Goedkopere versie pil ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Goedkopere versie pil ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 19:48

Hey iedereen..
een aantal jaar geleden heeft mijn huisarts mij de microgynon voorgeschreven en die ben ik toen gaan slikken..
een jaar daarna kwam mijn apotheek met een goedkopere versie van deze pil maar die was volgens zeggen 'exact het zelfde'..
nou prima, pilletje zag er t zelfde uit, alleen verpakking leek anders ( ik heb toen overigens niet naar de ingredienten gekeken)..
Ik merkte ook geen verschil tussen die 2 pillen..
nu ( 1 jaar verder? of inmiddels al 2?) heeft mijn apotheek weer een goedkopere versie van die vorige ( die dus al een goedkopere versie was). de vorige keer was ik er al niet echt blij mee ( hoe kan een pil nou t zelfde zijn en toch goedkoper?)..
maar nu ziet dat pilletje er ook anders uit ( andere kleur en minder glad) ..
ik ga zo even kijken of ik nog een oude verpakking van die vorige pil kan vinden, en dan de ingredienten vergelijken..
maar zou het kunnen dat als ze er bijv andere, goedkopere stoffen in stoppen... dat er dan bijvoorbeeld meer bijwerkingen aan zitten? (die je misschien pas merkt over een aantal jaar, verhoofde kans op borst kanker oid.) .

ik heb al meerdere keren gevraagd ( bij de vorige overgang naar een goedkopere versie namelijk ook) of ze niet gewoon de 'normale' / microgynon pil hebben..maar dat is dus niet zo..

ik hoop heel erg dat de ingredienten t zelfde zijn..want anders ga ik denk ik overstappen naar een apotheek waar ze gewoon mijn oorspronkelijke pil hebben..

wat zouden jullie in zo'n geval doen?

LiNdA1986

Re: Goedkopere versie pil ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:47

Ik zou gewoon gaan voor de pil die jij graag wilt..

Maar kan de apotheek je gewoon een andere pil geven terwijl je voor die microgynon een recept hebt?

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:07

Ik heb wel gewoon microgynon (30).
Op t doosje staat dat elk tablet bevat:
0,15mg levonorgestrel
0,03mg ethinylestradiol

Maar als jij microgynon wil dan moet je dokter die gewoon voorschrijven lijkt mij? Ik heb ook weleens gehad dat ik voor mn allergie andere pillen kreeg voorgeschreven, toen ik heb ook gewoon gevraagd of ik niet die andere kon houden en dat was geen probleem! Maar krijg je geen recept van je huisarts dan?

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:15

Natuurlijk zijn de ingredienten anders, als dat niet zo zou zijn, zou je nog gewoon microgynon krijgen.

Ik had hetzelfde als jij, maar kreeg er wel last van, toen die op waren opnieuw besteld en gezegd dat ik gewoon microgynon wilde en geen andere.

Dat was geen probleem, nu nergens meer last van.

Je moet het dus alleen even aangeven.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 22:31

hm ik heb het al een aantal keer aangegeven...
en gevraagd of ze me niet de gewone mycrogynon willen geven..maar dat konden ze niet want ze kregen alleen die goedkope versie binnen...

maar..mn dokter heeft dus een recept voor microgynon geschreven ( ooit)...maar ik krijg van de apotheek dus een andere pil..

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:39

Misschien een beetje overdrijven en zeggen dat je er last van hebt?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:07

Microgynon bestaat niet meer, als ik me niet vergis. Het is nog wel dezelfde pil met dezelfde werkzame stoffen alleen wordt deze pil nu gemaakt door een andere fabrikant Knipoog

Overigens is alles in de gezondheidszorg zo duur, dat ze wel moeten zoeken naar goedkopere alternatieven. Of wij als patienten moeten nog meer gaan betalen dan we nu al doen. En we lopen nu allemaal al te klagen wat de premie wel niet kost en wat je ervoor terug krijgt Knipoog

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:11

Wat Mistral 94 zegt is idd de oorzaak. Ik heb een half jaar geleden ook een nieuwe pil gekregen, Rigevidon (als ik het goed schrijf). Dit is exact dezelfde pil als de Microgynon maar dan in een nieuw jasje.

Ik heb er ook netjes een boekje bij gehad. Omdat de gezondheidszorg zo verschrikkelijk duur is/wordt wordt er voor diverse medicijnen gezocht naar een ander merk, veelal uit het buitenland, waardoor de import ervan dus goedkoper is.

De kans is idd groot dat je je Microgynon'netje nooit meer terug ziet. Heb je nu ook Rigevidon?

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:31

Microgynon is er nog wel hoor! Ik heb hem weer gewoon.

Rigevidon heb ik 1 keer gehad, maar daar kreeg ik last van dus weer mooi terug naar microgynon en het is meteen duidelijk dat er NIET dezelfde stoffen in zitten.

Het is trouwens sowizo niet slim om te gaan rommelen met medicijnen. Je neemt de pil tenslotte niet voor de lol.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 23:36

microgynon bestaat ook nog gewoon hoor Lachen
mn vriendin haalt m gewoon nog steeds bij een andere apotheek Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:41

Ik heb hetzelfde.
Ik had ooit Trinoriol,en nu heet het Tryginon.
Goedkoper,ziet er ook anders uit,maar werkt hetzelfde.(zeggen ze)
Ik betaal er toch voor,wat maakt het hun dan uit dat het goedkoper is?
Of ik nou (ik noem maar een bedrag hoor) 20 euro voor de ene betaal,of 30 euro voor de andere,IK betaal het toch,niet hun..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:44

Ik zal het morgne eens vragen op mijn werk hoe het nu precies met die pil zit. Het probleem is tinkerloos dat jij een gedeelte betaald, dus de verzekering betaald wel degelijk mee en zij kunnen dus ook eisen dat mensen een goedkoper medicijn met dezelfde werkzame stof krijgen door ze bijvoorbeeld van een bepaald merk niet meer gaan vergoeden alleen als het om een medische reden is. Jaren lang is er een hele hoop geld uitgegeven in de gezondheidszorg en dat beginnen we nu te merken. Denk alleen al aan de premie die we volgend jaar krijgen en de eigen bijdrage Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:46

Ik betaal het gehele bedrag wat er op het doosje staat hoor.
Mijn pil wordt niet vergoed door de verzekering.
(misschien wel voor mensen onder de 21 ofzo,maar ik ben 34)

Biene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:46

MISTRAL94 schreef:
Microgynon bestaat niet meer, als ik me niet vergis. Het is nog wel dezelfde pil met dezelfde werkzame stoffen alleen wordt deze pil nu gemaakt door een andere fabrikant Knipoog

Overigens is alles in de gezondheidszorg zo duur, dat ze wel moeten zoeken naar goedkopere alternatieven. Of wij als patienten moeten nog meer gaan betalen dan we nu al doen. En we lopen nu allemaal al te klagen wat de premie wel niet kost en wat je ervoor terug krijgt Knipoog

De microgynon bestaat nog ! ik heb em Haha!

Mijn apotheek kwam ook aanzetten met de goedkopere versie.. maar gezegd dat ik die niet wilde.. en ik gebruik nu nog steeds de microgynon

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:47

Als een medicijn ontwikkeld word zitten daar kosten aan verbonden.
Een fabrikant heeft dan een aantal jaren het alleen recht oid op dat medicijn.
Daarna mogen andere het ook gaan maken en dan worden de goedkopere versie's op de markt gebracht.

Zo is mij dat altijd uit gelegd, correct me if I am wrong...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:48

Tinkerloos schreef:
Ik betaal het gehele bedrag wat er op het doosje staat hoor.
Mijn pil wordt niet vergoed door de verzekering.
(misschien wel voor mensen onder de 21 ofzo,maar ik ben 34)

Hangt ook van je verzekering af Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:48

Agis.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:50

Ik durf het niet te zeggen, ik werk bij een huisarts en weet niet wat wel of niet vergoed wordt. Ik werk nog in een ouderwetse huisartsenpraktijk wij delen dus ook nog medicijnen uit, het merendeel van de mensen hebben een eigen bijdrage van rond de 14 euro voor de pil. Kosten die je overigens via de belastingdienst gedeeltelijk terug kunt vorderen Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:54

Weet jij toevallig hoe het zit met die eigenbijdrage vanaf volgend jaar?
Heb je zowiezo een eigenbijdrage voor ALLES,of worden er ook gewoon dingen nog eerst vergoed,en komt die 150 euro eigen bijdrage pas als je zoiets als de pil nodig hebt?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:54

microgynon bestaat nog gewoon hoor, mijn moeder heeft hem nog. ik kreeg van huisarts microgynon voorgeschreven maar kreeg bij de aphoteek regividon. Bijwerking die ik daar van had was dat mijn borsten gingen groeien, niet erg veel, van een aa naar een a. en ik ben 25 krijg hem wel vergoed

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:56

Nee ik weet helaas niet meer dan de meeste mensen hier maar zoals ik het lees zou je een eigen bijdrage van 150 euro hebben ongeacht welke medicijnen je gebruikt, maar goed de verzekeringen moesten geloof ik voor 10 november de nieuwe premie's bekend maken dus nog een paar dagen en we weten wat voor ellende we te wachten staan Nagelbijten / Gniffelen

Overigens hangt het ook af van de hoeveelheid sterren waar je voor verzekerd bent

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:57

En geld de eigen bijdrage per persoon,of per gezin?
(kinderen zullen wel niet meedoen hoop ik?)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:57

Ik gebruik de Diana pil, dus ik krijg hem ook vergoed. Ik gebruikte ook altijd de microgynon maar omdat de Diana vergoed werd heb ik om deze gevraagd bij de huisarts Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:00

Nou ik weet wel dat vanaf 1 januari de pil wel weer in het pakket zit lekker dubbelop gezien je eigen bijdrage van 150 euro Geld, geld!

Kinderen tot een bepaalde leeftijd zijn toch gratis mee verzekerd? Mijn dochter iig wel, die is net zo verzekerd als de ouder bij wie ze op de polis staat. Dus of basis of aanvullend ed

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 00:02

Mijn 2 kids zijn ook gratis meeverzekerd.
(aanvullend)

Lekker is dat hé,die 150 euro eigen bijdrage.
Als mijn man en ik pech hebben moeten we dus 300 euro zelf betalen,en de zorgtoeslag van 250 euro per persoon gaat er ook af.
Dubbel zuur dus...