Ik slaap al vanaf eind augustus niet meer normaal, ben compleet uitgeput. Zelfs in het weekend kan ik niet slapen. Heb Temazepam en ik val wel in slaap maar ik ben zo druk in mijn hoofd dat ik zelfs in mijn slaap niet tot rust kom (geestelijk). Ik neem zo'n pilletje in (soms 2), slaap 7 uur (lees: bewusteloos) en word na 7 uur met een ruk wakker, helemaal gestressed en gespannen. Heb meteen allerlei liedjes in mijn hoofd, dingen aan mijn hoofd. Continu.
Al bijna 3 maanden heb ik niet meer echt kunnen slapen en nu kan ik niet eens meer ontspannen.
Ik ben continu gespannen, mijn lichaam kan niet meer ontspannen, heb hiervoor Xenax retard maar dat helpt maar een beetje. Ik heb de hele dag liedjes in mijn kop, dingen aan mijn hoofd. Mijn lichaam is 1 harde plank, ik hyperventileer de hele dag door.
Ik werk nog gewoon door, ook omdat de huisarts en de psychiater waar ik net bij ben begonnen, me hebben geadviseerd wel te blijven werken.
Ik werk in ieder geval tot eind van de maand op 80% basis (sinds vandaag). maar mijn manager begon vandaag al meteen een traject van telkens meer werken uit te werken omdat hij me vanaf half januarie weer helemaal nodig heeft (dan begint de echte drukte pas echt, en dat terwijl ik het nu zo druk heb dat ik het liefst niet slaap of eet of naar de wc ga om maar door te werken en door te werken om alles af te krijgen).
Ik kan geen rust vinden, zelfs niet bij mijn paard (die ik toch voor de ontspanning heb) want alles moet snel snel snel.
Ik was vandaag zo gestressed dat ik dit zelfs op mijn paard afgereageerd heb, en hij is zo gevoelig en onzeker...Ik moest toen keihard janken...
Hij heeft een blessure aan zijn schouder en staat sinds vorige week weer overdag in de paddock en 's nachts op stal. Hij is tijdens de periode op het land (6 maanden) enorm vooruit gegaan in zijn herstel en nu wil ik al het mogelijke doen om dit herstel te behouden en ervoor te zorgen dat hij de komende maanden niet achteruit gaat (hij moet zoveel mogelijk bewegen om zijn bespiering in zijn schouder op te bouwen), anders zijn we weer terug bij af.
Ik lig als een plank in bed, zo gespannen ben ik. Er is geeneen spiertje meer dat kan ontspannen in mijn lichaam...Ik ben oververmoeid, uitgeput en ten einde raad.
Ik heb met de arbo arts afgesproken tot januari 80% te werken, maar mijn manager is het daar dus niet mee eens. We hebben over 2 weken nog een gesprek dus dan zie ik het wel, maar als de manager mij geen tijd gunt om tot rust te komen dan zit ik over 2 weken echt thuis. Want ik moet elke avond janken van de oververmoeidheid en de stress en ik kan niet slapen.
Maar ik wil ook zo graag goed presteren op het werk, mijzelf bewijzen en het goed doen.
Ik heb het idee dat ik echt overspannen ben, maar ik krijg het gevoel dat ik niet serieus genomen word. Niet door de psychiater, niet door de huisarts en zeker niet door mijn manager die (zoals het hem dunkt) het bedrijfsbelang voorop stelt en mij het liefste morgen weer 100% aan het werk wilt.
Daarbij heb ik het dus superdruk, ik moet van de arboarts 80% werken en de manager staat er ook op dat ik mij daaraan houd. Maar mijn werk word niet overgenomen. Ik heb een eigen ''pakket'' en daar ben ik verantwoordelijk voor.
Dit betekent dat ik in die 80% wel het werk moet doen van 100% (of meer ivm de werkdruk). Dit is toch ook geen normale gang van zaken?
Daarnaast ben ik een controlfreak en raak ik in de stress als ik geen overzicht meer heb...
Ik wil erg loyaal zijn aan mijn werkgever, want ik heb het er enorm naar mijn zin en ze houden rekening met mij.
Ik weet het niet meer hoe nu verder, ben al vanaf augustus oververmoeid en het stapelt zich alleen maar op. Het word gewoon niet minder, alleen maar erger. Zelfs in het weekend. Ik plan geen afspraken meer, verwaarloos mijn sociale contacten omdat ik geen overzicht meer heb over wat ik in het weekend moet doen.
Soms denk ik dat 40 uur en een paard erbij en ook nog eens alles alleen moeten doen qua huishouden niet gezond is, echter de slapeloosheid is begonnen in augustus. Ik had toen vakantie notabene en mijn paard stond op het land. Ik hoefde toen niets te doen op stal, alleen maar heerlijke wandelingen maken...
Wat moet ik doen?
Ik heb 29 november weer een gesprek met de arbo arts, mijn manager heeft daarvoor een gesprek met hem.
Het is begonnen met psychische klachten in een vrij rustige periode op het werk, maar door de slapeloosheid en oververmoeidheid ben ik in een vicieuze cirkel terecht gekomen waarin ik steeds minder aankon en dingen mij steeds meer energie kosten, waardoor ik nu geen een moment op de dag meer kan ontspannen.
Het enige wat zal helpen is mij plat spuiten met narcotica

Vanacht wilde ik het liefste gewoon naar kantoor rijden om te gaan werken, wetende hoeveel ik vandaag moest doen....