12 dagen geleden eindigde mijn ritje te paard helaas in een ambulance, ben opgenomen met een gebroken sleutelbeen en mogelijk hersenletsel. Dat hersenletsel viel gelukkig mee, en ik dacht de breuk ook. ( tenslotte breekt zowat iedereen zn sleutelbeen wel een keer

Er is een klein puntje van het bot afgebroken helemaal bij mijn schouder. Dit stukje is ook verplaatst en zit helemaal los van het andere. Nu heb ik vandaag gehoord dat het MISSCHIEN wel aan elkaar gaat groeien, maar misschien ook niet

Het voordeel van een operatie is natuurlijk dat het dan gelijk en op de goede manier aan elkaar zit. De nadelen zijn natuurlijk ook duidelijk, een litteken, kans op infectie en een 2e operatie om het plaatje te verwijderen na een maand of 3-4. ( In die periode met plaatje ook zeker een functiebeperking).
Het voordeel van wachten is natuurlijk dat er misschien niet geopereerd hoeft te worden, maar het bot gaat dan zeker in een abnormale stand aan elkaar groeien. Dit zou geen functiebeperking moeten veroorzaken, maar goed..dat weet je natuurlijk nooit

Ik weet dat de meeste sleutelbeenbreuken uit zichzelf genezen, maar het is bij mij dus geen 'standaard' breuk! ( aan opmerkingen als "bij mij is het binnen 3 weken met een mitella genezen" heb ik dus niet zoveel, want dat gaat zeker niet zo makkelijk gebeuren bij mij).
Zijn er mensen die dit zelf hebben gehad, of die misschien in de medische wereld zitten en een nuttig advies kunnen geven?
Als extra-tje nog even een zelf gemaakte tekening van hoe de breuk er ongeveer uitziet

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZBUWEQJJ.jpg