Het leed dat kramp in rust heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Het leed dat kramp in rust heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 19:52

Je kent het wel, je ligt heerlijk in bed je rekt je uit en je hebt een gruwelijke steek in je kuit, je vergaat van de pijn en ben heel spastisch aan t wachten tot eindelijk de pijn vertrekt om daarna wel emmers vol te kunnen janken. Iedereen heeft weleens kuitkramp, 1 van de ergste kramp die er is.

Nou heb ik altijd kramp als ik alweer een tijdje geen magnesium slik, zo heb ik het dus in mn bovenarm (me spierbal Clown) en mn buik, ik kan dan beter maar niet bewegen en snel aan de magnesium beginnen voordat de kramp toeslaat op mn kuit om daarna 3 dagen kreupel te lopen.

Wie is hier ook zo enorm kramp gevoelig? en dan heb ik het over rust, geen krampen die bij activiteiten als sport vrijkomen (ook heel vervelend nartuurlijk)
Ik heb het ook 1x in mn bil gehad Clown en soms in mn bovenbeen.

Wat vinden jullie de ergste krampen?
Ik ga toch voor de kuitkramp en de armkramp. ben benieuwd!

MissJeanny

Re: Het leed dat kramp in rust heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:54

Ik heb heel snel kramp in mijn kuit, en voet.
Vooral mijn voet kan zomaar opzetten als ik even op mijn knieen zit of zo.

Ook heb ik regelmatig kuitkramp en dan ook echt wel secondenlang zodat ik bijna door het huis schreeuw ( midden in de nacht Haha! ) en vervolgens doet de rest van de dag mijn kuit gewoon nog zeer.

Dus ja ik ben ook krampgevoelig Knipoog

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:56

Ik heb gelukkig nog nooooit kramp gehad Haha! Terwijl ik wel veel aan sport doe (maar ik weet niet of het daar veel mee te maken heeft?).

Nouja, nooit kramp, ik geloof een paar weken geleden nog toen ik mijn pols brak. Mijn vingers gingen na het breken ineens helemaal rechtopt staan, het verkrampte allemaal! Heeel akelig.. Scheve mond

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:59

AAARGH! Ik heb dat ook wel eens als ik mezelf uitrek! Ineens doet je kuitspier superpijn en dan moet je maar wachten tot het over is Verdrietig

Gelukkig heb ik verder niet zoveel last van krampen... en ik vind ook niet dat ik krampgevoelig ben, maar ik herkende die kuitkramp gewoon heel erg:)

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:00

IK heb het 's nachts heel vaak. Lekker wakker worden om drie uur 's nachts met kramp in je kuit. Niet erg prettig. Verdrietig

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 20:02

Anora, sporters hebben soms ook last van kuitkramp, dit kan komen door t sporten, kramp in rust komt vaak door magnesium tekort.
Kramp in je tenen in trouwens ook heel charmant Clown

de mensen met kuitkrampen snachts, strek je beentjes nog even, leg je been strak en hou een paar tellen je tenen beet, doe dit bij beide benen, ook nooit te enthousiast uitrekken.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:05

Ik heb altijd geleerd dat je zo snel mogelijk je been op de grond moet zetten en er wat druk op te zetten. Want dan stroomt het bloed weer door en dan gaat het het snelste over.

Bij mij werkt dat ook het beste eigenlijk,,, Bloos

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 20:07

klopt je mag ookje hak naar beneden drukken, maar ik kan met mijn krampen me been in geen enkele beweging zetten ik kan alleen maar heel hard gillen en piepen haha

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:13

Kramp in mijn linkerschouder. Dat heb ik echt heel snel. Ik hoef niet eens een vreemde beweging te maken of hij schiet al vast en als ik 'm dan los probeer te bewegen, krijg ik ontzettende kramp. De tranen springen dan inderdaad in mijn ogen. Het halfuur dat daarna volgt kan ik in ieder geval niet meer mijn schouder bewegen. Meestal kan ik daarna wel gewoon weer mijn arm bewegen, alleen als het echt heel erge kramp was, dan kan ik er wel een hele tot twee dagen last van houden.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:17

Haha ja dan word het wat moeilijk ja, Haha!
Gelukkig is het bij gewoon bijna een automatische reactie, ik schiet naar de rand van mijn bed druk mijn poot op de grond en houd dan angstvallig mijn been vast tot het over is.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:21

Ik heb een aantal weken lang gehad dat ik bijna elke nacht kuitkramp had, en dan werd ik gillend wakker. En natuurlijk komt smam dan snel aanrennen, en die haalt me uit bed en vaak zakt het dan. Maar als gevolg loop ik wel 2 dagen kreupel en kan ik niet sporten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 20:25

dat heb ik dus ook doerak, ik loop wel 3 dagen kreupel en geen sport kan namelijk amper staan, ik had t ook vaak elke nacht soms zelfs 2 x, 1 lichte en na een kwartier een gruwelijke pijnscheut, sinds ik magnesium heb gevonden heb ik er geen last meer van, maar ben nu al een tijd gestopt en t begint langzaam weer, met magnesium worden wel me kuiten met rust gelaten dan zijn me tenen meestal de dupe Clown

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:27

ik heb soms wel een week gehad dat ik elke nacht kramp in mijn kuiten had soms ook in mijn kuit en bovenbeen! dat doet echt super pijn! ik probeer het weg te krijgen door mijn hak naar beneden te duwen al lukt dat niet altijd en moet je maar afwachten tot het over is Huilen

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:31

oooh nog iemand
ik kan het iedere dag hebben
als ik in bed lig en wil men benen eens goed strekken voel ik het opkomen en nu heb ik een methode gevonden
als ik het voel komen laat ik men been gewoon liggen languit en doe ik men voet omhoog dan gaat het weg
(gelukkig ben ik daar nu achter gekomen)
maar vorige week had ik het aan de bovenkant
aan je schenen of hoe noemt dat

man dat deed pijn al opgestaan, deed het nog meer pijn
terug gaan liggen
en toen ik men been wat hoger legde op een kussen ofzo, trok het stillekes weg
de eerste keer kon ik het wel janken, wist niet wat het was en deed zo een pijn... en stopte ook nog niet

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:35

ik heb het ook in mijn benen, vooral snachts schiet het er gewoon in af en toe, ik heb Inhibin van de huisarts gekregen en dit gebruik ik als ik weer een periode heb waarin het steeds voorkomt, na zo'n krampaanval heb ik gewoon blauw/groene plekken op mijn benen, ik ben blij dat Inhibin goed werkt, want je word er gek van soms

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:36

Erg herkenbaar! Ik heb ook een lijf dat snel in de kramp schiet. Met name het uitrekken moet subtiel gebeuren in verband met kuitkramp. Ook mijn voeten trekken regelmatig krom als ik op mijn knieën ga zitten. Tijdens bepaalde oefeningen te paard (bijvoorbeeld benen optillen) schiet het altijd zo fijn in mijn bilspier (erg lastig eruit te krijgen op een paard!). Meestal voel ik het tijdig aankomen, waardoor de kramp niet zo heftig is. Ik kan de kramp er dan altijd nog zelf uittrekken door mijn voet naar me toe te trekken. De pijn valt dan gelukkig wel mee.
Is kramp altijd een vorm van magnesiumtekort? Ik dacht dat het bij mij altijd door een verminderde doorbloeding kwam.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:39

Als ik me voeten strek schier dr ook altijd kramp in, heel verevelend met zwemmen altijd deed wedstrijdzwemmen vroeger, 11 diploma's etc. maar dus regelmatig trekte me voet helemaal recht deed echt wel zeer..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:40

Die kuitkramp is heel herkenbaar hier Ja
Ik vind het echt verschrikkelijk. Je rekt je lekker uit en dan die kramp ineens, zomaar uit het niets.
Het doet echt ontzettend zeer inderdaad.
En dan inderdaad maar wachten tot het wegtrekt.
Meestal wel met tranen in mijn ogen.

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 20:49

Ik heb het ook een tijd gehad, ik merkte dat mn spieren steeds stijver werden, ik hoefde maar een laars uit te trekken en ik had meteen kramp. Maar ik had het nog nooit eerder gehad, dus ik ben een paar keer naar de huisarts geweest.Die zei dat het waarschijnlijk aan mijn voetenstand lag. Nou ik had steunzooltjes aangeschaft, maar naar een tijd was het nog niet weg, ben ik nog een keer terug gegaan, maar de huisarts heeft me zo weer naar huis gestuurd met een verwijsbrief naar de fysiotherapeut. Dus ik heb een tijd bij de fysiotherapeut oefeningen gedaan, het werd wel wat beter, maar het bleef super stijf. Toen ben ik weer naar de huisarts gegaan, en kreeg ik een verwijsbrief om bloed te laten prikken. Die dag erna werd ik meteen gebeld dat er iets niet in orde was. Wat bleek ik had een te trage schildklier, vandaar ik zo snel kramp had en mijn spieren steeds stijver werden. Het waren vooral mijn benen waar ik kramp, in mijn kuiten en voeten. Maar soms ook in mijn armen. Gelukkig ben ik er nu vanaf, dankzij medicijnen die ik krijg.

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:21

ik heb ook van die periodes dat ik vaak s'nachts kuitkramp heb, en dan kan ik het ook uitgillen van de pijn.
en met zwemmen krijg ik na een tijdje ook kramp in mijn voet tussen me grote teen en die andere
en als ik bijvoorbeel papier moet vouwen en als ik dan met me linker hand de vouw scherp maak dan schiet de kramp er ook vaak in
echt heel pijnlijk vooral in de kuit

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:45

Ik heb het ook wel eens, vaak dan ook vlak achter elkaar in allebei mijn kuiten.

Ik voel het vaak al een beetje aankomen en dan als het zover is inderdaad spastisch naar je kuit grijpen Clown

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:46

aaah ik heb het vaak in m'n been, en vooral bovenaan. AWW dat doet pijn, en voor mij écht wel de pijnlijkste!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:47

Lisa_vD schreef:
IK heb het 's nachts heel vaak. Lekker wakker worden om drie uur 's nachts met kramp in je kuit. Niet erg prettig. Verdrietig

Jaaah...
Dan rek je je uit en AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH......
Dat doet zo fiets pijn..

Ik heb ook vaak kramp in mijn kuit, mijn voetzool en laatst in mijn teen, mijn tenen krulde helemaal op en sloegen als waren over elkaar heen, en PIJN!!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:01

Sinds ik zwanger ben geweest (toen had ik ook veel kramp) heb ik echt vaak kramp. Vroeger maar zelden Verward

De ergste kramp: als ik me voorover buig om bijv. veters te strikken en ineens slaat de kramp in een buikspier, bovenaan. Dat is echt vreselijk!

Bij kuitkramp sla ik mijn vriend wakker en die weet inmiddels dat het gepiep betekent dat hij mijn kuit moet masseren en losschudden. Dat werkt heel fijn. Achteraf smeer ik het dan in met Spiroflor.
Ik zou wel graag een oplossing willen, ik ga aan de diarree van magnesiumtabletten dus die slik ik niet meer.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:02

In mijn teen heb ik wel eens kramp. Dat kan er ineens inschieten en oei, wat is dat een prutgevoel! Word je zeker niet vrolijk van.
Ook wel eens in mijn bil, maar dat is tijdens het paardrijden, dus denk niet dat die telt Haha!
Erg irritant om die weer weg te krijgen, je kan niet even gaan rekken en strekken Koe