hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven over de volgende kwestie.
Over 8 dagen vertrek ik naar New York om vakantie te vieren. Maar nu ben ik sinds twee dagen echt verschrikkelijk ziek (verkouden, keelontsteking, koorts). Nu is mijn vraag of jullie enkele "wondermiddeltjes" kennen, en natuurlijk prijs willen geven zodat ik weer sneller ter been ben. Zeker voor de vliegreis ben ik nu wat angstig.
Ook ben ik al naar de huisarts geweest en het enige wat hij te kennnen geeft is dat het op dit moment heerst en de enige redemie uitzieken is.
Wellicht bestaan er wondermiddeltjes welke het genezingsproces versnellen.
mijn moeder heeft altijd een potje staan (van mijn oma) genaamd: wonderpotje helpt wel heel goed.. maar ik heb het eigenlijk alleen nog gebruikt bij wondjes e.d. niet echt bij koorts
mijn vader is ook ziek en die heeft de griep last van zijn maag en zo en die heeft voor gekregen om een konjak je te drinken en citroen een oud middel of zo iest. ik weet niet persie hoe of wat
Veel rusten, veel drinken en zo gezond mogelijk eten Desnoods extra pietemientjes in de vorm van Multivitaminen ofzo. Geen medicijn gekregen voor de keelontsteking? Thee (of warme melk, maar melk wekt veel slijm op) met honing en zuigsnoepjes/dropjes. GROTE doos paracetamol
Voor in het vliegtuig zou ik veel kauwsnoepjes meenemen (voor je oren), neusspray om je neus lekker open te houden, keelpastilles voor je keel, eventueel een hoestdrankje (weet niet of dat het vliegtuig mee in mag, misschien voor in je koffer) en paracetamol of ibuprofen tegen de koorts. Verder veel water drinken (zowel nu als in het vliegtuig), extra vitamines kan geen kwaad en van te voren zo veel mogelijk slapen, dat helpt vaak nog het beste! Succes ermee.
Vergeet ik nog de zakdoekjes met balsam, anders krijg je ook nog zo'n heerlijke schrale neus. En wat ook wel fijn is voor thuis, een stoombad maken met kamille (los verkrijgbaar bij de drogist), gaat je neus van open en het is gewoon lekker.
en grok maken (of hoe je t schrijft ) met heet water, sap van een halve sitroen en conjak was het uit me hoofd, heeft me ma me wel is gegeven als ik erg beroerd was.
Hier iets gevonden: Een klassieke grog maak je met rum, citroen, heet water en honing en/of suiker en drink je zo heet mogelijk op vlak voor het slapen gaan zodat je alle kwade dampen er die nacht uit zweet.
Voor je keelonsteking zou ik eens Ascal proberen. Moet je oplossen in water en dan opdrinken. Omdat je het drinkt en al opgelost is in het water werkt het beter dan een asperine.
Nou ik had ook keelontsteking enheb toen van die keelsnoepjes gehaald in zon rood metalen doosje, Dille heet het geloof ik je heb ook het doosje in het groen das menthol en die rode is honing ofzo. Heb zon doosje leeg gegeten en na 2 dagen was het helemaal weg
een?!?! haha ben ik nou n alcohollist of wat..? ik drink er altijd vier a vijf! Punt 1 slaap je dan goed.. punt 2 zweet je meer...
inderdaad heet opdrinken zoals eerder gezegd.. 2 paracetamollen erbij.. en na de laatste meteen je bed in! warm of niet... deken op je laten liggen... volgende dag bedje verschonen en weer zo fit als n hoentje!
Leg naast je bed een doormidden gesneden ui neer op een schoteltje. De volgende morgen is je verkoudheid nihil. Sterkte en hopelijk ben je snel weer de oude.
Hot Coldrex moet je niet nemen als je buikpijn of iets hebt trouwens
Ik ben ook al een 2 dagen ziek. Ik ben wel al een stuk beter en heb het als volgt aangepakt:
paracetamol slikken om de koorts te onderdrukken en een koude washand op je bol. Veel slapen en dan ook echt VEEL Lekker veel drinken niet te koud en niet te zoet. Ik drinkt veel thee en eet veel fruit! Ik kon gister overigens echt niets verdragen en lag gillend in mijn bed
je hebt van die homeopathische korreltjes tegen griep bij drogist. Moet je wel in geloven, maar toch. Ik laat in zo'n geval bij voorbaat een antibiotica kuur meegeven door mijn dokter zodat ik dat op vakantie niet hoef te doen.
Verder: rust houden, veel slapen en drinken. En vergeet de vitapientjes niet!
hopelijk ga je er snel overheen!
Sterkte! En veel plezier!
edit: die tip van die ui werkt heel goed! (alleen stinkt je slaapkamer de dag erna wel )
Alles zit los op het moment, kan de zakdoekjes niet aangehaald krijgen. Ben gisteren om half 9 gaan slapen na de grog, heb vannacht heel wat gezweet, heb 2 keer een schone pyama aangetrokken. Vanochtend met rijden heb ik er eigelijk vrij weing last van gehad, maar na het rijden kwam echt alles los.
Ga zodadelijk naar de apotheek wat middeltjes welke genoemd zijn halen.