Moedervlek weghalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LePapillon

Moedervlek weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 13:42

Hoi bokkers,

Kan je zomaar een moedervlek laten weghalen?
Hij doet geen pijn ofzo, maar ik erger me er al jaren aan..

Kan de HA dat doen? Of moet je doorgestuurd worden?
Kan het zowiezo zonder dat ie echt pijn doet?

Misschien iemand met ervaring..?
Alvast bedankt Lachen

D_Star

Re: Moedervlek weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:46

ik lees even mee.. vraag me dit ook al heel lang af..

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:49

hai, ik heb lang geleden een moedervlek laten verwijderen. je kan in eerste instantie naar je HA en deze bekijkt de vlek dan en ligt er aan of hij het zelf kan/wil doen of hij/zij het doet, anders wordt je doorgestuurd.
ik werd door mijn eigen HA behandeld. Eerst een grote prik met verdoving lokaal om de moedervlek heen, daarna snijden en bloedvaatjes dichtschroeien...en klaar..wel even een paar dagen in laten drogen enzo maar verder geen last gehad..houd er wel rekening mee dat je hoogstwaarschijnlijk een litteken overhoudt!!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:51

Ik heb er ooit 1 in mijn gezicht weg laten halen...dit moest van de HA wel bij de plastisch chirurg omdat het in mijn gezicht zat maar het was zo gepiept hoor
Kreeg een verdoving en de Plastisch chirurg kwam binnen pakte een soort schaaf en hoppa hij was er al af...
Het is keurig genezen en je ziet er niets meer van...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:55

Die van mij is ook gewoon door de HA verwijderd.
Onder plaatselijke verdoving; dat inwerken duurde langer dan het hele weghalen!
Paar kleine hechtinkjes, week daarna die laten verwijderen en klaar!

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 13:56

Hebben jullie ze laten weghalen om medische redenen? Of gewoon voor jezelf?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:59

Die van mij zat een beetje op een onhandige plek, precies op het randje van mijn bh op mijn rug.
De vlek irriteerde gewoon en dat is al voldoende reden om zoiets te laten verwijderen.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:12

ik heb er ook 1 weg laten halen, die was wat ze bij de HA "onrustig" noemen........ de HA heeft het zelf gedaan, ik heb er weinig last van, het litteken is nu, na 8 jaar ook niet meer zichtbaar Clown

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:14

Ik zou eerst naar de huisarts gaan en het door een dermatoloog weg laten halen, dan worden de littekens minder lelijk. Dat vind ik op plekken die erg zichtbaar zijn (gezicht/hals) toch altijd wel belangrijk!

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 14:19

Bij mij zit hij op m'n kont (hij is best wel groot),
elke keer als ik in bikini loop erger ik me er verschrikkelijk aan..
Bij de meeste bikini's valt hij er net onder.
Maar bij mijn nieuwe is dat niet het geval, ik vind het vreselijk

Een litteken maakt me dus niet veel uit, dat is geen ramp.
Als dat ding maar weg is..

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:20

houd je er dan wel rekening mee dat zitten de eerste dagen geen pretje is?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:22

Ik heb er ook 2 laten weghalen. De huisarts heeft het gewoon gedaan. Lokale verdoving en dan heel stil blijven liggen (en vooral niet praten Haha! Wat ik dus wel deed AUW) en hij brande die twee weg. Heb er nu wel 2 littekentjes er aan overgehouden. Maar die zie je alleen als ik een bikini aan heb. En het maakt me niet zoveel uit, beter dan twee rare moedervlekken.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:24

heb er een paar jaar geleden 3 op mijn rug weg laten halen in het ziekenhuis.
heb er verder van de behandeling geen pijn gehad en ook daarna niet.
moet eigenlijk nog een keer terug, omdat ik er ook 1 bij mijn oor heb zitten, net op het randje waar mijn haar begint, dus als ik te fanatiek mijn haar kam haal ik em open. vind ik niet zo fijn idee.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:35

snijden ze dat ofzo?

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:59

Ik heb m'n moedervlek vorige week weg laten halen. Die zat op m'n gezicht. Heb het wel bij de plastische chirurg laten doen, just in case. Het ging echt supersnel.binnen 10 minuten was de behandeling al klaar. Het enige wat pijn deed was die verdovingsprik. Ouch! Tong uitsteken

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:06

Ik heb het bij de HA laten doen en dit ging niet geheel zonder pijn.
Je krijgt die verdovind maar bij mij dauwde hij heel die naalt der in en verschoof hij iedere keer die naalt.
Ik ging letterlijk kapot van de pijn.
Na de hand nergens meer last van maar heb er een ongelovelijk lelijk litteken aan over gehouden.
Nu is het niet groot en opvallend en het zit op me rug dus ik zelf zie het niet maar dat ik weer dat het er zit vind ik al erg genoeg ook al valt het andere mensen niet op.
Het is dat ik niet meer moeder vleken heb maar dat zou ik nooit en te nimmer meer door de HA laten doen. Rolleyes
Dus ik zou zeggen plastische chirurg zeker als het in je gezicht is.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:47

Ik heb in april ook een moedervlek laten verwijderen (op myn buik)
Ook gewoon door de HA gedaan.
Alleen de hechting wou niet zo goed blyven zitten dus toen duurde het wat langer en begon de verdoving al wat ui te werken (auw auw!)
Het litteken is nu nog steeds een beetje dik..

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:25

dus je kunt je moedervlek ook gewoon weg laten halen omdat je dat gewoon mooier vind? ik heb namelijk een moedervlek op mijn borst en mijn bikini valt er net wel of net niet overheen en dat vind ik gewoon lelijk Bloos
Maar doet het over het algemeen geen pijn?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:30

Ik heb er 4 weg laten halen. Vanwege medische redenen. 1e x is niet gehecht, 2e x (3 tegelijk, verspreid over mn rug) wel. Heb er weinig last van gehad, alleen bij de laatste keer stond mijn rug wel erg strak door de hechtingen op verschillende plaatsten.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:01

Ja je kan hem ook om schoonheidsredenen weg laten halen maar afhankelijk van de plek, kun je er een lelijk litteken aan overhouden.
Het weghalen voel je niet, verdoving is pijnlijk. D_star je hebt het over je borst ik vermoed dat de pijn wel mee valt.
Ik heb er 2 op mijn rug laten verwijderen en die naald ging door t bot heen, hij heeft 3 keer achter elkaar geprikt, omdat de verdoving niet pakte, en dat op 2 plekken dus 6 pijnlijke steken.

Ik heb ze om medische redenen laten verwijderen. In oktober vorig jaar waren ze gezwollen en donkerbruin, maar onschuldig. Toen mn arts paar maanden geleden mijn longen beluisterde merkte hij op dat ze zwart waren geworden en moesten ze weg.

Ik heb er nu geen last meer van, hechtingen mogen er dinsdag uit. Ik heb alleen erge rugpijn sinds de verdovingen wat raar is want ze zijn vorige week verwijderd

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:53

Ik heb een plek op mijn hoofd laten weg halen.( achterkant van mijn hoofd) Mijn haren zitten er over heen dus je ziet er niks van haha.. De verdovingen zijn gee npretje en bij mij deden de hechtingen ook aardig pijn.. Maar misschien komt dat omdat het op mijn hoofd zat, geen fijn plekje Tong uitsteken Het is er uitgesneden door de dokter er daarna netjes gehecht, ik voelde wel dat ze aan het snijden waren, maar het deed geen pijn..

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 09:42

Bedankt voor jullie ervaringen Ja

Ik zal binnekort de HA even bellen!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:04

Paar jaren geleden heb ik ook een moedervlek laten weghalen. Zat midden op mijn rug, geen last, maar ik vond het niet mooi. Het was nogal een dikke, niet hele groot of zo. Maar toch. Ik kon hem niet zien (midden op mijn rug dus) en kon hem ook niet in de gaten houden bij bijv veranderingen die op huidkanker kunnen wijzen. De HA vond dat wel leuk om te doen en deed het zelf. even plaastelijk verdoven, hij sneed hem eruit, hechtinkje erin en een groot plakaat pleister en klaar. Het was al met al nog geen kwartier werk. verder weinig last gehad. een week later de hechtingen er weer uit.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:56

Ik heb nu een jaar geleden een moedervlek in mijn nek weg laten halen, dit omdat hij mij irriteerde met ketting/kleding. En de dokter twijfelde eraan.

Nu loop ik dus met een onwijs lelijk litteken in mn nek, tis net een pissebed. Nagelbijten / Gniffelen

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 00:13

Ik heb een hele grote moedervlek laten weghalen toen ik een jaar of 7/8 was.
Weet er niet veel meer van, maar wel dat ik het bij de plastisch chirurg heb moeten doen. Ik kreeg gewoon een spuitje en ik viel in slaap (narcose denk ik) en daarna werd ik wakker en toen zat ik daar met een vervelende pleister.

Helaas is het niet helemaal gelukt, er zijn "wratjes" terug gekomen die ik graag weer wil laten weghalen. Deze wratjes waren destijds nog op kanker getest, gelukkig bleek dit niet het geval.
Heb de stap alleen niet durven zetten, ik ben toch wel een beetje bang.. Bloos