Aankomen door de pil?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GummyBear

Aankomen door de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 14:28

Hee Bokkers,
Vijf maanden geleden ben ik de pil gaan slikken en sindsdien ben ik 7 kilo aangekomen. Toen ik begon met de pil woog ik 62 kilo en nu 68, ben 15 en 1.70 m lang. Ik ben alsnog niet echt dik nu, maar ik merk wel een beetje dat ik dikker ben geworden. Vooral aan mijn broeken, die zitten strakker bij mijn heupen dan eerst. Ook zijn mijn bovenbenen dikker geworden, wat ik zelf niet echt mooi vind. Maar klopt het nou echt dat je door de pil dikker wordt? Ik zou natuurlijk zeggen van wel, want normaal kom ik niet zo snel aan en sinds de pil 7 kilo in 5 maanden. Nagelbijten / Gniffelen En hoe komt het dan dat je er dikker van wordt? De een zegt dat het met vocht te maken heeft en de ander heeft het erover dat je meer eetlust krijgt. Kan ik er iets aan doen ofzo? Want ik wil echt niet nog zwaarder worden..

Liefs Michelle

Diamante

Re: Aankomen door de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:30

Ik ben dr ook echt super veel van aangekomen toen,
denk ongeveer 10 kilo in een jaar!
Bij mij was het wel nodig, heb dr dan ook niet echt problemen mee gehad! Knipoog

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:36

Artsen zeggen altijd dat je niet aan kan komen door de pil (mijn arts zei dat ook) maar veel vrouwen merken toch verschil. Het zou kunnen dat je meer "trek" krijgt door de hormonen en dus (onbewust) meer gaat eten.

Toen ik aan de pil ging ben ik ook ongeveer 3 of 4 kilo aangekomen. Dit is in verloop van tijd ook weer verdwenen, helemaal vanzelf. Als je verder gezond bent, en een goed figuur hebt zou ik me erg niet al te druk om maken!

Als je er wel moeite mee hebt, zou ik proberen het snoepen te minderen en misschien iets meer te bewegen.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:36

Je houdt iets meer vocht vast Knipoog

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:37

Inderdaad, het komt volgens mij vooral door je extra eetlust Clown
tenminste, ik ben geloof ik wel het dubbele gaan eten in die jaren Knipoog

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:39

Toen ik met de pil begon kreeg ik microginon 30 en daarna ben ik ook wat aangekomen. Nu ik mijn dochtertje heb wil ik weer aan de pil.
Ik heb met de dokter besproken dat ik toen ben aangekomen en dat ik dan nu niet meer wil.. Ik ga nu een lichtere pil slikken, ik dacht dat daar minder hormonen inzitten.. Yasmin..
Misschien ook iets voor jou, heb het er eens over met je dokter..

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:59

Ik ben ook een kilo of 5 aangekomen door de pil, een zeer irritante bijwerking!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:40

mieske schreef:
Toen ik met de pil begon kreeg ik microginon 30 en daarna ben ik ook wat aangekomen. Nu ik mijn dochtertje heb wil ik weer aan de pil.
Ik heb met de dokter besproken dat ik toen ben aangekomen en dat ik dan nu niet meer wil.. Ik ga nu een lichtere pil slikken, ik dacht dat daar minder hormonen inzitten.. Yasmin..
Misschien ook iets voor jou, heb het er eens over met je dokter..

Dat verschilt per pil, ik ben door de microgynon nietaangekomen. Tegenwoordig slik ik de Diana35 en ook daar ben ik niet van aangekomen Knipoog

Zoals eerder geschreven is je komt niet aan door de pil maar doordat de hormoonhuishouding veranderd Knipoog Dus toch minder snoepen en als je wilt snoepen eet een stuk fruit of ga meer bewegen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:42

Ik weet niet of het idd echt door de pil komt, of dat je op die leeftijd sneller aankomt.
Ik heb op mijn 17e de diane pil voorgeschreven gekregen, en ben nu bijna 19 en ben van 51 naar 61 kg gegaan!
Baal er erg van, ik ga nu eindelijk switchen van pil.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:32

Ik ben nu 1,5 maand aan de M30, ben ook al aangekomen, ik stop er na deze maand mee en stap over de Yasmin, als dat niet werkt wordt het een spiraal. Aankomen kan bij mij gewoon niet, dat zorgt er voor dat ik gewoon kap met eten... Vandaar

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:35

toch es heel kritisch gaan kijken of je niet teveel eet hoor. Knipoog

ik ben ooit maar een kilo aangekomen door de pil.
7 is teveel en klopt niet.

dus zou dan een huisarts bezoeken en heel kritisch kijken naar je eetgewoontes Knipoog

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:22

Ik slik de pil nu ongeveer 2 jaar. Ik ben toen iets aangekomen, maar niet extreem veel, denk hooguit 2 kilo. Maar dat zou ook kunnen komen omdat ik toen meer at en vreetbuien had. Vork

sik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:25

ik kwam in 2 maanden ongeveer 9 kilo aan van de pil. had altyd honger en zat nooit vol. hoeveel ik ook at ik zat nooit vol. gelukkig heb ik nou al een aardige tyd een stabiel gewicht..

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:27

Ik ben ook 8 kilo door de pil aangekomen. Gelukkig woog ik altijd wat weinig en nu goed.. Wel aardig wat vet op de heupen enz. Knipoog maargoed.. Het komt volgens mij vooral door de onbewuste toenemende eetlust.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:30

Uhm... Tja... Bloos

Wat ik nu ga zeggen zal genoeg mensen jaloers maken.. Maar dat ik aan de pil begon, microgynon30, ben ik in drie maanden meer dan 10 kg afgevallen. Haha!

Dat het er in middels alweer dubbel en dwars aan zit doet er niet toe, ik vond het al een hele prestatie van mezelf! Tong uitsteken
Hoefde alleen maar een pilletje te slikken et voila! meer dan 10 kg lichter! Haha!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:33

Ik ben 10 kg aangekomen in totaal door de pil! Maar dat was ook een van mijn redenen om aan de pil te gaan. Geen figuur, veel te smal. En nu ben ik nog wel smal, maar heb een meer 'vrouwelijk' figuur Lachen

[edit] De reactie hierboven heb ik nog nooit gehoord! Dat je zoveel af kunt vallen. Zou bij mij toch echt niet goed zijn geweest Haha! Ik was toen 14 en 1.57 klein en woog toen net 40 kg. Haha! Nu ben ik 17 1.59 klein en ik weeg 50 kg. Af en toe zou er nog wel een paar kilo's aanmogen, maar ben op dit moment ook wel trots op mijn buikje. Maar dat komt door het paardenrijden Tong uitsteken

[edit2] Toch maar eens het topic doorlezen voortaan, ik ben ook begonnen met de diane. Die werkte bij mij erg goed, maar die mocht ik maar een jaar slikken? Toen overgegaan op M30. En nu weer terug op Diane. Vond de Diane toch iets fijner. Alhoewel ik de laatste tijd in de ochtend of in de avond echt geen pilletje meer door me strot krijg. Dan wordt ik ZO! misselijk. Bleh

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:39

Ik was 5 kilo aangekomen toen van de pil..
Nu is dat er wel weer af.. maar ben dan ook alweer 5 jaar verder!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:45

ik ben net superveel (naar gelang mijn totaalgewicht) afgevallen door de pil! Dat was alles behalve nodig.

Ik ben rond mn 17e begonnen met een pil en woog eerst rond de 58 kg (ik ben rond de 1.65 groot), na een 6tal maanden woog ik nog maar 47 a 48 kg.

Gelukkig ben ik nu weer een tikje bijgekomen.

Enige voordeel is dat mijn dijen en kuiten blijvend vermagerd zijn en ik nu dus veel beter op mn dressuurzadel zit *LOL*

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:03

Welke pil gebruik jij dan?

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:19

eerst femodene, maar nu gebruik ik de nuvaring en daarvan is het effect net hetzelfde bij mij... Ik denk dat ik gewoon een van die weinige 'gelukkigen' ben die niet verdikt van de pil maar er van vermagert

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:23

Ik volg dit topic even...
Ik zou graag de pil nemen, maar durf gewoon niet uit schrik bij te komen
(klinkt misschien belachelijk maar ik heb echt schrik om bij te komen-->ook eetstoornis en volg hier wel therapie voor...)
Vollere borsten is geen probleem maar bredere heupen/dikkere buik kan ik echt niet mee leven.
Van een ring zou je deze minder leuke effecten ook hebben...?

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:25

Ik ben 15 kilo aangekomen door de pil, maar dit is er ook weer afgegaan.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:27

Nog een vraagje, heeft jullie dokter bij jullie ook dingen gevraagd bij de pil ?
En kan het zijn dat je als je de pil pakt op de eerste dag van je menstruatie dat je dan langer bloed dan normaal ? (dokter adviseerde me hem dan te pakken.)

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:29

De dokter vraagt natuurlijk dingen over jou, om zo te kunnen bepalen welke pil het beste bij jou zou passen.
Ik heb hem ook de eerste dag van mijn menstruatie geslikt.. heb er geen last van gehad dat ik langer vloeide

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:33

Mij heeft hij niks gevraagd ..
Alleen gezegd, ik geef hem je mee voor 6 weken, is het niks, krijg je een andere ... Nors opkijken