Pijn bij het vrijen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Pijn bij het vrijen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 21:25

Een paar weken geleden, toen ik seks had met m'n vriend, deed het plots enorm veel pijn. (We zijn nu een half jaar samen, dus het was niet onze eerste keer ofzo.) We zijn toen gestopt, en hebben besloten om nog even af te wachten. Een paar dagen later weer geprobeerd, en het deed nog steeds pijn. Ik ben toen naar de dokter gegaan, zij dacht aan chlamydia, of een infectie, dus daar ben ik dan ook op getest. Het bleek geen van beide te zijn. Ze raad me aan om het nog even af te wachten, maar ik wil graag weten wat er aan de hand is, want dit is niet echt aangenaam.

Heeft iemand van jullie een idee wat het zou kunnen zijn?

Pauline

Re: Pijn bij het vrijen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:35

Tja bij mij was het endometriose, ik zou me toch echt even laten onderzoeken door een gyn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:38

Ik heb dat ook weleens, ineens gigantische pijn als er iemand (of iets) in me komt. Na 2 of 3 stoten is het compleet over. Net alsof er een spiertje verkrampt ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:39

Doet het pijn omdat het ergens tegen aan komt ? Kan ook zijn dat je baarmoeder te laag is gaan hangen . [ dat komt meestal door rare standjes waarbij de jongens iets te hard botst ] en daardoor gaan de '' elastiekjes'' waaraan je baarmoeder aan vast zit steeds slapper hangen .

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:44

Heb dat ook wel eens ja, maar idd na een paar stoten ook weer over. Probeer in elk geval te ontspannen, als je je spieren aanspant kan dat ook gigantisch zeer doen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 21:45

Ik heb voor donderdag een afspraak staan, dus hopelijk kom ik daar wat meer te weten Lachen

ztugwell:
Het doet inderdaad pijn omdat hij tegen/voorbij een bepaald punt komt, maar we hebben nooit rare standjes ed. gedaan, dus het zou me verbazen als het daardoor komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:47

Je zou zelf kunnen kijken of die te laag hangt door met je vinger te voelen.
Eigelijk zou je met het puntje van je wijsvinger je baarmoeder NET mogen raken.
Ik moet zeggen bij veel vrouwen hangt het lager dan normaal hoor, komt omdat veel vrouwen de laatste tijd de raarste standjes en dingen doen .

Sommige mensen hebben het heel hevig na een bevalling , mijn oma die in een ziekenhuis werkte heeft toen meegemaakt dat je het puntje van de baarmoeder gewoon der uit kon zien steken.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 00:07

moet je bijna ongesteld worden? dan word het meestal ook wel wat krapper.....

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 01:51

nicci88 schreef:
moet je bijna ongesteld worden? dan word het meestal ook wel wat krapper.....

Ik denk niet dat het dat is, ik heb er ondertussen al iets meer dan 2 weken last van...

noby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 04:11

Bij mij was het ook endometriose en kwam ook zo ineens,
ik heb er 3 jaar mee gelopen voordat ze eracher kwamen.,
idd even een bezoekje aan de gyn.
(bij mij was het een stekende pijn)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:51

Hey ik herken het ook wel heb nu 2 jaar een vriend dus het is niks nieuws ofzo... maar in het begin (de eerste keren) deed het heel pijn daarna geen pijn meer gehad en nu elke keer als hij net in me komt doet het heel zeer maar na 3 stoten is het helemaal weg ik heb ook geen idde wat dat kan zijn

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:56

Hey vervelend zeg...

Zelf nooit ergens last van.

Maar denk dat je beste even na de gyn kan gaan als je er last van blijft houden.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:08

Ik heb al 3 en een half jaar een vriend, En heb ook ALTIJD pijn wat niet over gaat.
Ben er nooit voor naar de dokter geweest ofzo.. Heb ook op een gegeve moment dat het gaat branden terwijl er wel genoeg vocht is..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:19

noby schreef:
Bij mij was het ook endometriose en kwam ook zo ineens,
ik heb er 3 jaar mee gelopen voordat ze eracher kwamen.,
idd even een bezoekje aan de gyn.
(bij mij was het een stekende pijn)

Wat is dat?? Endometriose??

Ik heb al jaren pijn bij het vrijen, ook bij het binnenkomen. Net alsof alles aan het openscheuren is.
Overigens ben ik 31 jaar en ben al bij gyn. geweest, evenals bekkenbodemtherapie, sexuologe etc...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:23

Pijn tijdens/na het vrijen kan veel verschillende oorzaken hebben. Een van de meest voorkomende dingen is toch dat de vagina niet ontspannen en vochtig genoeg is. Een andere mogelijkheid kan inderdaad zijn dat er iets geraakt word. Een baarmoederverzakking kan inderdaad ook voor problemen zorgen. Overigens kwam het geplaatste bericht hierover op mij over alsof een baarmoederverzakking alleen door bevalling of 'vreemde' standjes veroorzaakt zou kunnen worden. Ik weet niet of het zo bedoelt is, maar een baarmoederverzakking kan je ook domweg 'overkomen'. Maar als chlamydia enzo onderzocht is, neem ik aan dat er een uitstrijkje is gemaakt. Als je dan last had gehad van een ernstige verzakking, dan had de arts het hoogstwaarschijnlijk wel gezegd, juist omdat je met dit soort klachten kwam.

Je zou zelf nog kunnen proberen om een glijmiddel te gebruiken, of, als je condooms gebruikt, latexvrije condooms. Het komt steeds meer voor dat mensen een latexallergie of overgevoeligheid ontwikkelen. ALs je dan met latex tegen de slijmvliezen aan gaat wrijven, kan dat behoorlijk pijn veroorzaken.
Een andere houding kan soms ook helpen, gewoon even rustig uitproberen.

Helpt dat allemaal niet, en weet de huisarts het ook niet, dan zou ik toch om een verwijzing naar de gyneacoloog vragen. Ook een seksuoloog kan soms nog goede tips en adviezen hebben.

Ik vind het wel superknap dat je het hier zo neer durft te zetten. Veel mensen durven er toch niet over te praten. Ik hoop in elk geval voor je dat het snel beter gaat!! Want op deze manier word iets leuks, iets fijns verandert in iets heel vervelends, en dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Endiomitrose is baarmoederslijmvlies buiten de baarmoeder. Dit kan voor erg veel pijn en ongemak zorgen, met name tijdens de menstruatie en seks.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:22

Ik heb met de menstruatie nergens last van
De rest is allemaal bij mij al onderzocht en uitgeprobeerd, zonder resultaat overigens

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:57

Ik volg dit even....

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:18

Even ter verduideliking: Ik heb lekker zitten typen.... de uitleg klopt wel, maar mijn schrijfwijze slaat weer eens nergens op. De correcte naam is endometriose, dus zoals Noby het schreef. K was er even niet bij met mijn gedachte Bloos

@ Griebels: vervelend dat ze niks kunnen vinden. Heb je ook al eens een second opinion gehad bij een gyneacoloog?? Bij iemand die ik ken, bleek een soort van zenuwuitloper in de vaginawand uit te komen, maar dan niet op de normale manier zeg maar. het was dus een heel gevoelig plekje. Maar niks aan te zien, niks aan te merken, behalve voor haarzelf dan. Bij lichamelijk onderzoek, hoe voorzichtig de arts altijd was, het deed haar altijd ontzettend pijn. Pas gyneacoloog nr 3 kon het verklaren en, beter nog, zelfs oplossen!! Maar ik kan me ook wel voorstellen dat als je al veel geprobeert hebt, je geen behoefte aan hebt om naar nog meer artsen te gaan.

noby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:20

@ griebels met menstruatie had ik zelf ook nergens last van hoor.
dus dat is niet altijd zo.
ik had met name last van mijn darmen.
endometriose kan dan ook alleen met zekerheid vast worden gesteld met een kijkoperatie. vrij veel vrouwen hebben deze ziekte.
weet niet of je al kinderen hebt of probeerd te krijgen of e.d
maar endometriose kan namelijk ook voor problemen zorgen bij het krijgen van kinderen.
wat endometriose bij mij vooral inhield was elke dag pijn in buik en rug en tijdens het vrijen.maar ja das voor iedereen verschillend,ligt aan de mate die je hebt

edit: er is trouwens ook een topic over endometriose maar ik weet niet hoe ik een link maak naar dat topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:28

Het beste is inderdaad even om langs de Gyn. te gaan, die zal je er meer over kunnen vertellen...

Ik heb zelf ook een paar jaar geleden ineens last van pijn gekregen tijdens het vrijen. En ook bij mij is toen endometriose vastgesteld...

Het gaat gelukkig nu wat beter tijdens de sex, mijn vorige vriend was nogal groot geschapen, waardoor ik veel pijn had. Met mijn huidige vriend gaat 't een stuk beter Tong uitsteken Haha! Knipoog

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:31

ik begin me nou tog wel zorgen te maken als ik al die verhalen van jullie lees Gaaaap ik hoop niet dat het bij mij iets ergs is,... ik heb alleen de eerste paar stoten pijn maar dat heb ik ook als het nat genoeg is... moet ik nu naar de dokter???

noby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:49

als je je zorgen maakt dan moet je even heen gaan.
maar endometriose is niet per defenitie iets ergs hoor als je er verder geen last van hebt...

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:54

Vind het knap dat je het hier zo neer durft te zetten

Ik had ook van de een op de andere keer gigantisch veel pijn bij de seks, dat is toen ook niet meer overgegaan.. Ik durfde eerst ook niet naar de gyn maar uiteindelijk (na een hele poos) toch heen gegaan. Het bleek dat ik een soort eczeem huid heb (je kunt er niks aan zien ofzo) maar dat was al zo vaak stuk gegaan (bijv. al met op mn pony stappen) dat ze dat stukje huid hebben weggehaald.. Bloos Geen leuke ervaring. Daarna kreeg ik bij mn herstel nog een infectie Clown Het is nou sinds de operatie nog wel gevoelig, moet volgende week weer heen voor controle.

Als het goed is, wanneer het helemaal genezen is, heb ik geen pijn meer bij de seks.. Zo ja, dan word ik doorgestuurd naar een bekkenbodem therapeut. Dus dat is nog even afwachten.

Ben wel blij dat ik toch heen ben gegaan. Als het goed is heb ik wanneer ik volledig ben hersteld ook niet meer de kans dat het kapot scheurt bij het opstijgen van mn pony Clown

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:54

maar bij het paardrijden of opstappen doet er niks zeer het is egt alleen bij de eerste stoten waardoor ik nooit zin heb ik seks en mijn vriend vervolgens begint te zeuren dat ik nooit zin heb als we eenmaal bezg zijn heb ik nergens last meer van

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:01

Ik kan het je vertellen ik heb het bijna altijd! gewoon onverdraagbare pijn, behalve als ik net ongesteld ben geweest.

even een stipje op dit topuc