Zwanger én toch ongesteld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Felisie

Zwanger én toch ongesteld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 20:25

Hallo,

Ik las laatst in de krant over een meisje dat al bijna 5 maanden zwanger was (zover ik kan rekenen) en dit helemaal niet gemerkt had. Er stond in het artikel dat ze gewoon ongesteld was geweest en alleen af en toe last had gehad van buikpijn. Haar buik was wat opgezwollen en daarom werd er een echo gedaan en hieruit kwam dat ze zwanger was. (Ja, even kort samengevat.)

Nou vroeg ik mij af: Kan dit?

Kun je tijdens je zwangerschap toch ongesteld worden?
Zo ja, ben je dan 'anders' ongesteld?

Als dit echt kan, dan begin ik me toch een beetje zorgen te maken, want mij hebben ze altijd verteld dat je tijdens je zwangerschap niet ongesteld word. Nagelbijten / Gniffelen

Misschien een domme vraag, maar ik wil dit toch graag weten.
Als het hier verkeerd staat, dan verplaats het maar. Ik kon hier geen topic over vinden.

Wie kan het mij uitleggen? Lachen

guenivere

Re: Zwanger én toch ongesteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:27

Dat kan idd, mijn vriendin was ook gewoon ongesteld en heb toch echt een heel mooi dochtertje op de wereld gezet Knipoog

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:27

Ja het kan, er zijn sommige vrouwen die wel ongesteld worden, ook al zijn ze zwanger. Meestal niet, maar het kan wel voorkomen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:28

He bah, dat is wel raar ja! Ik kan je er helaas niks over vertellen maar mij is ook idd altijd verteld dat je tijdens de zwangerschap niet ongesteld kunt worden.

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 20:29

Is er ook misschien iemand die weet waar dit aan ligt?
Of is het gewoon soms wel en soms niet?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:29

guenivere schreef:
Dat kan idd, mijn vriendin was ook gewoon ongesteld en heb toch echt een heel mooi dochtertje op de wereld gezet Knipoog

Het kan gewoon, netzoals sommige merries hensgtig blijven als ze drachtig zijn.

Unseen

Het kan inderdaad. Lijkt me behoorlijk k*t.... Denk je dat je dr voor 9 maand vanaf bent Huilen van het lachen

Sophie2

Ja, het kan inderdaad wel.. Het is niet gebruikelijk, maar het is niet uitgesloten..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:31

Hoe kan dat dan? Want tijdens de menstruatie laat de baarmoederwand los, en dat is waar het eitje (de baby dus) ingenesteld zit. Verward In feite zou het dus helemaal niet moeten kunnen, want dan verlies je je kind. Het klinkt me erg onnatuurlijk..

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:33

_Florien_ schreef:
Het kan inderdaad. Lijkt me behoorlijk k*t.... Denk je dat je dr voor 9 maand vanaf bent Huilen van het lachen

En helemaal k*t als je denkt dat je niet zwanger bent (als het niet gewenst is) omdat je ongesteld bent maar toch zwanger blijkt te zijn... Scheve mond

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 20:33

Redrumfox schreef:
Hoe kan dat dan? Want tijdens de menstruatie laat de baarmoederwand los, en dat is waar het eitje (de baby dus) ingenesteld zit. Verward In feite zou het dus helemaal niet moeten kunnen, want dan verlies je je kind. Het klinkt me erg onnatuurlijk..

Zo dacht ik dus ook.
Dan weet je dus eigenlijk nooit wanneer je wel of niet zwanger bent. Verward
(Behalve als je aan de pil bent of een test gedaan hebt.)

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:34

Volgens mij kan het ook , heb het inderdaad ook wel eens gehoord sterker nog , mijn nicht was ook gewoon ongesteld en heeft nu een Dochtertje Lachen .

Volgens mij heeft er op bokt ook wel eens een verhaal gestaan dat er een meisje van 19 was bevallen op de wc en die niet eens wist dat ze zwanger was , ze was gewoon ongesteld geworden en ook niet echt dikker geworden. Was ergens in Amerika , misschien kan je het nog vinden als je gaat zoeken Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:36

Het kan, mijn moeder was ook nog best lang ongesteld, terwijl ze wel al zwanger was van mij. Ja

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:37

ik heb dezelfde vraag een keer gesteld aan een verpleegkundige:
ze zei dat het lichaam zo gewent is aan het vaste ritme van die menstruatie dat terwijl je zwanger bent toch bloedvaatjes knappen (door de hormonale cyclus). Vaak zijn deze bloedingen minder erg daan vóór het zwaner zijn. Het kán dus wel maar het is geen echte ongesteldheid...
Laatst bijgewerkt door Casca op 15-10-07 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:38

Het kan inderdaad ja, het is wel raar, hoe het presies in elkaar zit weet ik niet, maar het kan wel Clown

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:39

Kan het ook als je aan de pil bent dan? (hoop dat dit niet een té domme vraag is Clown ), vind het namelijk niet zo'n fijne gedachte Scheve mond

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 20:39

DresslOver schreef:
Het kan, mijn moeder was ook nog best lang ongesteld, terwijl ze wel al zwanger was van mij. Ja

Misschien een rare vraag, maar hoe wist jou moeder dat dan?
Omdat Eejj ook al zij dat die vrouw uit Amerika niet eens zo dik was..

Axel_Clauw schreef:
Het kan inderdaad ja, het is wel raar, hoe het presies in elkaar zit weet ik niet, maar het kan wel Clown

Ben je dan ook op een andere manier ongesteld? Of is daar niet echt een verschil tussen?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:40

@Pluutje: yep, een vriendin van mn broer was ook zwanger (zonder dat ze het wist) en idd, aan de pil maar gewoon ongesteld..

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:41

Ik vraag me inderdaad ook wel af hoe dat dan komt. En hoe het dan kan dat je je kindje niet verliest. Denk trouwens wel dat de ongesteldheid veel minder moet zijn, kan het me anders echt niet voorstellen..
Als je de pil slikt is de kans 2% geloof ik, maar dat is te wijten aan verkeerd gebruik (lees: een keer vergeten of door overgeven of diarree niet goed opgenomen). Als je de pil correct in neemt is de kans echt nihil.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:41

Ja, dat kan. Moeder van een vriendin van me was ook zwanger en bleef toch doodleuk ongesteld worden (zo'n 6 maanden). Kind was dus niet gepland, maar ook niet ongewenst Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:42

Pluutje schreef:
Kan het ook als je aan de pil bent dan? (hoop dat dit niet een té domme vraag is Clown ), vind het namelijk niet zo'n fijne gedachte Scheve mond

Zelfde vraag hier. Scheve mond

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:42

Lekker dan Lips are sealed

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:44

sidneey schreef:
Ik vraag me inderdaad ook wel af hoe dat dan komt. En hoe het dan kan dat je je kindje niet verliest.

Dat vraag ik me ook wel af.... Als je niet weet dat je zwanger bent blijf je dus ook de pil slikken, maar is dat niet heel schadelijk voor het kind dan?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:44

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:48

Pluutje schreef:
Dat vraag ik me ook wel af.... Als je niet weet dat je zwanger bent blijf je dus ook de pil slikken, maar is dat niet heel schadelijk voor het kind dan?

Ja, het is niet goed voor je kind denk ik. Als je de pil dan nog lang blijft slikken verlies je, je kindje alsnog denk ik. Moet er ook toch niet aan denken dat ik zwanger ben. Het is elke maand weer een opluchting als ik het weer wordt. Hoor je nu dat dat dus helemaal niet zo hoeft te zijn Lips are sealed