altijd zo moe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

altijd zo moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 10:30

hoi allemaal,

Ik ben al langere tijd erg moe,maar ik slaap tegelijkertijd nogal slecht.
Nu ben ik ook al bijna 2 weken ziek(eerst hoge koorts en griep,erachteraan een keelontsteking)
Vorige week besloot ik weer te gaan werken,maar kreeg acuut last van keelpijn en bleek dus een fikse keelontsteking te hebben.
Ik word er wel moedeloos van,zo moe en dan 2x achter elkaar ziek terwijl ik anders nooit ziek ben......

Heeft er iemand dezelfde problemen?
Ik zoek eigenlijk iets wat ik er tegen kan slikken,want ik moet wel gewoon werken,en ik ben aan het eind van de dag standaard zo moe...

vallie

Re: altijd zo moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:33

Wellicht even laten tese
ten op de ziekte van pfeiffer! Bleek mijn dochter nu ook te hebben.
Veel sterkte iedergeval!

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:37

Zal best wel eens de ziekte van pfeiffer zijn.
Simtomen komen me zo bekent voor.
Dit heb ik 3 jaar geleden ook gehad.
Eeerst dachten ze gewoon een flink keel ontsteking maar omdat medicheinen niet werkte zijn ze toch verder gaan zoeken.
Toen kwam er toch uit dat ik de ziekte van pfeiffer had.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:39

Ik denk dat je id maar even het beste naar de huisarts kunt gaan voor advies.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:41

Gewoon even naar de huisarts gaan, die stuurt je wellicht door voor bloed prikken.

Succes!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:44

Misschien is je bloedsuiker spiegel te laag of bloedarmoede.Kan van alles zijn,zeker ermee naar de huisarts.Je weerstand is zekers te laag.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:17

Misschien een stomme vraag maar heb jij het naar je zin op je werk?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:21

Ik had vorig jaar de zelfde verschijnselen, echt 2 maanden aan het kwakkelen geweest.
Heb me laten testen op pfeiffer ( moest nog al door drammen bij de huisarts Boos! ) en dat bleek het dus te zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 14:22

euh geen stomme vraag Arrabel,maar nee,niet zo heel erg.
de sfeer in de apotheek waar ik werk is niet zo goed en de werkdruk is erg hoog(veel personeelstekort,ook in de rest van NL)

en dat is balen Tones............ik ben de afgelopen tijd zo vaak bij de arts geweest,dat ik haast geen afspraak meer durf te maken........
terwijl ik anders echt nooit wat had

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:30

het is misschien wat raar. maar ik ben ook altijd heel erg moe omdat ik mijn rust niet kan vinden. nu doe ik aan yoga waar ik leer me te ontspannen. door die oefeningen kan ik in veel kortere tijd veel meer energie 'opbouwen' waardoor ik overdag veel minder moe ben!

maar ik zou ook even naar de huisarts gaan voor wat bloedtestjes zoals al gezegd wordt. Een huisarts is om jou te helpen. bovendien zijn er zoveel mensen die komen als ze niks hebben, als jij vaak komt omdat je wat hebt is dat echt geen probleem.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:30

Moe zijn kan ook psygisch zijn, dat merk ik ook altijd erg aan mezelf.
Het feit dat je ook niet goed kan slapen duit er toch een beetje op dat je ergens mee zit.
Bedenkt goed of je wel tevreden bent met je leven of dat er misschien dingen zijn die je echt wilt veranderen, en probeer dat dan ook te doen.

Een goed voorbeeld is dat als ik soms op me werk ben dan ben ik echt doodmoe, dan denk ik: als ik thuis ben ga ik meteen slapen.
En dan ben ik thuis.... en heb ik opeens weer energie!

Als je veel piekerd en/of problemen hebt of iets moet doen wat je niet leuk vind word je daar ook doodmoe van!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:38

Hele vervelend, als je altijd moe bent, ik kan er over meepraten..

Het is natuurlijk herfst nu, dus wellicht speelt er bij jou ook een "herfstdipje" mee.. nergens zin in, moe, hangerig.. Je weerstand gaat achteruit, met als gevolg dat je dus ziek wordt.

Je kunt vitaminetabletjs gaan slikken, lekker veel groenten en fruit eten. Op tijd je rustmoment pakken.

Aangezien je er al een tijdje last van hebt, is het helemaal geen gek idee om je even te laten prikken op een aantal dingen.
Bloedarmoede, pfeiffer, en misschien ook even op je schildklier.
Ik dacht vorig jaar deze periode ook dat ik bloedarmoede of pfeiffer had, nadat ik serieus MAANDEN niet vooruit te branden was, concentratie en geheugenproblemen.. en toen ik eindelijk liet prikken bleek dat ik hypothyreoidie heb. Dat heeft dus met je schildklier te maken.

Ik hoop voor je dat je iets hebt wat goed te behandelen is en overgaat! In tegenstelling tot hypothyreoidie...

En, je hoeft niet bang te zijn om nogmaals bij je huisarts aan te kloppen, het gaat immers om jouw gezondheid en je voelt je duidelijk niet goed!! Wat de oorzaak ook is, hij is er om je te helpen!
Ik heb er ook moeite mee, maar je moet je er gewoon overheen zetten! en op je strepen blijven staan. Hij kan niet voelen of je je echt ellendig voelt of niet!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 14:45

bedankt voor de lieve berichten,dat doet me altijd weer beter voelen

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:16

Ik ben ook onwijs moe de laatste maanden, dus met zomer en winter kan het niet te maken hebben Knipoog
De laatste weken is het zo erg dat ik niet eens meer zin heb om iets te doen. Vorige week maandag ben ik voor m'n gevoel gecrasht...ik heb 2 dagen alleen maar zitten huilen, was moe moe moe en wilde niks. Ben bij de HA geweest en heb bloed laten prikken, maar dat was goed. Ik heb ook gelijk een afspraak bij de psych gemaakt, want blijkbaar is het psychisch. Gelukkig heb ik er verder geen lichamelijke klachten bij, maar hoe ik me nu voel...dat ben ik niet en ik wil niet zo verder.
Dus volgende week maar eens kijken of we de storm in m'n hoofd kunnen temperen en ik hoop dat m'n energie dan ook weer terug komt....

Sterkte in ieder geval en het hoeft dus niet altijd lichamelijk te zijn.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:26

@ Nadiaaa: wat vervelend zeg!! Ik hoop dat je er uit komt met een psycholoog!!
Het is zeker waar dat het niet lichamelijk hoeft te zijn. Want ook stress en druk op je werk bijv. kunnen (on)bewust een grote aanslag doen op je gemoedstoestand.

Laat alles open, des te meer kans dat de goeie oorzaak voor je rottige gevoel gevonden wordt Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:31

Snoevie schreef:
euh geen stomme vraag Arrabel,maar nee,niet zo heel erg.
de sfeer in de apotheek waar ik werk is niet zo goed en de werkdruk is erg hoog(veel personeelstekort,ook in de rest van NL)

Misschien zou je het niet zeggen, maar hier kun je ongelooflijk moe van worden! En van moeheid gaat je weerstand heel snel omlaag, dus zo zou je die griep makkelijk kunnen krijgen. Als je weerstand laag is kun je ook heel makkelijk pfeiffer krijgen, wat voorafgegaan wordt door een keelontsteking Knipoog
Zou dus eerst even door de HA de lichamelijke factoren laten uitsluiten, en daarna ms een psycholoog contacten?

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:36

inderdaad Lachen ik denk ook dat dat de juiste volgorde is, maar de HA heeft het zo vastgesteld, als het na prikken niks opleverd Lachen

Tenminste, onze huisarts is erg goed in het stellen van de juiste vragen Knipoog en dat is best prettig, ook een eyeopener voor jezelf

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:44

Misschien een open deurtje, maar was je goed uitgeziekt van je eerste griepaanval?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 19:26

nope,dat is ook het probleem geweest,waardoor ik denk ik weer ziek werd

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:57

Ik heb ook veel last van slecht slapen en altijd moe zijn. Maar bij schijnt het aan een allergie te liggen.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:11

Ik ben ook al lange tijd heel erg moe, zo erg zelfs dat ik bijna elke dag een uurtje moet gaan slapen, ik vind dit ook zeer vervelend. Ik heb al een onderzoek in het radboud gehad voor chronisch vermoeidheid, veel lichamelijk onderzoek, maar niks te vinden Huilen , ik heb wel wat vervelende dingen meegemaakt in het verleden wat ik nog aan het verwerken ben waarschijnlijk komt het daardoor, maar door dat slaapje bijna elke dag ben ik gelukkig toch in staat goed voor mijn zoontje te zorgen al kost het veel kracht, maar voor hem doe ik alles, het gaat met hem gelukkig ook super!!! Haha!
Vroeger reed ik meerdere paarden per dag maar dat kan ik niet meer, rijd er max. 1 per dag en mijn moeder helpt mij afentoe in het huishouden.
Ik moet zeggen sinds dat ik B12 slik het iets beter gaat misschien een tip? Ik wens je heel veel sterkte, ik merk namelijk dat veel mensen denken dat ik me aanstel, helaas is dit niet zo, was het maar zo Knipoog

Oja waar je ook heel moe van kan zijn is een tekenbeet(en de andere dingen die al genoemd zijn).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 20:14

ik ga de B12 ook eens proberen,bedankt voor de tip.
vrijdag ga ik weer een dagje werken

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:11

Hoe is het nu met je?

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:15

Ik vanochtend nog bij de dokter geweest, heb ook gezegt dat ik heel moe ben en slecht slaap.

Hij dacht niet dat het pfeifer was anders had ik ook keelontsteking moeten hebben...
We hebben toch voor de zekerheid bloed laten prikken

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:26

Das mooi, keelontstekikng had ik ook niet. Wel Pfeiffer Knipoog