Letten jullie op dierproefvrij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letten jullie op of iets dierproefvrij is?

Ja
39 (51%)
Nee
26 (34%)
Anders
11 (14%)

Totaal aantal stemmen: 76

Naatus

Letten jullie op dierproefvrij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 16:38

Ik heb een vraaag aan iedereen eigenlijk. Ik ben erg benieuwd of jullie letten bij aankoop van een product of het dierproefvrij is ja of nee?

Ik heb ook even een pol erbij gezet dat het overzichtelijker is. Mocht je toelichting willen geven is altijd welkom natuurlijk!

bromfiets

Re: Letten jullie op dierproefvrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:42

Ik heb anders gekozen omdat ik er niet altijd op let. Make-up en dergelijke gebruik ik niet, andere verzorgingsproducten moeten voor mij wel proefdiervrij zijn maar dat staat er weer niet altijd op.

Medicijnen zijn wat dat betreft ook moeilijk te controleren, maar ook hierbij gaat mijn voorkeur uit naar proefdiervrij Lachen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:49

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:51

Zo veel mogelijk, produkten van de Hema zijn dierproefvrij en daar haal ik mijn cremetjes en mascara etc. Het is best wel lastig af en toe maar er is zo'n site waar je de merken op kunt vinden, dus als he ff kan dierproefvrij. Maar dan zou het ook nog plantaardig moeten zijn want er worden veel dierlijke produkten overal in verwerkt, dus wordt het nog lastiger....

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 17:02

mijn vraag eigenlijk omdat ik bij groot bedrijf werk die dus nog wel op dieren test, terwijl het een marktleider is op verschillende gebieden. Vroeg me af in hoeverre het tegenwoordig speelt bij iedereen. Niet dat ik het goed praat maar ben er gewoon nieuwsgierig naar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:03

sunshine schreef:
Zelf koop ik nooit geen producten die op dieren getest zijn.

nooit geen? altijd dus?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:13

Soms, let er niet altijd op.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:14

Eigenlijk niet. Bloos Zou ik wel moeten gaan doen, want ben zeker tegen die dierproeven.
Toch maar eens er aan gaan denken, best slordig van mezelf..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:15

Jups... en niet alleen dierproefvrij, ook graag nog natuurzuiver Lachen Maar met het laatste ben ik niet zo heel erg... Gebruik bv nog wel eens nivea. Wel dierproefvrij, niet natuurzuiver Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 03-12-07 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:18

Nee. Waarom niet? Ik denk er nooit overna eigenlijk, dus ik zou het niet weten. Boodschappen doen m'n ouders en make-up koop ik van Miss Helen. Volgens die site hierboven is dat inderdaad dierproefvrij.

Aranel

Ik probeer er wel zoveel mogelijk op te letten, maar om je aankopen erop af te stemmen is haast onmogelijk... de 'goede' merken als rimmel en maybelline testen allemaal op dieren. Eigen merken vaak niet, dus ik heb ook wel producten van bvb etos eigen merk en kruidvat eigen merk Lachen

Zwartwitje

Mijn cosmetica koop ik sinds een paar jaar standaard bij Lush of Body Schop. Heel soms, als mijn shampoo of conditioner op is ofzo, dan haal ik het bij de Appie Heijn. Eerlijk gezegd weet ik van de meeste grote merken (die me niet zo erg interesseren verder, maar die ik soms haal las ik 't nodig heb) welke dierproefvrij zijn. Ik zou eigenlijk eens op die site moeten kijken.
Make-up haal ik bij de Hema, wat geloof ik ook dierproefvrij is (toch?)
Verder eet ik vegetarisch en van andere producten die ik aanschaf let ik geloof ik niet zo heel erg op de diervriendelijkheid ervan.

_Daph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:19

let ik eerlijk gezegt niet eens zo op

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 19:07

volgens mij komt dit dus vaak door onwetendheid dat mensen toch iets kopen wat getest is op dieren. De voorkeur ligt dus wel op dierproefvrij.

Zijn er ook mensen die weten waarom er toch nog gebruik wordt gemaakt op dieren en niet op bijv mensen zelf?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:08

sorry maar het is toch echt nee Lachen.
niet omdat ik het niet wil maar meer omdat ik er gewoon niet naar kijk! Lachen. ik koop gewoon zonder er bj na te denken.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:15

Ik let er eigenlijk ook niet op. Nu koop ik nauwelijks luchtjes of make-up, alleen oogpotlood en dat is van Miss Helen. De rest koopt mijn moeder, dus dat weet ik verder niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:15

Naatus schreef:
volgens mij komt dit dus vaak door onwetendheid dat mensen toch iets kopen wat getest is op dieren. De voorkeur ligt dus wel op dierproefvrij.

Zijn er ook mensen die weten waarom er toch nog gebruik wordt gemaakt op dieren en niet op bijv mensen zelf?

Op mensen testen mag volgens mij niet. En de alternatieven voor het testen op dieren zijn duurder. Tenminste, ik dacht dat dat de reden was. Hoe kruidvat, da, hema etc het dan wel zo goedkoop kan doen zou ik niet weten

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:16

Ja hoor, ik koop alles dierproef vrij
van Wasmiddels tot ontkalkmiddel, cremes,shampoo etc.
Er zijn veel geuren te koop die ik erg lekker vind, maar die wel getest zijn op dieren
en die koop ik dus echt niet!
Zelf snap ik nooit zo goed dat mensen zich 'dieren liefhebbers" noemen, maar wel producten kopen die getest zijn Verward
vlees eet ik trouwens ook niet, daar gaat vaak ook heel veel dierenleed aan vooraf Boos!
behalve biologisch vlees dan

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 19:23

verootjoo schreef:
Naatus schreef:

Op mensen testen mag volgens mij niet. En de alternatieven voor het testen op dieren zijn duurder. Tenminste, ik dacht dat dat de reden was. Hoe kruidvat, da, hema etc het dan wel zo goedkoop kan doen zou ik niet weten

ik heb een tijd terug documantere gezien over proefpersonen die flink betaald kregen voor proberen van medicijnen. Wat betreft huis tuin en keuken spullen kan me voorstellen van niet.
Wat ik gewoon niet begrijp is dat de overheid hierbij niet ingrijpt. Dmv goedkoper maker van die processen om het zonder dieren te doen!
Of zitten er nog meer haken en ogen aan?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:27

Ik heb anders gekozen. Bij make-up en crème enzo let ik er heel bewust op. Spullen die ik in de supermarkt koop, dan eerlijk gezegd niet ( shampoo etc.) Gewoon laksigheid Bloos Bij medicijnen kies ik wat voor mijzelf het beste is, dan let ik er ook niet op.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:31

Naatus schreef:
verootjoo schreef:

ik heb een tijd terug documantere gezien over proefpersonen die flink betaald kregen voor proberen van medicijnen. Wat betreft huis tuin en keuken spullen kan me voorstellen van niet.
Wat ik gewoon niet begrijp is dat de overheid hierbij niet ingrijpt. Dmv goedkoper maker van die processen om het zonder dieren te doen!
Of zitten er nog meer haken en ogen aan?

De medicijnen die op mensen getest worden, zijn van te voren uitvoerig op dieren getest Knipoog Uiteindelijk moet het natuurlijk wel op mensen getest worden, omdat het hier ook voor bedoeld is. Overheid grijpt hier wel bij in; in NL is het verboden dierproeven uit te voeren voor cosmetische doeleinden. Maar ze kan natuurlijk niks doen aan de buitenlandse producten die wel op dieren getest worden. Dat is gewoon import.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:32

Ik let er niet altijd op om eerlijk te zijn.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 19:33

de mensen die ja hebben gezegt, letten die ook op of inderdaad de voorgeschreven medicijnen door bijv arts dierproefvrij zijn?

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 19:34

De medicijnen die op mensen getest worden, zijn van te voren uitvoerig op dieren getest Knipoog Uiteindelijk moet het natuurlijk wel op mensen getest worden, omdat het hier ook voor bedoeld is. Overheid grijpt hier wel bij in; in NL is het verboden dierproeven uit te voeren voor cosmetische doeleinden. Maar ze kan natuurlijk niks doen aan de buitenlandse producten die wel op dieren getest worden. Dat is gewoon import.[/quote]

En dat is dus het probleem, grootste deel zijn internationale bedrijven.... Wordt in andere landen gemaakt.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:03

Ja, absoluut. Koop al m'n meuk van 't Etos huismerk, of zoek even op internet of het verantwoord is als ik twijfel.