heb jij hulp in huis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

heb jij hulp in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 19:07

Ben jij ook ziek of heb je een kwaal waardoor je je huishoouden niet 100% kan doen? Hoe heb jij dat geregeld, heb jij hulp in huis.Mijn huis veranderd langzaam in 1 grote bende maar ik zelf kan daar niks aan doen.Heb een man die ook werkt en s,avonds weinig zin heeft om de boel op te ruimen.pppppppppppffffffff zie het even niet meer zitten.

silkie

Re: heb jij hulp in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:23

je kunt bij de gemeente via de WMO huishoudelijke hulp aanvragen als je door ziekte of handicap je eien huishouden niee kunt doen. Voor jongere mensen met een gezonde partner is het echter moeilijk om hier een indicatie voor te krijgen. Ook moet je nog een behoorlijke eigen bijdrage betalen.

Meestal is het handiger om via via op zoek te gaan naar een gewone "poets".

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:27

Je zou bij de thuiszorg kunnen aanvragen voor hulp, maar wat Silke al zegt. Je hebt een gezonde partner dus ik denk dta je kan fluiten naar die hulp.
Er zijn overal meestal wel poetsvrouwtjes te vinden die je tegen betaling willen helpen. Kijk eens in de krant van je woonplaats op bij de supermarkt, daar staan meestal wel van dat soort advertenties Knipoog

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waarom je het zelf niet red ? Als het te persoonlijk is mag het ook pb of als je helemaal geen antwoord er op wil geven no hard feelings. Maar ik ben nou eenmaal erg nieuwsgierig van nature Schijnheilig

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:31

Je kunt 2 kanten op. of je neemt een particuliere hulp of je vraagt huishoudelijke hulp aan bij de gemeente (WMO). dit krijg je dan via de thuiszorg.
wat silkie zegt is waar. als je jong bent is het krijgen van hulp via de WMO/thuiszorg moeilijk. ze zijn tegenwoordig erg streng en verwachten dat jonge mensen best vrienden of kennissen hebben die je kunnen helpen. ze zijn bijv. vaak van mening dat echtgenoot best het werk kan doen zodra hij terug is van z'n werk.
ALS je al hulp krijgt dan zal het niet veel zijn. misschien 2 uurtjes in de week.
als het financieel mogelijk is zou ik een particuliere hulp nemen.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:34

Misschien kan je als je de financieele middelen niet hebt, aan je vrienden cq familie vragen of ze je willen helpen..
Toen ik geopereerd was kwam mijn moeder helpen in huis en ook tijdens mijn zwangerschap en na de bevalling. Maar ja, ik heb dan ook een hele lieve moeder Schijnheilig

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 12:54

Ja hoor Mieske jer mag weten waarom ik het niet redt,ik loop bij een internist vanwege vermoeidheidsklachten.En hoop volgende week de uitslag te krijgen,laatst in een winkel moest ik voor 1 etage de lift nemen.Ik kan niet veel doen maar probeer wel aan de gang te blijven, als ik buk ben ik al buiten adem dus dat is niet normaal.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:00

Ik heb op dit moment hulp in huis omdat ik na mijn hernia-operatie even een paar weken geen huishoudelijke taken mag doen.

Bij ons komt een 3e jaars studente 1 x in de week 3 uur schoonmaken. Ze doet verschrikkelijk veel en erg netjes. Wij hebben een redelijk bewerkelijk huis met veel oppervlakte maar als ik zie hoe hard ze doorwerkt........ 3 etages stoffen, 3 etages stofzuigen, 2 etages dweilen, badkamer en een separate toilet schoonmaken en dweilen, keuken uitsoppen en soms nog wat anders erbij. Ze vroeg 12,50 per uur en ik moet zeggen dat het me meer dan waard is.

Wanneer ik straks weer aan het werk gaat blijft ze de eerste maand zowieso nog schoonmaken, daarna wil ik het aankijken maar heel eerlijk gezegd is het echt heerlijk als iemand dit soort dingen uit handen kan nemen (en dat zegt iemand die het eigenlijk in eerste instantie niet wilde)

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:21

marleen_usar schreef:
Ja hoor Mieske jer mag weten waarom ik het niet redt,ik loop bij een internist vanwege vermoeidheidsklachten.En hoop volgende week de uitslag te krijgen,laatst in een winkel moest ik voor 1 etage de lift nemen.Ik kan niet veel doen maar probeer wel aan de gang te blijven, als ik buk ben ik al buiten adem dus dat is niet normaal.

Ik hoop voor je dat ze vinden wat er mis is en er wat aan kunnen doen..

napoleon schreef:
Ze vroeg 12,50 per uur en ik moet zeggen dat het me meer dan waard is.

Dat vind ik erg veel, heb vaak advertenties gezien waarin ze van 6 tot 8 euro per uur vragen. Wat ik een redelijke prijs vind.

Ik wil je ook wel helpen hoor marleen, maar waarschijnlijk woon je erg ver weg Tong uitsteken

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:38

mieske schreef:
Dat vind ik erg veel, heb vaak advertenties gezien waarin ze van 6 tot 8 euro per uur vragen. Wat ik een redelijke prijs vind.

Ik wil je ook wel helpen hoor marleen, maar waarschijnlijk woon je erg ver weg Tong uitsteken

12,50 is het standaard bedrag van de thuishulp........ Is dus niet te duur maar normaal voor iemand met ervaring. (meisje wat bij mij werkt heeft bij de thuishulp gewerkt en heeft de nodige ervaring)
Voor een niet ervaren hulp zou ik wellicht minder betalen maar dan weet ik ook niet wat ik in huis haal!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:41

Ik heb ook iemand via een advertentie. Ik ben dan wel niet ziek, maar het op dit moment wel last van enorm tijdsgebrek.
Ik betaal haar 10 euro per uur. 6 tot 8 euro, daar komen ze tegenwoordig echt hun bed niet voor uit hoor...

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:46

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:57

napoleon schreef:
mieske schreef:

12,50 is het standaard bedrag van de thuishulp........ Is dus niet te duur maar normaal voor iemand met ervaring. (meisje wat bij mij werkt heeft bij de thuishulp gewerkt en heeft de nodige ervaring)
Voor een niet ervaren hulp zou ik wellicht minder betalen maar dan weet ik ook niet wat ik in huis haal!

hhmm, jah ik dacht dat je gewone particulier bedoelde, maar thuiszorg is idd wat anders. Sorry mijn fout ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:59

Volgens mij kan jij een persoonsgebonden budget aanvragen om zo een hulp in de huishouding te krijgen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:03

Neem eens kijkje op internet vaak vind je daar wel wat,eris ook niks raars aan hulp in huis.
Zelf ben ik op zoek naar mensen die dus hulp in de huishouding kunnen gebruiken, kan het extra centje ook goed gebruiken nu alles weer duurder wordt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:08

russel schreef:
Volgens mij kan jij een persoonsgebonden budget aanvragen om zo een hulp in de huishouding te krijgen.

Dat ligt er dus maar aan. Bij de indicatie daarvoor houden ze ook rekening met de partner die zogenaamde 'gebruikelijke zorg' kan verlenen.
Dat hij daar na zijn werk geen zin in heeft, daar heeft de verstrekker van het PGB (gemeente in dit geval) echt geen boodschap aan. Met een gezonde partner of huisgenoot (oudere inwonende kinderen bijvoorbeeld) krijg je meestal geen indicatie voor huishoudelijke hulp voor elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:19

Dat klopt misschien ook wel, maar ik vind dat ook wel dat de partner een klein handje mee kan helpen, het hele huishouden hoeft niet, maar wat klusjes moet mogelijk zijn. Je woont er tenslotte samen en maakt samen rommel en vies. Netjes zijn scheelt al zoveel tijd en energie.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:32

ze zijn niet meer zo snel met PGB,etc.
ze dachten bij jou toch aan Fibromyalgie oid?
ken je de salami techniek?
Die is heel simpel: je kunt een salamiworst het beste in kleine plakjes nuttigen: Dan blijft hij lekker en hij is op voor je het weet. Eet je de hele worst achter elkaar op dan word je alleen ziek en de lust vergaat je.

dit moet je ook toepassen met je werk.
je begint met 1 kwartiertje werk,dan 1 half uur rust(dit kun je ook anders indelen natuurlijk)
als dat goed gaat,kun je dit weer proberen uit te bouwen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:56

Waarom zet je niet een adv op marktplaats? Genoeg vrouwen of schoolmeisjes die wel een paar uurtjes per week tijd overhebben.
Ik zit zelf ook regelmatig te kijken of iemand hulp nodig heeft, heb van de zomer in de thuiszorg bij Gouwe Zorg gewerkt, en vond het leuk werk. En een paar uurtjes in de week is makkelijk te combineren met stage en paard.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 18:14

Ik had fibro maar dat gaat erg goed de laatste tijd,het is nu hoofdzakelijk die abnormale vermeoidheid maar ik ga eens kijken op marktplaats er zal best iemand te vinden zijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 22:05

Maar marleen_usar,

In een ander topic wil je heel graag een eigen 2ehands kinderkledingzaakje openen, hoe wil je dat gaan runnen als je je eigen huisje al niet schoon kan maken?
Want een eigen zaakje is pittig werk hoor!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 22:09

Je zou eens een kaartje bij je supermarkt kunnen ophangen ennuhm voor 8euro zou ik mn nest ook niet uitkomen voor andermans zooi opruimen en schoonmaken, zelfs bij de thuiszorg verdien je meer en heb je nog belasting wat je terugkrijgt ook en een verzekering.

ennuh storm heeft gelijk, daar moet je ook schoonmaken, want niemand wil in een vies pashokje staan Tong uitsteken het is veel gegoochel met een eigen bedrijf en ziek zijn, veel succes.

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:23

Wij hebben thuis 2 poetsvrouwen, een kookvrouw, een strijk en wasvrouw ofzo en 2 tuinmannen. Mijn mama heeft een drukke job en wij hebben veel paarden die getraint moeten worden dus ze heeft er zelf geen tijd voor.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 02:03

marleen_usar waarvoor heb je hulp nodig dan?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 08:59

Voor de zwaardere dingen in huis,en ik hoor net dat mijn verzorgster een eigen paard heeft gekocht.pppppppppffffff wordt weer zoeken naar iemand anders.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:44

Ik kan niet eens een fatsoenlijke verzorgster vinden Tong uitsteken

Maarre ff ontopic.. Helpt je man alleen niet in huis omdat hij moe is als hij thuis komt van zijn werk ?
Ik denk dat er genoeg mannen zijn die wel helpen in het huishouden ookal zijn ze moe, is meer een kwestie van instelling.. Mijn man is altijd zo lief om me te helpen. Schijnheilig