Vaginale afscheiding, wat vragen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Vaginale afscheiding, wat vragen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 00:05

ik heb een vraagje, want ik heb nu al ruim 2/3 jaar last van vaginale afscheiding, (ook wel witte vloed) en toen dat dus begon had ik eenmalig bruinige/donkerroodachtige troep erbij zitten, maar verder alleen nog maar last gehad van de afscheiding.
maar het is niet zo'n beetje ook (en het voelt gewoon vies, heeel vies. op school voel ik me soms ook niet op mijn gemak door dit) mijn hele onderbroek/string (is maar net wat ik aan heb natuurlijk Bloos) zit dan helemaal vol met dat vieze spul.
Ook ben ik nog niet ongesteld geweest, want ik had het ook een beetje op zitten zoeken op internet en er staat bij de meeste sites dat vlak voor je ongesteld word dit voorkomt, maar dat vind ik dan wat raar als ik dit al ruim 2/3 jaar heb en nog niet ongesteld ben geweest.
moet ik hiervoor naar de HA of iets, of moet ik nog langer afwachten volgens jullie?
en om er geen last/weinig last van te hebben, wat kan ik dan doen?
ik hoop dat jullie me helpen, twijfelde ook wel even of ik dit topic zou maken en weet niet of het geheel goed staat, ik voelde me nogal beschaamd eerlijkgezegt Bloos.
mvg, Patricia

050206051012

Re: Vaginale afscheiding, wat vragen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:22

Toch denk ik dat het komt doordat je -binnenkort- ongesteld gaat worden. Als je twijfelt moet je gewoon even langs de HA Ja

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:29

heej ik zou ook effe naar de huisarts gaan. Wat je nu wel kunt doen om jezelf weer wat frisser te voelen is je iedere dag reinigen met lactayd intiem zeep. Je hebt ook een vloeistof en die moet je een tijdje gebruiken en dan hersteld de zuurgraad van je vagina zichzelf. Op school zou je van die doekjes mee kunnen nemen en als je jezelf vies voelt even jezelf wassen met z,n doekje dan voel je je weer lekker fris.

suc6 ermee

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 00:39

je hoeft je echt geen zorgen te maken dat je nog niet ongesteld bent geworden, ik was zelf 15 toen ik het voor het eerst werd.
Je hebt ook inlegkruisjes voor dit soort dingenmisschien is dat een idee?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 01:04

oke bedankt, ik wacht voor de zekerheid nog wat reacties af, iemand die het misschien herkent, ik vind het zo maf want ik vraag aan vriendinnen of ze dit ook hadden voordat ze ongesteld werden, en de helft hoor je zeggen: ehh. wat is dat? Clown
*eenmaal uitgelegd* Nee geen last van gehad.
en ben er trouwens wel blij mee dat ik het nog niet ben, als ik zo verhalen hoor dan, maar ik wil natuurlijk wel weten of het dan wel goed zou zitten, tuurlijk alles komt op zijn tijd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:19

Inlegkruisjes verergeren het alleen maar. Ook een string, dat irriteert waardoor je nog meer afscheiding krijgt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:25

Hoi,
Iedereen heeft last van afscheiding, de ene keer iets meer dan de andere keer. Blijkbaar heb jij er meer last van, dat hoeft niet voor altijd te zijn, het kan later ook minder worden.
Om er zeker van te zijn dat je geen schimmelinfectie of Gardnarella hebt, kun je een bezoekje aan je huisarts brengen, dat klinkt heel erg maar vergeet niet dat een dokter veel van dit soort klachten ziet, er hebben erg veel vrouwen last van deze kwaaltjes.

Ik heb een site voor je opgezocht, neem daar eens een kijkje
http://www.netdokter.nl/index.cfm?act=t ... 23&info=46
(ook even aan de linkerkant schimmelinfectie/candida aanklikken)

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:34

Dat is niet zo leuk voor je!
Ik weet nog wel dat ik toen ik 13 was, ik meer last had van vaginale afscheiding dan nu.
Jij hebt er blijkbaar veel last van omdat het veel is, dus ik zou een bezoekje aan de dokter wagen.
Jeukt het ook (in je vagina)?
Want ik had vorig jaar in de zomervakantie last van witte kwarkachtige (zo noemde mijn dokter het toen, bah bah) afscheiding en jeuk, en toen bleek het een schimmelinfectie te zijn. Niks ernstigs, je krijgt dan 3 capsules die je savonds in moet doen voor t slapen en dan is het over. Kwam door de warmte.
Ik was nu mijn vagina nu ook nooit meer met zeep, omdat je zuurgraad daardoor van de kaart raakt en sneller last hebt van zo'n schimmelinfectie, je bent kwetsbaarder dan. Nu was ik met water en van dat vaginazeep van biodermal.
Je dokter (als je een mannelijke dokter hebt kan je ook naar een vrouw vragen hoor Knipoog ) ziet inderdaad elke dag wel mensen met dit soort vragen. Je hoeft niet bang te zijn! Waarschijnlijk schrijft ie je wat tips voor, spulletjes om je vagina te wassen. Ook hoef je niet bang te zijn dat je daar open en bloot moet gaan liggen, want dat hoeft meestal niet.
Je hebt inderdaad bij het kruidvat "intiemdoekjes" dit zijn doekjes om je vagina op te frissen. Neem lekker mee naar school en fris je lekker op!
Succes meis!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:38

En net als ROX had ook ik meer last van afscheiding toen ik jong was dan nu.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:43

en dat rode is idd wss al beginnende ongetseldheid, als je daar last van hebt, kan je die dagen inlegkrijsjes gebruiken, andere dagen zou ik zo`n opfrisdoekjes gebruiken
schimmelinfectie is denk ik niet, dan had je ook last van branderig en jeukend gevoel

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:57

Als je ook jeuk en een branderig gevoel hebt dan zou ik even naar de huisarts gaan, want dan heb je er vast een schimmelinfectie bij, dan krijg je van die pillen die je in je vagina moet doen en dan is het zo over.
Verder hoort het idd bij de leeftijd en zou ik inlegkruisjes gebruiken, deze wel regelmatig vernieuwen, maar dat lijkt me logisch.
Evt. kun je je 's morgens en 's avonds even wassen met Lactacyd wasgel (bij drogist en veel supermarkten verkrijgbaar), en voor overdag een Lactacyd doekje in je tas meenemen.
Enne zoals je leest, je bent de enige niet we hebben er bijna allemaal in meer of mindere mate last van gehad Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:59

te vaak wassen met lactasyd zou ik niet doen, gewoon water is ook goed, ik was alleen smorgens met lactacyt van goedkoper merk, te vaak gebruiken verstoord nl weer de zuurtegraad

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:03

Een tampon met yogurt help je je zuurgraad te behouden.

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:12

Gewoon even met de huisarts bellen. Ik heb ook een keer een schimmel infectie gehad maar dit ging wel gepaard met jeuk. Waarschijnlijk hoef je niet eens langs te komen en krijg je gewoon een tubetje met zalf (ik kreeg geen kapsules om in te brengen). Zoals de andere dames ook zeggen, afscheiding is niet iets ongewoons hoor, de een heeft het gewoon meer dan de ander. Een inlgegkruisje is een goede optie om je wat frisser te voelen. Wat faye zegt over dat inlegkruisjes de afscheiding verergeren komt vooral als je hem niet regelmatig verschoont. Ik denk ook dat je waarschijnlijk binnenkort wel ongesteld gaat worden (ik werd het ook pas op m´n 14e geloof ik) dus ik zou voor de zekerheid wel altijd iets in m´n tas hebben aan tampon of maandverband. Het kan erg genant en ongemakkelijk zijn mocht je het opeens op school worden o.i.d.
Succes meid en maak je niet te druk alle vrouwen hebben hier last van.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:19

marleen_usar schreef:

Mijn god, dit kan je niet menen toch? Je gaat toch niet iemand aanraden om een tampon met yoghurt in te brengen?

Meid, ik zou niet beginnen aan zeepjes, doekjes, inlegkruisjes en dergelijke, maar gewoon katoenen ondergoed dragen en anders desnoods een keer extra wisselen per dag. Vertrouw je het echt niet? Dan even een bezoekje aan de huisarts, die kan je vast meer vertellen

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:25

Veel vrouwen hebben hier last van helaas, je kan inlegkruisjes (geen maandverband) gebruiken zodat je kleding schoon blijft. Paar keer per dag een vers/schoon doekje erin en je voelt je misschien wat frisser.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:29

marleen_usar schreef:

is een fabeltje! Google maar eens 'tampon met yoghurt' overal staat dat je het niet moet doen!!!

Wat je wel kan doen, 's nachts zonder onderbroekje naar bed, kan de boel even lekker luchten.

Verder idd niet te vaak met lactacyt wassen, max 3 keer per week. Verder met water je vagina goed schoon houden (aan de buitenkant en tussen je schaamlippen in, dus niet ín je vagina, die kan zichzelf prima schoonhouden).

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:30

Jarenlang is het vrouwen met een vaginale infectie aangeraden een tampon met yoghurt in te brengen. Dit advies is inmiddels achterhaald. Uit onderzoek is gebleken dat dit huismiddeltje volstrekt zinloos is: yoghurt is juist een voedingsbodem voor bacteriën. Ook moet je voorzichtig zijn met adviezen als spoelen met azijn, een zoutoplossing of jodiumhoudende preparaten; dat verstoort de vaginale flora alleen maar.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:13

wat je niet moet doen :

idd die tampon!
teveel wassen met middeltjes
inlegkruisjes gebruiken ( verergert het vaker)
strings dragen ( draag een katoene onderbroek)

wat je wel moet doen:
naar de dokter
die weet precies wat hij jou voor meot schrijven.
Tuurlijk is het eng, helemaal mee eens. Maar denk je echt dat hij denkt, zo daar hebben we die en die laten die eens goed gaan bekijken. Cool
Je zou ook evt. die opfris doekjes kunnen gebruiken op school. Niet ermee wrijven maar deppen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:14

Het heeft mij anders erg goed geholpen hoor.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:31

Je moet ook opletten met die vaginale zepen en spoelingen.. het wordt vaak afgeraden want je kan daar ook schimmelinfecties van krijgen..

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:40

Ik zou idd ook even langs je huisarts gaan

Maar dan heb ik een ander vraagje.......hoe kom je nou eigenlijk aan een vaginal schimmelinfectie??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:28

Inlegkruisjes verhogen de produktie alleen maar. Zou ik zeker niet doen.
vaginale schimmelinfectie is een verstoorde balans. Je kan het bijvoorbeeld ook van antibiotica krijgen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:52

Ervan uitgaande dat het normale afscheiding betreft en geen schimmelinfectie hoef je niet persé naar de huisarts. Maar als je er niet zeker over bent zeker wel even langs gaan.

Inlegkruisjes vind ik anders frisser dan een natte onderbroek Clown (Maar neem iig geen geparfumeerde, díe zijn zeker niet goed.)
Een inlegkruisje is nl ook overdag eenvoudig te vervangen, schone onderbroeken meenemen en hem vervangen is toch vaak wat omslachtiger. Maar idd niet te lang inhouden en zeker `s nachts niet.

Er is ook een nieuw product op de markt van Clearblue: balance activ gel. Is een gel die je via een tube inbrengt om je zuurgraad te herstellen, net zoiets als Lactacyd, maar ik vind het praktischer.
Dit is de site: http://www.balanceactiv.com/nl/index.cfm

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 19:28

Hee ben ik weer.
een schimmelinfectie zou het denk ik niet kunnen zijn, ik ben erg wezen oppassen toen ik hoorde over dat je een schimmelinfectie kon krijgen dmv. zeep ed.
sindsdien was ik me alleen met water op dat soort plekjes.
verder ben ik nog nooit in seksueel contact met iemand geweest, dus zal dit het ook niet zijn.
ook over lactacyd, ik zou het persoonlijk niet zo snel gebruiken en zoals iemand al zei misschien maximaal 3 keer per week, want juist hierdoor heeft mijn zus enkele jaren geleden een schimmelinfectie opgelopen omdat ze het elke dag gebruikte.
(jaa toen moest ze een reuze bonk erin doen wat ik me kan herinneren, lijkt me niet bepaald fijn)
maar verder, hoezo word het dan erger door strings te dragen, deze dingen zitten mij namelijk minder in de weg.
ook zijn er voor strings inlegkruisjes wat ik weet, zou dit ook niet helpen dan?
en waarom zou je geen inlegkruisjes moeten gebruiken, als ik weet dat ik niet een ander stuk ondergoed aan kan doen en anders eind van de schooldag een supervieze natte onderbroek/string moet hebben?
hopelijk heeft iemand antwoorden, mijn schaamtegevoel word al minder over dit onderwerp nadat ik een beetje de reacties weet.