Pff alweer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mleen

Pff alweer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 18:54

Hallo!

Ik wil dit gewoon graag even van mij afschrijven, niet om te zeuren ofzo hoor...

Zoals sommigen misschien vorig jaar al wel van mij gelezen hebben was ik toen 19 week aan een sluitend ongesteld. Met de juiste pil (ovidol) is dit toen opgelost. En nu een jaar later ben ik alweer aan de beurt. Gister was ik alweer 13 week ongesteld, en na door de dokter wat heen en weer geslingerd te zijn heb ik me door laten verwijzen naar het UMCG (Universitair Medisch Centrum Groningen) in Groningen. Dit is gewoon een heel goed ziekenhuis, en vorig jaar in het ziekenhuis te Winschoten schoot ik niks op.
Vandaag ben ik dan voor het eerst heen geweest naar allerlei onderzoeken weet ook deze mevrouw niet wat het is/kan zijn. Moet maandag meteen weer heen voor andere onderzoeken. Dan over twee week de uitslag en daarna weer verder kijken.

Dus ook dit jaar komen voor mij de 19 weken weer hard in de buurt.
Het enige waar ik gewoon heel erg van baal is dat ik vandaag te horen heb gekregen, dat dit ook een afwijking kan zijn en ik dit dus de rest van mijn leven kan houden, dus dan zou het erop neer komen dat ik vanaf nu tot aan mijn overgang continu ongesteld blijf...

Ik baal hier echt zo enorm van dat ik dit weer heb... En dat er ook gewoon haast niks aan gedaan kan worden omdat ze het niet weten.

Maar ja het balletje in het ziekenhuis rolt gelukkig weer en ik hoop er zelf maar het beste van!

Bedankt voor het lezen...
Marleen

orban

Re: Pff alweer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:58

Ik hoop voor je dat ze toch kunnen helpen in het ziekenhuis want bijna heel je leven ongesteld zijn lijkt me geen pretje.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:02

Jeetje, ik dacht dat ik een uitzondering was met 3,5 maand...

Veel succes en ik hoop ook voor je dat ze iets vinden, het liefste de oplossing natuurlijk!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:03

dat is vervelend zeg, ik hoop dat ze het vinden

succes

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:04

Jemig en dan loop ik al te zeuren als ik het eens langer ben dan een weekje Bloos!

Ik hoop dat ze toch een oplossing voor je hebben!!! Ach gut

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:07

Hopelijk kunnen ze wat vinden, want dit lijkt me echt alles behalve prettig.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:09

Jee, da's balen! Hopenlijk vinden ze wat er met je aan de hand is. Kan me voorstellen dat dit absoluut vreselijk voor je is. Oke, nu schaam ik me dat ik ooit 'gezeurd' heb toen ik 8 dagen ongesteld was Bloos . Jij hebt reden om te zeuren en klagen en weet ik veel! Veel geluk en succes!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:16

Jeetje wat vervelend zeg... Hopen dat ze in het ziekenhuis iets kunnen vinden.....

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 19:25

Bedankt voor de reacties! Ik hoop zelf ook heel erg dat er wat uit de onderzoeken komt! Maar wat het ook heel vaak is, je hebt een onderzoek weer 2 week wachten waarin ze niks voor je kunnen doen... Gelukkig sta ik nu op spoed omdat de doktoren het ook wel heel bijzonder en vreemd vinden... Dus dat is dan een voordeel, vorig jaar als ik naar het ziekenhuis moest duurde het maarzo 8 week voordat ik naar een afspraak kon, en dan gingen ze alleen met me praten en wisten ze geen oplossing en een vervolg afspraak duurde weer 8 week...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:26

Waarom stellen ze het zo lang uit? Zoiets hoor je toch ook dat het absoluut niet normaal klinkt? Scheve mond

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 23:04

Ziekenhuis in Winschoten heb ik ook nare ervaring mee nu... Daarom ga ik nu naar het UMCG in Groningen, en had vorige week woensdag afspraak gemaakt, kon vandaag al heen, moet maandag weer meteen heen, en dan over 2 week uitslag, hier gaat het tenminste vlot...

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:21

Ik ga altijd naar winschoten heb er nog nooit problemen mee gehad !! Heb er zelf 2 keer gelegen met zwangerschaps vergiftigen mijn zoon heeft er de eerst 4 maand van zijn leven door gebracht en mijn dochter heeft er in april 07 gelegen met een zware longontsteking Maar geen klachten !!Ook ga ik er heen voor de prikpil en toen ik nog de spiraal had werdt ik ook vrijsnel geholpen 1 dag later !!
Maar nu even over joun probleem

Voor 2 weken geleden zag ik op de tv ook jonge meisjes met dezelfde klachten !!
Bij hun kwamen ze er achter dat ze al in de overgang waren de 1ne was net 19 Ook dit was een afwijking van de een of ander in je lichaam

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 23:28

Dat is er nog niet bij mij uitgekomen, gelukkig maar...
Ik heb over de andere afdelingen van Winschoten niet echt een mening maar over de gynacologie wel... Lig je in dagopname gaat de gynacoloog even spreekuur tussen door houden waardoor ik gewoon 8 uur van jan l*l in het ziekenhuis lag, hij heeft dingen tijdens de operatie uitgevoerd wat hij niet gezegd heeft... Dus waar hij ook geen toestemming voor had... Dan heb ik toch iets van rot maar een eind op het is mijn lichaam en als hij tijdens een narcose zomaar dingen gaat doen, doet ie maar lekker bij een ander maar niet bij mij.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:37

Jeetje, daar wordt je idd echt niet vrolijk van..

Lijkt me ook niet echt normaal nee, hoop voor je dat ze gauw wat vinden! Ach gut

En dat ziekenhuis in winschoten zou ik dan ook niet meer heen gaan..
Belachelijk hoe ze daar gehandeld hebben..
Kun je beter in het UMCG liggen.. (al is het natuurlijk niet echt leuk dat je uberhaubt in een ziekenhuis moet liggen)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:40

UMCG is fijn ziekenhuis Ja
Hopelijk vinden ze gauw een oplossing... maar verlies je niet ook heel wat bloed als je zólang ongesteld bent? Dat kan toch niet goed zijn Scheve mond

Heb je ook veel pijn of is het gewoon alleen onhandig en lastig?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:45

is het niet zo dat mensen waarvan de baarmoeder en of eierstokken zijn weggehaald niet meer ongesteld worden?
ik weet het niet zeker maar er staat me wel vaag iets van bij

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:46

LZP -> MW

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:52

Jeetje, dat is mooi klote. En ik maar zeuren of het feit dat ik altijd zo rottig ongesteld ben. De ene keer 1 dag en de andere keer 3 dagen, of gewoon helemaal niet.
Is de prikpil niet iets dan, want dan behoor je niet meer ongesteld te worden, je bent wel een verhoofd risico op baarmoederhalskanker. Maar owke, Ik moest ermee stoppen destijds omdat ik in het ziekenhuis belandde. Dus tsja..

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:56

Menn, dat is ook flink balen zeg..

Gelukkig ben je bij het UMCG wel aan 't goede adres. Heb er zelf ook goede ervaringen mee.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:59

naadje24 schreef:
is het niet zo dat mensen waarvan de baarmoeder en of eierstokken zijn weggehaald niet meer ongesteld worden?
ik weet het niet zeker maar er staat me wel vaag iets van bij

Klopt, want bij de menstruatie verlies je het verdikte baarmoederslijmvlies. Dit wordt afgestoten, omdat er geen eicel ingesteld is en het verdikte weefsel dus overbodig is. Je lichaam begint dan weer vrolijk van voren af aan met het aanmaken van meer slijmvlies.
Heb je dus geen eierstokken en/of baarmoeder meer, dan is het logisch dat je niet meer ongesteld wordt Lachen. Er rijpen geen eicellen meer, dus hoeft het slijmvlies ook niet verdikt te worden (dit wordt allemaal aangestuurd via hormonen, daar zal ik het nu maar even niet over hebben Vork.). Heb je dus geen eierstokken en geen baarmoeder meer, dan wordt je dus ook niet meer ongesteld.

Even over jou probleem Marleen..
Ten eerste; wat ongelooflijk vervelend Scheve mond * Ach gut En dan zeur ik over de pijnen die ik heb etc.. Nou, ik hou maar gauw mijn mond weer Haha!
Ik hoop voor je dat ze er in het ziekenhuis achterkomen. Vervelend van het ziekenhuis in Winschoten, als je eenmaal een vervelende ervaring achter de rug hebt, tja, dan zou ik ook niet meer teruggaan Knipoog Je moet wel vertrouwen hebben in het ziekenhuis waar je onder behandeling staat. Dit helpt immers met het hele verwerkingsproces etc Lachen.
Maak je vooral nog geen zorgen over het feit dat de vrouwelijke arts niet meteen wist wat er aan de hand is.. Zoals jij het beschrijft heb je iets aparts, en dat zien artsen dus niet dagelijks in hun loopbaan. Daarom moeten ze altijd bedenktijd hebben en meer onderzoeksresultaten.. Daar kunnen ze dan een grondige diagnose op bepalen.
Ik hoop echt voor je dat alles goed gaat komen, het lijkt me echt geen pretje als je dit blijft houden Ach gut .
Heel veel sterkte, en hou ons op de hoogte !!
Veel succes ook maandag, als je weer naar het ziekenhuis gaat.
Trouwens, daar dacht ik nog aan.. Slik je nog steeds die pil (Ovidol toch?).. Want zo ja, dan is het wel apart dat je klachten nu zo hevig weer terugkomen.. Zo niet, misschien handig om weer te proberen Lachen ?

Xx. Belinda Kusje

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 02:06

Ilsemarie schreef:
UMCG is fijn ziekenhuis Ja
Hopelijk vinden ze gauw een oplossing... maar verlies je niet ook heel wat bloed als je zólang ongesteld bent? Dat kan toch niet goed zijn Scheve mond

Heb je ook veel pijn of is het gewoon alleen onhandig en lastig?

UMCG is inderdaad een fijn goed ziekenhuis (service is wel iets minder geworden nu het een universitair ziekenhuis is geworden) maar nog steeds is het wel goed te doen daar.
(wij komen daar al bijna 16 jaar met mijn broertje die hartpatient is)

Maar goed ontopic, ik dacht dat ik met mijn 3 weken ongi 2 weken niet 3 weken wel enz.. al erg was.
Maar dat is bij mij gelukkig prima opgelost door de pil.

Ik wens je veel sterkte, ik moet er echt niet aan denken zolang ongi te zijn...
Je klunt inderdaad door eierstokken/baarmoeder te laten verwijderen van je ongi af zijn.
maar als je ooit nog kinderen wil... is dat niet handig.
En dat zullen ze ook niet zo heel snel doen! (daar gaan vast veel gesprekken met psygoloog aan vooraf!)

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:33

Mleen schreef:
Dat is er nog niet bij mij uitgekomen, gelukkig maar...
Ik heb over de andere afdelingen van Winschoten niet echt een mening maar over de gynacologie wel... Lig je in dagopname gaat de gynacoloog even spreekuur tussen door houden waardoor ik gewoon 8 uur van jan l*l in het ziekenhuis lag, hij heeft dingen tijdens de operatie uitgevoerd wat hij niet gezegd heeft... Dus waar hij ook geen toestemming voor had... Dan heb ik toch iets van rot maar een eind op het is mijn lichaam en als hij tijdens een narcose zomaar dingen gaat doen, doet ie maar lekker bij een ander maar niet bij mij.

Ik heb er ook gelegen voor de gynacologie.Ben er 2 keer bevallen en heb er 2 keer met zwangerschapsverfigiting te spreken Ik had dan wel die vrouw dus over de rest weet ik het niet maar de enige vrouwlijke Gynacoloog is mij erg goed bevallen en ik kom er nu nog steeds !!

Misschien is de prikpil of spiraal wat voor jou!! Ik heb de spiraal gehad maar werd afgestoten door mijn lichaam en nu heb ik de prikpil en heb nergens last van.Als je de prikpil goed gebruikt wordt je gewoon na 2 keer hem te hebben gehad niet meer ongie erg fijn is dit !! Ook met de spiraal wordt je het niet meer deze blijft wel 5 jaar lang in je lichaam !!

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 19:29

Bedankt voor alle reacties!

Mijn baarmoeder verwijderen is zeker ook geen optie want ik ben immers nog maar 18...
Ik slik nog wel steeds de pil maar ben in augustus over gestapt op een andere omdat ik ook niet meer reageerde op de ovidol pil, daar bleef ik nadat ik weer met mijn strip begon ook nog een week of 2 ongesteld, dan stopte het een paar dagen en begon het weer opnieuw omdat ik dan stop week had... Dus dat werkte ook niet meer...
Heb nu de ministat pil weer, lekker licht, niet te veel hormonen meer.

Maandag gaan ze een kolposcopie uitvoeren, is onderzoek met microscoop... En dan 21 november uitslag... Aan de hand wat hier uit komt gaan ze naar oplossingen zoeken. Waarschijnlijk is er niks aan de hand, want heb vorig jaar net nog een uitstrijkje en alles gehad, dat is nu ook allemaal voor de zekerheid weer gedaan. Om gewoon alles uit te sluiten...

Maar aangezien ik nogal snel psychisch in de knoop raak kan ik heel slecht tegen het wachten en ga ik meteen van het ergste uit. Maar ik probeer zo positief mogelijk te blijven, en kan gelukkig goed met mijn ouders praten... Dus zo probeer ik er weer door te komen. En gelukkig is het wachten in het UMCG tenminste beperkt gehouden, want in winschoten kon ik steeds minimaal 6 tot 8 week wachten voordat we een stapje verder kwamen...

Een spiraaltje voel ik helemaal niks voor, te veel negatiefs over gehoord. Dus dat wil ik gewoon echt niet. Dat heb ik ook aangegeven en daar hebben ze begrip voor.
Ze zijn een oplossing aan het zoeken met een pil met voornamelijk progesteron, inplaats van oestrogeen. Oestrogeen reageer ik niet op, en nu willen ze het eerst met een pil met progesteron proberen, reageer ik daar op dan eventueel een prikpil of een implanon. Maar dit allemaal nadat we uitslag hebben 21 november en dus zeker is dat alles gezond is.
Ik hoop dat het allemaal snel weer over is..

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:43

Ach gut Echt veel sterkte hoor meid, ik vind het knap dat je het allemaal nog volhoudt Knipoog
Hopelijk 21 november een uitslag waar je iets mee kunt Haha! *duimt

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 19:58

Dankje Lachen