Ongesteld en toch zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxmiszlizzxx

Ongesteld en toch zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 14:15

Ik stop vandaag met de laaste pil en word dan donderdag ongesteld. Maar ik had vannacht echt last van me buik en ben nu ook misselijk.
Maar heb de afgelopen 3maanden eigenlijk al geen sex gehad( door dingen die er zijn gebeurd had ik er ff geen zin in) En als ik het heb, doe ik zonder condoom, omdat ik al2,5 dezelfde vriend heb en hij is mijn eerste en ik voor hem. Maar, nu lees ik overal op internet, dat je ook zwanger kan zijn en ook ongesteld. Maar dan heb je toch nooit zekerheid. En mijn buik word altijd wat dikker vlak voor me ongesteldheid en ook die week ervoor heb ik altijd honger.
Ik vind dit toch allemaal best eng,want nu weet je dus nooit oif je zwanger bent. want ik vergeet de pil nooit, en als ik denk dat ik hem niet goed heb ingenomen neem ik er altijd nog een.
Wie vind dit ook eng... want zo weet je dus nooit of zwanger bent...

liefs..

xxmiszlizzxx

Re: Ongesteld en toch zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 14:39

??

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:57

daar is maar 1 ding op te bedenken.. zwangerschapstest Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:58

Het kan gerust.
Zeker als je door de pil heen zwanger bent gebeurt het wel eens vaker dat je gewoon ongesteld bent.
Ik weet ook niet als het zo'n goed idee is om de pil twee keer te nemen als je niet zeker bent, voor hetzelfde geld verlaagt dat het effect (ik weet het niet zeker hoor, maar ik zou zo'n dingen toch eerst met een huisarts bespreken alvorens ze uit te proberen).
De pil is ook niet 100% betrouwbaar, er zijn gevallen bekend van vrouwen die zwanger raken door een perfect genomen pil.

Maar voor je bang begint te worden, dit slaat uiteraard op een klein percentage Knipoog . Als je je niet veilig voelt, gewoon een zwangerschapstest halen of even langs de huisdokter (die heeft beroepsgeheim btw), dan weet je het zeker.

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 15:01

dat mag toch gewoon? Want er staat in de folder dat ook een overdosis geen kwaad kan..
maar zijn jullie dan nooit bang.. want nu heb je dus geen enkele maand zekerheid...

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:04

De kans is zo klein dat je door de pil heen zwanger wordt, je hoeft je echt niet zo druk te maken.. Ach gut
Ik gebruik ook geen condoom met mijn vriend en ben ook aan de pil.

Vooral als je gaat stressen kan je wat later ongesteld worden,
en dan raak je helemaal in paniek!

Het kan idd wel eens voorkomen dat je nog een keer ongesteld wordt terwijl je zwanger bent,
maar ook die percentage is zo klein..
Niks aan de hand meis, de pil is erg betrouwbaar!
Natuurlijk niet 100%, maar huisartsen e.d. weten heus wel wat ze doen..
Ook zij weten dat mensen die de pil slikken soms ook geen condoom gebruiken.

Ik ben nooit echt bang dat ik zwanger ben,
maar het is altijd wel weer een opluchting voor me als ik gewoon ongesteld word.
Maar dat komt ook doordat mijn broer op zijn 16e een kind heeft gekregen en dat hoef ik echt niet meer te maken
(dat kwam omdat zijn vriendin de pil gewoon niet slikte, ze "vergat" het ...)

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 16:19

tnhx Noabeertje !!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:33

xxmiszlizzxx schreef:
dat mag toch gewoon? Want er staat in de folder dat ook een overdosis geen kwaad kan..
maar zijn jullie dan nooit bang.. want nu heb je dus geen enkele maand zekerheid...

Ah ok dan is het goed, ik wist niet dat het in de folder vermeld stond. Ik zei het alleen maar omdat ik helaas een triest aantal meisjes ken die van dat soort dingen doen zonder dat ze zelfs maar navraag hebben gedaan als hun redenatie wel klopt, maar als jij dat wel hebt gedaan is het goed Knipoog .

Ik ben (of was, nu geld het even niet meer Tong uitsteken ) niet zo heel bang nee, maar ik gebruikte ook altijd beide en ik ben heel erg voorzichtig.

Ik geloof dat er hier trouwens op bokt zitten die door de pil heen zwanger zijn geraakt. Maar zoals gezegd, dit is een héél klein percentage. Je moet echt wel pech hebben voordat dat gebeurt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:56

Door de pil heen zwanger raken komt vaker doordat mensen bv. ziek zijn geweest en ongemerkt de pil hebben uitgekotst oid. De pil is echt superbetrouwbaar, hij werkt op meerdere manieren geloof ik dus dan moet het wel heel raar gaan wil je dan nog zwanger raken.
Niet panieken meis, je ongesteldheid kan ook een paar dagen later zijn door een verkoudheid/stress en alles.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:25

Wat Plien zegt; De pil is hartstikke betrouwbaar! Mensen die erdoorheen zwanger worden hebben door ziek zijn de pil uitgespuugd of door diarree, dan verminderd de werking van de pil. Of ze kunnen een te lichte pil hebben.

De kans is echt heel erg klein dat je door de pil heen zwanger word.
Natuurlijk krijg je een ietwat dikkere buik voor je ongesteldheid, je gaat dan meer vocht vasthouden, maak je niet druk. Lachen

Ik snap ook niet hoe je aan het; toch zwanger en wel ongesteld komt?
Je word ongesteld nadat je baarmoeder zich weer afbreekt, je baarmoeder heeft zich voorbereid op een zwangerschap, dit doet je baarmoeder elke maand. Doordat de baarmoeder zich afbreekt komt er bloed vrij en dit komt er dus vanonder uit. Knipoog
Natuurlijk hoor je wel eens verhalen dat iemand toch zwanger was terwijl ze gewoon ongesteld was, maarja je hoort zoveel!

edit;
Ik heb even wat voor je opgezocht op het internet:

Ongesteld maar toch zwanger?

--------------------------------------------------------------------------------

Toelichting:
Hallo! Ik heb laatst een eng verhaal gehoord en sindsdien ben ik erg bang. Ik slik de pil en wordt ook gewoon ongesteld, maar nu heb ik gehoord dat je zwanger kunt zijn terwijl je gewoon ongesteld wordt?! Ik slik altijd goed de pil en ben het nog nooit vergeten. Hoe zit dit nu precies? ook heb ik gehoord dat een meisje zwanger was en helemaal geen dikke buik kreeg? Ik vind dit gewoon een erg eng idee & wil hier ontzettend graag antwoord op!

Antwoord:
Hoi!
Wanneer je trouw de pil slikt en op de hoogte bent dat bij braken of diarree of bepaald gebruik van medicijnen (bijvoorbeeld antibiotica) dit pil niet betrouwbaar is, hoef je je geen zorgen te maken dat je zwanger wordt.
In uitzonderlijke gevallen is het mogelijk dat wanneer je zwanger bent je toch nog een soort ongesteldheid hebt. Die is dan wel minder wat betreft de hoeveelheid bloedverlies en de duur van het bloedverlies. Dit komt echter zeer zelden voor!
Wanneer je zwanger bent en je kindje groeit goed zal je buik altijd groeien. Nu heeft niet iedereen een hele dikke buik en draagt iedere vrouw anders. De een draagt het kindje meer naar buiten en de andere meer naar binnen.

Nogmaals: wanneer iemand zwanger wordt met pilgebruik is er altijd sprake geweest van diarree, braken of antibiotica gebruik of is iemand een keer de pil vergeten.

Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.
Een vriendelijke groet,

Solita Benschop, Verloskundige

Moderatoropmerking:

Zoals je kunt lezen, als je toch zwanger bent en je bent wel ongesteld, is je bloedverlies een héél stuk minder en is je bloedverlies een stuk minder lang.
Laatst bijgewerkt door Jacimatho op 14-12-07 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bronvermelding toegevoegd

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:21

Ik raakte vorig jaar zwanger door de pil heen, te lichte pil.
Enige optie is een zwangerschapstest, ik bestel er eens in de zoveel tijd ook een setje, ben aan de pil, maar voor de zekerheid.

Bedenk me nu dat ik er weer een moet bestellen, ik ben maar een dag ongesteld geweest in de stopweek ipv de gebruikelijke 4 dagen.

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 20:45

ja oke, Thnx allemaal !
maar, ik moet nu steeds plassen en heb een hele zware buik.. en opgezwollen borsten, maar moet over 3 dagen ongesteld worden. Maar dat plassen vind ik zo vreemd..en heb ook links van mijn baarmoeder pijn.. allemaal symptonen die op zwanger gelden...

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:47

Ja maar als je denkt dat je zwanger bent ga je ook alsmaar meer symptomen zien he.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:18

Het zou kunnen, maar je kunt ook gewoon ziek zijn hoor. Niet iedere misselijkheid betekent dat je zwanger bent.

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 22:28

Sirius_ schreef:
Enige optie is een zwangerschapstest, ik bestel er eens in de zoveel tijd ook een setje, ben aan de pil, maar voor de zekerheid.

Bedenk me nu dat ik er weer een moet bestellen, ik ben maar een dag ongesteld geweest in de stopweek ipv de gebruikelijke 4 dagen.

kan je zwanger worden van een te lichte pil? want ik werd laatst allemaal ongesteld terwijl ik niet in de stopweek zat, toen bleek ik een te lichte pil te hebben. Maar de dokter heeft het niet gehad over een test ofzo?
haha brr nou begin ik t ook wel eng te vinden hoor

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 22:33

Flip schreef:
Sirius_ schreef:

kan je zwanger worden van een te lichte pil? want ik werd laatst allemaal ongesteld terwijl ik niet in de stopweek zat, toen bleek ik een te lichte pil te hebben. Maar de dokter heeft het niet gehad over een test ofzo?
haha brr nou begin ik t ook wel eng te vinden hoor

Ik had net een nieuwe pil, en na 3,5 week was ik nog steeds ongesteld, en heftig ook. (2e maand geslikt)
Toen was ik naar de huisarts gegaan en de bloedingen bleken een miskraam.
De pil was voor mij te licht, ik was overgestapt omdat ik zoveel aankwam maar inmiddels weer terug.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:12

haha brr nou begin ik t ook wel eng te vinden hoor[/quote]
Ik had net een nieuwe pil, en na 3,5 week was ik nog steeds ongesteld, en heftig ook. (2e maand geslikt)
Toen was ik naar de huisarts gegaan en de bloedingen bleken een miskraam.
De pil was voor mij te licht, ik was overgestapt omdat ik zoveel aankwam maar inmiddels weer terug.[/quote]

Ik ben ook laatst naar de huisarts geweest omdat mijn pil te licht was. Kreeg gewoon een zwaardere en hij heeft verder helemaal niets gevraagt.. Ik werd namelijk telkens te vroeg ongesteld. Vind het ook wel een eng idee :S..

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:11

ja suuszzzz ik vind het ook wel eng nu hoor, maar de dokter heeft t wel over soa's gehad dus dan had ze t vast ook wel over n test gehad als t gevaarlijk zou zijn

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:37

Flip schreef:
ja suuszzzz ik vind het ook wel eng nu hoor, maar de dokter heeft t wel over soa's gehad dus dan had ze t vast ook wel over n test gehad als t gevaarlijk zou zijn

ja dat lijkt mij ook wel, mijn dokter heeft echt helemaal niks gezegt. Hij schreef gewoon een andere pil voor en dat was het.. Moet er echt niet aan denken zeg..

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:51

Denk dat het per persoon verschilt. Bij mij was er ook echt reden om te twijfelen omdat ik al 3 weken heftig bloedverlies had,

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:39

Rachel_x schreef:
daar is maar 1 ding op te bedenken.. zwangerschapstest Knipoog

idd

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 19:56

ja maar, moet je dan altijd een zwanegersschaps test doen, dan zou ik t op t laaste elke maand gaan doen..
Ik vind t alleen raar, dat je door je zwangerschap ongesteld kan worden. Maar ben erg blij met het bericht van Marly_ super bedankt !!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:28

Fijn al die verhalen, ben net over gestapt op een lichtere pil Clown
Maar dubble safe hé Knipoog Zowieso, de eerste week geldt bijna bij alle pillen, dat als je er een vergeet/uitbraakt/diarree, de 7 dagen daarvoor ook niet veilig zijn. En aangezien mijn darmen nogal spastisch kunnen doen en ik zit echt niet op een baby te wachten dus kies liever voor 200%, dan kan er nog altijd 100% misgaan Tong uitsteken

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:51

xxmiszlizzxx schreef:
ja maar, moet je dan altijd een zwanegersschaps test doen, dan zou ik t op t laaste elke maand gaan doen..
Ik vind t alleen raar, dat je door je zwangerschap ongesteld kan worden. Maar ben erg blij met het bericht van Marly_ super bedankt !!

Graag gedaan hoor. Lachen

Ik ben ook een tijdje bang geweest, maar ik word gewoon elke maand, op dezelfde dag en rond hetzelfde tijdstip ongesteld, altijd even lang en ongeveer even veel bloedverlies, soms wat meer soms wat minder. Clown Wat dat betreft zit ik wel goed met mijn pil denk ik. Lachen Maar heeft de huisarts bij jullie dan niet een hoop vragen gesteld?
Bij mij werd gevraagd waarvoor ik aan de pil wou, of ik rookte, een hoop informatie, hoe zwaar ik was, of ik altijd erg veel last had van mijn ongesteldheid etc.

Wacht die dagen eerst even af, als je dan nog steeds niet ongesteld bent, dán kun je je beter pas druk gaan maken!

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 10:23

Ja dat heeftie bij mij ook,
maar iik hb nu dezelfde pil, alleen de goedkopere versie gekregen, dus dat is toch niet echt een andere pil? Want ik micogrom 30 en heb nu eigenlijk dezelfde onder een andere naam, met precies dezelfde en evenveel gram van zooi erin:P