Krullen/permanent, wat is mogelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Krullen/permanent, wat is mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 23:49

Het is weer eens hoognodig tijd voor een bezoek aan de kapper. Totaal niet mijn hobby. En het probleem is dat ik zo een reeks kappers kan noemen waar ik niet meer binnenstap en eigenlijk maar 1 kapper ken waar ik wel positief over ben Clown Alleen die kapper zit vlak bij mijn ouders en daar ben ik alleen in het weekend, niet echt te doen.

En het andere probleem is dat ik mijn kapsel beu ben. Heb het al lange tijd zo, schouder lengte of langer, wat lagen er in en een lange schuine pony maar dat ziet niemand en al meerdere keren naar de kapper geweest, 5 of 10 cm er af en niemand (owh, wacht, vriendje wel) die het opviel. Nu wil ik dus een keer wat anders. Alleen niet té kort..
Nou heb ik al heel lang het idee van een bos krullen, lijkt mij gewoon zo cool. Alleen ik heb een dikke bos zwaar haar wat gewoon naar beneden wil hangen. Is dat wel zo'n succes? Want met de krultang is het een onmogelijke opgave, de ene kant is al uitgezakt voor je aan de andere kant klaar bent.

Zijn dit soort kapsels wel mogelijk met permanent en mijn haar?
Afbeelding

Afbeelding

http://shutter09.pictures.aol.com/data/ ... xZ0300.jpg
Een idee van mijn haar/lengte

Heb al een kapper uitgezocht die zich er aan mag gaan wagen alleen die was vandaag dicht. Maar voor dat ik daar echt met iets onmogelijks aan kom en dan ter plekke iets anders moet verzinnen Clown

sweetheart

Re: Krullen/permanent, wat is mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:54

Ten eerste hier is een centraal topic voor. Ik zal zo de link even plaatsen.

Verder, ik heb zelf al een hele bos krullen dus weet weinig van permanent af, maar besef wel dat je haar er een stuk korter door wordt. Mogelijk kan je kapper je ook wel helpen natuurlijk met het uitzoeken wat er bij je haar past.

Heel veel succes verder en laat je het eindresultaat even zien?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:55

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:56

hoi...
ik denk dat het wel mogewlijk is met je haar!
ik had me haar ook zo voor het permanent!
Mijn haar is hierdoor erg slecht geworden, begint nu weer goed te komen, maar mijn haar was echt dood. Weet wel wat je doet! Het zal je wel staan denk ik. 1 tip: als je het doet, niet je haar kleuren!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:58

Je kan je haar wel laten permanenten, maar je moet niet denken dat het resultaat als op de foto's word, het haar van die vrouwen is namelijk met de krultang gedaan, of het is een watergolf.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 00:00

Beide modellen hebben flinke lagen, dus dan wordt je haar al minder zwaar.
Permanent en kleuren kan best samen hoor, mits je je haar goed verzorgd met een goede shampoo en conditioner.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 00:05

tones schreef:
Permanent en kleuren kan best samen hoor, mits je je haar goed verzorgd met een goede shampoo en conditioner.

Geloof me...!
Alles aan me haar gedaan met goede shampoo's en spullen etc.
4 maand gewacht voordat ik ging kleuren!
Mijn haar was echt hartstikke dood!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 00:07

Rot voor je! Jammer.
Toch heb ik ook permanent en ik verf het, en het gaat prima.

edit, misschien een te agressieve vloeistof?

magic_loverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 00:13

even een stipje Haha!

ik wil ook totaal iets anders, en liefst ook krullen ofzo, maar ik heb echt onmogelijk haar, het zak snel uit, of je moet er een bus haarlak en wax enz in smeren dan blijft het nog iets langer zitten..... Nagelbijten / Gniffelen

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 00:28

ooe dit klinkt herkenbaar!! Ik had een aantal jaar geleden precies hetzelfde. Vond krullen fantastisch (en dan inderdaad vooral de krullenbossen die je op de rode loper ziet, deze zijn jammer genoeg net gestyled met krultang, dus dat lukt zowieso niet)
Maar goed, ik heb dus de stap gewaagd. Ik wilde perse naar een goede (en dus peperdure) kapper omdat ik het toch een hele stap vond en geen prutser aan mijn haar wilde laten klungelen met die 'rotzooi':-P, Bij die kapper kwam ik al jaren, dus daar had ik ook alle vertrouwen in.
Maar ik heb er enorm spijt van gehad. Vergis je niet, dat permanentspul is enorm agressief. Ik had tot op dat moment nog nooit 1 lik verf/permanentvloeistof, of zelfs maar spoeling in mn haar gehad. Altijd goed verzorgd, dus had kerngezond haar. Maar toch is mijn haar aan de randen helemaal afgebroken, ook heb ik een handdoek in mijn nek gehad tijdens het wachten. zonder dat ze het doorhadden was daar vloeistof ingelopen, wat dus resulteerde in flinke brandplekken in mijn nek. wat voor mij wel illustreerde wat voor agressieve stof er gebruikt wordt.
Om een lang verhaal kort te maken, na de eerste poging was mijn haar enorm dood, heeel stug en het zag er dus echt niet uit. Na 4 dagen terug gegaan naar de kapper. Deze heeft er nog meer lagen ingeknipt en daarna heeft het iets langer gehouden. maar mijn haren bleven heel stug en dood. dus echt mooi heeft het er niet uitgezien. Daarbij was het een enorm werk om het enigszins toonbaar te krijgen..
kortom: ik heb precies zo'n soort haar als jij, had ook nog nooit gekleurd/gepermanent dus heel gezond haar, goede kapper en toch gebeurde dit.. en ik heb al veel meer van dit soort verhalen gehoord. Dus ik zou er toch voorzichtig mee zijn.

magic_loverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 00:32

ik heb een keer eerder permanent gehad vroeger, dat ging wel goed. maar het is idd wel ontzettend slecht voor je haar, net als kleuren enz.

ik heb ook als ik mijn haar kleur dat het enorm stug en 'dood' aanvoelt, als k mijn eigen kleur heb voelt dat veel zachter en fijner.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 00:35

magic_lover schreef:
ik heb een keer eerder permanent gehad vroeger, dat ging wel goed. maar het is idd wel ontzettend slecht voor je haar, net als kleuren enz.

ik heb ook als ik mijn haar kleur dat het enorm stug en 'dood' aanvoelt, als k mijn eigen kleur heb voelt dat veel zachter en fijner.

klopt, en omdat het haar er echt enorm stug van wordt, vallen je krullen niet mooi en kost het je heel veel moeite en tijd om het enigszins toonbaar te krijgen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 00:40

Bij mij ging het juist hartstikke goed, zit nu weer te twijfelen of ik weer permanent wil of niet.
De eerste keer had het bij bij niet goed gepakt voor, daar zaten dus niet veel krullen in, maar de 2e keer zat het super Ja
Overigens is mijn haar er niet door acheruit gegaan Lachen

Heleen1988: deden ze bij jou geen watten eromheen dan en even een creme? Bij mij doen ze dat wel Ja

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 02:08

Hm, mijn zus heeft 3 weken geleden een permanent laten zetten ,en dat gaat príma. Had ook wat zwaarder haar. Het is dus gewoon voor iedereen anders, en je kan er verder denk ik niks over zeggen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:20

In laagjes moet je het dan eerst laten knippen zodat je volume krijgt.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:30

Ik wilde ook een grote bos krullen en heb het een keer laten permanenten. En nóóit weer, in het begin zat het wel leuk, maar was ontzettend droog en voordat het er dan uitgegroeid is, ben je een mooie tijd verder.
Verven doe ik wel vaak, dat gaat dan wel weer prima.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:43

Ik ben hier ook over aan het denken. Ik heb ongeveer het soort haar dat jij ook hebt.. Zelfde lengte, behoorlijk dikke bos. Welliswaar niet helemaal stijf, het bovenste deel wel, het onderste deel is helemaal gebekt.

Maar, maar Lachen, ik heb zoveel bang dat ik mijn ubergezonde haren ga verprutsen.. Je hoort zoveel mensen waarbij het misloopt, maar toch zitten er ook altijd een aantal tussen waarbij het wel lukt.. Vervelend!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:26

Ik heb zelf heel stijl haar, ooit eens voor een avond bij de kapper laten krullen, ze hebben het toen 2x gewassen en er extra veel troep ingedaan, en zolang het opgestoken was bleef het een soort van zitten. Maar toen ik er zo'n 14 uur later de speltjes uithaalde zakte het binnen 5 minuten helemaal uit, hield geloof ik 2 golven over!
Ik heb die dag ook gevraagd of een permanent zou kunnen, en dat is op zich wel mogelijk, maar alleen van die kleine krulletjes, niet van die grove (wat ik juist zo mooi vindt). En aangezien ik bang ben er als poedel uit te zien, heb ik het toch maar uit m'n hoofd gezet..

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:56

het ligt eraan wat voor soort haar (welke structuur en vorm van je haar) je hebt.
Dus laat het goed beoordelen door een goede kapper.
Ik heb bv bandhaar en kan dus geen permanent laten zetten.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:02

Ik heb mn haar ook eens laten permanenten.
Is wel goed gegaan aleen als het uit gaat groeien dan word het echt een drama Bloos
Bij mij heeft het er zeker twee jaar ingezeten en op het laast was het echt niet leuk omdat het gewoon niet meer zat.
Maar ik wou geen kort kapsel dus heb ik het maar uit laten groeien..

Nee voor mij geen parmanent meer Cool

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:08

hier ook iemand die zit te twijfelen .
wil ook graag iets anders met mijn haar .
Mijn haar is lange tijd slecht geweest doordat ik lang aan de prednisolon heb gezeten .
nu is het gezond gelukkig maar weet niet of ik het gelijk weer ga vergallen .
houd dit toppic maar even in de gaten voor tips . Haha!

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:28

x_Marr schreef:
Bij mij ging het juist hartstikke goed, zit nu weer te twijfelen of ik weer permanent wil of niet.
De eerste keer had het bij bij niet goed gepakt voor, daar zaten dus niet veel krullen in, maar de 2e keer zat het super Ja
Overigens is mijn haar er niet door acheruit gegaan Lachen

Heleen1988: deden ze bij jou geen watten eromheen dan en even een creme? Bij mij doen ze dat wel Ja

Jawel, dat is dus het gekke, want dat hadden ze er wel omheen gedaan. waarschijnlijk niet strak genoeg ofzo?

Over die kleine krulletjes is wel waar trouwens. Ik wilde ook van die mooie grove krullen en dus kreeg ik papillotten. Maar sprak laatst een meisje met zelfde haarsoort als ik, maar die had van die hele kleine krulletjes laten zetten. Dat blijft veel beter zitten en is ook minder werk om mooi te houden, dus als je het wil doen, ga dan zeker voor de kleinere krulletjes als je vrij steil haar hebt, want dat blijft beter zitten.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:31

noekiejj schreef:
tones schreef:

Geloof me...!
Alles aan me haar gedaan met goede shampoo's en spullen etc.
4 maand gewacht voordat ik ging kleuren!
Mijn haar was echt hartstikke dood!

Ik wil geen betweter zijn, maar op de kappersschool heb ik geleerd dat al je haar dood is wat uit je hoofd komt Clown Anders zou het ook wel pijn doen als je je haar zou afknippen Knipoog

Die dames op de foto hebben geen permanent, maar watergolf, papilotten in gedraaid of met een krultang.
Permanent is veel fijner, meer poedel achtig Clown Ik vind dat niet mooi permanent majh meningen verschillen. Ik heb zelf al dat haar wat jij wil, zou het je graag doneren maar dan zit ik met een kale kop Tong uitsteken

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 12:00

Hmm.. Clown
Nu begin ik weer te twijfelen.
Vanmiddag fiets ik even langs die kapper die ik op het oog heb en laat mij even goed informeren (ook qua prijs Clown ). En anders mag hij met een goed voorstel komen Schijnheilig
En ik wil idd grove krul want zo'n poedel kapsel zie ik niet zitten Clown

magic_loverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:49

idd permanent is echt van die kleine schape krulletjes... blijft wel beter zitten (weet nog wel dat ik het toen had en 20x achter elkaar me haar had gewassen om het er een beetje uit te krijgen, leek echt nergens naar toen Nagelbijten / Gniffelen)

die grove krullen vind ik idd ook mooier, maar dat is maar voor even en blijft meestal niet zo lang zitten, en dat wil ik eigenlijk toch wel wat langer krullen dan een paar uur of 1 dag Nagelbijten / Gniffelen