ibuprofen verslavend?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

ibuprofen verslavend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 10:31

vorige week zijn mijn verstandskiezen uitgesneden.
dit gaat uiteraard gepaard met pijn (de eerste dagen niet, nu dus wel)
ik mag tot 3 ibuprofens per dag nemen
net geweest voor de draadjes te laten verwijderen, en ik moet gewoon doorgaan met spoelen en pijnstilling te nemen.
Mijn vraag is nu, in welke mate werkt ibuprofen verslavend? ik neem nu dus sinds vorige week vrijdag 3 ibuprofens per dag, en zal dit wss in de komende week moeten verder zetten, moet ik me zorgen maken?

xx_Irisje

Re: ibuprofen verslavend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:32

Op zo korte termijn niet.
Langere termijn is iboprofen zeker verslavend..

Zit je aan de pilletjes of aan de bruis ibruprofen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 10:34

pilletjes, bruisende dingen krijg ik niet binnen ...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:37

Van 3 ibuprofen per dag raakt niet gauw verslaafd.Je mag er n.l. maximaal 6 per dag hebben.Ik nam er wel eens 8 per dag in,en regelmatig,maar totaal geen verslaving.Je hoeft echt niet bang te zijn dat je er aan verslaafd zou raken hoor.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:16

Duhelo schreef:
pilletjes, bruisende dingen krijg ik niet binnen ...

je moet het mengen met limonade Knipoog dan gaat het wel.
heb toevallig vorige week mn verstandkies laten trekken en die bruis dingen ging ik al van kokhalzen als ik er aan dacht.
maar met limonade werkt super Knipoog

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:20

ik weet niet of het echt verslavend werkt, maar het is niet aan te raden om dit voor langere tijd te gebruiken, je kan er wel maagproblemen door krijgen.

sterkte verder!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:24

Idd.maag problemen kun je wel krijgen.Neem zo'n ibuprofen ook altijd pas in nadat je hebt gegeten.Op nuchtere maag kun je last krijgen van je maag.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:16

Ik heb er 2 weken lang 3 per dag geslikt, (rugpijn Boos! op advies van ha) Hielp niet... maar ook niet verslaafd Tong uitsteken

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:07

tja niet schrikken maar ik heb 4 jaar lang op ibubprfen en paracetamol geleefd en heb veel en veel meer geslikt dan mag en niet verslaafd aan de ibuprofen...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:39

Ibuprofen werkt niet verslavend. Wel kan er na te lang en teveel gebruik van dit middel gewenning optreden.

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:27

gohya schreef:
Van 3 ibuprofen per dag raakt niet gauw verslaafd.Je mag er n.l. maximaal 6 per dag hebben.Ik nam er wel eens 8 per dag in,en regelmatig,maar totaal geen verslaving.Je hoeft echt niet bang te zijn dat je er aan verslaafd zou raken hoor.

Dan had jij zeker die van 200mg? Ik had namelijk 400mg en daar mocht ik er maar 3 van per dag Knipoog.
Ik geloof niet echt dat het verslavend kan werken, maja, eigenlijk kun je overal wel verslaaft aan raken. Het is iig niet de bedoeling dat je door blijft slikken terwijl het eigenlijk niet nodig is, want ibuprofen is helemaal niet zo goed voor je lichaam (wat al eerder gezegd werd).

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:22

ja het kan verslavend werken ..ik ben 2 jaar lang verslaafd geweest aan de inbrufen 600 bruis...ze zeggen nu dat dat spul dodelijk kan zijn voor je maag maar ik heb nooit maagklachten gehad,maar goed is het in iedergeval niet....
dus met de vraag dat het verslavend kan zijn ..JA wel degelijk...maar dat hangt ook van je geestelijke toestand af...maar volgens mij zitten er geen verslavende stoffen in..beetje dubbel dus

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:28

Het middel op zich is niet verslavend, niet zoals andere pijnstillers met bijvoorbeeld een morfine basis. Echter zoals hierboven gezegt ligt het ook aan jezelf. Als je verslavingsgevoelig bent, kan alles verslavend zijn. Ook ibrufen of paracetamol.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:31

Of het verslavend weet ik niet. Teveel is nooit goed in ieder geval.
Maar ik ken wel iemand die op dit moment op sterven ligt. Z'n maag was geperforreerd en de doktoren hebben een zwaar vermoeden dat dat door vele jaren ibuprofen slikken komt.

Het is dus best heftig spul.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:19

Je mag ze toch pas om de 6 uur nemen?

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:44

Als je ze alleen gebruikt als het echt nodig is en niet op een nuchtere maag kan het denk ik niet zoveel kwaad. Maar ik hoor wel vaak meiden die het veel gebruikt hebben en die zeggen ook dat alleen ibuprofen dan nog helpt en mindere pijnstillers (paracetamol) helemaal niet meer. Denk dat je het op die manier teveel gebruikt, maar als je het alleen doet als het nodig is maakt het volgens mij niet zoveel uit.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:56

gohya schreef:
Van 3 ibuprofen per dag raakt niet gauw verslaafd.Je mag er n.l. maximaal 6 per dag hebben.

Dat hangt maar helemaal van de dosering af. Je mag maximaal maar 3x 600 mg hebben per dag. Er overheen gaan is ook echt niet verstandig, want het middel is echt heel erg slecht voor je maag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:58

Bovendien als je astma hebt is het al helemaal niet aan te raden. Voror je maag is het inderdaad erg slecht. Paracetamol heeft de voorkeur. Maar verslavend? nee, dat niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:01

Ik vraag mij af hoezo verslavend? Je neemt ze toch in voor de pijn? Als de pijn weg is, heb je ze toch niet meer nodig? Nooit gehoord van een pijnstillerverslaving in de vorm van ontstekingremmers. Weg pijn is weg behoefte van pijnstiller. Als het op basis van opiaten is, kan ik het mij voorstellen.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:03

Verslavend, voor mij wel.
Nou ja dat was zo een aantal jaar geleden. Ik slikte het gewoon omdat ik bang was pijn te krijgen ergens. Na een half jaar heb ik overigens ook weer makkelijk kunnen stoppen. Gewoon mezelf uitgedaagd dat ik dat niet zou kunnen Haha!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:05

uiteindelijk is alles op lange termijn verslavend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:18

anneM_Ajax schreef:
Verslavend, voor mij wel.
Nou ja dat was zo een aantal jaar geleden. Ik slikte het gewoon omdat ik bang was pijn te krijgen ergens. Na een half jaar heb ik overigens ook weer makkelijk kunnen stoppen. Gewoon mezelf uitgedaagd dat ik dat niet zou kunnen Haha!

Dat vind ik een vreemd uitgangspunt, ligt denk ik meer aan jouw zelf dat je denkt dat je verslaafd raakt aan ibuprofen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:19

In de bijsluiter staat niets over mogelijk verslavend, zoals dat wel staat bij de diazepam.

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:20

IK slik op moment erg veel iboprofen (stuk of 6/7 per dag, sinds de begin van het nieuwe schooljaar) maar zolang ik geen pijn heb kan ik ook makkelijk zonder, kan makkelijk 2 dagen zonder, maar het kan ook dagen lang mijn beste vriendje zijn...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:21

Ik had bruisende na het snijden, hakken ect van mijn verstandskizen. Heb heel de week fulltime geslikt zo verging ik van de pijn. Verslavend? Nee, ben wel knock out gegaan omdat mijn kleine lijfje niet tegen de hoeveelheid kon...

Het schijnt trouwens wel slecht voor je maag te zijn..