info zwangerschapstest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

info zwangerschapstest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 00:11

Ik hoorde dat je op een bepaalde dag of in je menstruatie ofzo de zwangerschapstest moet doen. Dus niet gelijk wanneer je hem haalt. Klopt dit?
edit; niet dat je hem elke maand moet doen ofzo, maar gewoon, jullie snappen wel. Knipoog

daphneM

Re: info zwangerschapstest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:12

een paar dagen na dat je eventueel ongesteld zou worden kan je hem het beste doen, ongeveer 4a5 dagen na je "ongesteldheid"

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:13

En dan met voorkeur met ochtendurine

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:13

Als je ongesteld bent kun je met vrij grote zekerheid zeggen dat je miet zwanger bent Lachen

De meeste tests zijn het betrouwbaarst als je minstens een week over bent (niet ongesteld word dus). Er zijn uitzonderingen die op de eerste dag dat je over bent al een uitslag kúnnen geven, het hoeft dus nog niet.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 00:16

Oh ik moet nog een week doorslikken eigenlijk, maakt het uit of ik nu dan al stop en dan ongesteld word en hem dan daarna doe? En kan je dan wel gewoon de pil nemen of heeft dat nog invloed? Fijn dat er zo'n bokt is dat meer weet dan ik. Scheve mond
@ bromfiets, ik slik de pil maar die is pas niet helemaal goed gedaan, en ik loop al een tijdje met buikpijn misselijk veel moe enzo (daar ga ik morgen voor naar de dokter). Maar ik durf dus niet zo'n zwangerschapstest bij de dokter te doen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:16

Het beste een week nadat je ongesteld moet worden. Maak niet uit hoelaat. IK had zelf toen savonds getest (voor mij hoerea ik ben zwanger) Als je dan twijfeld kan je bij de huisarts langsgaan voor een bloedtest. Ik heb gewoon van het kruitvat merk gebruikt.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:18

Je kunt gewoon stoppen met de pil als je sneller duidelijkheid wilt.
En je hoefd heus niet bang te zijn om bij de huisarts een test te laten doen, er zijn zoveel mensen die dat doen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 00:27

Ik ga morgen naar de huisarts, kijken wat die zegt (zeg ook niks van wat ík denk, maar alleen de feiten), en dan zie ik het wel. Denk dat ik dan misschien nu al mn stopweek ga houden, en dan volgende week weer met de pil begin, en dan na ongeveer een week die test doe. (Zucht, ben dan nog 2 weken verder.) Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben niet zo dol op mn dokter, en ben helemaal als de dood voor naalden, dus dat doe ik liever niet.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:31

je kunt hem toch zoiezo doen?
als je dnekt dat je al (veel) verder bent kun je beter nu al testen..
tis inderdaad zo dat als je netjes elke maand ongesteld bent geworden en je moet nu op de volgende keer wachten > je dan pas t beste kan testen als je een paar dagen over tijd bent..
kan zijn dat je zwanger bent maar dat je te vroeg hebt getest en het nog niet zichtbaar is op de test..

of toch maar voor de zekerheid even naar de dokter Knipoog

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 00:41

Nou de afgelopen anderhalve maand zegmaar is de pil niet helemaal goed gegaan (pas veel later innemen, vergeten, diarree) en in combinatie met die klachten zit ik hem nu een beetje te stressen. Maarja, ik kijk morgen bij de dokter wel, in iedergeval bedankt! Lachen

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:43

had je die klachten eerst en heb je daarna bedacht dat t weleens mis zou kunne zijn?
want ik heb t wel eens andersom gehad..
dat ik dacht; ohjee, ohjee..ik weet t zeker; mn buik is opgezet..ik ben moe..ik voel me raar.
en doordat ik het dacht voelde ik t ook zeg maar Bloos

maargoed; zoals ik al zei; succes!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 00:53

Nee ben al een tijdje moe enzo, en toen werd t steeds erger en heel veel buikpijn, misselijk. en toen zei mn nicht net van ja misschien ben je wel zwanger. dus ik nee joh vast niet. Maar wil toch graag het zekere voor het onzekere dus toch binnenkort een test, en daarom die vragen. Knipoog

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 01:03

Oei ja dat had ik ook toen ik pas zwanger was....................

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:59

Let je wel op dat je door de pil gewoon ongesteld kunt worden, ook als je zwanger bent.
Ik zou gewoon even tijdelijk stoppen met de pil als ik jou was. Als je zwanger bent lijken die hormonen me ook niet echt goed.
Succes!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 10:27

absque_dubio schreef:
Oh ik moet nog een week doorslikken eigenlijk, maakt het uit of ik nu dan al stop en dan ongesteld word en hem dan daarna doe? En kan je dan wel gewoon de pil nemen of heeft dat nog invloed? Fijn dat er zo'n bokt is dat meer weet dan ik. Scheve mond
@ bromfiets, ik slik de pil maar die is pas niet helemaal goed gedaan, en ik loop al een tijdje met buikpijn misselijk veel moe enzo (daar ga ik morgen voor naar de dokter). Maar ik durf dus niet zo'n zwangerschapstest bij de dokter te doen.

Dat maakt het idd anders. Gewoon eerder stoppen met de pil, een paar dagen wachten en dan een test doen. Die van het Kruitvat zijn vrij betrouwbaar en als je het echt niet vertrouwt toch even langs je huisarts (of desnoods langs de huisartsenpost, dan krijg je wss een andere arts)

Sterkte in ieder geval met je onzekerheid Lachen

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 10:45

Ben net naar de dokter geweest, en ik word ivbm vermoeidheid en wéér last van mn keel (keelamandelen zijn heel groot en rood) getest op pfeiffer, moet vanmiddag bloedprikken en dan krijg ik het volgende week te horen.
Verder stop ik vanaf vandaag met de pil, dus ik neem aan dat ik dan volgende week (als mn ongesteldheid is afgelopen) de test het beste kan doen. Of is het beter dat ik hem deze week al doe?
Moeilijk allemaal. Nagelbijten / Gniffelen

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 10:52

Als je verwacht dat de pil al sinds 6 weken niet meer betrouwbaar is, zou je ook voor de zekerheid nu al een test kunnen doen. Als je namelijk alleen maar aan het stressen bent of je zwanger bent of niet, kan dat er ook voor zorgen dat je nog niet ongesteld wordt.
Doet je huisarts ook een zwangerschapstest in je bloed?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:30

Kruidvat is hier dicht tot 1uur (als ik het goed heb). Maar er zitten er toch 2 in zo'n doosje? Dan haal ik vandaag of morgen ze en dan doe ik er nu 1 en volgende week. Clown
Nee niks erover met de dokter besproken, wel gezegd van de misselijkheid en buikpijn enzo, maar ze zei dat het misschien een virusje was. Maar wil graag het zeker weten anders blijf ik de aankomende 9maanden in spanning zitten. Clown

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:31

Je hebt er inderdaad ook met 2 in een doosje. Die zijn in verhouding ook goedkoper dan 2 losse Knipoog

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:20

absque_dubio schreef:
Kruidvat is hier dicht tot 1uur (als ik het goed heb). Maar er zitten er toch 2 in zo'n doosje? Dan haal ik vandaag of morgen ze en dan doe ik er nu 1 en volgende week. Clown
Nee niks erover met de dokter besproken, wel gezegd van de misselijkheid en buikpijn enzo, maar ze zei dat het misschien een virusje was. Maar wil graag het zeker weten anders blijf ik de aankomende 9maanden in spanning zitten. Clown

Er zit maar 1 in een doosje hoor..

Als je zwanger bent heb je over het algemeen géén last van buikpijn. (wel misselijkheid)

Je kan ook gewoon een test bij de dokter laten doen..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 16:00

Heb er net 1 gekocht bij de etos, daarop staat op dat je hem vanaf de eerste dag overtijd kan doen en op elk moment van de dag. Moet ik dan alsnog wachten tot ik ongesteld ben geweest of zou ik hem nu ookal kunnen gebruiken?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:06

dat ligt eraan of je dus al 'overtijd' bent. wanneer had je ongesteld moeten worden? als dat langer dan twee dagen geleden is, kun je testen.

zie trouwens in je profiel dat je pas 16 bent? poeh, jong!! Bloos! toen was ik nog lang niet met dat soort dingen bezig... Bloos
hoop voor je dat het vals alarm is.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 16:11

door de pil is het zo dat je gewoon ongesteld kan worden ookal ben je zwanger (staat hierboven ookal). heb gister mn laatste pil genomen, dus dan test ik volgende week wel. Lachen
Ik word donderdag 17. Knipoog En ik wil ook echt niet zwanger zijn maar heb een vermoeden, en dit is alleen om het uit te sluiten. Dat hoop ik tenminste. Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:21

hoevaak heb je in totaal de pil vergeten? en daarbij telt ook de diarree..

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:25

Ik ben door de pil zwanger geraakt en heb gewoon een test gehaald en in de beschijving stond dat t niet perse hoeft met ochtend urine. Ik was 2 dagen overtijd en vertrouwde t gewoon niet en heb een test gedaan en die was positief ik geloofde t niet want kom op ik slik al jaren de pil nog een test gedaan en ook die was positief.

Succes ermee maar ik zou er niet te lang mee wachten.