blaasonsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armani88

blaasonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 09:42

Ik heb nu al een maand lang last van blaasontsteking, ik heb toen urine moeten inleveren, en bleek dus dat ik blaasonsteking had ik kreeg een antibiorita kuur voor 5 dagen 4 pillen per dag.
dit heeft niet geholpen een week daarna belde mijn moeder weer en kreeg ik antibiotica die ik 1 kee rmoest slikken en dan was het binnen 3 dagen over. nu zijn we dus 3 dagen verder en ik heb nog steeds last van mijn blaas.

Ik drink ook al veel cranberrysap, dat moet blijkbaar helpen maar het werkt niet, en ik wordt er nu zo langzamerhand een beetje sagerijnig van.

Ik durf niet meer naar de dokter te gaan, ik weet niet wat ze dan gaan doen. ik laat geen wild vreemde aan mijn flamous zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Tempus_Fugit

Re: blaasonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 09:44

Ik zou toch echt weer even naar de dokter bellen. Ik heb dat ook eens gehad en je krijgt gewoon net zo lang verschilende anti biotica tot het aanslaat.
Niks om druk over te maken!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:25

Ik heb zo'n ongeveer 6x per jaar blaasontsteking ben er al 10x voor bij de dokter geweest.
het enige dat je helpt als je het regelmatig heb is cranberry eten/drinken.
Ook wil boxershorts dragen ipv. strings ook wel helpen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:28

Zoals ik al zei, zou ik toch naar de dokter gaan als ik jou was.
Dan hoef je echt geen lichamelijk onderzoek, maar ze kunnen wel een kweek maken van je urine om te bekijken welke bacterie precies het probleem veroorzaakt. Dan kunnen ze je de juiste antibiotica voorschrijven.
Wel doen hoor, zo kom je er niet vanaf. En je hebt kans dat het doorslaat naar je nieren, dan ben je nog verder van huis.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:30

Ja en dat doet echt vreselijk zeer als het naar je nieren gaat!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:30

Ik vertel net tegen mijn echtgenoot dat ik denk dat ik een blaasontsteking ga krijgen Ach gut
Een keer eerder heb ik er een gehad en inderdaad was dat met antibiotica met een paar dagen weg.
Mijn dochter heeft er al verschillende gehad en is er dan echt hondsberoerd van.Ook zij krijgt dan medicijnen en dan is het met een dag of wat weg.Als het zo lang duurt zou ik ook maar eens contact opnemen met de huisarts

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 11:05

mijn moeder zei dat die antibiotica morgen moet uitzijn gewerkt, ik moest morgen vroeg urine in potje doen en dan faan we naar de dokter.
Ik wil geen nierbek onsteking

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:20

Nierbekkenonsteking heb je niet zo maar. Je kan dan echt niks meer van de pijn (spreek uit ervaring)

Tips voor een blaasonstekking. Drink ontzettend veel (2 liter per dag) Eet veel vitamine C ( desnoods via pillen) en inderdaad Cranberrysap.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:23

Hier nog een ervaringsdeskundige Nerd

Je kunt beter een keer te vaak gaan dan te weinig! Ik heb een keer met mn domme hoofd gedacht dat ik het wel weg kon drinken. De volgende dag leek het wel of ik verzadigde rode wijn plastte Bloos! (Bloed dus!) Antibiotica is ook niks, maar die ontsteking hoort niet in je lichaam te zitten!

Wat wel vervelend is, is dat de kans dat de 'goede' bacterien bij je urine-gebeuren en vagina ook uitgeroeit worden.. Maar das ook zo weer verholpen Knipoog

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:28

Mijn tips waren ook meer bedoeld ter voorkoming van blaasontsteking.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:33

rood ondergoed dragen kan erg goed helpen al klinkt het raar.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:33

Daar heb ik inderdaad nog nooit van gehoord. Waarom zou dat helpen?

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:35

Ik heb nu ook blaasontsteking,
volgensmij heb jij dezelfde pillen als mij,
van die wit met geel/oranje?
ik heb veel mandarijnen gegeten en ook echt 2 liter water per dag gedronken..
Ben dinsdag met mijn kuur begonnen en heb er nu nog weinig last van..
Als 't erger word kan het best nierbekontsteking worden, heb ik ook ooit gehad..
Dat doet echt zeer en ik kreeg toen last van mijnrug..
Zou toch nog x langs de dokter gaan

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:08

marleen_usar schreef:

Jah...natuurlijk Gestoord

Ik had het ook vorige week nog.
Wel antibiotica gehad, cranberry pillen gevreten (nog steeds 1x p d) en 2 liter water op een dag helpt wel maar ik betwijfel nog steeds of het wel helemaal weg is bij mij..
Ik zal mijn urine nog een keer laten testen, misschien krijg ik dan wel een breder spectrum antibiotica ofzo..

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:11

Alsmaar antibiotica is ook niet goed. En artsen schrijven het ook niet zomaar voor.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 16:28

ik ben naar de dokter geweest vandaag, en hij schreef me nog een anitbiotica kuur voor, alle symtomen wijzen uit naar blaasonsteking en er was geen teken van nierbekonsteking.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:16

Armani88 schreef:
ik ben naar de dokter geweest vandaag, en hij schreef me nog een anitbiotica kuur voor, alle symtomen wijzen uit naar blaasonsteking en er was geen teken van nierbekonsteking.

Dan heb je geluk Knipoog
mijne is gelukkig weg:)

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:22

marianna schreef:
Alsmaar antibiotica is ook niet goed. En artsen schrijven het ook niet zomaar voor.

Nee natuurlijk niet, maar een blaasontsteking laten voor wat het is is nog slechter.. En dat snapt een arts ook wel. Maar niet ieder antibioticum slaat bij iedereen aan, daarom heb je wel eens meerdere kuren nodig voor het echt over is.

Om een blaasontsteking te voorkomen kun je het beste 'zure' dingen eten/drinken (vit. C, cranberrypillen of sap, fruit, etc), veel water drinken en meteen plassen na de s*x

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:25

marleen_usar schreef:

Wil je dat even voor mij onderbouwen? Ik ben zwaar benieuwd hoe dit nou zou kunnen helpen Clown

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:48

dwaallicht schreef:
marleen_usar schreef:

Wil je dat even voor mij onderbouwen? Ik ben zwaar benieuwd hoe dit nou zou kunnen helpen Clown

Dat is toch logisch.. Rolleyes
Als je een vergevorderde blaasontsteking hebt en je moet (weer eens) heel nodig naar de WC en je haalt hem net niet, valt je (rode) plas tenminste niet op in je onderbroek Pling

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:53

Lianne84 schreef:
marleen_usar schreef:

Dat is toch logisch.. Rolleyes
Als je een vergevorderde blaasontsteking hebt en je moet (weer eens) heel nodig naar de WC en je haalt hem net niet, valt je (rode) plas tenminste niet op in je onderbroek Pling
[/quote]

Aaaah sorry!! Ja dat zal het zijn..ik was er even niet bij met mn hoofd..wat dom van me Clown

Haha!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:57

Mag ik je een tip geven TS?
Als deze kuur is afgelopen, vang je drie dagen later je urine op en laat je controleren bij de huisarts.
Ik werk namelijk als verzorgende in een bejaardentehuis en zo doen wij dat ook altijd.

En je hebt reden genoeg om hem straks nog een keer te laten controleren omdat de vorige AB kuur niet is aangeslagen.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 10:05

De arts vond ook al raar dat de eerste kuur niet bij mij aan sloeg, hij zei 9 van de 10 werkte wel, en de 2de keer sloeg ook niet.
Misschien was het wel het wel zo'n erge onsteking dat 1 of 2 kuurtjes niet voldoende was.
Ik ben nu met de laatste kuur bezig hierna wil ik mijn urine laten onderzoeken als het niet stopt.

Ik begin moe van dit k.u.t gevoel te worden zo zeur gevoel ik kan niks doen zit nu ook al ziek in huis.ik werk namelijk bij tnt en das buiten dus erg koud.
Nu verveel ik me dood joh !!
gelukkig mag ik straks wel eventjes naar mijn paardje maar ik moet me wel dik inpakken

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:43

Ik zal er maar mee naar de dokter gaan als ik jou was ik heb zelf ook mega vaak blaas ontsteking.
Heb het dit jaar echt wel 9/10 keer gehad.
Ik werd het ook zat en dag nou gaat wel over nou dus niet toen zat het in eens in me nieren nou geloof me nou je gaat echt kapot enigste wat ik nog kon was huilen Verdrietig .
En ik had het 1 dag voor me vakantie in het ziekenhuis zijde ze dat ik er maar net op tijd bij was anders had ik niet eens meer mee naar huis gemogen. Clown
Dus ken je na gaan en ik zeg het niet voor niks want het is geen pretje en nu nog is het nog altijd gevoelig onder in me rug sinds ik dat heb gehad.

En btw hier onder staat nog een topic over blaasontsteking. Vork

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:07

Om even een fabeltje uit de wereld te helpen: Je krijgt geen blaasontsteking van kou, of op een koude grond zitten Lachen