Make Up

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Make Up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 22:47

Hallo allemaal,

Eigelijk wil ik best wat make up gebruiken maar ik weet niet precies hoe en wat en wat mij staat. Dus ik ben opzoek naar tips!! En dan eventueel welke merken en alles erbij Lachen
Of fotos hoe jullie je opmaken enz....
En tips hoe je het beste je make up kan aanbrengen

Hier een link van hoe ik ben:
2 van me ogen :
http://img511.imageshack.us/my.php?image=rijden30062007062by6.jpg
http://img138.imageshack.us/my.php?image=rijden30062007063mg6.jpg

En 1 van hele gezicht:
http://img61.imageshack.us/my.php?image=dsc0233jg7.jpg

Alvast bedankt

Nickytje

Re: Make Up

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:56

Ik heb altijd een "basismake-up" op. Een beetje kleurloze of lichtroze lipglos, een laagje mascara en
een klein beetje oogpotlood.

Je hebt zo te zien mooie ogen, dus die zou je wel een beetje extra in de verf kunnen zetten.
Qua kleuren zou ik het houden op aardetinten (voor oogschaduw)... Donkerbruine mascara komt
iets minder hard over (het is maar welk effect je wil bereiken) ...

Je kan ook je lippen accentueren met een knalkleurtje, maar dan zou ik je ogen wel neutraler houden.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:43

Beetje foundation, blush, beetje oogpotlood en mascara. Ohja en labello pearl en shine (mijn favoriet).
Niks overdrijven Lachen

En voor een feestje/stappen: smokey eyes!!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:57

Ik heb vandaag een dun lijntje oogpotlood en mascara & gloss verder een creme van nivea dag creme met een klein bruin tintje...
nog meer tips?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:44

Foundation en mascara zijn altijd mooi, evenals lipgloss.

Als je lichte wenkbrauwen hebt kun je ze nog bijtekenen met een wenkbrauwpotlood in een donkerdere kleur.

Als je wat zwaardere make-up wilt kun je nog een eyeliner gebruiken.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:46

Ik zou in jou geval wel voor de aardetinten gaan. Lipgloss is altijd goed, evenals mascara.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:47

Zorg ervoor dat je je wel jezelf blijft voelen. Aardetinten zijn altijd mooi en verder is het een kwestie van doen en vooral durven.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 14:55

oke Haha! Gaat van alles proberen Clown

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:58

Ik heb maandje terug make up cursus gevolgd, zal even vertellen wat ik er nog van weet en wat ik sinds dien doe.

Eerst beginnen met basis van (eventueel camouflage stift en) foundation. Vervolgens wat poeder over je gezicht en onder je ogen (ivm knoeien van oogschaduw straks).
Vervolgens doe neem je een oogschaduw in 2 kleuren. Eerste donkere kleur doe je op de helft van je ooglid naar buiten toe en naar boven vervagen. Vervolgens neem je de lichtere kleur, die zet je vanaf binnenooghoek naar buiten toe, en laat je dan overgaan in het donkere en bovenaan wat verder door dan op je ooglid zelf. Zorg voor beetje subtiele overgang. Eventueel nog een klein lijntje oogpotlood langs je bovenste wimperrand in dezelfde kleur als je oogschaduw en een klein stukje (van buitenaf zo'n half cm) vaag onder je onderste wimperrand. En dan natuurlijk mascara. Vervolgens een lipgloss met of zonder kleur.

Als je lichte ogen hebt, dan moet je zorgen dat je oogschaduw een andere kleur heeft dan je ogen. Dus jij hebt blauwe ogen (met groen?), dan kan je dus beter niet kiezen voor licht blauw, maar juist een andere kleur, dan springen je ogen er veel beter uit.

Zelf doe ik 's ochtends alleen foundation op, bruine oogschaduw (voor naar werk) in 2 kleuren, soms potloodje, mascara en soms wat lipgloss.

Ik vind een bruine oogschaduw erg mooi als je subtiel wilt blijven. En voor uitgaan heb ik een mooie donker+lichte groene glimmende kleur.
Maar voor wat aparte kleuren die nu in de mode zijn (zoals paars) kan je beter even op internet zoeken. Maar iig is bruin dus echt een natural kleur!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:16

Je hebt rood haar, en meestal hebben mensen met rood haar een bleke huid, dus zoek een foundation 1 tint donkerder dan jou eigen huidskleur, Test em eventueel op je hand, Geen blauwe oogschadw gebruiken wand dat lijkt net of iemand je op je gezicht heb gemept Haha! spreek uit ervaring lol, Zwarte mascara en een lichte tint bruine oogschaduw, Eventueel zacht rode lippenstift of tegen de bruin aan, Maar geen felle ooziewoozie kleuren want dat steekt echt TE af bij de rest van je gezicht Lachen Ik heb van nature ook rood haar en best een bleke huid met sproeten. Ik heb wel altijd veel zwarte makeup op omdat ik van zwart houd. Ik heb ook nooit lippenstift op. Ohja een dun lijntje met eyeliner zal ook wel goed staan, pas op dat hij niet te dik word want dan worden je ogen erg klein.

Verder heb ik niet een specifiek merk, ik gebruik de foundation van de Etos en de poeder ook, Mascara van de kruidvat en eyeliner van de hema. LEkker goedkoop allemaal dus:) Ik ga echt geen 30 euro aan een mascara uitgeven als eentje van 2 eur het zelfde effect heeft.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:22

Ik heb geleerd dat je altijd foundation op je gezicht moet testen, want je hand is een heel andere kleur dan je gezicht!

Net als Pinky gebruik ik ook de etos producten, heerlijk spul! Goedkoop en goed.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:36

NOOIT FOUNDATION NEMEN DIE DONKERDER IS DAN JE EIGEN HUIDSKLEUR!!!
Verder kan je bij een lichte huid alle kleuren gebruiken die je maar wilt, dus ook blauw en turkooizen. Het "blauw oog" effect ligt aan de manier van opbrengen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:40

Ik maak mijn ogen altijd zo op:
http://i174.photobucket.com/albums/w111 ... uh/Eye.jpg

Gewoon zwarte mascara, beetje eyeliner, soms wat vaseline op m'n lippen als ze droog zijn.
Verder niks. Ik heb ook rood haar, en groene ogen. En ook een lichte huid. Blijf dit wel even volgen Lachen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:46

Ik zou vooral voor een licht dekkende foundation gaan of inderdaad een creme met een lichte teint. Foundation testen op je gezicht is het beste en probeer er eentje te zoeken die het dichtst bij je eigen huidskleur zit.

Hou de kleuren dicht bij je huids -en haarkleur. Blush aanbrengen op wangen/jukbenen, ik ben zelf helemaal fan van de blush van L'Oréal, de oranje. Al zou een licht roze ook niet misstaan bij jou Knipoog

Mascara is afhankelijk van wat je zelf fijn vindt in gebruik en hoe je wimpers zijn Ja
Oogschaduw zou ik bij natuurteinten houden; beetje terra, lichtbruin, bruin. Voor uitgaan zou een oogschaduw in de kleur van je ogen mooi staan!
Eyeliner boven je wimperlijn zou ook erg mooi zijn, want eyeliner op je onderste ooglid verkleint het oog nogal.

Als je je ogen accentueert, hou je lippen dan neutraal. Gewoon een glossje of een natuurlijke teint Ja

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:51

Okee, een paar tips van mij Lachen
* ik denk dat bruin/aardetinten oogschaduw inderdaad heel erg mooi bij je staan Ja tip van ThaGirl is goed: donkerder aan de buitenkant van ooglid, lichter aan de binnenkant..Ik vind zelf de oogschaduw van de HEma erg fijn Lachen de aardetintjes zijn daar ook erg lief Lachen
* zwarte mascara kán, maar ik zou voor bruin kiezen, dat staat wat zachter bij je huids- en haarkleur Lachen
*iedereen adviseert foundation, maar je hebt een mooie egale huid dus dat zou ik zelf laten .. Ik vind foundation vaak een beetje een té opgemaakte look geven en dat vind ik niet zo mooi als je het toch doet, dan moet het zo veel mogelijk met je eigen kleur matchen Ja GEEN TINTEN DONKERDER NEMEN DUS!! lijkt het net of je een masker op hebt Nagelbijten / Gniffelen
*blush staat heel mooi, vooral bij een lichte huid *LOL* Kies voor een licht rood,oranje of roze tintje..
*lippen zou ik rustigg houden..transperante of licht roze lipgloss misschien, maar eerder labello o.i.d
*als je een lijntje oogpotlood onder je ogen zet, zet deze dan NIET op je BINNENSTE randje, dan lijken je ogen erg klein..Buitenste randje dus (a.h.w onder je oog) en dan even uitvegen, zorgt voor wat meer "zachtheid" (strak staat te streng Knipoog)
*smokey eyes kunnen inderdaad heel mooi zijn, maar maak het niet té zwart, dat steekt te hard af tegen je lichte huid Lachen

Succes!

edit: typfouten!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:01

Huid: Inderdaad een licht dekkende en transparante foundation. Nooit een donkerdere kleur dan je eigen huid! Je hebt mooie sproetjes en die moet je absoluut niet wegmoffelen. Als rouge/blush neem je een tint met een warme ondertoon en vooral niet te roze.

Ogen: Verder zie ik dat je rood haar hebt. Dus een groene of een lila tint oogschaduw kan jou heel mooi staan. Wil je iets minder opvallen? Probeer dan zachte bruintinten/brons en eventueel een beetje goud in je binnenste ooghoek. Wimpers: Donkerbruine of zwarte mascara. Je ogen zijn niet klein van zichzelf, dus je kan ook best een potloodlijntje op je onderste wimperrand hebben.

Mond: Op je lippen een naturel glosje, eventueel met een beetje glitter.

Merk: Ik gebruik vrij veel van de Hema (want goedkoop en proefdiervrij) en oogpotloden van de Etos zijn ook erg goed.

Verder moet je gewoon een beetje uitproberen wat jij zelf mooi vind staan. Zelf heb ik vaak lak aan de "regels". Zo smeer ik altijd een lichte tint op mijn bewegende ooglid en een donkere erboven. Het maakt mijn ogen namelijk groter. Veel plezier ermee!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:18

Fiffill schreef:

Gewoon zwarte mascara, beetje eyeliner, soms wat vaseline op m'n lippen als ze droog zijn.
Verder niks. Ik heb ook rood haar, en groene ogen. En ook een lichte huid. Blijf dit wel even volgen Lachen

Die ogen vind ik al heel mooi!!! Welke mascara + eyeliner gebruik je ?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:21

Echt super al deze tips!!
Hoe was zo een cursus als ik vragen mag ? Gaan ze ook kijken bij jou wat mooi staat enz ?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:23

HouVanUtopia schreef:
Fiffill schreef:

Die ogen vind ik al heel mooi!!! Welke mascara + eyeliner gebruik je ?

Mascara van de Hema, de allernormaalste. Zwart, zonder extra dit-of-dat. Maar ik heb wel al van mezelf vrij lange wimpers Knipoog
Eyeliner van de Etos, ik weet niet van welk merk, ook een hele normale Lachen

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:24

Oke, ga morgen even bij dde etos langs in ieder geval!

Verder wat denken jullie van (ben even de naam kwijt) Maar om je wimpers langer mee temaken. Zo een tangetje ?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:25

Een wimperkrultang? Bedoel je dat? Ik vind het waardeloos, ik heb het ooit van een vriendin geleend, maar het werd er echt niet mooier op.
Maar ik heb het niet nodig, dus misschien deed ik ook wel iets fout omdat ik het zelf nooit gebruik Vork

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:27

Mijn wimpers staan niet mooi omhoog (om zo maar te noemen) Ze staan een beetje naar voren. Wanneer ik mascara aanbreng zijn ze wel iets langer (lijkt) en iets rechter maar ze komen niet echt mooi uit. Nu zag ik een vriendin met zo een tangetje...(kan best een wimperkrultang zijn)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:32

Een wimperkrultang is dat inderdaad! Ik raak serieus in paniek als ik dat ding kwijt ben hoor... Mijn wimpers staan als een soort afdakje naar beneden en met die krultang lift ik ze een beetje op.

Het is een kwestie van even oefenen maar het is absoluut niet moeilijk! Ik kan het zelfs zonder spiegel. Je moet wel zorgen dat er zo'n rubbertje tussen zit en je moet je wimpers krullen vóórdat je er mascara opdoet (dat doen veel mensen vaak andersom en dat is dus fout) Dus: eerst krullen, daarna mascara erop.

Wimpers ertussen, ff knijpen (beter 3 keer zachtjes dan 1 keer heel hard) en voilá...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:34

Oke, die kun je ook gewoon bij de etos halen denk ik ?

Echt slecht Bloos 18 jaar en eigleijk nog nooit echt make up gedaan terwijl ik het wel mooi vind als het maar niet TE is

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:39

Wimperkrultang kun je vast wel bij de Etos halen Ja
Of bij Hema ofzo.

Je hebt ook Panoramic Curl van L'Oréal (als ik me niet vergis), die krult je wimpers ook iets. Maar beste effect krijg je (in ieder geval ik) met de wimperkrultang Knipoog

Edit: Panoramic Curl is een mascara Bloos
Laatst bijgewerkt door Twaalf op 26-11-07 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt