2 x de pil vergeten. Wanneer weer veilg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Clovertje

2 x de pil vergeten. Wanneer weer veilg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 09:30

Vorige week woensdag ben ik de pil vergeten te slikken. Ik slik hem altijd als ik naar bed ga (+/- 23.00 uur) Donderdagavond dus ook vergeten. Vrijdagochtend om een uurtje of 06.00 in de ochtend kwam ik erachter en heb ik ze snel alle 2 geslikt. Ik zat in de 3e week.
Op de bijsluiter staat als je er 1 vergeet je 1) of gelijk een stopweek moet doen of 2) geen stopweek en een strip doorslikken.
Ik had geen zin om mijn stopweek te veranderen (slik normaal vrijdag de laatste) dus ik slik nu door. Maar vanaf wanneer ben ik weer veilig/beschermd?

Kattenbak

Re: 2 x de pil vergeten. Wanneer weer veilg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:52

Wel eens van een gebruiksaanwijzing gehoord? Als het goed is staat er een complete matrix in je gebruiksaanwijzing met wat je moet doen als je meerdere pillen bent vergeten...

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:56

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:00

Ik ben wel vaker de pil vergeten,neem er de volgende dag gewoon 2 in.Soms wel 3 dagen vergeten,maar ga gewoon door met slikken van de pil.Niet dat het iets uitmaakt,maar lijkt me wel veiliger.Bij mij is het nog nooit fout gegaan,maar het kan wel fout gaan hoor.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:15

Litterbox schreef:
Wel eens van een gebruiksaanwijzing gehoord? Als het goed is staat er een complete matrix in je gebruiksaanwijzing met wat je moet doen als je meerdere pillen bent vergeten...

Nou das niet helemaal waar,
in die van mij staat, raadpleeg je arts! Weetje nog niet direct iets!

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:17

ZOu ook hoe dan ook de huisarts even bellen! Dan weet je het echt zeker he! ( Of je moet zin hebben om over 9 maanden beschuit met muisjes te eten)

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:25

Je mag toch helemaal geen 2 pillen innemen tegelijk?
Als je hem vergeet, gewoon de volgende dag weer netjes verder gaan, maar ga er geen 2 innemen, want dan krijg je in feite een dubbele dosis binnen.
Bij mijn pil stond het heel duidelijk in de bijsluiter dat je er nooit 2 tegelijk in mocht nemen.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 10:29

@ Litterbox: bedankt voor je ''aardige'' reactie. Heb ik echt wat aan Als je mijn berichtje goed leest staat er dat wat er in de bijsluiter staat. Dus ja, daar heb ik van gehoord.

@ Deschels: bedankt! Daar heb je tenminste wat aan! Ja

@ Gohya: bij mij is het ook nog nooit fout gegaan, maar ik zit er niet op te wachten dat het wel een keertje fout gaat.

@ Diamante: precies! Ik kan mijn huisarts voor vragen alleen smorgens tot half negen bellen, dus ik dacht, ik probeer het eens op bokt! Bel morgen wel hoor, maar was vandaag dus te laat.

@ Loeser: daar heb ik dus geen zin in! Morgen maar even bellen.

@ Medousa: dat staat in mijn bijsluiter er niet bij, dacht ik.... Maar goed, ik bel morgen wel even de HA.

Bedankt! OK dan!

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:10

Clovertje schreef:
@ Litterbox: bedankt voor je ''aardige'' reactie. Heb ik echt wat aan Als je mijn berichtje goed leest staat er dat wat er in de bijsluiter staat. Dus ja, daar heb ik van gehoord.

Mijn reactie is niet onaardig, maar niet de reactie waar je op hoopte. Sorry maar het gaat over het wel of niet beschermd zijn tegen zwangerschap, dan bel je toch meteen ff de huisarts op.

Misschien komt daarom mijn reactie bot over, maar huisartsenpraktijken gaan om 8 uur open dus dan kan je bellen en weet je het meteen Knipoog

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 11:39

Als je mijn laatste berichtje leest, kan ik met vragen tot half negen bij mijn HA terecht, daarna alleen voor spoed. Mijn berichtje heb ik om half 10 geplaatst.
Ik vind je reactie wel onaardig overkomen, het is misschien inderdaad niet waar ik op hoopte, maar je kan het ook anders neerzetten. Bovendien had ik dus wel al de gebruiksaanwijzing (bijsluiter) geraadpleegd. Misschien even eerst goed lezen voordat je reageert?

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:42

ik vergeet ze ook wel eens en neem dan gewoon ook 2 pillen in. ik ga dan door maar heb geen onveilige sex nadat ik ze ben vergeten .
dan na de stopweek ben je weer veilig

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:43

Ik weet dat als je in de 1e week van je strip de pil vergeet dat je dan niet veilig seks kunt hebben, maar als je het in je 2e of 3e week vergeet, dat het dan wel veilig kan. Zoiets las ik een x ergens.

x

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:43

Ik denk zelf dat hij een week niet veilig is. In ieder geval is dat het uiterste en in de meeste gevallen al wel eerder, dus als je minimaal 7 dagen aanhoud, dan kan je niet mis zitten.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:45

Als je meer dan één pil vergeten bent moet je contact opnemen met je huisarts. Bij ons kun je inprincipe ook maar tot half 9 bellen voor vragen maar ik doe dan altijd toch op spoed als ik iets heel erg nodig moet weten. Niet voor onzin natuurlijk. Als het goed is staat ook in je bijsluiter dat je bij het vergeten van meerdere pillen contact op moet nemen met je huisarts.
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 03-10-07 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:46

je bent na het vergeten niet veilig ook niet in je stopweek als je dan weer begint na die stopweek ben je weer veilig

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 12:03

Ik bel morgen zowiezo even, alleen ik was vandaag dus te laat. Het is voor mij geen spoed ofzo op het moment (er is geen kans op zwangerschap, maar ik wil het gewoon wel even weten voor de zekerheid)

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:04

superrizzo schreef:
je bent na het vergeten niet veilig ook niet in je stopweek als je dan weer begint na die stopweek ben je weer veilig

Euwh dat wist ik ook niet................................... Rolleyes

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:05

er is een centraal topic over anticonceptie.
en idd op de gebruiksaanwijzing staat ook veel.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:09

Het is niet erg als je in de 3e week een pil vergeet, je bent immers al na je eventuele eisprong.

Je kan 2 dingen doen;
1. gewoon 2 pillen innemen.
2. direct je stopweek inlassen en na 7 dagen weer met een strip beginnen.

Je kunt nu niet zwanger raken omdat je pil (met oestrogeen en progesteron) er voor heeft gezorgt dat je na 10-14 dagen geen eisprong plaatsvind. Nu je in de 3e week bent, ben je over dat punt heen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:30

Lees eens goed mensen. Ze is TWEE pillen vergeten. Niet eentje.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:37

Bij 1 of 2 pillen vergeten;

ofwel
· laatst vergeten pil innemen
· verder gaan met je strip
· aansluitend nieuwe strip
· de pil blijft veilig, geen condoom of noodpil nodig

ofwel

· stop onmiddellijk 7 dagen (berekend vanaf eerste pil)
· nadien starten met een nieuwe strip
· de pil blijft veilig, geen condoom of noodpil nodig

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 13:08

Dank je Storm76. Ik ben dus inderdaad 2 pillen vergeten. Ik ben voor de eerste optie gegaan, alleen met het verschil dat ik naast de laatst vergeten pil ook de andere vergeten pil heb ingenomen. Zou dat ook nog uitmaken?

Barco, ik weet dat er een centraal topic is, maar omdat nu helemaal door te lezen werd me iets teveel van het goede, ik heb ook nog en leven naast bokt Haha! Vandaar zo even.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:12

Echt waar!?!?! Haha! Knipoog Ik kan het me voorstellen hoor, maar de (ervarings)deskundigen zijn daar te vinden en je kan je vraag daar ook gewoon neerzetten zonder het hele topic gelezen te hebben. Knipoog
Maar ik vind het ook lastige materie en ik kan je er helaas niet mee helpen. (ikzelf heb op het moment anticonceptie afgezworen omdat ik zwanger wil worden Haha! )

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:17

Clovertje, het is niet erg hoor dat je die 2 vergeten pillen hebt ingenomen, je hebt nu een beetje teveel hormonen in je lijf, maar dat is in deze aantallen niet schadelijk.
Je kan nu gewoon de hele strip afmaken en dan weer over 3 weken op vrijdag stoppen.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 13:36

@Barco, dat wist ik niet, volgende keer doe ik dat. Dank je en succes met zwanger worden!

@ Storm76: superbedankt!