Ogen heel erg moe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_

Ogen heel erg moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 17:36

Tja.. Ik ben eigenlijk best wel fit. Maar mijn ogen, pffoee.
Na 3 uur zijn ze branderig en 'moe'.
Ik heb altijd gedacht dat het komt omdat ik niet goed zie, maar ik zie echt (naar mijn idee) prima.
Heeft iemand enig idee?

Zesiram

Re: Ogen heel erg moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:39

Ben je al naar de opticien geweest? Draag je nu een bril/lenzen?
Misschien zie je wel gewoon niet echt goed en worden je ogen moe van het compenseren. Ik liep ook al jaren rond met moeie ogen, toen bleek dat ik -3 had Bloos Sinds ik een bril heb, lijkt de wereld heel anders Haha!
Doe je veel beeldschermwerk? Daar worden je ogen ook vaak moe van!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:13

erleyne schreef:
Ben je al naar de opticien geweest? Draag je nu een bril/lenzen?
Misschien zie je wel gewoon niet echt goed en worden je ogen moe van het compenseren. Ik liep ook al jaren rond met moeie ogen, toen bleek dat ik -3 had Bloos Sinds ik een bril heb, lijkt de wereld heel anders Haha!
Doe je veel beeldschermwerk? Daar worden je ogen ook vaak moe van!

Ik sluit me hierbij aan.. En verder, je denkt misschien dat je goed ziet, omdat je niet anders bent gewend?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:20

erleyne schreef:
BIk liep ook al jaren rond met moeie ogen, toen bleek dat ik -3 had Bloos Sinds ik een bril heb, lijkt de wereld heel anders Haha!

Haha, heel herkenbaar Clown
Zou me als ik jou was gewoon even laten testen bij een opticien.. Dan weet je dat in ieder geval zeker. Je bent niet anders gewend en misschien denk je daarom dat je goed ziet gewoon (had ik ook, maar had toch nodig lenzen/bril nodig Vork )
Zou me dus even laten testen!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:21

Hier heb ik ook al een tijdje behoorlijk last van!! Ik moet ook vaak me ogen even een paar seconde dicht doen, om het weer even vol te houden.
Sinds een paar dagen heb ik er ook hoofdpijn bij.
Ik heb een bril. Ik ga dus binnekort weer even me ogen laten checken bij de opticien(misschien ook een tip voor jou???).

Verder ik weet echt precies wat je bedoeld en heb er verder ook weinig tips voor. Maar het is behoorlijk vermoeiend allemaal.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:22

Ligt het niet aan veel make up?
ik droeg vroeger altijd veel make up, en daar gingen me ogen ook van branden, maar echt moe niet denk ik Tong uitsteken

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:24

Nicky__ schreef:
Ligt het niet aan veel make up?

ik heb precies hetzelfde als ts, maar ik draag nooit(echt nooit!!) make-up. Maar het zou misschien kunnen, maar het hoeft niet perce Lachen.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:32

Ja dat heb ik ook vooral als het laat is of als ik moe ben. Ben 2-3 jaar geleden na opticien geweest en die ging me ogen s,ochtends en s,avonds meten ofzo.

En me ogen waren inderdaad niet helemaal goed, en dan met name me linkeroog daar zat een afwijking in (moeilijke naam even vergeten) die er voor zorgde dat ik de diepte en afstand niet goed kon inschatten. Die man zei je had allang een bril moeten hebben, en een verhaal of ik me wel kon concenteren op school en met lezen en huiswerk. Naja dat was geen probleem alleen had ik van die steken in me ogen en het leek alsof er heel veel druk op stond.

Een bril gekregen met in het linkerglas iets speciaals erin voor me linkeroog en in rechter en linker nogwat. (allemaal van die technische namen geen idee meer wat het was).

Dus bril gedragen, nou kreeg daar echt hoofdpijn van en zag heel slecht, mee terug geweest en volgens hem moesten mijn ogen eraan wennen en kwam het daardoor na 3 maanden nog steeds bagger dus bril niet meer gedragen..

Heb er nu af en toe nog wel last van vooral als ik heel moe ben, maar ga dr niet mee na opticien hoor weer dat hle gedoe zeker voor een bril waarvan je nog meer koppijn krijgt..

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:07

De opticién zou bij mij ook de eerste keuze zijn met deze klachten. Cool
Maar om vermoeide ogen te verwennen kan je zoiets als optrex gebruiken of kamille thee.Je ogen zullen zich hiermee stukken beter voelen,maar het is maar een tip om iets te verzachten hoor.Denk toch nog even heel goed na over de opticién. Pling
Veel sterkte allemaal met dit probleem.. Vriendjes zijn?

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:28

Ik maak weinig oogvocht aan, waardoor mijn ogen gaan branden en erg rood worden. Hiervoor gebruik ik comfortdruppels. Als ik de druppels gebruik heb ik nergens last van. Comfortdruppels zijn gewoon verkrijgbaar bij de opticien.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 19:17

Ik zal idd maar eens naar de opticien gaan.
Bedankt voor de reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:22

Je denkt vaak dat je prima ziet totdat je een goeie bril op hebt, dan gaat er een wereld voor je open, zo scherp is alles!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:24

Ik heb er ook last van, weet ook zeker dat ik een bril moet, ben alleen te lui om naar de opticien te gaan. Daarbij lijkt een bril me echt verschikkelijk, dat past totaal niet bij mij en lenzen onhandig met allerlei allergiën enzo. Dus ik blijf lekker met moeie ogen rondwaggelen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:26

de meeste opticiens doen gratis oogmetingen !
hans anders vind ik een prettige winkel met goede aanbiedingen

ik heb hetzelfde probleem gehad,maar mijn sterktes waren goed,
alleen loens ik, maar dat is voor het oog niet ziochtbaar (alleen als ik heel erg dronken ben Haha! )
maar goed, daardoor moeten mijn ogen veel moeite doen om eenn helder beeld te krijgen ( brandpunt)
ik kreeg een prismabril, die gaf me enorm veel rust

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:27

Susanne_ schreef:
Ik heb er ook last van, weet ook zeker dat ik een bril moet, ben alleen te lui om naar de opticien te gaan. Daarbij lijkt een bril me echt verschikkelijk, dat past totaal niet bij mij en lenzen onhandig met allerlei allergiën enzo. Dus ik blijf lekker met moeie ogen rondwaggelen.

dat vind ik dus dom,
(niet verkeerd opvatten)
een bril kan juist heel leuk staan ! en misschien kan je in jouw geval de bril alleen dragen met tv kijken etc?
ik had m altijd alleen met autorijden nodig

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:52

crossmonster schreef:
Susanne_ schreef:

dat vind ik dus dom,
(niet verkeerd opvatten)
een bril kan juist heel leuk staan ! en misschien kan je in jouw geval de bril alleen dragen met tv kijken etc?
ik had m altijd alleen met autorijden nodig

Sja, ik weet dat het dom is.. maar goed.
Zal voor school eigelijk wel nodig hebben (kan niet eens klokkijken in de klas, laat staan het bord lezen Bloos)

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:56

Kan best gevaarlijk zijn, en je krijgt er allemaal nare klachten van. Je moet er niet vanuit gaan dat 'brillen stom zijn' en dat je door 'lenzen infecties krijgt' (Ik draag ze al een aantal jaren). Dat vind ik erg kort door de bocht.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:57

Ik heb dit ook zo ongeveer, maar dan bij bepaalde omstandigheden. Soms vinden mijn ogen het leuk geweest en dan heb ik er geen controle meer over, dan gaan ze draaien e.d. Ik ben naar de dokter geweest en die heeft me oogdruppels gegeven. Ik had last van uitdroging van me ogen, zodra ik last begon te krijgen kon ik er een druppel in doen.

Helaas waren die druppels maar een maand houdbaar en zijn ze daar overheen, ga binnenkort terug voor nieuwe.

Ik heb trouwens een leesbril (+0.5) en vroeger operatie gehad aan me ogen wegens loensen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:39

Ik heb een tijdje droge ogen gehad. M'n ogen waren daardoor ook heel branderig.
Van VSM heb je van die druppeltjes voor in je ogen. Is gewoon vocht en kan geen kwaad. Dat hielp super bij mij

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 10:09

Wat ook super werkt zijn oogdruppels van Oculoheel. Deze zijn per pipet verpakt dus je hoeft niet een heel flesje open te maken en die na een maand weg te gooien, super dus. 1 pipet is voldoende om je oog tot 3x toe per dag te druppelen en mag zelfs gebruikt worden met lenzen in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:39

Susanne_ schreef:

Wanneer je je autorijbewijs ooit wilt halen, moet je echt een bril. Je zicht wordt namelijk wel getest, als je de nummerborden of verkeersborden niet kunt lezen heb je echt een probleem.

Ik dacht dat we onderhand over het stiga brillenjeut heen waren? Ik dacht dat het tegenwoordig als mode accesoire werd gezien???

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:16

Mindim schreef:
Susanne_ schreef:

Wanneer je je autorijbewijs ooit wilt halen, moet je echt een bril. Je zicht wordt namelijk wel getest, als je de nummerborden of verkeersborden niet kunt lezen heb je echt een probleem.

Ik dacht dat we onderhand over het stiga brillenjeut heen waren? Ik dacht dat het tegenwoordig als mode accesoire werd gezien???

hmmm, dan wil ik tegen die tijd wel lenzen

maar brillen is niks mis mee, maar op mijn hoofd

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:05

Suzanne, een bril is gewoon even wennen, maar als je er aan gewend bent valt hij niet eens meer op, je voelt hem dan ook niet meer zitten.
Het is net als bv voor het eerst een bh dragen, daar moet je ook aan wennen.
En als je je haar in een andere kleur hebt geverfd valt dat ook op.
Je hebt zo veel verschillende soorten brillen, dat er voor elk gezicht wel een leuke bril te vinden is.
Als je straks nog meer last gaat krijgen en dat niet meer te corrigeren valt krijg je spijt.
Dus hup, naar de opticien jij.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:09

O ja, vergeet de TS bijna.
Als ik jou was zou ik mijn ogen eens laten testen bij de opticien, zoals anderen ook al gezegd hebben.
Misschien is je zicht wel goed, maar iets anders (bv oogdruk) niet goed, zij kunnen je daarmee ook op weg helpen.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:12

Inge_83 schreef:
Suzanne, een bril is gewoon even wennen, maar als je er aan gewend bent valt hij niet eens meer op, je voelt hem dan ook niet meer zitten.
Het is net als bv voor het eerst een bh dragen, daar moet je ook aan wennen.
En als je je haar in een andere kleur hebt geverfd valt dat ook op.
Je hebt zo veel verschillende soorten brillen, dat er voor elk gezicht wel een leuke bril te vinden is.
Als je straks nog meer last gaat krijgen en dat niet meer te corrigeren valt krijg je spijt.
Dus hup, naar de opticien jij.

maar wat het ook is, heb vroeger wel een bril opgehad ooit, en dan heb ik de neiging om tegen het glas aan te kijken of zo...
dus dat gaat em niet worden