Vandaag spiraaltje laten plaatsen.. AUW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Vandaag spiraaltje laten plaatsen.. AUW!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 18:13

Nou zoals de titel al zegt, moest ik er vandaag toch echt aan geloven. Omdat ik straks veel nachtdiensten ga werken heb ik maar een spiraaltje laten plaatsen, als ik had geweten dat het zo'n pijn deed had ik nog wel even harder nagedacht!

Ik probeerde mij stoer te houden maar toen ik van de bank afkwam ging ik 2x van mijn stokje Vork .
Vandaag maar even geen paardrijden voor mij, want ik voel echt een raar ding in mijn buik. Nu maar hopen dat het goed gaat werken er ik voortaan het maandelijkse leed dat vrouw heet kan vermijden!

Iemand hier ook pijnlijke ervaringen mee, of ben ik een beetje een aansteller Bloos ?

haffilover

Re: Vandaag spiraaltje laten plaatsen.. AUW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:15

Veel beterschap. Geen ervaring mee maar lijkt me vreselijk.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 18:19

Houden zo Knipoog, ik hoop dat het snel morgen is en ik geen buikpijn meer heb Boos!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:24

jow, ik ook, maar was bij mij na een dag wel over... ligt er ook aan welk spiraaltje. ik heb een mirena. das de grootste die je kunt verzinnen:p deed idd goed pijn. bij twijfel gewoon ff bellen. maar heb je geen boekje er over gelezen ofzo? staat meestal in hoe lang pijn mogelijk is enzo...

aansteller? dat kun je alleen zelf weten. n ander weet niet hoeveel pijn je hebt;)

succes er mee. sterkte iig. ik hoop voor je dat t snel over is:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:26

o jemig, ik begin niet eens aan zoiets, lijkt me echt verschrikkelijk, ik krijg gewoon een prik 1 x in de 3 maanden, die ben ik zo weer vergeten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:28

mijn moeder had ook nachtenlang nog pijn!
helemaal rillen van de pijn enzo!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:37

[***] schreef:
o jemig, ik begin niet eens aan zoiets, lijkt me echt verschrikkelijk, ik krijg gewoon een prik 1 x in de 3 maanden, die ben ik zo weer vergeten.

die heb ik 1 keer gehad en ben 4 maanden lang ongesteld geweest. nooit weer. dus helpt niet echt voor iedereen... heb meer verhalen gehoord van mensen die er spijt van hadden dat ze hem ooit genomen hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:38

ik ben juist nooit ongesteld Clown
de implanol vond ik nog fijner maar die wil er niet meer uit omdat ie inkapseld in bindweefsel, maar dat vond ik helemaal ideaal.

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:40

denice schreef:
mijn moeder had ook nachtenlang nog pijn!
helemaal rillen van de pijn enzo!

haha lekker gerustellend voor de TS Knipoog.

Heb er zelf geen ervaring mee. Maar heb veel verschillende verhalen gehoord... Sommige hadden er na een dag geen last meer van,en sommige na een week nog. Als het te lang duurt gewoon even bellen ofzo Lachen

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:43

Ik heb zelf ook het spiraaltje laten plaatsen.

Het plaatsen zelf vond ik 'onprettig' maar verder niet echt verschrikkelijk pijn (maar dat ligt voor iedereen anders natuurlijk Knipoog) De dagen erna nog wel een paar keer kramp gehad, maar dat was met een asprientje zo verholpen. Ik zou het zo weer doen.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 18:55

Bedankt voor jullie reacties Lachen. Ik heb inderdaad ook een mirena spiraal de dokter begon te vertellen dat je baarmoeder de spiraal kan blijven afstoten, waardoor je dus zolang ongesteld bent. Maar bij mij kon hij de opening niet vinden van de baarmoeder, hij heeft echt een tijdje zitten porren Verdrietig en daarna kwam er een extra tang aan te pas en toen was het gebeurd (met mij en het spiraal Clown ).
De pijn wordt inderdaad wel minder gelukkig, maar vanochtend toch maar even rustig aan gedaan. Altijd leuk om die verhalen dan achter te horen haha, eerlijk gezegd dacht ik zelf ook oh dat doe ik wel even.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:07

Ik heb ook een mirena, geen pijn gehad bij het zetten, alleen toen het spiraal open ging in mijn baarmoeder had ik een kramp. that's it.
Zo zie je maar weer dat dat bij iedereen anders is..
Ik bloed nu nog 2 uur in de maand dat is mijn ongi Haha!
Ik heb na het zetten ook maar 3 dagen bloed verloren..
Succes ermee..
Ik heb trouwens wel een week geen spijkerbroeken aangekunt omdat die teveel op mijn buik drukte en dat was wel onprettig kreeg dan meteen krampen..

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:11

Ik heb ook een Mirena Lachen

Ik voelde het haast niet, maar het scheelt wel als je al eens bevallen bent.
Ik ben nog 1 keertje heel licht ongesteld geweest, daarna nooit meer. Dus dat vind ik ideaal.
Ik zie alleen op tegen dat hij straks gewisseld moet worden, eruit trekken en meteen weer en nieuwe erin lijkt me best eng.
Maar ja, ik heb nog 4,5 jaar Clown

Hopelijk is je buikpijn snel voorbij!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 22:54

ik heb er ook 1
en er is er al een keer 1 uitgehaald en opnieuw ingezet
en ik kan je vertellen dat is geen pretje

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:11

Pff auw ja! Ik wilde ook een Mirena laten plaatsen maar bij het opmeten van de baarmoeder trok ik het al niet meer, mééééén wat een pijn. Toen heb ik het plan maar laten varen, aan mijn baarmoeder even geen polonaise. Knipoog

Toch verschilt het volgens mij erg per persoon hoe gevoelig je baarmoeder is, normaal ben ik echt niet zo fijngevoelig ofzo. Maar een uitstrijkje laten maken vind ik al een crime terwijl ik van anderen hoor dat ze dat wel vinden meevallen.

bammbamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:14

Ook een Mirena en bevalt me goed!!!
succes ermee!!!
(maar je voelt het wel hoor als die geplaatst wordt,maar oké niet meer ongi Knipoog )

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:21

Een spiraaltje dat werkt als zo'n staafje? Ik dacht juist nog dat je met een spiraaltje altijd zoveel heftiger menstrueerde...

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 23:39

delerium schreef:
Een spiraaltje dat werkt als zo'n staafje? Ik dacht juist nog dat je met een spiraaltje altijd zoveel heftiger menstrueerde...

Dat is het koperspiraaltje waar jij het over hebt.

Meestal wordt tegenwoordig een mirena spiraaltje geplaatst.
Kijk anders eens op www.mirena.nl

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 00:31

ik heb een nirena spiraaltje.
al bijna 5 jaar weer.
dus moet die weer een keer vervangen.

had er maar 1 weekend ( 3 dagen dus) echt last van me buik.
maar verder alles goed verlopen.
heb de mijne overigens bij de huisarts laten plaatsen.

hier heb je een centraal topic over anticonceptie

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=706819&hilit=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:06

Oh gadverderrie.. ik heb zitten denken aan een spiraaltje omdat ik de pil nogal eens vergeet.. maar het is mij mij daar beneden altijd ontzettend gevoelig, zowieso al. dus het plaatsen vd mirena lijkt mij echt een hel!
nu durf ik niet meer Nagelbijten / Gniffelen

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:12

Ik heb er alleen toen in de avond wat last van gehad, vond het zetten echt heel erg mee vallen!

Ben een hele poos niet meer ongesteld geweest maar nu weer wel, niet heel heftig maar het is toch jammer.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:14

Ik had mischien dit beter niet kunnen lezen moet zo om hem te plaatsen in het ziekenhuis ,de huisarts heeft het ook al geprobeerd maar dat lukte toen niet ik vond het toen al geen pretje Verdrietig

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:16

Bij mij deed het ook veel pijn. Ging bijna van mijn stokje, terwijl ik normaal gesproken idd niet zo gevoelig ben voor pijn.
Hij zit nu 2 jaar en ik vind het een ideaal ding. Over 3 jaar komt er gewoon weer een nieuwe in!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:20

ik heb het wel gevoeld, maar super pijnlijk was het niet
ik heb het gelijk in het ziekenhuis gedaan, was met 1,5 minuut klaar
volgens mijn moeder werkt die man er al 100 jaar Haha! hij heeft dus genoeg ervaring
heb hem nu ander half jaar en ben nauwelijks ongesteld, heerlijk

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:27

Je stelt je echt niet aan! Mijn hemel bij het lezen van al deze reakties knijpt me de *muis* alweer samen… brrrr….

Ik heb een paar jaar terug ook een Mirena laten plaatsen. Ik ben niet van mijn stokje gegaan, maar heb een half uur op dat bed liggen bijkomen. Toen moest de dokter weg en ben ik nog op een krukje gaan zitten voor 10 min voor ik de moed had om naar huis te wandelen.

Een paar maanden later heb ik het weg laten halen. Ik bleef wat vage buikpijn houden. Mijn vriend voelde de draadjes, en ik was over het algemeen gewoon niet erg tevreden. Gelukkig was het weg laten halen een piece of cake. Dat was niet te vergelijken met het inzetten.

Dus nu maar weer aan de oude vertrouwde pil….. Tis dat ik een vriend heb, anders zou ik gewoon helemaal geen anticonceptie meer gebruiken.

Ik heb toendertijd ook wat topics over de Mirena in de gaten gehouden. Eén vrouw gaf aan dat ze nog liever nog een keer beviel dan dat ze nog een keer dat ding liet plaatsen. Zoveel pijn kan het dus doen.