen Tong uitsteken

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 18:44

Ja me paard heeft het overleefd gelukkig. Ik heb haar idderdaat gewoon uit de trailer gehaald en ben met haar weggelopen. Echt heel raar. Over de mensen in de auto heb ik me geen zorgen meer gemaakt.
Mijn kusen lag zoals het altijd licht. Maar ik denk dat het komt doordat ik me af en toe niet realiseer hoeveel geluk ik heb dat ik een paard heb en over hoe goed het klikt. Ookal kunnen we af en toe heel erg boos zijn op elkaar Lachen
Verder heb ik tussen de middag nog even geslapen en niet meer over gekke dingen gedroomt. dus dat was wel lekker.

Hebben jullei ook wel eens gedroomt dat jullie zwanger waren terwijl jullie dit niet waren. Ik heb hier meerder malen ovber geroomt. zelfs tot aan de bevalling toe Clown

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:06

Ik had pas een enge droom over een jonge waar ik af en toe mee praat. Hij verkrachte mij en weet ik het allemaal en nou wil niet eens meer met hem op msn praten heel raar is dat maar ik negeer hem gewoon en dat komt door die droom.

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:16

Ik heb zovaak nachtmerries.. Vooral in de hete zomernachten. Dan droom ik bijvoorbeeld dat er allemaal rondjes op me afkomen die bewegen, en hoe groter die worden, hoe groter bv mijn nagels worden, of mijn voeten. Echt zó weird en eng.. Scheve mond

Begin deze week droomde ik dat mijn vader was ontvoerd. En dat we hem konden ophalen in een bos, maar omdat ik bij de politie werkte ( Huilen van het lachen) had ik zo'n soort brilletje, waarmee ik overal door heen kon kijken. Dus ik zag dus die dader zitten met een pistool, dus zodra mama mijn vader zou halen zou ze ook gepakt worden.. Dus ik stond toen voor de keuze wat ik moest doen..
Ik hááát nachtmerries.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:44

Een aantal jaren geleden had ik dat een tijdje heel erg. Nu heb ik er amper tot niet last van! Lachen

Danisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:45

Hm, nachtmerries niet dat ik weet, maar ik droomde wel eens dat ik in een hele diepe put viel en toen lag ik dus op mijn buik,benen en armen wijd in bed toen ik wakker werd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:48

ik droom elke nacht veel gekke dingen
word vaak helemala geschrokken wakker, en kan niet meer slapen daarna
kan echt over vanalles gaan
op dromenweb meen ik kan je dingen opzoeken, maar is vrij algemeen allemaal

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:47

Ik heb ook af en toe nachtmerries, soms over de gekste en onwerkelijkste dingen.
Hoe kom je erop he... Clown

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:51

nog een paar nachtmerries van mij:
in een brandend huis vast zitten en geen kant op kunnen

mijn broertje doet stoer en springt op vakantie van het balkon af richting zwembad, maar springt ernaast op de stenen.

2 die zijn uitgekomen: mijn kat moest naar de DA en kreeg een spuitje... 1 dag later moest mijn moeder dus naar de DA en bleek kat ongeneeslijk ziek.

we hadden toen een jong poesje genomen en ik droomde dat ze ineens weg was en dood ging.... volgende dag stikt ze in een steentje en sterft.
2 heel lugubere dromen die ik als kind had meegemaakt die uit kwamen.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:04

Ik heb een tijd gehad waarbij ik gewoon echt niet durfde te slapen wegens de dromen die ik had. Het was op een gegeven moment zo erg dat ik mijn armen helemaal open had gekrabd en ik wakker werd tussen het bloed. Ik had al overwogen om naar de pyschiater te gaan maar het is uiteindelijk vanzelf weer overgegaan. Bah, krijg nu nog de rillingen als ik eraan terug denk.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:09

mijn mij zijn de dromen vaak zo realisties dat ik soms denk is het nou echt gebeurt.

als ik droom word ik vaak 1 keer wakker en dan pak ik me kuffel uit de kast en neem hem in bed (ik ben 21 Tong uitsteken) 's ochtends verdwijnt ze weer in de kast Lachen Tja ik vind het dan fijn om ff iets vast tehouden Knipoog

nou weltruste en droomse XXX

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:15

Ik heb niet vaak nachtmerries, maar ga wel vaak helemaal op in mijn droom zeg maar, dat als ik in het water val ofzo (in m'n droom) dat m'n lichaam dat een soort 'schok' maakt, dus éen felle beweging maakt, dan ben ik ook vaak weer wakker.. heel raar...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:16

ik heb vaker enge dromen gehad. heb bij keertje gedroomt dat ik op de snelweg ree(heb al jaren mn rijbewij en ree om het weekeind op de nelweg) en dat er een blauw buje voor me ree en bij mij in de auto zaten klagenoten. en we kregen een ongeluk.( heb het precies zien gebeuren) heb deze droom vaker gehad. op 14 feb hadden we een uitje van school met de da(tevens ook mn eigen da) en kregen we een ongeluk ik ree dus achter hem en knalde erop. en ook precies zoals ik het gedroomd had. en zo heb ik meer dromen gehad. al ik ze meerdere keren droomde kwamen ze vaak uit.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:28

Michelle_x schreef:
Ik heb niet vaak nachtmerries, maar ga wel vaak helemaal op in mijn droom zeg maar, dat als ik in het water val ofzo (in m'n droom) dat m'n lichaam dat een soort 'schok' maakt, dus éen felle beweging maakt, dan ben ik ook vaak weer wakker.. heel raar...

Sommige beweren dat als je een schok krijgt je weer terug in je lichaam ´valt´. Dus dat je ziel als het ware een uitstapje heeft gemaakt en op die manier weer in zijn lichaam terug keert.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 01:04

hns schreef:
Michelle_x schreef:

Sommige beweren dat als je een schok krijgt je weer terug in je lichaam ´valt´. Dus dat je ziel als het ware een uitstapje heeft gemaakt en op die manier weer in zijn lichaam terug keert.

Ghehe, dit doet me goed.. te lezen vlak voor 't slapen gaan.. Not. ROFL ben al zo'n angsthaas! Tong uitsteken

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 01:19

Ik droomde vannacht dat mijn oma's en ouders er waren en dat ik boos was ergens over. Ze bleven maar doorgaan tegen me (weet niet waarover) en ik flipte toen zo erg dat ik de hele relatie had verkloot en mijn oma me niet meer wou zien. En daar had ze best wel een reden voor in mijn droom... En ik zei nog tegen mijn moeder: dit is toch niet echt gebeurd? Dat doe ik toch niet? Dit is toch een droom? En zij zei dat het wel echt gebeurd was. Ik werd huilend wakker.... Raar hoor.

Mijn relatie met hen is in het echt trouwens prima Lachen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 13:24

Ik droom niet vaak dingen die vervelend zijn maar als ik droom is het vaak ook heel erg heftig. Ik droom ook wel eens dat mijn broertje van 7 verdinkt in een zwembad omdat hij van de glijbaan af gaat en hij niet kan zwemmen.

Dit heb ik vroeger zelf mee gemaakt. Ik ging van een glijbaan af en kon nog niet zwemmen en ik lig dus ok de bodem van het zwembad. Een jongetje heeft me toen van de bodem gehaald. mijn vader was al opzoek naar me en was het jongetje super dankbaar. Maar ik kan me er bewust zeg maar niks meer van herinneren. Maar onderbewust weet ik het blijkbaar nog wel en combineer het met droomen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:28

Ik heb heel vaak nachtmerrie's. Maar meestal komen er niet echt mensen in voor die ik ken, maar gewoon de sfeer van die droom maakt dat ik wakker word en niet meer durf te bewegen. Als ik dan toch weer in slaap val volgt de volgende nachtmerrie.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:14

Ik ben heel blij dat ik tegenwoordig een soort 'wakker' kan worden tijdens een nachtmerrie. Hoe ik dit voor elkaar heb gekregen, geen flauw idee. Maar tegenwoordig kan ik gewoon denken; Stop, stop, stop, nu is het genoeg. En dan stopt de nachtmerrie en wordt ik kort daarna wakker.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 19:21

hm... raar ik probeer dat dus heel vaak als ik een droom heb die ik niet leuk vind. Maar het werkt niet. Dan blijft bij mij het ergste stuk herhalen. Dat was ook zo toen ik droomte dat ik zwanger was. Ik heb de droom ook meerder keeren gehad.
Wat grappig was ik voelde deze dromen dus ook gewoon en het zwanger zijn opzich was best wel leuk. Maar de bvalling was echt heel erg naar. dat dee ook pijn. LOL Ik ebn een beetje maf.