Tips en truucs rond ringworm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Tips en truucs rond ringworm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 11:14

Gadverdegadver. Heb ik weer.

Buren hier hebben een kitten gevonden op de Aran Islands, beestje was overduidelijk gedumpt. Dus hup, zij hebben haar meegenomen naar huis. Beestje is naar de dierenarts gegaan, en had onder andere ringworm. Daar is ze voor behandeld, maar nou hebben de buren dus ook ringworm.
Ik kom daar nogal vaak over de vloer, heb met het frummeltje gespeeld en alles (wel nadat ze behandeld was voor ringworm Knipoog Nagelbijten / Gniffelen )
Maar, jullie voelen hem vast al aankomen, ik heb het nou dus ook Lips are sealed
Een plekje op m'n buik en eentje op m'n hals. Na m'n les straks ga ik naar de pharmacist om er een spulletje voor te halen.
Ook heb ik álles wat ik gedragen heb, handdoeken en beddegoed gewassen. Ik raak de plekken niet aan, en was constant m'n handen.

Iemand nog meer tips etc. hoe ik hier zo snel mogelijk vanaf kom? Want ik wil absoluut niet dat het zich uitbreid, of dat ik er lang mee zit Nagelbijten / Gniffelen Buren zitten er ónder, armen, benen, gezicht.. Dat wil ik dus voorkomen.

Help? Nagelbijten / Gniffelen

Apple

Re: Tips en truucs rond ringworm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:16

Voorlopig maar even van de buren afblijven Haha!

Je zult bij de apotheek wel een imaverol achtige krijgen. Dat wordt dus smeren, smeren en nog eens smeren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:26

Op de A Vogel site kan je je klacht intikken en dan komt er een middel uit.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 11:33

Bedenk wel dat ik hier in Ierland zit, en waarschijnlijk geen toegang heb tot NLse medicijnen Knipoog

Las dat er smeerseltjes en tabletten voor zijn. Maar zien wat ze er bij de pharmacist voor hebben Ja

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:47

Je kan smeren met daktarin en evt een kuur nizoral vragen aan je huisarts. En ja schimmel is hardstikke besmettelijk maar daar ben je wel achter.
Als het kitten behandelt is dan is de besmettingskans nog klein zo'n 20 procent. Andere dieren in huis moeten behandeld worden en als jij ook huisderen hebt dan moet je die ook gaan behandelen. Stop maar met poetsen in huis hoor! die schimmelsporen zweven overal door de lucht, die krijg je niet met een emmertje water en zeep weg! succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:04

Jaren geleden heb ik dit ook gehad, ook door een katje...
Apple schreef:
Dat wordt dus smeren, smeren en nog eens smeren.

Hier ga ik helaas in mee, het is erg hardnekkig!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:12

Vorig jaar had ik een uitbarsting ervan op mijn buik en rug. Geen idee waar het vandaan kwam.. maar ik had echt megaveel plekjes. Ik ben toen even naar de huisarts gegaan en die heeft me een recept gegeven voor een zalfje gegeven. Moest 6 weken (!) twee keer per dag ermee smeren en toen ging het langzaam maar zeker over (gelukkig had ik het niet in mijn gezicht of op mijn handen/armen, bah). Volgens mij is dat hier in NL niet te verkrijgen bij de apotheek (dat bedoel je toch met pharmacist? Lachen )
Als ik het me goed herinner moet je niet lukraak met van alles en nog wat smeren, hydrocortison bijvoorbeeld vindt de ringworm juist erg lekker, daar groeien de plekjes van. Even naar de huisarts dus.

Verder.. tsja, wat je zelf al zegt: goed je handen wassen, niet aan de plekjes krabbelen of de velletjes ervan af trekken, handdoeken na gebruik meteen in de was en je kleren ook goed blijven wassen.

Verder is ringworm niet iets waar je last van hebt, mits je er maar wat aan doet. Het ziet er een beetje vreemd uit en het jeukt af en toe maar dat is het dan ook. Bij mij viel de jeuk best mee Ja

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 14:39

Zij zijn groot en ik is klein! Tussen de lectures door naar de university pharmacy gefietst, maar moet een doktersrecept hebben. Dus maar weer naar de Health Unit op de campus gefietst, gingen ze net dicht. Om half 3 moet ik terugkomen.
Ik ben weer eens erg blij met de dokterspost hier op de campus Ja

Bedankt voor jullie reacties!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:42

Gelukkig is het geen levensbedreigend iets, dus als je vanmiddag gaat red je het nog hoor Ach gut

Ik was even in de war, want ik heb het hier 14:41, maar bij jou is het natuurlijk een uurtje eerder Ja

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 15:16

Haha ja, we leven hier een uurtje eerder.
Ik weet het, het is absoluut niet levensbedreigend. Maar ik wil er graag zsm vanaf, voor het overal zit Scheve mond
Tijd om naar de dokter te gaan, ik laat julie nog wel weten hoe het is 'afgelopen' Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 21:45

Zoals gezegd naar de dokterspost op de campus gegaan, is echt groot! Wow!
Plekjes zijn bekeken, en het is inderdaad ringworm. In een nog beginnen stadium, dus ik zou er snel vanaf moeten zijn.
Recept meegekregen, en bij de apotheek Lamicilcreme gekregen. Dat moet ik nou 2x daags smeren, en dat twee weken lang.
Plekjes jeuken nou als een gek, vooral die op mn hals. A-argh.

Ik mag gewoon alles doen, alleen is sex niet verstandig ROFL Maar kleren enzo mag ik gerust vaker dan 1x dragen, dat scheelt alweer. Dat zei m'n buurmeisje namelijk, dat je alles maar 1x mag dragen. Zou wel erg vervelend zijn, had vanochtend ook alweer €8 aan waskosten. Twee wassen + een droogcyclus. Als ik alles nog maar 1x kan dragen lopen die kosten wel heel erg op Nagelbijten / Gniffelen

Hopen dat het snel geneest nou Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:32

Handwasjes draaien Knipoog
In de tijd dat ik zo'n uitbarsting had heeft mijn vriendje nergens last van gekregen hoor! Ook had ik niet zo'n ontieglijke jeuk. Hoe groot zijn de plekjes bij jou nu?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:36

ik wou net zeggen, volgens mij is het niet zo besmettelijk van mens op mens..
mijn zoontje heeft het nu, van de kinderboerderij.
hij heeft een plekje op zijn wang, en een beetje in zijn hals.
twee keer per dag zalf erop, het is nog niet erger geworden
en verder heeft niemand in het gezin er ook last van.
en ik let er helemaal niet eens op of ik het al dan niet aanraak.
hij mocht ook gewoon nar school.
het zalfje wat hij heeft heet Miconazolnitraat/Hydrocortison

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:39

Volgens mij is hydrocortison dus niet geschikt voor ringworm. Misschien moet je nog eens opzoeken/navragen Marigold, ik heb dat namelijk ook eens gekregen van de huisarts bij een eerdere ringworm-uitbraak (van egels opgelopen), maar toen hoorde ik van iemand dat dat dus juist averechts werkt. ben toen terug gegaan naar de huisarts en die reageerde zo van "oeps, ja dat is waar ook".
Ik weet t niet helemaal zeker hoor, maar volgens mij ring het om de combinatie ringworm-hydrocortison. Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:45

hydrocortison is normaal tegen de exceem, dat heeft hij ook..
misschien dat de dokter daarom voor deze combi heeft gekozen.. ik weet niet.
tot nu toe wordt het niet erger in elk geval, met de ringworm.
maar ik zal het in de gaten houden..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:02

Zijn het twee verschillende zalfjes? Miconazolnitraat komt me namelijk erg bekend voor, volgens mij had ik dat de vorige keer, en dat hielp gewoon goed.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:11

nee is 1 tube.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:28

hydrocortison gaat alleen de jeuk tegen Knipoog

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:40

scheelt wel, als je het eenmaal hebt gehad ben je er de komende 15 jaar weer vanaf. Knipoog

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:24

en ruim om de plek zalven, want daar is de huis ook al aangetast alleen zie je dat nog niet Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:37

MRmichiel schreef:
scheelt wel, als je het eenmaal hebt gehad ben je er de komende 15 jaar weer vanaf. Knipoog

Dat is ook niet waar, ik kreeg het voor het eerst toen ik 8 was. Ik krijg het zeer regelmatig Knipoog
Dan gaat het weer een paar jaar goed en dan heb ik het weer een aantal keren achter elkaar.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 12:09

jeftah schreef:
en ruim om de plek zalven, want daar is de huis ook al aangetast alleen zie je dat nog niet Clown

oke, dat is een goede tip!
en dat hydrocortison de jeuk tegengaat, denk dat dokter daar dan rekening mee houd, kinderen gaan er anders aan krabben en maken het erger..

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 12:12

MISTRAL94 schreef:
MRmichiel schreef:

Dat is ook niet waar, ik kreeg het voor het eerst toen ik 8 was. Ik krijg het zeer regelmatig Knipoog
Dan gaat het weer een paar jaar goed en dan heb ik het weer een aantal keren achter elkaar.

Ik heb het altijd rond deze tijd 5 jaar achtereen gehad!
Mijn lichaam doet ook niets meer met de micozolnitaat creme, ik heb dus andere nodig...helaaas....beetje resistent geworden Clown

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 12:18

miconizolnitraat gebruiken inderdaad en als het plekje niet meer zichtbaar is toch nog even een week doorsmeren zodat het echt helemaal weg is.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:52

MISTRAL94 ; oh, dus het klopt dat als je 't eenmaal gehad hebt dat het dan zomaar terug kan komen? Daar heb ik dus ook last van. Heb het ooit een keer van een egel gekregen en sindsdien weer twee keer, zomaar uit het niets.