Vieze adem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowerpull

Vieze adem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 21:07

Oké, ik schaam me echt super erg voor dit, maar ik ben echt rádeloos, en wil echt dat het weggaat.
Sinds een week of 2 heb ik echt een heel vieze adem. Mensen zeggen het niet tegen me, maar ik ruik het zelf gewoon, en mijn moeder zegt het soms. Ze heeft spoeling gehaald, daar zou het weg van gaan, en zo'n tongschraper, maar het helpt allemaal niet. Kauwgum ofzo helpt ook maar voor even. Veel water drinken zou ook helpen volgens sommige mensen, maar dat werkt ook niet. Hebben jullie alsjeblieft nog tips? Lachen
Alvast bedankt..
xx

Renske_

Re: Vieze adem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:10

Het kan zijn dat je een gaatje hebt in een van je tanden/kiezen, dat kan zelfs zo zijn terwijl je er niets van voelt, maar het veroorzaakt dan wel een slechte adem.
en iedere dag bij het tandenpoetsen even met je tandenborstel over je tong gaan, verwijder je bacteriën mee.
verder kan je je mond nog spoelen met speciaal spul voor frisse adem en anders desnoods zorgen dat je altijd zo'n klein spray dingetje voor frisse adem op zak hebt Lachen en kauwgum, maar dat werkt idd niet heel lang. of die smint-snoepjes.

maar ik zou iig even langs de tandarts/mondhygiëniste gaan, die weten er wel raad mee Lachen

Biene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:16

Ik zou inderdaad even langs de tandarts gaan mischien heb je wel een gaatje.
Je kunt bij de drogist een tongschraper kopen die verwijdert echt goed alle bacterien van je tong.
Ook belangrijk om goed te flossen , zo kan er ook niks tussen je tanden blijven zitten wat een vieze adem kan veroorzaken Knipoog

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:18

Het zou ook uit je maag kunnen komen volgens mij. Je zou mss eens de huisarts bellen tijdens het telefonisch spreekuur?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:19

Eet je ook genoeg? Als ik niet genoeg eet dan gaat mijn adem ook stinken.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 21:19

Wat ik net al zei, ik heb een tongschraper, en heb ook van die Listerine (ofzoiets), van die mondspoeling.
Flossen gaat lastig, doe ik wel soms, maar ik heb een beugel gehad, en er zit nu nog zo'n draadje achter, waardoor flossen moeilijker gaat..
Maar ik ga in ieder geval zorgen dat ik zo'n frisse adem spray in mn tas heb zitten en smint-snoepjes. Van die frisse adem spray kan je denk ik overal wel kopen, toch? Weet iemand toevallig hoe duur dat is?

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 21:20

Megamutsj schreef:
Eet je ook genoeg? Als ik niet genoeg eet dan gaat mijn adem ook stinken.

Nou, ik denk dat ik wel genoeg eet Tong uitsteken

Maar wat ik wel heb, sochtends als ik dan hoest ofzo, dan komen er van die 'korreltjes' ofzo, van die dingen die gigántisch stinken uit mn mond Scheve mond
Oh bah, dit klinkt echt zooo vies Verdrietig Maarja, ik weet ook niet hoe ik het anders wil zeggen.

Biene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:21

roosjeradec schreef:
Wat ik net al zei, ik heb een tongschraper, en heb ook van die Listerine (ofzoiets), van die mondspoeling.
Flossen gaat lastig, doe ik wel soms, maar ik heb een beugel gehad, en er zit nu nog zo'n draadje achter, waardoor flossen moeilijker gaat..
Maar ik ga in ieder geval zorgen dat ik zo'n frisse adem spray in mn tas heb zitten en smint-snoepjes. Van die frisse adem spray kan je denk ik overal wel kopen, toch? Weet iemand toevallig hoe duur dat is?

Ik heb ook een beugel gehad en nog zoown draadje achter mn tanden , ik heb bij de mondhygeniste gevraagd hoe ik dat het beste schoon kon houden omdat ik natuurlijk niet kon flossen.. ze heeft me hele klein tandenstokers gegeven .. dat werkt top

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:22

roosjeradec schreef:
Van die frisse adem spray kan je denk ik overal wel kopen, toch? Weet iemand toevallig hoe duur dat is?

geen idee hoe duur maar zag het staan bij de tandpasta, tandenborstels etc bij het kruidvat Lachen

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:22

het klinkt als angina...(keelontsteking) witte dingen (blaasjes achtig) achterin je keel...Ik adviseer een bezoekje naar de dokter

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:25

met angina hoest je die dingetjes niet op, sterker nog dan ga je door de grond van de pijn als je hoest/slikt en heb je vaak ook koorts etc (alsdus de ervarignsdeskundige, heb regelmatig een mooie rode keel met witte stippen Clown )

je voelt je dan over t algemeen echt flink beroerd en krijg niet t idee dat de TS verder ziek ofzo is?

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 21:26

Nee verder ben ik echt niet ziek, voel me ook niet ziek, en ook geen pijn bij slikken/hoesten. Alleen gewoon een stink-adem, en die dingetjes ophoesten.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:29

Je hebt gelijk Renske,maar het zou wel een beginnende angina kunnen zijn.....en zijn de symptomen zoals koorts etc. nog niet aanwezig....

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:30

Citaat:
Ik heb ook een beugel gehad en nog zoown draadje achter mn tanden , ik heb bij de mondhygeniste gevraagd hoe ik dat het beste schoon kon houden omdat ik natuurlijk niet kon flossen.. ze heeft me hele klein tandenstokers gegeven .. dat werkt top

Ik heb de gewone tandenstokers van de OralB ofzo, gewoon normale en die werken ook (ja, ook ik heb een draadspalk achter m'n tanden)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:31

klinkt als ontstoken amandelen
mijn nichtje stonk toen ook zo uit haar mond
toen haar amandelen eruit waren was het ineens over

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 21:32

Hm, maar dan zouden er toch witte dingen op moeten zitten? Mijn tong is ook niet wit ofzo, gewoon roze..

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 21:34

loeckie schreef:
Citaat:

Ik heb de gewone tandenstokers van de OralB ofzo, gewoon normale en die werken ook (ja, ook ik heb een draadspalk achter m'n tanden)

Maar ik heb wel van die tandenstokers, maar die kunnen niet tussen mn tanden, zelfs de dunste niet..
Help Verdrietig

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:47

roosjeradec schreef:
Hm, maar dan zouden er toch witte dingen op moeten zitten? Mijn tong is ook niet wit ofzo, gewoon roze..

Denk dat je je smaakpapillen bedoelt. Geloof dat j zelf niet (opgezwollen) amandelen kan zien in de spiegel, wel andere als ze in je mond kijken.

Tja, met die tandenstokers weet ik het verder dan ook niet, gelukkig krijg ik ze er wel tussen..

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 21:57

Oh oké.. Maar een schimmelinfectie ofzo kan ook niet, want dan is je tong toch witachtig? En dat is in ieder geval niet..
Nouja, ik ga morgen even spray en smints kopen, en misschien even HA/TA en dan komt t vast goed Lachen Meer tips zijn altijd welkom, in ieder geval bedankt voor deze tips! Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:58

Maagproblemen kunnen er ook voor zorgen dat je een slechte adem hebt, hoeft niet alleen van je tanden te komen.

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:59

@renske_: heb je die angina nu nog vaak? of heeft de dokter gezegt dat je amandelen er uit moeten. want mijn dokter zei dat als ik het nog een keer had dat mn amandelen er dan uit moesten en hij wou me geen medicijnen meer geven

ontopic:
s'ochtends veel eten/drinken helpt.. s'nachts slik je veel minder, waardoor er meer bacteriën in je keel/op je tong komen te zitten
deze bacteriën spoel je weg door eten/drinken in te slikken
voor de rest veel pepermunt??
als je er lang last van hebt is het misschien handig om naar de huisarts te gaan

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:01

die korreltjes die stinken komen uit je amandelen.
Wanneer je dat hebt, hebt je waarschijnlijk geirriteerde of ontstoken amandelen, waar je niet eens iets van hoeft te merken.
Ga eens gorgelen met zout water, daarmee ontsmet de boel achterin je keel en je amandelen

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 22:06

En waar kan ik zout water halen?
Fijne tips zeg, bedankt! Lachen

En savonds veel drinken zal ik dan ook maar eens uit gaan proberen!

x_liesje_x: Ik heb er pas een week of 2 last van, dus nog niet zo heel lang..

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:15

uit de kraan;)

warm water en daarin flink wat zout oplossen, even af laten koelen en gorgelen maar

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 22:16

Haha, oké, dan zal ik dat eens gaan proberen Huilen van het lachen
En dan 2x per dag, of hoeft dat maar 1x?