Koude handen en voeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anouk1993

Koude handen en voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 19:37

Hallo
ik heb de laatste tijd zoveel last van koude handen en voeten als ik wakker word zijn ze koud als ik gewoon dingen doe gewoon de hele dag door :S
wie heeft dit ook ?

xxliefs

bromfiets

Re: Koude handen en voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:40

Rook je? Is daar een algemeen bijverschijnsel van...

Je bloed is wss wat dikker waardoor het moeilijker in de haarvaten kan komen die de uiteinden van je lichaam doorbloeden en verwarmen. Dat kan naast roken meerdere oorzaken hebben.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:41

Ik houd soms mijn sokken aan in bed als het koud is. Misschien een ideetje? Ik zou neit weten waardoor het komt.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:43

Ik heb ook altijd koude handen en voeten. Voeten kan ik wel oplossen door veel te lopen, maar handen is echt erg. Ben over het geheel een enorme koukleum en slaap nu al met drie dekens en een electrische deken...

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:48

Ik had daar ook altijd last van (ik rook niet) slaap tegenwoordig ook altijd met sokken aan joggingbroek een dikke trui met capuchon en 2 dekens anders bevries ik echt Nagelbijten / Gniffelen

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 19:49

nee rook niet Lachen

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:49

mijn handen en voeten zijn ook altijd koud Clown

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:50

Oh hier ook *zwaait

En niet alleen mijn handen en voeten (al zijn die wel het ergst) maar ik ben helemaal ijskoud.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:51

Ik heb daar ook heel veel last van, echt een wonder middel heb ik nog niet gevonden Ik slaap wel met sokken en pantoffels aan, maar ook dat helpt niet echt Vork

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:52

Lage bloeddruk soms?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:52

Ik heb het niet als ik wakker word, maar vanochtend op de fiets had ik het toen het rond het vriespunt was, mijn handen deden zo zeer, nú al. En wat kun je er tegendoen.....

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:53

ik denk niet dat er een wondermiddel voor bestaat Kiki Tong uitsteken

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:55

handen, voeten en mn neus.
En daarbij heb ik overal kippevel, jeetje wat is het weer koud, en het is oktober!

Ik slaap met dikke pyama en sportsokken, wel nog onder 1 deken omdat ik anders niet weet hoe ik dat moet doen in januari en februari.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:57

Mijn handen barsten ook al weer open... Ze worden altijd heel droog in de winter en uiteindelijk knappen ze Nagelbijten / Gniffelen

o0Michelle0o

ja mijn neus ook idd, maar dat heb ik niet altijd

GummyBear

Ik heb ook altijd koude voeten en handen, terwijl ik voor de rest niet koud ben. Soms voel ik het zelf ook, soms niet. Dan doe ik bijv. mijn hand op mijn vriend zijn buik en dan gilt hij het uit, omdat ik zulke koude hande heb. Vork Zelf heb ik dat dan helemaal niet door, anders leg ik natuurlijk niet mijn hand op zijn buik als ik zelf ook door heb dat ik koude handen heb.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:06

Wat bij mij wel helpt is insmeren met uiercréme *LOL*
Ik heb er ook echt énorm last van.. En in bed sokken aan.. en op de fiets naar school hele dikke handschoenen aan Clown

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:29

Voor degenen die geen electrische deken hebben; schaf het zo snel mogelijk aan!!! Dat is echt een verademing. Ik kon gewoon nooit in slaap komen bij kou en nu duik ik een heerlijk warm bed in Haha! Of een warm vriendje, dat wil ook nog wel eens helpen Haha!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:09

Haha, dat vriendje is helaas geen onbeperkt kacheltje Clown

Ik heb er ook flink last van, de mussen kunnen nog dood van de dakgoot vallen van de hitte, evengoed heb ik (vooral) koude handen. Achter de pc is ook vrij hopeloos, zeker als ik veel muis is mn rechter hand echt ongeveer bevroren.
Daarnaast heb ik er last van als mn handen echt goed koud zijn, dat mn spieren tintelen en protesteren als ik mn handen beweeg(kan ook niet helemaal gezond zijn Clown ). Weet wel dat ik een behoorlijk lage bloeddruk heb, waarschijnlijk ligt het bij mij daar aan.

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:11

Nou ik heb er dus ook last van! Gek word ik er van,niks helpt,sokken niet,pantoffies niet...Vanochtend vroeg even naar de benzinepomp gelopen,ik was door en door koud,en nu 2 uur later heb ik het nog steeds koud...Echt vervelend gewoon...

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:15

Miemserik schreef:
Ik had daar ook altijd last van (ik rook niet) slaap tegenwoordig ook altijd met sokken aan joggingbroek een dikke trui met capuchon en 2 dekens anders bevries ik echt Nagelbijten / Gniffelen

Ik ook zo ongeveer..
Joggingsbroek met tshirt en sokken..
En heb mn dubbele dekbed er al op! Clown

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:15

jaaaa..... ken het helemaal.... en wordt er vaak helemaal niet goed van.
Heb bijna de hele tijd koude handen en voeten en als ik me niet heel lekker warm aankleed ril ik over het hele lichaam... Boos!
Ik drink tussendoor veel warms (thee, boullion, cup-a-soup etc) en zorg dat ik veel lagen kleren over elkaar aandoe...
In bed een extra deken erover... (hahaha een lekker warm vriendje ernaast wil idd ook erg goed helpen Haha! )

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:16

koude handen heb ik ook bijna altijd, maar dat komt voornamelijk doordat ik werk achter de computer, daar krijg ik gewoon koude handen van.

Wel was ik benieuwd naar dé tip om warme handen op de fiets/ brommer te houden. ik heb al een paar flinke handschoenen aan, en dat helpt de eerste paar kilometer ook wel. helaas maak ik ritjes vanaf minimaal 20 minuten op de brommer... en na 5 minuten worden mn handen koud maar na een ritje van 20 minuten of langer doen ze gewoon echt pijn! wie o wie heeft de gouden tip hiervoor?!

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:29

van die mini-hot-packs gebruiken?
die blijven makkelijk 20 min warm.... weet alleen niet of het practisch is om die in je handschoenen (of misschien wel beter: wanten) erbij te proppen... Haha!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:54

Dat is wel herkenbaar. Ik heb vaak koude voeten, handen en mijn neus. Soms is mijn hele lichaam koud. Gelukkig heb ik mijn lieve Michel naast me liggen in bed en daar kruip ik dan lekker tegen aan.. Hij is altijd zo warm dat ik geen verwarming nodig heb.. Schijnheilig