Mooie, sterke nagels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

traan_beauty

Mooie, sterke nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 19:52

Ik vraag me nu al een tijdje af welke voedingsstoffen nu eigenlijk goed zijn nagels?

Ik heb namelijk niet al te sterke nagels, wordt het iets te lang dan gaan ze scheuren ect.
Ook zie je mensen die echt een mooi wit randje krijgen, zonder dat het witte lak is of een nepnagel of wat dan ook. Ik heb geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen, maar ik wil het ook Sigaar

Iemand enig idee?

Splash_

Re: Mooie, sterke nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:56

Nou ik heb hele witte randen van mezelf, maar ik heb wel weer van die witte vlekjes op mijn nagel, en erg sterk zijn ze ook niet. Daarom laat ik elke 4 weken een blank acryllaagje erover zetten, en met mijn eigen witte randen is het net alsof ze zo sterk van mezelf zijn. Voor die witte randen doe ik dus niks, die heb ik gewoon *LOL*

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 20:06

En er is niet iets dat je heel veel eet/drinkt Clown ? Drink je veel melk ofzo?

Ik wil het ook... Haha Bloos

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:08

Ik drink 's ochtends 1 beker chocomel, en ik eet nooit fruit Vork Wat ik wel 's ochtends altijd neem is een vitamine pil van Centrum, van A tot Z...... Geen idee of dat de truc is Clown

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:10

Van calcium en vitamines worden je nagels sterk. Ik slik altijd vitaminepillen, en probeer gezond te eten. Dit merk ik terug aan mijn nagels, die dan roze zijn en heel sterk, maar ik merk het bijvoorbeeld ook aan mijn haren.

Wat ook wil werken is door er een tijdje doorzichtige nagellak erop te doen. Dan zijn je nagels ook sterker waardoor ze minder snel scheuren. Klein trucje Knipoog

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:11

Ik heb ook witte randjes van mezelf maar idd ook
van die witte vlekjes in me nagels
Heb wel eens gehoord dat het kalk gebrek is?...
Kan bij mij wel kloppen want lus geen boter en drink geen melk
eet nooit yoghurt of iets soms wel vla Bloos

wel heb ik sterke nagels van mezelf
maar heb daar eigenlijk geen trucje voor
ik heb ze gewoon Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:11

ik wil ook sterke nagels hebben Nagelbijten / Gniffelen
Er is nu een helehap uit mijn duim nagel Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken
en met paardrijden dan breken ze altijd af Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken
meestal doe ik er wat van die doorzichtige nagellak op,
zo breken ze bij mij temminste minder snel Haha!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:13

Als het kalkgebrek heb zou ik ze niet moeten hebben. Het schijnen gewoon beschadigingen van je nagels te zijn. Ik heb ze ook alleen op wijs,middel en ringvingers. Duimen en pinken niks...Lachen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 20:18

Dus gewoon veel meld en andere zuivel producten drinken/eten Vork En natuurlijk veel fuit ect.

Hoewel ik al wel redelijk gezond eet/drink....

Ik gebruik trouwens al een nagel verharder en stiekem ook een lak waar je nagels roziger van worden (of hoe je het ook wilt noemen)

Of zou het toch gewoon aangeboren zijn?

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:51

Vroeger had ik hele "zachte" nagels, maar sinds een tijdje heb ik keiharde nagels en ook geen witte vlekjes er meer op.

Geen idee waardoor het komt, misschien omdat ik nu gezonder ben gaan eten. Hoewel ik eigenlijk maar vrij weinig zuivelproducten binnen krijg (alleen 's avonds schaaltje yoghurt)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:14

Mijn nagels zijn zo sterk dat zelfs een nagelstyliste ze nog nooit zo hard had gezien... En ook met mooie witte randjes...

Maar wat ik doe? Geen idee eigenlijk, eet niks speciaals volgens mij Tong uitsteken Eet altijd volkoren brood, dat wel, en eet veel kaas, maar ook genoeg vlees. Eet eigenlijk niet elke dag fruit, wel altijd groenten, en slik geen vitaminen/mineralen, maar slapper worden m'n nagels niet...

Madelief28Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:41

zwanger raken Haha!

Heb nog nooit zulke sterkte en witte randjes gehad!! Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:46

Mss een geruststelling; ik heb echt jaren hele zwakke nagels gehad en ineens was het over! Heb nu al jaren mooie lange nagels die ik echt moet vijlen omdat ze anders te lang worden. Ik eet niet echt heel gezond, rook en drink regelmatig alcohol. Mss moet jij ook gaan roken en drinken!? Haha! Haha!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:49

ik zal even het fabeltje uit de wereld helpen dat het kalkgebrek is want dat heeft er helemaal niks mee te maken Haha!

edit: even mn verhaaltje opgezocht

Vijlen hoeft niet perse 1 kant op dat is een fabeltje.
Net als dat er gezegd wordt dat witte plekjes op je nagel komt door te weinig kalk.

Als je een goede nagelverharder wilt hebben moet je een olie nemen en geen lak.
Het gedeelte dat je al ziet wordt daar niet harder van maar wel het gedeelte dat aangroeid.
Dus je zal nog wel heel even moeten wachten voor je resultaat hebt.

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:55

je hebt ook een supplement speciaal voor sterkere nagels en glansend haar.

huid, haar, nagels heet het meestal en je hebt het van veel merken, bijvoorbeeld: kruidvat, etos, bional enz.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 00:01

Calcium en kalk zijn goed voor je nagels. Verder moet je ook gewoon een beetje geluk hebben hoor. Ik heb echt keiharde nagels van mezelf en inderdaad ook zo'n wit randje. Ik gebruik vrijwel nooit lakken of verstevigers.

Je kan wel proberen je nagels met een citroentje bewerken, daar schijnen ze wit van te worden. Verder heb ik glasvijl!

Die glasvijl kan ik echt iedereen aanraden. Het kost wat, maar het is wel het allerbeste voor je nagels. Ik heb sinds mijn glasvijl nooit meer scheuren o.i.d. Bovendien slijt die vijl zelf ook niet, dus je kan er heel lang mee doen (als je hem niet laten vallen natuurlijk)

Is te koop bij Kruidvat, maar ook bij Douglas en Ici Paris. Kost rond de 10 euro ofzo.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 19:34

Oké, heel erg bedankt voor de (vele) reacties!

Roken en drinken, je probeert me op het slechte pad te krijgen Sigaar
En zwanger worden Vingers aflikken , laten we daar óók nog maar even mee wachten Haha! .

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:37

Ik heb zelf ook geen witte randjes, maar ik doe het met een nagelpotlood en dat werkt goed!
Dat is gewoon een wit potlood zeg maar en dat breng je dan op dat randje aan maar wel aan de onderkant.
Verder heb ik wel eens gehoord dat citroen helpt..

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:38

Die witte vlekjes is dat je ooit je nagel beschadigd heb volgens mij Knipoog

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:41

Zo krijg je mooie sterke nagels
Zet dan eens wat vaker aardappelen, zilvervliesrijst, volkerenproducten, zuivelproducten, cashewnoten, citrusvruchten en verse groenten op het menu. Die bevatten vitamine A, B1, B2, H (biotine), silicium en zink, en maken zowel je vingernagels als je teennagels sterker.

(ff van internet af geplukt, heb er zelf namelijk ook last van Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:42

Gelatine eten, ja echt, van die vieze plastic-achtige blaadjes..

Verder lijkt het mij genen gebonden, ik heb tot mijn 24ste nagelgebeten, en heb superstevige sterke nagels, terwijl mijns inziens door het afbijten zo beschadigd... maar toch niet.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:45

Ik wil ook! ik wil ook! ik wil ook! Clown

Zelf bijt ik nagels maar als ik soms meide zie met van die mooie nagels denk ik pff Melis wat doe je je zelf aan.
Ik kan wel stoppen maar de rede dat ik weer door ga is omdat ze bij mij flijmscherp worden als ik ze laat groeien.
Zo scherp dat ik me eigen open haal en vooral in me gezicht zonder dat ik het door heb en meestal in me slaap.
Dus word ik wakker en heb ik weer een kras in me gezicht. Clown

Dus iedere keer denk ik ja hier heb ik geen zin meer in en dan zijn ze der weer af. Clown

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:49

Ik heb altijd erg sterke nagels gehad en heb ook zo'n wit randje van mezelf. Volgens mij is het vooral genetisch bepaald, aangezien mijn moeder en broer precies dezelfde nagels hebben. Veel zuivel drinken lijkt mij onzin aangezien ik een zuivelallergie heb. Ik moet zeggen dat ik nu wel gezond eet, maar ook in de perioden dat ik dat niet deed, was er niets mis met mijn nagels. Ik mishandel ze ook nog eens door ze altijd te knippen met een grote teennagelknipper. Met andere knippers kom ik niet door mijn nagels heen Bloos . Bovendien vijl ik nooit, maar heb nooit ingescheurde nagels. Ik lak trouwens ook nooit. Mij lijkt dat al die chemische middelen de nagels geen goed doen. Persoonlijk geloof ik niet in al die dure nagelverbetermiddeltjes of supplementen, maar ik heb natuurlijk makkelijk praten...

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 20:47

x_Mliss schreef:
Ik wil ook! ik wil ook! ik wil ook! Clown

Zelf bijt ik nagels maar als ik soms meide zie met van die mooie nagels denk ik pff Melis wat doe je je zelf aan.
Ik kan wel stoppen maar de rede dat ik weer door ga is omdat ze bij mij flijmscherp worden als ik ze laat groeien.
Zo scherp dat ik me eigen open haal en vooral in me gezicht zonder dat ik het door heb en meestal in me slaap.
Dus word ik wakker en heb ik weer een kras in me gezicht. Clown

Dus iedere keer denk ik ja hier heb ik geen zin meer in en dan zijn ze der weer af. Clown

Daar had ik ook last van, maar sinds ik mijn nagels vijl en poleist (of hoe je het ook schrijft Bloos ) niet meer Lachen .

En een nagelpotlood heb ik ooit in de winkel zien liggen, maar als dat net als oogpotlood er binnen 2 uur weer af is.... Of hoe werkt het spul dan? Je tekent het erop, of is het een soort plakspul? Sigaar

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:49

Ik heb al 10 jaar geen melk meer gedronken, eet weinig fruit, slik geen vitamine pillen maar ik heb kei en kei harde lange nagels met een wit randje.
Die van mij zijn gewoon niet om te buigen zo hard zijn ze.
Dus kan je helaas geen tips geven hoe ik het doe *LOL*