Naar de chiropractor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Naar de chiropractor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 22:06

Drie jaar geleden brak ik mijn rug op 2 plaatsen na een val van een paard.
Ik heb toe behoorlijk lange revalidatie enz gehad en het ging opzich wel weer goed.
Tuurlijk bleef ik wel last van mijn rug houden maar dat hoort er gewoon bij.

Totdat mijn ex het uitmaakte van een jaar samenwonen en 7 maanden verloving waardoor de stress aardig op mijn rug sloeg en ik telkens meer pijn kreeg.
Op mijn werk hebben we proffesionele masseurs dus ik had een afspraak ingepland.
Gisteren ben ik daar geweest maar ik blijk zo onwijs vast te zitten dat ze bijna niks met me kon beginnen.
De minste geringste druk op mijn rug deed onwijs veel pijn dus zij heeft mij doorverwezen naar de chiropractor.
Gelukkig kan ik daar a.s. dinsdag al terecht en gaan ze zowizo een scan van mijn rug maken.
maarja daarna moet is dus ook "gekraakt" gaan worden en ik ben best bang dat het onwijs veel pijn gaat doen omdat ik zelfs tijdens de massage en gewoon met zitten al onwijs veel pijn heb.

Hebben mensen er ervaringen mee?? en deed het erg veel pijn?

Alvast bedankt Haha! !

stalleke

Re: Naar de chiropractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:07

Ik loop ook bij chiropractor, en pijn doet het niet, het is alleen vreemd geluid Lachen Ik heb er heel veel baad bij gehad!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:10

Ik ben fan van de chiropractor! Het heeft mij absoluut geholpen. Zeker de eerste keer vond ik het best spannend omdat je je botten hoort kraken en het vrij 'snelle' handelingen zijn.

Als ik je een tip mag geven: probeer een afspraak te maken op een moment dat je daarna niets meer hoeft te doen. Als je thuiskomt ga je lekker in bad of onder de douche en daarna lekker niksdoen. Kan je lijf lekker tot rust komen. Succes

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 22:12

bedankt voorn de reacties Haha!

ik heb mijn afspraak dan op a.s. dinsdag om 9.30 en ben die dag ook vrij van m'n werk Lachen en dan heb ik woensdags ook nog een massage op m'n werk staan zodat ik nog lekker kan ontspannen de dag erna Lachen

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:13

Ik merkte wel de eerste keren dat ik daarna erg moe was

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:15

nee gek, doet geen pijn!!!
alleen het geluid kan bij begin eng zijn, omdat je dus echt gekraak hoort. is maar lucht wat tussen de wervels zit
Ik moet eigenlijk wekelijks gaan, maar vanwege de kosten ( krijg maar aantal keren vergoed) ga ik pas als ik echt last heb

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:16

Klopt, had ik ook. Daarom is het zo lekker als je niets meer hoeft na de behandeling

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:19

Nee helemaal niet eng, heerlijke opluchting vond ik het.
Nu mag ik niet meer van de neuroloog en mis het wel om zo nu en dan weer in het gareel gezet te worden. Succes en laat het allemaal maar over je heen komen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:37

Een chiropractor is geen kraker!!
Ik ben er ook wel eens geweest, soms zit er net even iets niet helemaal lekker. Zo kon ik m'n hoofd opeens niet meer zonder pijn naar links doen. Even langs de chiropractor en het was weer over.

M'n moeder heeft een hernia gehad en bleef altijd last houden. Na een paar behandelingen is ze er helemaal vanaf.

Daarna wel even 2 dagen rustig aan doen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:44

Ik heb hier ook wel oren naar.Ook voor mijn rug...zit zo vast dat je er een spijker mee in de muur kan slaan.Moeten de behandelingen uit eigen zak worden betaald, of is de zorgverzekering zo vriendelijk?En wat kost zo'n behandeling ongeveer

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 22:48

Ik ga 35 euro per behandeling betalen en volgensmij krijg ik 35 euro per behandeling vergoed door mijn verzekering dus zou presies goed uitkomen.

Eigenlijk vind ik het best spannend maar dit gaat zo niet langer.. zit voor mijn werk de hele dag op de computer en heb zoveel pijn dat ik amper nog kan zitten af en toe Scheve mond

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:51

Ik ben met mijn paard naar een chiropractor geweest en het heeft heel goed geholpen.
Deze zelfde man behandeld ook mensen.
Ben er gelukkig zelf nog nooit geweest, zag er niet zo heel leuk uit Clown
Maar als ik het verschil zie met mijn paard van voor en na echt een wereld van verschil.
Laatst bijgewerkt door _Susan_ op 21-11-07 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:59

Ik ben sinds vorige week dinsdag onder behandeling, ook mijn rug zat fiks vast en al echt langere tijd. Ik kreeg echter een forse schok te verwerken want waar ik er van uit ging dat mijn "gewoon" wat vast zat, bleek ik forse bekkeninstabiliteit te hebben en ik vertoon ook tekenen (volgens hem) van fibromyalgie (moest even googlen om erachter te komen wat dat nou weer is), dus ik ben eigenlijk ook nog niet helemaal erover uit wat nu.

Voorlopig sta ik onder behandeling, twee keer in de week en ook bij mij zijn bepaalde plekken te pijnljik maar hij behandelt er gewoon omheen. Nek gekraakt, rug stukje gekraakt maar onderste deel moet dus anders helen. Heb vreselijk op mijn lazer gekregen dat ik zo lang gewacht heb dus ik kan alleen maar aanraden om er op tijd heen te gaan.

De eerste keer was ik inclusief testen en afschuwelijke bekkenband 145 euro kwijt, de vervolgbehandelingen zijn 45 euro per keer. Tikt lekker aan, 90 euro in de week, moet nog zoeken wat ik ervan terugkrijg, en trouwens of ik er wel wat van terugkrijg want dat is nog de vraag.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:14

calice schreef:
Eigenlijk vind ik het best spannend maar dit gaat zo niet langer.. zit voor mijn werk de hele dag op de computer en heb zoveel pijn dat ik amper nog kan zitten af en toe Scheve mond

Je hoeft het echt niet spannend te vinden hoor Haha! Het doet totaal geen pijn. Ik vind het zelfs fijn, net als een massage

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 23:16

ja maar een massage vindt ik dus zelfs niet meer fijn Nagelbijten / Gniffelen dan verga ik al van de pijn in mijn rug Bloos

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:17

He Daf wat vervelend meis, hopelijk knap je snel weer op.
Ik kreeg de helft van ziektekostenverzekering vergoed daarbij dient accountant alle rekeningen in bij belastingdienst en daar kreeg ik ook nog een fijne vergoeding van.

@lenneke, mijn idee bij een massage is toch echt heel anders dan wat chiropractor met je doet.
Vond het absoluut niet ontspannend of relaxed eerder een opluchting als de boel weer goed stond

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:20

Ik heb iig nog nooit pijn gehad bij de chiropractor.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:42

Ik liep ook bij de chiro voor mijn rug! Heerlijk vond ik het. Ging er altijd graag heen.. Voor mij zijn de behandelingen afgelopen.
Het werd deels vergoed door de verzekering bij mij.
En pijnlijk? NEE Haha! En ik ben echt kleinzerig!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:08

Bij mij werd het niet vergoed. Koste 45 euro en ik stond binnen 5 minuten weer buiten.. Nagelbijten / Gniffelen

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:44

Ga je bij van koert, Calice?
Mijn zoontje zit ook bij van Koert, al sinds hij 1,5 jaar is, maar dan in pijnacker. Hij vind het juist heel fijn om erheen te gaan.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:09

ik ben ok paar keer bij de chiropracter geweest!raar geluid, maar voelt erg fijn aan naar de tijd! Alleen ik heb mijn rug wervel dit jaar gebroken ook door val van paard, en mijn rug is ook helemaal stijf, en er kan ook niemand aan zitten,, pijn.. alleen ik durf er nu niet meer heen, ben bang dat het teveel pijn doet aan mijn wervel..

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:20

Lenneke_ schreef:
Een chiropractor is geen kraker!!
Ik ben er ook wel eens geweest, soms zit er net even iets niet helemaal lekker. Zo kon ik m'n hoofd opeens niet meer zonder pijn naar links doen. Even langs de chiropractor en het was weer over.

M'n moeder heeft een hernia gehad en bleef altijd last houden. Na een paar behandelingen is ze er helemaal vanaf.

Daarna wel even 2 dagen rustig aan doen

Wat voor hernia heeft je moeder? En hoeveel behandelingen heeft ze gehad?
Heeft ze eerst een operatie ondergaan?

Ik loop ook bij een chiropractor,ik heb ook helaas meerdere hernia's met
uitstraling naar het rechterbeen tot in mijn bot aan toe.
Na een besluit om toch nog niet te opereren loop ik nu ook bij een chiropractor.
Ook mijn nek is gekraakt,en dat geluid (het kraakgeluid) is lucht wat vrij komt bij het behandelen
Ik heb reeds 4 behandelingen gehad en je moet na zón behandelimg echt rustig aan doen en,
veel water drinken om de afvalstoffen af te voeren.
Kan helaas nog niet zeggen dat het beter gaat maar ik mag in ieder geval niet paardrijden.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 15:55

Nou ik heb vandaga mijn eerste behandeling gehad Lachen

Mijn bekken bleek dus scheef te staan en in mijn rug (onderrug en tussen schouderbladen) en het bovenste gedeelte van mijn nek mag dus ook het een en ander gecorrigeerd worden.

Ik heb nu best wel last van mijn spieren en ben echt moe Nagelbijten / Gniffelen dus ga mijn paard ook maar niet rijden vandaag en moet A.S. donderdag weer. dat kreken bij m'n nek vond ik best eng en pijnlijk dat wel Nagelbijten / Gniffelen

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:49

ik vond het nooit erg pijnlijk! Maar heerlijk gevoel naar de tijd! ik moet er ook wer heen, wat ik jheb ook een scheefstand, maar mijn rug wervel begin dit jaar gebroken, hefet iemand er ook ervaring mee om halfjaar naar de tijd weer naar de chirpratcot te gaan, of is dat nog te vlot? ik durf eigenlijks niet zo goed ben bang dat mijn rug te zwak daar voor is

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:48

Met je nek moet je echt heel goed proberen te ontspannen, de eerste keer vond ik ook niet echt leuk, maar als je probeert aan iets heel anders te denken (je paard bijv. Haha!) is het gewoon onverwacht krak en dan is het weer los. Erna was ik ook altijd heel moe. Gewoon naar bed gaan en dan is het zo weer over.
@ vronytopper; waarom vraag je gewoon je chiropracter niet? Misschien kan het gewoon of kan er omheen behandeld worden?