(heel) erg duizelig!!! Wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

(heel) erg duizelig!!! Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 12:00

Hallo,
ik ben dus erg duizelig. Ik werd vanochtend wakker, ik lag naast het kussen, en toen werd ik al meteen erg duizelig. (het was 7 uur 's morgens!) Ik blijf dus nog even zo liggen, en wil dan omhoog komen, maar toen kreeg ik weer duizelingen. Nou, na 5 minuten was het me glukt om met mijn ellebogen op het bed te leunen, met m'n hoofd omhoog. Toen ging ik weer plat liggen en werd weer duizelig. Steeds een paar seconden later. Op een gegeven moment (2 uur later) ging het wat beter en ben ik dus even op gegaan. Het ging wel. Maar nu als ik weer even op bed ga liggen en ik kom omhoog, wordt ik meteen weer duizelig.
Ik ga dinsdag al naar de kinderarts om bloed te prikken, omdat ik ook al hartkloppingen had en best moe ben. Nu vraag ik me af, ik denk van wel, of dit er ook iets mee te maken heeft? Ik heb vroeger overigens wel bloedarmoede gehad. Dus wie weet wat het verder kan zijn? Gisteren heb ik overigens wel heel veel snoep gehad, maar denk niet dat het daar van komt.. Wie, oh wie weet het? (en wie weet iets dat er tegen help? )

saskiakefie

Re: (heel) erg duizelig!!! Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 12:09

Oh, ja ik heb vandaag paardrijles. Ik zit te twijfelen of ik het ga doen, maar ik denk het niet, straks wordt ik onder het rijden inneens erg duizelig. Wat zouden jullie doen? Lachen

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:13

Misschien van het weer?? ik zou gewoon op je gevoel afgaan om te lessen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:16

Ik zou in elk geval niet gaan rijden als ik jou was. Niet op een braaf paard, en zeker niet met dit stormachtige weer, dan zijn paarden toch altijd wat frisser.
Verder afwachten wat de dokter ervan te zeggen heeft, kun je daar niet eerder terecht? Sterkte!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 12:17

joy76 schreef:
Ik zou in elk geval niet gaan rijden als ik jou was. Niet op een braaf paard, en zeker niet met dit stormachtige weer, dan zijn paarden toch altijd wat frisser.
Verder afwachten wat de dokter ervan te zeggen heeft, kun je daar niet eerder terecht? Sterkte!

Daar ben ik geweest, die heeft me doorgestuurd naar de kinderarts. Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:19

er heerst schijnbaar ook griep, hoor meer mensen die dat te pakken hebben die ook erg duizelig zijn..
maar kan denk ik geen kwaad om idd naar de dokter te gaan!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 12:22

oke, dat wist ik niet. Oh ja, ik ben toen ik erg duizelig was, ook nog misselijk geweest.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 17:02

Ik heb toch gereden. het ging wel goed. Alleen als ik nu buk ofzo, dan word ik nog erg duizelig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:05

Kan door het weer komen idd. Ik ben ook steeds duizielig nu. En volgens mij kan het zelfs ook nog komen als je heel raar gelegen hebt vannacht dat er iets afgesloten is geweest waar je duizelig door word.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:14

Klinkt als draaiduizeligheid, erg vervelend maar gaat vanzelf weer over Knipoog
Houden de klachten aan laat dan je suiker eens prikken en je bloeddruk meten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:20

Ik heb hier jaren lang last van gehad. Ik werd dan wakker van de misselijkheid en alles suisde en draaide. Ik kon er soms niet van naar school zo misselijk en duizelig was ik dan. Klinisch was er niets te vinden. Ik ben uiteindelijk bij toeval bij een soort psycholoog geweest die met spierspanning metingen werkte. Deze ontdekte dat ik mij veel te druk maakte om bepaalde problemen die ik met mijn ouders had gehad. Ik ging daardoor met spanning in mijn nek slapen. Ik heb dat met mijzelf eens goed op een rijtje gezet en zorgde dat ik het goed verwerkte. Sinds dien heb ik het nooit meer tenzij ik ga slapen na drukte of spanning op mijn werk. Ik moest mij dus minder zorgen maken. Het grappige is dat mijn broertje het een paar jaar na mij ook kreeg. Ik heb hem verteld waardoor het bij mij kwam en zo wist hij het ook op te lossen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:25

hoe is je bloeddruk?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 17:28

oke, bedankt allemaal Lachen
ikenindi, dat weet ik niet. Waarschijnlijk iets te hoog, maar dat weten we dus dinsdag

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:37

meestal veroorzaakt een te lage bloeddruk duizelingen. sorry, ik dacht dat je al bij de huisarts was geweest en die je door had gestuurd naar de kinderarts... iets te snel gelezen denk ik;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 17:38

nee dat klopt, maar hij was iets te hoog zei de ha, maar hij zei niet hoe hoog ie was. Knipoog

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:02

hoi,

Vervelend dat je je zo duizelig voelt!!
Ik kreeg de klachten een jaar geleden en bleek uiteindelijk Meniére te hebben. Was dan ook vreselijk duizelig met overgeven en al erbij.
Van mezelf weet ik dat ik duizelig wordt/werd als ik verkouden ben en oren lastig doen (zit je evenwichtsorgaan), als mijn bloeddruk erg laag is (zout eten), als mijn suikerpeil te laag is (wat zoets eten).

Sterkte ermee meid Knipoog

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:07

Dit heb ik ook. Alleen dan een ergere vorm ervan. Duizelig, als ik overeind wil komen word het zwart voor mijn ogen en als ik dan niet direct ga zitten of liggen, val ik flauw. Ook veel misselijk en uiteindelijk bloed laten prikken. Mijn suiker was te laag. Toen een Dagcurve gemaakt om 8 uur in de ochtend geprikt, om 11 uur en in de middag om 4 uur nog een keer. Toen was alles redelijk rustig. Maar toch is gebleken dat ik last heb van hypoglyclemie of hoe je het ook schrijft.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 19:49

Bedant voor reacties. Ik ben helaas vandaag nog steeds een beetje duizelig.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:43

Ik zou het even aan de kinderarts vragen, als je daar toch naartoe moet. Overigens gaat hevige duizeligheid bijna altijd gepaard met misselijkheid; dit omdat die twee centra in de hersenen naast elkaar liggen, zo is mij verteld.
Ik heb ditzelfde gehad, en ben helemaal doorgelicht; een oorzaak is nooit gevonden. Gelukkig is het vanzelf weer overgegaan.

Beterschap ermee!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 20:16

Elysha schreef:
Ik zou het even aan de kinderarts vragen, als je daar toch naartoe moet. Overigens gaat hevige duizeligheid bijna altijd gepaard met misselijkheid; dit omdat die twee centra in de hersenen naast elkaar liggen, zo is mij verteld.
Ik heb ditzelfde gehad, en ben helemaal doorgelicht; een oorzaak is nooit gevonden. Gelukkig is het vanzelf weer overgegaan.

Beterschap ermee!

Dankjwel, ik heb inderdaad als ik erg duizelig ben, ook misselijk.
Het gaat gelukkig alweer iets beter, maar ook erg wisselend.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 17:31

Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest, en de arts heeft een (klein) hartruisje ontdekt. Er zijn foto's gemaakt en een filmpje. Over 2 weken is de uitslag.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 03:12

Even je HB laten prikken bij de huisarts! Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 07:16

saskiakefie schreef:
Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest, en de arts heeft een (klein) hartruisje ontdekt. Er zijn foto's gemaakt en een filmpje. Over 2 weken is de uitslag.

maar zou dat de oorzaak zijn van je duizeligheid?
of wisten ze dat niet?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 16:57

Patriciavt schreef:
Even je HB laten prikken bij de huisarts! Lachen

Hb wat is dat? Bloos

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 16:58

ellepel schreef:
saskiakefie schreef:

maar zou dat de oorzaak zijn van je duizeligheid?
of wisten ze dat niet?

Ja, daar heeft ze niks over gezegd, we zijn het daarna ook vergeten te vragen.