Hele dag door honger & afvallen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hele dag door honger & afvallen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:58

Wie heeft hier nog meer last van ? Ik eet gewoon normaal ( ben 17 en 1.64m ), dwz: 's ochtends cornflakes met melk, 's middags 2-4 broodjes, tussendoor 1 of 2 appels, 's avonds gewoon warm eten. Meer krijg ik ook niet op in 1 keer. Maar toch heb ik altijd ong een half uur nadat ik wat gegeten heb weer honger. Dit is vooral op school heel irritant omdat ik dan vaak 2 uur niks kan eten omdat ik les heb en we in de lokalen niet mogen eten. Ook val ik vooral de laatste tijd ineens weer af. Ik heb een tijdje netaan 50 kilo gewogen maar daar is nu alweer 2 kilo vanaf. Ik sport ook niet gigantisch veel. 1 keer in week paardrijden ( op de fiets erheen ) en 3/4 keer per week op de fiets naar m'n verzorgpony ( waar ik niet op rijd ). Iemand misschien een idee hoe het komt en wat ik ertegen kan doen ?

Amaris

Re: Hele dag door honger & afvallen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:00

Misschien eens langs de huisarts gaan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:02

Tja, huisarts kan even bloedprikken dan weet je zeker dat je bijvoorbeeld geen lintworm hebt.
Maar anderzijds at ik minstend 8 boterhammen per dag op jouw leeftijd. Sommige tieners eten een half brood per dag. Gewoon tussen de lessen snel even een broodje of een liga naar binnen prakken ging mij prima af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:05

Bloed laten prikken heb ik laatst al gedaan voor iets anders, daar kwam niks aparts uit.

Als we even pauze hebben eet ik ook wel wat, maarja als we 2 uur lang geen pauze hebben zit in anderhalf uur met honger Clown

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:07

Dat had ik ook toen ik 17 was, en nu nog steeds wel een beetje. Ik kon in 1 lunch gewoon een half brood wegwerken.
Probeer tussendoor gewoon veel water oid te drinken.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:12

ik heb het ook gehad, wat bij mij hielp was tussendoor dexstro te eten (dat smelt in je mond, dus merken ze niet:))

Verder zou ik het aankaarten bij de huisarts en op virussen laten prikken (in het bloed).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:13

Hmm dextro en water is misschien wel een idee ja Ja tnx !

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:15

Juul schreef:
Bloed laten prikken heb ik laatst al gedaan voor iets anders, daar kwam niks aparts uit.

Als we even pauze hebben eet ik ook wel wat, maarja als we 2 uur lang geen pauze hebben zit in anderhalf uur met honger Clown

dat je al bloed heb laten prikken haalt niets uit. Tijdens het bloedprikken word namelijk een formulier ingevuld waar ze het bloed op moeten laten testen per flesje. Kan dus best zijn dat ze idd niets aparts hebben gevonden, maar dat komt eerder omdat ze er niet naar gezocht hebben. Dus toch nog even langs de huisarts en nog een keer bloed laten prikken.

veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:16

Hmm okee, ik ga dr over nadenken. De huisarts ben ik namelijk nooit zo blij mee Nagelbijten / Gniffelen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:18

Oh, ik liet een half jaar geleden bloe dprikken op Pfeiffer, en de dame die mijn formulier invulde kruiste alles aan Nagelbijten / Gniffelen

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:21

Ik heb het in april gehad (viel binnen 3 weken 30 kilo af) en de KNO-arts liet me prikken op virussen.
Kwam eruit ik heb een virus...

Daarom mijn tip: vraag om te laten prikken op virussen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:22

Ik denk dat ik het nog even aankijk, ben nu nog maar 2 kilo afgevallen en dat vind ik toch niet te vergelijken met 30 kilo.. Als ik meer af ga vallen ga ik wel een keertje langs de HA Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:24

patsur schreef:
Oh, ik liet een half jaar geleden bloe dprikken op Pfeiffer, en de dame die mijn formulier invulde kruiste alles aan Nagelbijten / Gniffelen

misschien omdat pfeifer in meerde dingen te zien is. Maar dat is wel vreemd want ze gebruiken 1 flesje per onderzoek en dan zou je dus wel iets te veel bloed af moeten geven. Zo heb ik eens op 5 verschillende punten bloed moeten laten prikken om 1 ziekte te achterhalen en dus zijn er ook 5 buisjes afgenomen. Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:25

laat ook eens prikken op suiker/hypoglycemie

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:35

Ik denk dat je je teveel zorgen maakt.
Tieners horen goed te eten, zeker als je geen aanleg hebt tot dik worden. Ik had dat ook. Was altijd een graatje maar kerngezond. Ik ga nu richting de 30 en weeg nog altijd maar 60 (wat ik al 10 jaar doe). Ik kan mijn rijbroeken nog aan van toen ik 17 was. In een cultuur van dikke mensen zijn ineens dunne mensen ongezond??? 2 kilo is niet veel tenzij je er slap van gaat voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:43

Dat is het denk ik ook wel een beetje ja. Dr is de laatste tijd al een paar keer aan me gevraagt of ik een eetstoornis heb.. Uuh nee ? Ik eet gewoon gezond en prop me niet vol met chips en snacks en alles Nagelbijten / Gniffelen Maar dan heb je tegenwoordig blijkbaar meteen een eetstoornis..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:55

Het is mij ook te vaak aangepraat. Niet naar luisteren. Als je gewoon functioneerd en niet lusteloos of snel ziek bent, vooral niet gaan aanmodderen bij de dokter. UIteindelijk vinden ze dan altijd wel een peiterpeuterig dingetje maar dat gaat je niets helpen. Wees blij dat je zo bent. Ik vind het ook fijn dat ik rustig iedere dag na het eten nog een zak ships kan leegkanen met een monatoetje daar nog achteraan.

Minidroppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:00

Pas op dat je niet tè veel gaat snaaien. Kon tot mijn 16e alles eten was ook hardstikke dun, en iedereen zei dat ook dus ik maakte er natuurlijk groot gebruik van al het eten. Dus alles was ik zag kwam in mijn mond. Harstikke lekker. tot ik 17 werd. Toen kwam ineens alles erop. Was volgens mij binnen 2 maand wel 15kilo zwaarder. Probeer dat er maar weer eens af te krijgen. Blijf dus wel gezonde dingen eten. Goed dat je niet te veel snacks en chips eet. Natuurlijk wel eens maar niet tè vaak Lachen Succes!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:01

Juul, het kan ook door appels komen! Ik heb het extreem als ik een appel eet, ik heb meteen weer honger. Komt door een stofje in de appel....

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:55

Ik zou als ik jouw was gewoon wat meer in meerdere malen eten, niet 3x per dag met een tussendoortje... ik heb ook vaak honger en ben vrij dun (54 kilo en 1.73 cm) en als ik "slechts"3x per dag eet val ik af. Ik eet ook gewoon tussen lessen door enzo, ook al mag het niet, onopvallend en niet kruimelen en ik zie er niets slechts in hoor Lachen Hou er niet van om honger te hebben haha Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:59

Bij ons gaat onder de lessen eten dus een beetje moeilijk omdat we de meeste lange blokken in computerlokalen les hebben waar je absoluut niet mag eten, daar word ook wel streng op gelet..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 00:32

verography schreef:
patsur schreef:

misschien omdat pfeifer in meerde dingen te zien is. Maar dat is wel vreemd want ze gebruiken 1 flesje per onderzoek en dan zou je dus wel iets te veel bloed af moeten geven. Zo heb ik eens op 5 verschillende punten bloed moeten laten prikken om 1 ziekte te achterhalen en dus zijn er ook 5 buisjes afgenomen. Lachen

Ik heb ook een aantal buisjes af laten nemen, heb maar niet gekeken hoeveel maar ze was er een aardig tijdje mee bezig Nagelbijten / Gniffelen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 00:39

Probeer weinig suiker en zoetigheid te eten bijv geen zoet broodbeleg.
Ik heb het standaard na het eten van bijv. een koekje. het is ook wel logisch;
je eet suiker - je bloedsuikerspiegel stijgt heel snel - je lichaam maakt snel veel insuline aan - je bloedsuikerspiegel daalt weer heel snel - je hebt honger.
Als je bijv. brood zonder zoetigheid maar bijv. met kaas eet, dan krijg je meervoudige koolhydraten binnen, die verteren langzamer. je bloedsuikerspiegel stijgt geleidelijker, je krijgt niet zo'n insulinepiek en dus ook niet zo'n snelle daling erachteraan.

edit: lees nu dat je ook afvalt. Misschien toch goed om eens op suiker te laten prikken. heb je ook veel dorst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:02

beantsje schreef:
Probeer weinig suiker en zoetigheid te eten bijv geen zoet broodbeleg.
Ik heb het standaard na het eten van bijv. een koekje. het is ook wel logisch;
je eet suiker - je bloedsuikerspiegel stijgt heel snel - je lichaam maakt snel veel insuline aan - je bloedsuikerspiegel daalt weer heel snel - je hebt honger.
Als je bijv. brood zonder zoetigheid maar bijv. met kaas eet, dan krijg je meervoudige koolhydraten binnen, die verteren langzamer. je bloedsuikerspiegel stijgt geleidelijker, je krijgt niet zo'n insulinepiek en dus ook niet zo'n snelle daling erachteraan.

edit: lees nu dat je ook afvalt. Misschien toch goed om eens op suiker te laten prikken. heb je ook veel dorst?

Ik heb niet veel dorst nee. En zoete dingen eet ik bijna niet op brood. Eigenlijk altijd van die vegetarische boterhamworst.. Wat zou er dan aan de hand kunnen zijn dat het goed is om op suiker te laten prikken ? Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:32

is er bij bloedprikken ook gekeken naar de schildklierfunctie?
kan zijn dat de jouw wat te snel werkt,daar val je namelijk ook van af terwijl je kunt eten wat je wilt.

anders toch proberen om tussendoor wat meer te eten, zo elke 2 uren wat.
liefste brood,of fruit of warm eten.
want de vette dingen zijn niet zo gezond Knipoog

ik heb het ook, half uur soms minder na het eten krijg ik zin in eten, ik kies voor fruit, snoep is snelle suiker en daarvan krijg je juist nog weer sneller weer honger