Hoe hebben jullie afvallen/niet veel meer snoepen volgehoude

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

Hoe hebben jullie afvallen/niet veel meer snoepen volgehoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 13:21

Hoi..
Voor diegene die dit doen/gedaan hebben.

Zoals de titel al zegt:

Hoe hebben jullie afvallen/niet veel meer snoepen volgehouden?

Ik wil er gewoon graag een paar kilo's/centimeters af, maar elke keer als ik begin dan lukt het niet om vol te houden.
Dan gaat het eventjes goed, en dan gaat het alsware weer mis en dat wil ik liever niet meer.

Ik wil vanaf vandaag weer goed beginnen.
dus wie heeft er tips om het vol te houden?

Sok

Re: Hoe hebben jullie afvallen/niet veel meer snoepen volgehoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:26

Veel bezig zijn met andere dingen helpt bij mij goed!
Maar voornamelijk blijft het toch een kwestie van wilskracht denk ik Knipoog

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:28

Ah hier hetzelfde probleem, ik hou het ff in de gaten dit topic Haha!
Sorry geen tips dus Tong uitsteken

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:28

En vooral heel trots zijn op jezelf bij elk snoepje dat je niet hebt genomen!

Zolang ik heel trots ben op mezelf en iets afspreek met mezelf, dan hou ik me daar ook echt aan. Maar ik moet er wel 100% achter staan, anders word het niks (en begin ik er niet eens aan).

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:29

Oh vreselijk! ik ken het, ik wil echt minder gaan snoepen, en neem me ook elke keer heilig voor me eraan te houden, maar het lukt me gewoon niet!
als ik dan allemaal die chocola in de winkel zie liggen, dan ga ik toch weer overstag...Haha!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:34

Ik heb op een gegeven moment meegedaan aan een maand niet snoepen hier op Bokt. Iemand had zo'n topic gestart en vroeg medestanders. Dat maakte het voor mij wat makkelijker, want de uitdaging was om aan het eind van elke dag in het topic te vertellen of het was gelukt om niet te snoepen. Toen hield ik het dus ook wel vol Haha! Misschien dat je ook zo'n topic kunt starten Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:40

mij lukt het ook niet, er is elke keer wel weer iets waarom ik wat te snoepen pak.
Dan is het weer dat ik me k.u.t. voel, iets niet lukt, paard ziek ect.
Ik zou het wel willen, niet meer snoepen. Lijnen hou ik ook neit vol. Ik kan niet maar 1 keer opscheppen als ik trek heb. Maar meot er wel bij zeggen dat ik dan dus niet nog wat pak na het eten (chips of koekjes), maar wel 3 borden groenten eet Haha!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:51

Citaat:
Ik wil er gewoon graag een paar kilo's/centimeters af, maar elke keer als ik begin dan lukt het niet om vol te houden.
Dan gaat het eventjes goed, en dan gaat het alsware weer mis en dat wil ik liever niet meer.

Als je tegen je zeg: je mag niet aan een groene sinaasappel denk (probeer het maar even), wat gebeurd er dan?

Juist ja, dan ga je krampachtig aan iets anders denken, maar de groene sinaasappel blijft maar proberen om in te breken. Dat komt omdat je hersenen het woord niet, niet kennen.

Hetzelfde gaat het met snoepjes: zodra je tegen jezelf zegt, je mag niet aan snoepjes denken, ga je krampachtig iets anders doen (net zoals die goedbedoelde tips hierboven), maar helaas, de snoepjes blijven doorkomen. Dan wordt het een spel van wilskracht, hoe lang kan ik mijn hersenen tegenhouden: soms een dag, soms een uur, soms een week, er zijn zelfs mensen die het een maand kunnen voldhouden maar je hersenen winnen uiteindelijk altijd.

Dus, je moet niet tegen jezelf zeggen dat je niet mag snoepen, want vanaf dat moment gaan je hersenen een spel met je spelen wat jij hoe dan ook verliest. Onthoud dat je hersenen het woord niet, niet kennen.
Dus vertel jezelf wat je wel moet doen: gewoon lekker en gezond eten en af en toe snoepen en daar dan heerlijk, ongegeneerd van genieten ipv je schuldig te voelen.

Lees het boek van Patty Harpenau, of van Dokter Phil, zij hebben van bovenstaand verhaal een heel boek geschreven. Ga geen gevecht met je hersenen aan.
Honger lijden werkt ook averecht: als je een rat vrij de beschikking geeft over voedsel blijft hij mooi op gewicht. Geef je het dier een tijdlang te weinig eten en daarna weer de vrije beschikking dan wordt het dier te dik, zelfs moddervet. Het stuk hersenen wat hiervoor zorgt (help ik heb honger, zodra ik de kans krijg vetvoorraad aanleggen) hebben wij ook!
Dus dieten waarbij je honger hebt leiden automatisch tot aankomen. Helaas kunnen we ook daar niets aan doen.

Spelletjes met je hersenen verlies je altijd: speel ze dus niet.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:56

haal een kilo fruit, elke keer als je een koekje/snoepje wilt neem je een stuk fruit, en een glas water Lachen
en ga je een stuk lopen en weg is je trek Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:01

Als ik vind dat ik te dik ben, zeg ik tegen mezelf nu is het afgelopen met snoepen en hou ik dat heel gemakkelijk vol hoor.
Maar ja ik rook en ga daar mee proberen te stoppen op 2 januari dat is voor mij een veel zwaardere taak, ben wel een snoeper daar niet van, maar kan heel makkelijk zonder!

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:19

Ik moet het echt willen want anders lukt het niet, verder moet het niet een te moeilijke periode zijn zoals nu met kerst of met een eigen verjaardag want ik vind dat je op dat soort dagen gewoon moet genieten en je niet te druk moet maken om wat je eet..

Verder beloonde ik mezelf.. In het begin om de dag, later 2x per week en zo steeds afbouwend... Ik stond mezelf dan juist wat lekkers toe (met mate). Als ik het dus volgehouden had mocht ik daarna iets lekkers nemen van mezelf, een paar dropjes, een stuk chocolade etc. En op het moment dat ik een stap maakte van bijv. 1x per 2 dagen naar 2x per week gunde ik mezelf een lekker dagje waarin ik niet extra ging snoepen maar wel een koek of stukje gebak bij de koffie mocht en 's avonds lekker gewoon at wat ik wilde (extra sausje, gebakken aardappels.. net waar ik zin in had maar wel met mate)..
Verder is regelmaat erg belangrijk, ik merk dat dat bij mij thuis de laatste weken een beetje weg was en zie dat ook meteen weer terug in mijn eet/snoep patroon.. drama dus!!
Ook is het belangrijk om jezelf een realistisch doel te stellen.. Ik woog ontzettend veel en ben 20 kilo afgevallen, toen zat ik nog niet op mijn gewicht maar wilde ik wel even niet meer stilstaan bij mijn gewicht.. Ik heb mezelf toen toegestaan om wat minder op te letten en mezelf voorgenomen om na een tijdje verder te gaan met afvallen of om verder te gaan wanneer ik 5 kilo aangekomen zou zijn... Nu ben ik nog geen 5 kilo aangekomen (en wel een hele lange periode verder) maar vind ik het wel tijd worden voor de tweede helft van mijn te verliezen kilo's om te verdwijnen... Ook ik ga dus weer aan de slag maar heb het wel uitgesteld tot na mijn vakantie zodat ik weer wat meer regelmaat heb! Met de kerst ga ik gewoon nog even genieten!

Mijn tip is: beloon jezelf niet minder dan 1x per week met iets echt lekkers zoals een gebakje of een lekkere koek etc. Dan is het stukken makkelijker uit te houden en doordat je verder gezond eet maakt het vrijwel geen verschil in wat je afvalt..
En leg de lat niet te hoog, beter 2x per dag 'belonen' met iets lekkers en dan de rest van de dag goed als dat je meteen met 1x per week wil beginnen en het dan niet volhoudt.. die 2x per dag kan je steeds makkelijker uitbouwen naar minder en het geeft een stuk voldoening als je de periode heb volgehouden die je wilde volhouden...
Bij mij heeft het echt geholpen op die manier en ben ik heel wat kilo's kwijt die er nu al zeker een half jaar (zonder enige moeite te doen!!) vanaf zijn gebleven.. door langere tijd minder te eten is mijn eetpatroon aangepast en zit ik sneller 'vol'. Verder is voor mij een vol gevoel of geen trek meer meteen reden om te stoppen met eten. Ik ga niet nog net iets extra nemen omdat het zo lekker is.. genoeg is gewoon genoeg...

heel veel succes!

Groetjes,
Nikki

edit: snoepen is een gewoonte en gewoontes kun je afleren.. het kost alleen wel wat moeite...

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:23

Gewoon niet snoepen... Hoe verleidelijk 't ook is!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:23

voor een paar kilo eraf is het (mijn ervaring) genoeg om geen vet en geen suiker te eten.
dus zwarte koffie, roerbaken in olijfolie of (beter nog) water,
geen vla enzo,
gewoon zo weinig mogelijk suiker en vet eten.
en verder, gewoon blijven eten.
en als het even kan fietsen ipv met auto of bus gaan.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 14:24

Bedankt voor de tips.

Ze zijn erg bruikbaar!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 14:26

Marigold schreef:
voor een paar kilo eraf is het (mijn ervaring) genoeg om geen vet en geen suiker te eten.
dus zwarte koffie, roerbaken in olijfolie of (beter nog) water,
geen vla enzo,
gewoon zo weinig mogelijk suiker en vet eten.
en verder, gewoon blijven eten.
en als het even kan fietsen ipv met auto of bus gaan.

IK fiets elke dag al voor de kranten.
Ik fiets elke dag al een uur naar school en een uur terug.
Vrij weinig met de bus of iets.
drink geen koffie/thee/cappucino want vind niet lekker,
En vla hebben we bijna nooit in huis dus.

Nogmaals allemaal bedankt voor de tips.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:27

Ik ben sinds gister met Sonja Bakker begonnen. Ik heb me voorgenomen om er sowieso 25 af te krijgen maar er moet nog veel meer af Bloos

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:31

ik kreeg de laatste tijd pijn aan mn tanden van zoetigheid dus liet ik het liggen. ook denken aan hoeveel suiker enz er wel niet inzit is voor mij al voldoende om het te laten liggen. af en toe pak ik heus wel wat maar laat het vaker staan dan eerst ook wat bij mij goed helpt i denken dat ene snoepje is weer een vetkwab erbij. ben ondertusen weer 5 kilo kwijt en nog 10 te gaan

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:32

@Cyntje Waarom begin je net voor de feestdagen aan Sonja???

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:54

miep1979 schreef:
@Cyntje Waarom begin je net voor de feestdagen aan Sonja???

Op doktersadvies Knipoog
Ik wilde gewoon niet tot 1 januari wachten, heb de knop maandag direct omgezet en het boek gehaald. De dagen van kerst en oud en nieuw zijn prima uit te voeren als je daarna een fruitdag neemt Knipoog Komt vanzelf goed Vork

Dailonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:05

Ik doe met je mee hoor! Bij mij moet er ook ong. 15 kilo af....
Woon nu een jaar samen en in dat jaar zijn er behoorlijk wat kilo's aangekomen!!! Ik ben altijd al wat stevig geweest, maar nu passen nog weinig broeken me... Elke keer zei ik tegen mezelf: 'nu is het afgelopen met dat gesnoep', maar elke keer hield ik het maar even vol..
Sinds zondag ben ik erg verkouden en mijn trek in eten is weg! Er is nu al 3 kilo af! Elke keer op de weegschaal staan en zien dat je afgevallen bent is voor mij een enorme stimulans! En dan denk ik aan mn paard, die natuurlijk ook blijer wordt van een wat lichtere ruiter op zn rug... Er staat hier ook een groot topic over op Bokt, wat je mag wegen bij welk paard.
Maar een goede ruiter die wat meer weegt is beter denk ik dan een ruiter die wat lichter is en in het zadel zit te bonken...
In ieder geval veel succes met afvallen!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:10

[LZP] -> [MW] Lachen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:11

Hetzelfde probleem hier, dus ik volg het even..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:13

Hier ook, dus volg het ook even! Lachen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:22

geen snoep en snaai meer kopen ! In het begin dacht ik nog: ach koekjes voor als er visite komt, gel*l, 's avonds was het alweer op.
Ik heb aan mezelf gemerkt dat het een heel ingebakken patroon is geworden om bijna elk uur de keuken af te stropen naar lekkers. Ik werk ook thuis, wat eten betreft dus lastig.
Ik koop dus niets meer, ik ben behoorlijk aangekomen nadat ik gestopt ben met roken een jaar geleden , ik heb de ene nare gewoonte ingeruild voor de andere.
Veel water drinken en echt koop het niet meer en zorg dat er ook niets voor het grijpen in huis ligt. Succes.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:24

een vriendin van mij, eet altijd oud brood van 1 of 2 dagen oud, vers brood begint ze niet aan, anders blijf ik eten zegt ze en dat brood is geneens zo erg maar het beleg wat erop gaat. Dit doet ze al jaren en heeft ook een super figuur. Ze heft ook altijd iets van fruit bij zich en een sultana.