Vaak hoofdpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cath

Vaak hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 10:41

Hee, ik heb al sinds ik mij kan herinneren altijd wel last gehad van hoofdpijn.
Soms had ik het weer een periode iets meer en dan weer minder maar er gaat iig geen week voorbij dat
ik er geen last van heb Scheve mond
Nu heb ik ook alweer een week lang last ervan en paracetemol helpt niet, soms komt het gewoon in vlagen terug over de dag.
Dit probleem heb ik ook een keer met de schooldokter besproken maar zei zij dat het te maken had met de leeftijd, ik was toen 14.
Ondertussen ben ik 16 en het is nog niet minder geworden, wat ik ook merk is dat mijn vriendinnen er veel minder last van hebben.
Mijn moeder heeft er ook veel last van maar dat is waarschijnlijk van het een auto ongeluk gekomen(20 jaar geleden ongeveer) waar ze destijds een zware hersenschudding van heeft opgelopen en wat nu blijvende gevolgen heeft.
Mijn vraag is eigenlijk of er meer mensen zijn die er zo'n last van hebben en wat jullie er tegen doen?
Groetjes Cathelijne

sans6

Re: Vaak hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:42

Dit kan ook komen door de pil, ik weet niet of je die slikt en vanaf wanneer, maar is wel iets om even bij stil te staan!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 10:43

Ja die slik ik nu sinds een paar maanden maar daarvoor had ik al net zoveel last, dus dat is het volgens mij niet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:44

ik had/heb ook erg veel last van hoofdpijn. Ik weet dit aan het feit dat ik een half jaar geleden van mijn paard gevallen ben en met mijn hoofd eerst geland was.
nu loop ik bij de fysio voor een ongevalletje met mijn schouder (2 maanden voordat ik van het paard viel gebeurd) en die zei dat alles zo vast zat dat dat die hoofdpijn ook wel kon veroorzaken.

weet niet of je klachten hebt aan nek/schouders/rug? anders kan dat ook het effect hebben nl dat je hoofdpijn krijgt

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:45

Ik heb ook erg vaak hoofdpijn,soms sta ik er echt mee op,en dan gaat het echt niet weg,en soms gedurende de dag speelt het op... bij mij helpen dan pijnstillers ook niet echt... is echt slopend....
Bij mij is het ook wel een soort migraine,zit ook in de familie...

Misschien een tip,soms komt hoofdpijn ook opzetten als je te weinig hebt gedronken,dus veel water drinken kan ook nog wel eens helpen bij lichte hoofdpijn.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 10:46

Nee, rug, nek en schouders zijn altijd eigenlijk prima in orde Lachen
Ik zou wel iets meer kunnen drinken misschien maar eigenlijk drink ik al redelijk veel.
Laatst bijgewerkt door Cath op 03-10-07 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:47

Ik herken dit wel. Ik ben nu 36 en heb eigenlijk zo lang als ik me
kan herinneren altijd wel in meer of mindere mate hoofdpijn en paracetamol
of andere pillen helpen daar helemaal niet tegen. Tja eigenlijk doe ik er dus
niet echt heel veel aan dan toch maar dat asprientje slikken en er mee leven
zoals het komt, maar blijft een feit dat het echt heel vervelend is. Ik ben hier
ook wel mee naar de HA geweest, maar die gooide het op een vorm van migraine en
wilde mij geen medicijnen geven omdat die erger zouden zijn dan de migraine Verward

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:48

Ja ik heb ook vaak hoofdpijn (gehad), ik ben ruim een half jaar geleden voor het eerst naar een osteopaat geweest en deze kwam er achter dat een nekwervel scheef stond (door scooterongeluk 2jaar terug) en daardoor waarschijnlijk m'n hoofdpijn komt. Deze is dus recht gezet en sinds dien heb ik echt veel minder hoofdpijn.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 10:53

Ja dat deed de HA bij mijn moeder ook, die zei dat het migraine was, terwijl dit toen niet het geval was. Migraine is volgens mij dat licht echt enorme steken hoofdpijn veroozaakt en dat je alleen nog maar plat kan liggen. Dat zegt mijn moeder als ze er last van heeft, dan kun je beter niet bij haar in de buurt komen.

Fleurr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:00

Heb je je ogen al een op laten meten? Ik had namelijk ook altijd hoofdpijn, ben toen ook naar de HA geweest en die zei dat ik mijn ogen eens op moest laten meten. En die had idd gelijk, was niet heel erg, maar toch erg genoeg om er hoofdpijn van te hebben. Voor lezen, tv kijken en auto rijden heb ik nu een bril..

edit; spelfoutje

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:04

Het kan ook aan verstandskiezen liggen. Dat was bij mij tenminste het geval. Nu is ie eruit en voila...nergens last meer van.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:07

Volgens mijn HA zou ik een lichte vorm van migraine hebben en daarom geen medicijnen krijgen omdat die schadelijker zouden zijn dan de migraine zelf. Maar goed hij zal het wel weten he Clown
Tja een bril zou kunnen, heb mijn ogen al lang niet meer laten opmeten, maar toen ik dat wel gedaan had, had ik ook wel hoofdpijn en waren mijn ogen goed. (Durf ik nu niet meer te beweren hoor Haha! ).
Verstandskiezen heb ik er nog 3 van dus wie weet...... Knipoog

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 16:02

Dit wordt echt nog ingewikkeld volgens mij Tong uitsteken
Mijn ogen zijn een paar jaar geleden nog gecontroleerd dus dat is niet het probleem. Ik denk dat ik het deze week nog even aankijk en anders ga ik naar mijn HA.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:45

Herkenbaar, dat heb ik ook. En paracetemol helpt niet . Maar ik voel wanneer ik hoofdpijn krijg, dan word ik ook heel sago, omdat ik weet dat ik s'avonds half huilend op me bed zit van de pijn in me hoofd.. Scheve mond. Heb er tot nu toe nog niets op gevonden om de hoofdpijn weg te laten gaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:50

Ik had veel hoofdpijn in de periode dat mijn bril niet de goede sterkte had, dus heb je je ogen al laten meten? Ik zou je voeding nagaan en kijken of je voldoende slaapt.

Je zou ook eens naar een speciale arts kunnen gaan. Een kennis van ons helpt kinderen met veel hoofdpijn, soms komt het bij kinderen voor dat de hersendelen niet goed aan elkaar gegroeit zijn, of dat er wervels niet goed staan. Weet alleen niet hoe zoiets heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:52

wat voor hoofdpijn heb je? en heb je verder nog ergens last van tijdens die hoofdpijn? heb je het meer en erger als je ongesteld moet worden of bent?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 19:06

Het is zo'n nare kloppende hoofdpijn echt bij mijn voorhoofd.
Ik slaap ongeveer 8 uur doordeweeks, als nog meer ga slapen word ik heel duf Tong uitsteken
Heel soms heb ik ook wel is last van hoofdpijn net boven mijn wenkbrauw maar die is niet zo erg.
De hoofdpijn is niet meer of minder als ik ongesteld moet worden of het al ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:25

dan heb je volgens mij geen migraine
dan heb je bij erge aanvallen vaak laast van misselijkheid en overgeven, zweet en trilaanvallen, en kun je niet goed tegen licht en/of geluid.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 19:37

Nee gelukkig heb ik dat ook niet, dat is veel erger deze hoofdpijn. 2 jaar geleden heb ik wel een keer migraine gehad en dat was idd heel anders.

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:53

vervelend is dat he ..
ik zelf heb het ook bijna elke dag..
ik denk dat ik het een beetje van me moeder mee heb gekregen,die heeft namelijk ook erg snel hoofdpijn.
ik heb het dus ook erg snel,ik heb 2 jaar terug wel een auto ongeluk gehad en heb toen een lichte hersenschudding gehad.
volgens de doktor zal dat ongeluk het allemaal was erger hebbengemaakt en zal het uiteindelijk weer minder worden.
ze hebben ook al naar mijn rug en nek enso gekeken en naar mijn ogen maar daar kwam het allemaal niet vandaan.
ook bij mij helpen asperine's niet zo heel erg goed,en wil ze ook niet te vaak nemen omdat het niet zo goed voor je is..
maar het is wel erg lastig om zo vaak hoofdpijn te hebben.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:55

kan idd door de pil komen, maar ook door stress....

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 20:37

hmm.. misschien heeft stress er wel een beetje mee te maken, ik zal nog beter opletten wanneer ik er het meest last van heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:05

je kan ook een hoofdpijn dagboek bijhouden, dit moet ik van de neuroloog voor mijn migraine, dan zet ik bijv. bij woensdag: migraine, 2 tabletten, bijzonderheden: geen.
of: donderdag: migraine, een injectie, bijzonderheden: werk, school, oid.
dan is het duidelijk wann, en hoe erg ik het heb, en wat ik die dag gedaan heb.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:11

ja bij mij kwam de hoofdpijn van stress en dan had ik het zelf nog niet eens in de gaten.

de hoofdpijn komt dan van spieren die vast gaan zitten in de nek.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:14

Ik heb al sinds maart bijna elke dag hoofdpijn. Naar de huisarts geweest toen kreeg ik Ibrufen ( ofzoiets ) 3x per dag 600 mg.
Werd ik heel duf van en toen zat ik in mijn examenperiode dus moest er mee stoppen. Toen mri scan/bloedonderzoek/ reflectietesten gehad. Kwam niks uit, toen aan de topomax ( medicijn ) werd ik 4 weken lang ongesteld. Weer mee gestopt. Nu ben ik aan de sandomigram al 5 maanden, werken ook niet perfect maar nu gaat het wel, alleen s'avonds begint het weer te bonken. Laatst weer terug geweest voor controle, had gezegd dat ze wel redelijk werken maar nog niet geweldig. Nu moet ik ze nog 4 maanden slikken en dan zien ze wel ...
Dus ik weet eigenlijk ook nog niks Clown