voor de hoofdpijn mensjes (tips)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

voor de hoofdpijn mensjes (tips)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 20:28

regelmatig komen er migraine topics langs, ik heb al sinds mijn 14de zware migraine, altijd al gehad, totdat ik een migraine steen kreeg amarist(?) ik heb toen maanden geen migraine gehad totdat ik hem van me ketting afdeed, wist ik veel ik vond hem mooi en daarom droeg ik hem. maar later besefte ik dat het al die tijd mijn steen is geweest. nu had ik 2 weken geleden elke dag barstende migraine, ik was niet te genieten, ik heb het hele huis overhoop gegooid en heb mijn steen gevonden, deze hangt nu al anderhalve week aan mn ketting en sindsdien geen hoofdpijn meer.tenminste tot vandaag, het schijnt dat mijn steen op is dus die ligt nu in het maanlicht te opladen. maar ondertussen had ik nog hoofdpijn, tot ik ergens deze vond
Afbeelding
ook heb ik hier nog massage olie van en lavendel douche olie, ik zelf ben verzot op die zogenaamde vieze geurtjes me moeder vind ze om te kotsen *LOL*
maar goed ik had ontzettende steken in me hoofd totdat ik deze opende en er aan rook en alsof er een wonder gebeurde was mijn hoofdpijn weg.. ik heb nu alleen nog lichte hoofdpijn dus ik neem een bad met het spul, het is van KNEIPP en het is echt heel lekker en ontspannend, vooral de massage olie. t is wel prijzig maar dan heb je ook wat Ja

loez

Re: voor de hoofdpijn mensjes (tips)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:31

Dus hoe moet ik het nu zien? Zelfs als je er aan ruikt voel je je hoofdpijn weggaan? Wel fijn dat je deze tip geeft. Mijn moeder en ik hebben hier ook ontzettende last van. Ik zelf vanaf mijn 12e/13e flinke migraine aanvallen. Mijn moeder ook vanaf haar 13e maar ze heeft het nog erger als mij. Ze heeft het ook echt met overgeven enz. Maargoed, ook al is het prijzig, liever 30 euro uitgeven dan een migraine aanval. Gadver, als dat ooit weg gaat dan ben ik de gelukkigste persoon op aarde want word er KNETTERgek van.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:32

Goeie tip Haha!
Ik zal hem doorgeven aan een vriendin van mij en mijn moeder, die hebben vaak hoofdpijn.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 21:18

loez schreef:
Dus hoe moet ik het nu zien? Zelfs als je er aan ruikt voel je je hoofdpijn weggaan? Wel fijn dat je deze tip geeft. Mijn moeder en ik hebben hier ook ontzettende last van. Ik zelf vanaf mijn 12e/13e flinke migraine aanvallen. Mijn moeder ook vanaf haar 13e maar ze heeft het nog erger als mij. Ze heeft het ook echt met overgeven enz. Maargoed, ook al is het prijzig, liever 30 euro uitgeven dan een migraine aanval. Gadver, als dat ooit weg gaat dan ben ik de gelukkigste persoon op aarde want word er KNETTERgek van.

ligt eraan hoe t op je reageert, maar het is dermatologisch getest, en het werkt echt, ik voel al geen steken meer als ik eraan ruik, had wel nog hoofdpijn maar kom net uit bad met dat spul en ben hoofdpijnloos. zo zijn er heel veel dingen van kneipp, gewoon even naar zo'n winkeltje (bodyshop oid)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:23

Thanx voor de tip! Ik heb net een week zware migraineachtige koppijn achter de rug, en ik voel weer wat opkomen. Beter dan teveel aspirine...Baat dit niet, dan schaadt het ook niet (hooguit de sfeer in je badkamer, hihi)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:29

loez schreef:

Het is idd om knettergek van te worden, zeker in stressperiodes. Dan kom ik er echt voorlopig niet vanaf.
Ga deze tip een keer proberen.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:58

Migraine; vreselijk.
Ik heb m ook, hij stinkt, maar werkt Haha!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:21

Ikke smeer me voorhoofd plus me slapen in met tijgerbalsem of speciale pepermunt olie.
Brand lekker waardoor het afzwakt en de geur is ook fijn ervoor.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:03

Ik denk dat je amethyst bedoelt Tong uitsteken

Ik heb lavendel & pepermunt (essentiële oliën) voor migraine, maar ik moet zeggen ik heb al bijna 2,5e maand geen migraine meer gehad.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:07

Een amethyst werkte bij mij super.

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:21

Mijn moeder stond vanaf dat ze jong was tot nu (65) elke dag met hoofdpijn op. Ook vaak migraine etc. Ze heeft 5 weken geleden een ander bed gekocht (hotelbokspring) en heeft al 5 weken geen hoofdpijn meer gehad. Mijn moeder is haar bed niet meer uit te krijgen (bij wijze van spreken). Vroeger was ze altijd om 4 a 5 uur s ochtends wakker, nu verslaapt ze zich en moet echt wakker gemaakt worden. Een goed bed kan dus ook heel wat doen.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:55

Mn moeder heeft ok last van constante migraine aanvallen. Nu heef ze dit topic doorgelezen en ze vraagt zich af hoe je zo'n amethyst dan moet opladen in het maanlicht. Ik bedoel, hoe moet dat als het bewolkt is enzo? Bloos

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:57

leuk ik heb geen bad Boos!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 21:35

Derma schreef:
Mijn moeder stond vanaf dat ze jong was tot nu (65) elke dag met hoofdpijn op. Ook vaak migraine etc. Ze heeft 5 weken geleden een ander bed gekocht (hotelbokspring) en heeft al 5 weken geen hoofdpijn meer gehad. Mijn moeder is haar bed niet meer uit te krijgen (bij wijze van spreken). Vroeger was ze altijd om 4 a 5 uur s ochtends wakker, nu verslaapt ze zich en moet echt wakker gemaakt worden. Een goed bed kan dus ook heel wat doen.

dan kwam de hoofdpijn bij haar vanuit de nek waarschijnlijk. ik slaap zelf ook op een boxspring, maar als ik te hoog heb geslapen met me nek (teveel kussens) dan word ik ook met hoofdpijn wakker.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:32

Ik vind kneipp zo stinken. Zou je het ook met een bakje water kunnen stomen? Dan stink ik er niet naar Knipoog

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:39

De producten van kneipp zijn echt fijn!Ze werken voorhoofdpijn en ook prima bij spierpijn bij mij.Ik heb gelukkig geen migraine

*klop het even af*

Maar bij gewone hoofdpijn werkt het ook perfect...en ach als het werkt neem je dat luchtje wel voor lief

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:50

Oh my god! Ik ga dit uitproberen Lachen Ik heb chronische hoofdpijn, en nu moet ik naar de fysio 6 weken, als dat niet helpt medicijnen voor 6 maanden. Dus 't zou wel leuk zijn als dit helpt! Heb alleen ook geen bad...

izzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:54

Ik krijg altijd last van migraine aan het begin van de menstruatie. Zou dit hier dan ook tegen helpen?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:06

Ik heb ook migraine maar ik krijg dit vaak juist van geuren (ik ruik té goed) Voor mij is dit geen goed plan, maar die amarist ga ik maar eens aanschaffen, bedankt!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:07

Bij mij heeft tot nu toe alleen slapen gewerkt, ik zal aan dit topic denken als ik weereen hoofdpijn heb. Ja

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:10

Die gebruik ik al een hele tijd. Je hebt verschillende olieën voor verschillende dingen
Zoals spierontspannend, opwekkend, verlicht de luchtwegen, stimulerend ect.
Welke gebruik jij voor je hoofdpijn?
Krijg trouwens met kerst altijd standaard 1 kadootje met allerlei kniepp flesjes Heerlijk! Haha!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:16

Ik heb zelf ook chronisch hoofdpijn, dus hele goeie tip, maar....ik heb geen bad thuis.
Zou je het ook op een andere manier kunnen gebruiken zodat je er toch de voordelen
van hebt?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:17

Je hebt ze ook voor de douche en
je kan ook aan het flesje ruiken Ja

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:19

AaronYve schreef:
Je hebt ze ook voor de douche Ja

Dan ga ik daar eens naar op zoek, wat zou dat fijn zijn, een leven
zonder hoofdpijn Lachen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:21

Ik was laast bij de Makro (weet niet of jullie die ook hebben) maar daar waren ze zelfs in de aanbieding, 5 kleine flesjes voor in de douche 5 verschillende soorten voor iets van 4 euro.