Dokersassistenten van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Dokersassistenten van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 09:20

Potverdikkie, wat ik nou toch meemaak..
Ik heb al een tijdje last van mijn schouder, bij krachtsinspanning doet ie pijn en de rest van de tijd gewoon een zeurderig gevoel.
En ik werk in de zorg waar ik mijn schouder gewoon ook veel gebruik, dus mogelijke overbelasting kan het heel prima zijn.
1.5 jaar terug heb ik een longembolie gehad zomaar uit het niets die ook begonnen met ongeveer zulke klachten.

Dus voor de zekerheid net maar gewoon even de dokter gebeld, of ik langs kon komen vanmiddag.
Neemt de assistente op, ik leg mijn verhaal uit, zegt ze: wat heb je aan pijnbestrijding gedaan?
Ik zeg: Nou niets, SRL gesmeerd, maar verder niet.
'Nou ga dat eerst maar eens doen, en als dat niet werkt kom je maar weer een keer terug bij de dokter want de dokter heeft hier geen tijd voor nu'
Dus ik erg verontwaardigd van: Hallo, ik leg je net uit wat er aan de hand is en waarom ik langs wil komen, en met pijnstilling onderdruk je misschien de pijn maar dat verhelpt de oorzaak toch niet
'Nee je zult toch eerst met parcetemol aan de slag moeten, goedemorgen'

Ik stond echt perplex!
Moeders gebeld, die gaat iig vanmiddag terugbellen van hoe gek ze nou zijn, zeker met mijn voorgeschiedenis en mijn werk dat ik doe..
Is toch belachelijk dat ik niet eens bij de dokter langs mag van een assistente? Boos!

Dribbel

Re: Dokersassistenten van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:22

Jeetje, ik vind het wel handig dat ik het privénummer van mijn dokter heb Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:23

Tja, assistentes tegenwoordig! Je moet gewoon een beetje weten hoe je ze moet bespelen, anders dan hab je zo een afspraak voor over 3 weken ofzo. Bij mijn huisarts precies hetzelfde! Ik moet zeggen dat ik zelf meestal wel snel terecht kan, maar ik hoor van die gruwelverhalen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:25

Nou dan had ik toch mooi gezegd dat ik een afspraak wil maken.

ik hoef niks te vertellen en als ze het soms vragen dan zeg ik gewoon dat het prive is.
Of ik wil verwijs voor het ziekenhuis...abortuskliniek Clown zijn ze gelijk stil

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:26

Ik zou langs de dokter gaan en dat mens face to face vragen of ze wel goed bij haar hoofd is en dat je niet voor niets een ziektekosten verzekering hebt en dus gewoon recht hebt op een afspraak!!!! Duivel Gaat zij niet ff bepalen, zel ff lekker worden, hahahaha!

Had ze aan mij een goeie gehad Haha!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 09:28

Ja voor ik nog iets had kunnen zeggen had ze al de telefoon erop gegooit Nagelbijten / Gniffelen

En opzich ben ik ook altijd wel dat ik tegen zulke dingen inga en me niet zomaar laat afschepen, maar je verwacht toch totaal niet dat het bij een doktersassistente gebeurd Nagelbijten / Gniffelen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:37

Bij mij is het steeds andersom. Hij wil dat ik langskom maar ik vind het niet nodig Clown Maar ik moet binnenkort maar weer eens gaan. (COPD controle).
Wanneer je gaat dan zou ik eens flink klagen bij je dokter.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:46

Heb het ook een keer bij mijn vader meegemaakt. De goede man was gedecompenseerd en had vocht achter de longen. Stelt ze allemaal van die domme vragen. Normaal doe ik dit nooit maar op een gegeven moment zei ik: Moet U luisteren, ik ben zelf arts, deze man is gedecompenseerd en moet naar de huisarts. Ja toen was het ineens helemaal rond. Dit moet gewoon niet nodig zijn!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:00

Ja, het is echt schandalig. Hier moet je ook al 3 dagen tevoren weten dat je ziek wordt, anders kunnen ze je niet inplannen.
Assistentes zullen best veel weten, maar zij hebben niet voor dokter geleerd. Dus ik vind het een vreemde zaak dat zij mogen bepalen of jij wel of niet een afspraak mag bij de HA.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:14

Zoiets heb ik ook al eens gehad. Dat ging over een tekenbeet. Dat mens begon me gewoon uit te lachen over de telefoon. Nou sorry hoor maar een assistente moet toch op zijn minst het fatsoen houden om een patient netjes te woord te kunnen staan. En gerust te stellen. Dus toen was ik degene die de hoorn erop gooide.
Wat was ik toen kwaad! Boos! (en dat ben ik niet vaak)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:20

Wat belachelijk zeg, ik hoef echt niet aan de assistente te vertellen waar ik voor kom. Ik zeg gewoon dat ik een afspraak wil maken en ze plant me dezelfde of de volgende dag in.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:24

Ik zou me echt niet zo laten afschepen hoor! Inderdaad pijnstillers onderdrukke de pijn maar eme de oorzaak van je klachten niet weg. Misschien is het nu nog goed te behandelen en als je langer wacht heb je misschien nog meer last van je klachten.

Zou opnieuw bellen en er op staan dat je langs kan komen! Zo niet? Dan zou ik lekker zelf zonder afspraak langs gaan.. Vork

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:25

rare lui af en toe, dit weekend belde ik de dokterswacht vanwege ernstige rugklachten, ik kon niets meer, zaterdagavond werd er gezegd sorry, rugklachten doen we niets mee, u kunt pijnstillers ophalen Rolleyes
zondag weer gebeld, wederom hetzelfde verhaal.... vervolgens werd ik 's middags terug gebeld door een arts, die vertrouwde het toch niet helemaal.....
inmiddels zit ik de hele week al thuis, me dood te vervelen met ischias, een ontsteking aan de grote rugspier (als ik het goed heb onthouden Bloos )
erg pijnlijk en heel vervelend..... ik vond het een goede zaak dat die arts terug belde....
maandag bij mijn eigen arts geweest, dit grapje gaat wel een poosje duren ben ik bang Clown
ik blijf erbij dat ik niet netjes ben behandeld door de telefoniste, die toch ook assistente is Lips are sealed belt u voor uzelf??? nee muts, voor de buurman Clown
de ergste is toch wel als ze vragen, wat denkt u zelf dat het is ? arghhhhhhhhhhhhhhhhh

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:25

wat absurt van haar zeg. Ik zou haar nog een keer gebeld hebben .

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:32

Jeeh wat raar van haar, dat kan ze echt niet maken!!!
Gelukkig zijn ze bij ons heel erg aardig, ze staan je altijd vriendelijk te woord en helpen je altijd!!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:35

Ik zou er persoonlijk heen gaan en de assistente over de balie slepen, het moet niet gekker worden
Heb het zelf ook heel vaak, kom maar over een week o.d., ja grapjassen ik heb nu een dikke enkel en ik wil dat er nu naar gekeken wordt Lips are sealed

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:38

Ik zou gewoon nog eens bellen. Als je geen afspraak krijgt dan tegen haar zegen dat als het niet snel geregeld wordt je contact opneemt met je verzekering hierover.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:38

Ik denk niet dat het aan de assistente ligt, die krijgt waarschijnlijk ook maar de opdracht om zoveel mogelijk mensen af te poeieren...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:39

Maar 'afpoeieren' (ook al is dat in opdracht van de arts) kun je ook op een nette manier doen. En dan nog, als iemand graag naar de HA wil heeft ie daar recht op.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:40

en dan ook nog 108 euro ziektekosten betalen Rolleyes
ik zou weer bellen, en melden dat de dokter zelf maar moet zeggen dat je niet mag komen Ja

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:40

Dit is te gek voor woorden, ze mag jou niet verbieden een arts te bezoeken. Als je een beetje in de buurt woont, zou ik gewoon nu even persoonlijk langsgaan.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:41

had em oma ook een keer Nagelbijten / Gniffelen
Moest d bene ingezwwachteld worden zegtd e dokter doenw e die andere ook gelijk anders word die straks ook dik enne we zitten heir niet om werkverlegen Scheve mond

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:43

De assistente hoort inderdaad een stukje triage te doen voor de huisarts, wat inhoudt het doorvragen waar de patient voor komt en een inschatting maken van de ernst van de klacht. Dat is dus een hele normale situatie. Daar zijn ze ook voor opgeleid.
Echter mag ze geen diagnose stellen....daar is de huisarts voor.

Je bent inderdaad niet op een nette manier te woord gestaan. Ik zou inderdaad terugbellen en zeggen dat je een afspraak wilt. Dan kan je huisarts het druk hebben...maargoed je staat wel geregistreerd als patient in die praktijk. Mijn huisarts liet me bij minder spoedeisende dingen ook wel eens een dag of soms een paar dagen wachten voor ik op consult kon komen.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:43

Ja inderdaad die assistentes kunnen echt heel erg zijn!

Vorig jaar met mijn zusje ook meegemaakt, kind belt me om 7.00 op met onwijse pijn in haar buik. Pa was al aan t werk en ik net onderweg, ik omgedraaid en hup naar haar toe. Huisarts onderweg gebeld voor een spoedafspraak, nee kan niet huisarts heeft net nachtdienst gehad en wil niemand zien! Oke maar het is echt heel ernstig! Nee geen tijd! Ik gezegd nou dan ga ik maar naar de eerste hulp! Daar aangekomen heeft ze galstenen en een ontstoken galblaas die elk moment kon knappen...

Maar ik zou het er echt niet bij laten en zo het telefonisch spreekuur bellen en zeker vertellen tegen je arts hoe je bent behandelt!

Sterkte!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:12

jee wat een raar kind zeg! meestal hoef ik niet te zeggen waar ik voor kom en heb ik de volgende dag een afspraak, soms de dag daarna maar meestal nog wel snel!