menstruatie blijft uit in stopweek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

menstruatie blijft uit in stopweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 11:26

ik slik de pil altijd 3 strips en dan heb ik een stopweek. als ik de laatste pil genomen heb word ik 2 dagen later ongesteld en het is weer over als ik weer moet beginnen met de nieuwe strip.

nu heb ik donderdag de laatste pil geslikt en ik ben nog niet ongesteld geworden, ook geen krampen oid.
heb net een test gehaald en ben volgens de test niet zwanger. wat is er dan aan de hand??

Yessy

Re: menstruatie blijft uit in stopweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:06

Last van stress, ondergewicht oid? Er zijn zoveel redenen, misschien heeft je lichaam gewoon even geen zin. Volgens de bijsluiter van de pil staat dat het weleens kan gebeuren dat je een keer geen bloeding hebt tijdens de stopweek, en dat je je pas zorgen moet gaan maken als het 2x achter elkaar gebeurt Lachen
(niet dat ik me niet rot zou schrikken hoor, je kan misschien even de huisarts bellen voor advies?)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 12:30

ondergewicht heb ik niet. stress ook niet zo zeer, wel ben ik 2 maanden terug gaan samenwonen in een andere stad, dus een flinke omschakeling gehad.
zou het daar door kunnen komen?

ik wacht deze week in ieder geval nog even af, mocht ik vrijdag nog niet ongesteld zijn bel ik de dokter wel even.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:34

Komt het niet doordat je 3 strips achter elkaar door geslikt hebt?
En anders idd even de dokter bellen.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:36

er wordt (op mijn bijsluiter iig) aangeraden nooit meer dan 2 strips achter elkaar door te slikken, dus 2 maanden aan de pil dan een stopweek..

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:50

Wat vervelend voor die onzekerheid.
Is er een reden waarom je drie strips achter elkaar slikt?
Als ik jou was zou ik na deze stopweek nog niet beginnen aan de nieuwe lading strips, maar even wachten tot je lichaam het weer op orde heeft.
Tenzij je deze dagen wél ongesteld wordt natuurlijk.
Een verhuizing heeft een behoorlijke impact op je, wie weet is dat de reden dat het uitblijft.
Misschien is het een idee om eens te bekijken of je 'gewoon' 1 strip per keer kunt gaan slikken? Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 13:43

mijn dokter heeft mij gezegd dat meerdere strips slikken geen kwaad kan, daarom slik ik er 3. als ik er meer dan 3 slik (wat gewoon mag) krijg ik een doorbraakbloeding, dus vandaar die 3 strips.
ik slik al jaren 3 strips achter elkaar (vanaf mijn 15e, ben nu 22) en heb er nog nooit problemen mee gehad.
1 strip slikken en dan stoppen ben ik niet van plan... ik lig dagen op bed van de pijn die ik heb als ik ongesteld ben, helemaal als ik een maandje niet aan de pil ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:36

Kan zijn dat je te vroeg getest hebt... Zou over een paar dagen ( als je nog niet ongesteld geworden bent ) nog even een test doen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 22:06

in de bijsluiter van de test staat dat je kan testen vanaf de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden... dus als het goed is heb ik niet te vroeg getest
nog steeds geen teken van ongesteldheid... vrijdag maar de dokter bellen als er dan nog niets is

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 05:48

LiSSy schreef:
in de bijsluiter van de test staat dat je kan testen vanaf de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden... dus als het goed is heb ik niet te vroeg getest
nog steeds geen teken van ongesteldheid... vrijdag maar de dokter bellen als er dan nog niets is

Tuurlijk kan het wel, maar of het dan ook klopt is nog de vraag. Ik zou ook het ff wat tijd geven en dat nog een keer testen. Dat gaat de dokter ook doen hoor. Ja

Heb je dan wel (zonder condoom) seks gehad? Dan bestaat de kans namelijk wel dat je zwanger bent natuurlijk..

Ik slik dan geen pil maar mn ongesteldheid is ook een keer uitgebleven. Ik had ook verder geen stress (had juist eindelijk een stress-vrije leven), en ook zeker geen ondergewicht. Hij bleef gewoon weg Lachen Maand daarna werd ik weer ongesteld, dus niets aan het handje. (En anders mocht je mij de nieuwe Maria noemen Bloos )

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 09:53

mijn vriend en ik wonen samen, we gebruiken dus geen condooms meer... mij is altijd verteld dat als je de pil netjes slikt dat hij gewoon veilig is.
ben ook niet ziek geweest in tussentijd (diarree of overgeven oid) en heb ook geen antibiotica gehad

maar ja, zoals ik al zei: ik wacht het nog even een paar daagjes af, dan ga ik de dokter wel bellen

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:08

Eh om je even uit de droom te helpen, er zijn zat meiden die zwanger raken door de pil heen, de pil is niet 100% safe.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 18:48

als je hem netjes elke dag op dezelfde tijd slikt, je niet ziek wordt, gaat overgeven, diarree krijgt of AB slikt. is hij 100% veilig.
die 99% wat er normaal staat voor veiligheid van de pil komt dus door bovenstaande zaken...

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:57

Euhm.... dan ken ik twee mensen die op onverklaarbare wijze tóch zwanger zijn geraakt Knipoog
Dagelijks ingenomen, zelfde tijd, niet ziek geweest, geen AB-kuurtje of wat dan ook.
Het kán dus wel Lachen
Maar ik hoop voor jou dat je niet te lang meer in spanning hoeft te zitten Lachen

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:00

toch niet ! ken iemand en die slikte m ook altijd rond t zelfde tijdstip enz. en is toch zwanger geworden..dus t kan helaas wel. K zou gewoon nog even afwachten en dan over een paar dagen of even langs de HA gaan of zelf nog een x testen (of allebei natuurlijk Tong uitsteken)

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:01

Kiara schreef:
Euhm.... dan ken ik twee mensen die op onverklaarbare wijze tóch zwanger zijn geraakt Knipoog
Dagelijks ingenomen, zelfde tijd, niet ziek geweest, geen AB-kuurtje of wat dan ook.
Het kán dus wel Lachen
Maar ik hoop voor jou dat je niet te lang meer in spanning hoeft te zitten Lachen

Idd je hoort het wel vaker hoor, dat iemand toch ongesteld wordt door de pil heen..

Ik zou er ook maar niet zomaar vanuit gaan dat het niet KAN.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:02

Misschien heb je onbewust toch stress gehad van de verhuizing.
Ook zou ik toch nog een testje doen.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:02

Had ik laatst ook! Stopweek en duurde 5! dagen voordat ik ongesteld was, ik dik in de stress dacht fiets zal toch niet waar zijn hé, wou bijna een test kopen toen werd ik gelukkig die dag ongesteld. Pffff..

Een vriendin van me, die werd ineens super dik, bolle buik dus iedereen op school ben je zwanger? Nee zegt ze das de stress. Naja in de stageweek kreeg ze buikkramp na ziekenhuis had ze dus al ontsluiting! Terwijl ze al die tijd de pil had genomen en ongesteld werd. Echt bizar... de huisarts zei later dat depil die ze gebruikte te licht was en daardoor niet goed gewerkt had.

Je hoort soms wel vaker dit soort verhalen dat je gewoon pil slikt en ongesteld ben maar toch zwanger ofzow..

Best creepy..moet er eerlijk gezegt echt niet aan denken!

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:05

Ik heb het ook een keer gehad. Ook test gedaan niet zwanger. Bij de huisarts geweest. hij vertelde dat het wel eens gebeurd en dat je een storinkje in je hormoonhuishouding hebt. Dit kan overal door komen.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:09

lissy sterkte er mee.
Zou het gewoon nog 1 a 2 daagjes afwachten en als je dan nog niet ongesteld bent dan zou ik na de huisarts gaan.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:15

Bij mij duurt het sowieso altijd 4 dagen na de laatste pil voordat ik ongesteld wordt, dus ik vind het niet zo heel vreemd dat je nog niet ongesteld bent geworden.

Direct langs de huisarts hoeft denk ik ook niet, net als met gewone ongesteldheid kun je het wel eens overslaan denk ik. Als je gewoon verder slikt en dan bijv. na 2 maanden stopt en dan nog steeds niet ongesteld wordt, dan zou ik wel even langs de HA gaan.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:24

Kiara schreef:
Het kán dus wel Lachen

En hier ken ik nog een die door de pil heen zwanger is geworden. Ook super netjes geslikt, hetzelfde tijd, niet ziek etc etc.

De pil is gewoon niet 100% veilig, klaar. Dat is ook algemeen bekend. Als je 100% veilig wil zijn zou je toch condooms bij moeten gebruiken Knipoog

Maar goed, ik hoop voor jou dat er snel duidelijkheid is Ja

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 09:44

Ukkiee schreef:
Bij mij duurt het sowieso altijd 4 dagen na de laatste pil voordat ik ongesteld wordt, dus ik vind het niet zo heel vreemd dat je nog niet ongesteld bent geworden.

Direct langs de huisarts hoeft denk ik ook niet, net als met gewone ongesteldheid kun je het wel eens overslaan denk ik. Als je gewoon verder slikt en dan bijv. na 2 maanden stopt en dan nog steeds niet ongesteld wordt, dan zou ik wel even langs de HA gaan.

het ligt er maar net aan wat bij jouw lijf gebruikelijk is. ik word altijd 2 dagen na de laatste pil ongesteld, is al een jaar of 6 zo...

ik denk dat ik morgen toch de huisarts maar ga bellen. als ik hem nu nog een maand slik en dan nog niet ongesteld wordt ben ik misschien al te ver (mocht ik zwanger zijn) om er wat aan te laten doen...

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:18

IK zou toch maar even langs de huisarts gaan. Meisje hier had via de test ook niet zwanger kwam ze aan bij de huisarts bleek ze toch zwanger te zijn je weet het nooit. De huisarts weet het wel neem ik aan dus zou hoe dan ook even langs gaan dan weetje in ieder geval waar je last van hebt.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:22

Mijn nichtje heeft ook de pil 3 strips geslikt, na een stopweek werd zij niet ongesteld, ook een test gedaan niet zwanger, paar dagen weer een test gedaan en ja hoor zwanger nu moet ze nog 10 weken.