De "vervelende" laatste loodjes van een zwangerschap... PFFF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

De "vervelende" laatste loodjes van een zwangerschap... PFFF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 20:41

Ja ja, ik weet het... Ik heb er zelf voor gekozen. En ik "zeur" ook niet. Althans, niet heel erg.... Bloos

Ik ben nu 32 weken zwanger. Ik heb al een flinke buik en die zit vaak behoorlijk in de weg.
Bukken, tillen, opstrooien, vegen of scheppen... Het gaat allemaal niet zo makkelijk meer. Mijn buik zit dan toch wel vervelend in de weg.
En laat dit nou net weer een periode zijn dat ik juist zo veel wil doen! (Nesteldrang heet dat toch Clown )
Alles moet schoon gemaakt en opgeruimd worden. En dan niet later... Nee, nu! Whoosh!

'S nachts als ik weer eens niet kan slapen, dan ga ik nadenken. Nadenken over wat ik allemaal gedaan wil hebben en dus ook de volgende dag ga en wil doen! Want 's nachts voel ik me kip lekker! Geen pijn en geen ongemakken. Niets!
En dan wordt ik de volgende ochtend wakker... en voel me alsof ik overreden ben door een vrachtwagen! Probeer uit bed te komen maar voel al gauw dat mijn onderrug daar héél anders over denkt. Ik strompel naar beneden en voel een enorme druk en pijn "aan de onderkant". En kind! Haal alsjeblieft je voeten uit mijn ribben weg!
Ik ga gauw op de bank zitten en smeek mijn man om een bakje thee... Zo was de dag niet bedoeld!
En dan na een uurtje gaat het beter! Hé?!? Lukt het me om toch nog wat te doen vandaag...?
Ik ga eerst maar eens buiten de troep een beetje opruimen. Het leegstaande konijnenhok aan kant maken en het rennetje er voor weghalen en opruimen.
En dan bedenk ik me dat de stallen helemaal leeg moeten, de 2 varkentjes een schoon hok moeten hebben en buiten het poep weggehaald moet worden, het kippenhok moet geveegt worden, dat de zijdehoen hanen weer terug naar buiten toe kunnen, de 2 stallen waar enkele konijnen lopen schoongemaakt, aangeveegd en verschoond moeten worden en dat de zijdehoen hennetjes ook even een schone stal moeten hebben.
Dan erger ik me dat deze nog steeds niet naar buiten toe kunnen en bedenk dus dat er makkelijk even een hekje gemaakt kan worden zodat ze toch naar buiten kunnen.
En dan zie ik tot mijn schrik dat er van de 3 nieuwe hennetjes, die ik bij een "ervaren" handelaar heb gekocht(!), dat er gewoon 2 hanen tussen zitten!
G*dv*r de G*dv*r!
En ik had al 4 hanen, daarom moet ik er juist hennetjes bij hebben!
(Toevallig iemand interesse http://dieren.marktplaats.nl/pluimvee/1 ... ind=6&fs=1 Bloos )
Maar aan het eind van de middag is met hulp van mijn man (Wattt! Moeten de kippen en konijnen óók gedaan worden?!?) alles gedaan.
En ik voel me gebroken!!! Ik plof op de bank en besluit er niet meer vanaf te komen voor vanavond.
Dan komt mijn schoonvader thuis en ik vraag hem gelijk of hij van de week even de Iveco mee kan nemen zodat de platen achter weggeruimd kunnen worden en oja er moet hooi gekocht worden... En die ga ik toch écht niet tillen Clown

Maar wat ik dus wilde weten is of er nog meer zwangere zijn die zo veel gedaan willen hebben en die het eigenlijk niet meer kunnen...? Haha!

Madelief28

Re: De "vervelende" laatste loodjes van een zwangerschap... PFFF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:06

meid zoooo herkenbaar je verhaal....ik heb 1 tip en dat is dat je mniet teveel moet vast pinnen op de uitgerekende datum...dat deed ik ook, maar mocht nog 2 weken langer "doorlopen"...Marit is met 42 weken precies geboren...

ik kan je alleen maar veel sterkte wensen, maar straks als je je kleintje vast heb ben je echt echt echt alles vergeten Lachen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 21:21

Ik weet het. Met mijn dochter heb ik 42 + 3 gelopen! En een bevalling van 64 uur.
Maar ik wil gewoon weer beginnen... Beginnen met schoonmaken en vegen. Want hoe goed mijn man ook zijn best probeert te doen, ik zou veel dingen anders doen. Het vegen met een bezem en niet met de grashark bijvoorbeeld... Clown
Maar goed... nog even Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:23

Erg herkenbaar! Ik zit inmiddels op 35 weken, en er is nog zoveel te doen. Neem je lichaam vooral in acht, want het zou zonde zijn als je straks niet van je kraamtijd kan genieten doordat je in de kreukels ligt. Lage rugpijn kan wijzen op bekkenproblemen, dus houd dat in de gaten en bespreek het met je VK of gyn.

Met onze oudste heb ik 42 weken en 3 dagen rondgezeuld. Nummer 2 kwam gelukkig met 40+2. Nummer 3 mag van mij over twee weekjes wel aankloppen, maar liever iets te laat dan te vroeg.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:37

Ik was ook de heel dag wel in de weer. Paardjes doen, stallen mesten, voeren, hooi omgooien van de schuur. En dan boos worden als ik buiten adem was na een volle kruiwagen mest Clown
Lekker in beweging blijven is wel fijn, ik heb op de ochtend van mijn bevalling nog de stallen gemest.
Ik wilde wel heel graag alles zelf blijven doen, het zijn toch mijn beestjes..Ik kon dat heel moeilijk uit handen geven.

Mijn zoontje is geboren met 40+4 weken, redelijk op tijd gelukkig. De eerste week vond ik het wel heel moeilijk om uit het raam te kijken en mijn paardjes te zien, zonder er zelf heen te kunnen en te verzorgen (ik heb een keizersnede gehad en het was daarna echt superslecht weer).

Succes met de laatste loodjes!

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:42

Ik heb vanaf dag 1 tot en met week 38 niets anders gedaan dan ik voorheen deed. Mijn zoontje is 6 weken geleden geboren, twee weken voor de uitgerekende datum.

'Jenthe' is mijn eerste kindje en ik heb een hele snelle bevalling gehad. Om 19:00 uur kreeg ik weeen, 20:30 braken mijn vliezen en 21:00 uur kon ik gaan persen. 21:35 uur had ik mijn wondertje in de armen.

De dag na de bevalling ging als vanouds. Had helemaal geen zin om in bed te blijven liggen.

Ik kon gelukkig alles tijdens de zwangerschap, helaas geldt dit niet voor iedereen.

In ieder geval, heel veel succes met de laatste loodjes!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:46

ojee, kan hier niet echt overmee praten. want ervaring met zwanger zijn heb ik nog niet(al voel ik me als ik weer eens te veel heb gegeten wel zo) veel succes met je laatste loodjes. en luister naar je lichaam
groetjes mandy

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:11

Ik herken het ook haha ! Gelukkig ben ik al vanaf. (Het resultaat staat in mijn profiel Haha! )
Ik kon de laatste weken niks anders dan vloeken, omdat het allemaal niet meer lukt! Ik kon niet eens mijn eigen veters strikken omdat mijn buik zo dik was Bloos Het scheen dat ik een kort boven lijf heb waardoor madam naar voren werd geduwd en dus een grote buik vormde Clown
Ik heb van zaterdag tot en met maandag ochtend thuis de weeen opgevangen zover mogelijk. En toen ik maandagochtend eindelijk met nog maar 2 cm ontsluiting naar het ziekenhuis mocht, duurde het nog tot maandag avond half 7 voordat ze geboren was. (inclusief dus de baarmoeder kapot maken, weeenopwekkers, ruggeprik omdat ik uitgeput was en vacuumextraxtie) Heb ik nog 2 dagen in het ziekenhuis gelegen..
Tot overmaat van ramp zijn mijn hechting gescheurd, dus is het daar beneden een beetje vervromd zeg maar Bloos De wond was open en moest zo genezen. Je kan je wel bedenken dat het er niet meer zo uit ziet als het eerst was helaas Bloos Daardoor heb ik nog 2 maanden extra pijn gehad Verward
Bij mij ging alles mis wat er mis kon gaan, dus ik wens jullie allemaal een verdere probleemloze zwangerschap en bevalling toe ! Go jij! Go jij!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:20

Ik herken het ook allemaal. Alleen bij mij komt er ook bekkeninstabiliteit bij en ik moeilijk dingen uit handen kan geven. Zeer frustrerend kan ik je wel vertellen. En dan wil je nog zoveel dingen afmaken/schoonmaken, maar je lichaam wil even niet meewerken. Gelukkig voelt de kleine zich nog wel goed en dat is toch wel het belangrijkste.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:26

hier ook heel herkenbaar
Ben morgen 40 weken!
Helaas moet ik ook nog eens verplicht rust houden door een te hoge bloeddruk!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:28

maartje_h schreef:
hier ook heel herkenbaar
Ben morgen 40 weken!
Helaas moet ik ook nog eens verplicht rust houden door een te hoge bloeddruk!

Word het een kerst kindje of komt hij/zij er op tijd uit Haha!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:29

mieske schreef:

Ik hoop dat hij/zij besluit om er op tijd uit te komen maar tot nu toe helaas nog geen tekenen!
Knipoog
Wie weet blijft het wel zitten tot het nieuwe jaar....... Knipoog Haha!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:37

maartje_h schreef:
mieske schreef:

Ik hoop dat hij/zij besluit om er op tijd uit te komen maar tot nu toe helaas nog geen tekenen!
Knipoog
Wie weet blijft het wel zitten tot het nieuwe jaar....... Knipoog Haha!

Haha dat deed ik ook Haha! Ik ben op 1 januari geboren Slapen
Amy is 2 dagen voor de uitgerekende datum geboren Haha!

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:01

Ik herken het ook helemaal. Ben nu bijna 35 weken zwanger en kan zelfs niet meer normaal schoenen of sokken aan doen. Laat staan even lekker de keuken uitsoppen. Gelukkig is mijn schoonmoeder zaterdag geweest en heeft ze mijn hele huis gepoetst dus kan ik het weer een beetje bij houden. Ik moet me ook rustig houden door een hoge bloeddruk maar voel me zo nutteloos. We mogen inderdaad niet zeuren maar als er iemand die buik 1 dagje over wil nemen, ga je gang.
Ik wil weer mobiel zijn, ik wil als ik gewoon sta mijn voeten weer kunnen zien
maar voornamelijk wil ik die kleine nu wel eens in het echt zien. 40 weken geduld is wel erg lang zeg Haha! .

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:25

hier ook zeer herkenbaar....ben het echt spuugzat...voel (en ben) een echte tientonner...en inmiddels overtuigd dat de beeb van plan is niet voor haar 18e eruit te komen Clown

hopelijk komt ze voor de kerst (of er naar) ik ben er in ieder geval klaar voor.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:20

Zeer herkenbaar, maar ik ben gelukkig een week geleden bevallen Knipoog
Ik had weeeeken voorweeen in de nacht, een te dikke buik voor wat ik fijn vond Nagelbijten / Gniffelen en dan die nachten dat je steeds naar de wc moet, pff!
Hou dapper vol, en neem jezelf in acht. Je zal wel moeten doorbijten maar het is toch weer steeds de moeite waard.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:30

Ja hoor, herkenbaar! En af en toe zeuren mag best... je kan er wel zelf voor gekozen hebben, maar soms is het gewoon niet leuk!

Nog efkes meid... dan heb jij je wondertje in je armen!

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:50

Hey mijn schoonzusje heeft afgelopen nacht haar kleintje gekregen, erg zwaar gehad, ze had een hele dikke buik en bekkeninstabiliteit dus kon daardoor bijna niets doen, maar de kleine is er, en dat is alles zeker waard!!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:38

LaraCroft schreef:
Hey mijn schoonzusje heeft afgelopen nacht haar kleintje gekregen, erg zwaar gehad, ze had een hele dikke buik en bekkeninstabiliteit dus kon daardoor bijna niets doen, maar de kleine is er, en dat is alles zeker waard!!

Go jij! Go jij! Gefeliciteerd Go jij! Go jij!

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:27

Dankjewel!!
Het is een meisje, echt zo'n mooi baby'tje! *zwijmel*

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:02

Ik ben dan nog niet zover maar het feit dat je geen controle hebt over je eigen lichaam is heel frusterend! Ik kan er nog steeds niet aan wennen. Ik ga, als het goed is, straks de goede fase weer in met energie voor tien en dan weer terug naar af, ha ha. Haha!

Meid, hang in there! Straks is het voorbij en kan je lekker gaan genieten van die kleine!

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:40

karijn schreef:
Ik ben dan nog niet zover maar het feit dat je geen controle hebt over je eigen lichaam is heel frusterend! Ik kan er nog steeds niet aan wennen. Ik ga, als het goed is, straks de goede fase weer in met energie voor tien en dan weer terug naar af, ha ha. Haha!

Wanneer komt die fase dan? Ben hem namelijk nog niet tegen gekomen. Ik wil poetsen maar heb er geen energie voor om eraan te beginnen. Zou dus maar niet te erg op die fase hopen Knipoog

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:41

Ik zei ook, als het goed is... Haha! Wacht er ook nog op hoor!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 11:54

Haha!
Ik lees al dat ik zéker niet de enigste ben.
Ik vraag me dan af, wil ik nu zo veel doen omdat ik weet dat ik het toch niet kan Bloos
Want als ik het niet kan, moeten mijn man of schoonvader het doen. Ja, moeten, want gebeuren zal het Knipoog
Maar goed dat ze er begrip voor hebben en het zonder morren doen... Althans, ik hoor ze niet. Wie weet wat ze tegen elkaar zeggen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:04

Ylana schreef:
Haha!
Ik lees al dat ik zéker niet de enigste ben.
Ik vraag me dan af, wil ik nu zo veel doen omdat ik weet dat ik het toch niet kan Bloos
Want als ik het niet kan, moeten mijn man of schoonvader het doen. Ja, moeten, want gebeuren zal het Knipoog
Maar goed dat ze er begrip voor hebben en het zonder morren doen... Althans, ik hoor ze niet. Wie weet wat ze tegen elkaar zeggen Haha!

Hahaha het is gewoon je nesteldrang hoor! Ik mag over een weekje thuis bevallen, en we zijn er eigenlijk nog helemáááál niet klaar voor! Je wil niet weten hoe ik in de stress zit nu.. Bloos
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-07 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt