Vet haar na 1 dag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Vet haar na 1 dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 15:11

Hoihoi.

Misschien weten jullie wat voor mijn probleempje.

Ik douche elke dag, en was daarbij elke dag mijn haar, 2x achter elkaar met gewone schampoo, (mijn schoonmoeder was kapster, en ze zei dat ik dan eens moest probere 2x achter elkaar te wassen) en daarna een drupje conditioner, die ik even lat inwerken,en daarna weer uit spoel.

ook zonder dat ik conditioner gebruik, is mijn haar vet,
en als ik mijn haar niet was een dag, of het alleen maar nat maak, blijft het vet.
en ik word er gek van!

wie heeft er een oplossing, of een bepaalde shampoo?

gr andrea

Anika_Ses

Re: Vet haar na 1 dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:12

Mijn haar wordt juist heel vet van het vaak wassen!
Misschien vies idee maar probeer het eens 2 dagen niet te wassen en de dag waarop je weer wast dan 2x wassen en wat conditioner..

succes!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:13

Juist als ik mijn haar dagelijks was, word het vet. Nou moet ik wel want mijn haar word vet van de scooter. Misschien tot beetje afbouwen en kijken hoe dat gaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:13

ik volg dit even, heb beetje het zelfde probleem en elke dag je haar wassen schijnt niet al te best te zijn Scheve mond

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:14

Ten eerste moet je niet elke dag je haar wassen.Niet elk haar kan daar tegen om zo vaak gewassen te worden.
Ten tweede ik deed eerder ook altijd shampoo en conditioner met wassen.Op dit moment heb ik 2 in 1 van palmolive en heb nu ook geen last meer van vet haar ik ken het verhaal eerder had ik daar ook last van maar nu niet meer.

Het kan ook zijn dat je niet alles uit je haar wast (shampoo,conditioner) Succes

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:16

Het is beter je haar niet dagelijks te wassen, hiervan wordt het alleen maar vetter. Probeer het om de dag te wassen (dus een dag wel, een dag niet, dan weer wel), het duurt even voordat je haar dan minder vet wordt, dus even volhouden! Probeer ook niet te veel met je handen door je haar te gaan of te veel te kammen, hoe meer je aan je hoofdhuid komt hoe meer je de talgproductie stimuleert. Dus ook de shampoo niet er heel hard inwrijven, sowieso niet veel en hard wrijven over je hoofdhuid. Let ook op met haarspray/gel/schuim/enz. dit zorgt ervoor dat je haar heel vet wordt. Hopelijk kun je er wat mee, succes!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 15:17

Ik kan het wel 2 dagen niet wassen,maar dan lijkt het nog vetter te worden,als wanneer ik elke dag was.

ik spoel het ook allemaal heel goed uit.

Ik heb ook bijna elke dag het helmpje op , op de scooter,
en ik doe er nooit Gel in of spray.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:19

Van je helm word je haar inderdaad snel vet..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:19

Probeer je haar eens met baby shampoo te wassen, dat wil nog weleens helpen Ja

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:20

Snackie schreef:
Ik kan het wel 2 dagen niet wassen,maar dan lijkt het nog vetter te worden,als wanneer ik elke dag was.

ik spoel het ook allemaal heel goed uit.

Ik heb ook bijna elke dag het helmpje op , op de scooter,
en ik doe er nooit Gel in of spray.

Het zal de eerste paar keer misschien nog een beetje vet blijven als je het een paar dagen niet wast, maar daar moet je haar ook aan wennen, elke dag wassen deed ik eerst ook altijd,maar daar werd het zo verschrikkelijk vet van! Nu was ik het 2 of 3 keer in de week en gaat het allemaal goed! Lachen
Probeer ook overdags niet te veel aan je haar te zitten of er doorheen te gaan met je handen, daar wordt het heel vet van!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 16:07

Er zijn al meerdere topics over vet haar, misschien even je zoekfunctie gebruiken?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:59

juist dagelijks wassen kan tot vet haar leiden
je maakt iedere dag je haar en hoofdhuid schoon en ontvet het , waardoor je hoofdhuid overactief nieuw huidvet gaat aanmaken om zichzelf te beschermen
ik heb mijn haar ook een hele tijd dagelijks gewassen, maar toen het langer werd , was dat niet zo handig omdat ik niet met nat haar kan gaan slapen omdat het dan 's ochtends alle kanten op staat ...
dus ben ik het gaan afbouwen , in het begin heb je idd snel vet haar , maar na een tijdje (duurt niet eens zo lang) trekt dat weg , nu was ik het eens per drie dagen , soms vier
en heb ik geen vet haar meer

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 11:03

Oke, en welke schampoo's gebruiken jullie daarvoor dan?

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:53

Het schijnt dat naspoelen met koud water ook helpt, je haarschubben staan open door warm water, door koud water sluiten ze weer.
En iedere dag wassen is echt teveel vind ik

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:03

Ik was mijn haar al jaren elke dag en ik heb lang, prima en gezond haar. Ik voel me frisser als ik het was en ik vind het gewoon heerlijk om 's morgens met mijn hoofd onder de douche wakker te worden. Ik laat het gewoon aan de lucht opdrogen, doe er niets bijzonders mee en gebruik vrijwel geen stylingmiddelen als haarspray, mousse enzo. Daar wordt het pas vet van.
Ik gebruik wel heel weinig shampoo, want echt vies is het na een dag niet. Verder moet je misschien ook eens kijken naar of het van binnenuit komt. Eet je gezond? Drink je veel water? Als ik weinig water drink, wordt mijn haar droger. En ik ben best een gezondheidsfreak qua eten. Ik weet heel zeker dat ik daardoor gezond haar heb. Ik heb wel eens perioden dat het droger is. Heeft meestal met het weer te maken, of in de winter, dat de verwarming mijn haar meer uitdroogt.

Hoe is je huid? Ook wat vetter dan normaal? En wissel je je shampoos een beetje af? Steeds dezelde is ook niet goed. Zit je veel met je handen door je haar te woelen? Het kan zoveel oorzaken hebben. Het lijkt me wel heel erg vervelend..... Sterkte.

Maar dat elke dag je haar wassen per se slecht is, is echt onzin. Het is maar hoe je het doet, denk ik dan. Ik doe het al jarenlang en zo jong ben ik niet meer.

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:12

Mijn ervaring is, hoe vaker je het wast, hoe eerder het vet is.
Heb zelf lang blond haar en was het 2 keer per week. Bijvoorbeeld maandag, en dan vrijdag pas weer (vrijdag is dan de eerste dag dat het vet is), dan pas weer dinsdag. Als ik het vaker zou wassen zou ik ook na 1 dag met een vette kop lopen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:13

Ach, ik heb ook al jarenlang lang lichtblond haar. En het zit prima, hoor, ondanks dat ik het dagelijks was. Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:14

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:18

Ik was m'n haar ook in principe om de dag, want dan is het echt best wel vies! En ik vind het echt vreselijk om met zulk vies/vet haar rond te lopen, schaam me dood!
In het weekend heb ik wel eens gezien m'n haar te wassen en dan zet ik wel een pet op en was het s avonds of de volgende dag.

Ik merk overigens wel dat als ik een andere schampoo dan normaal (tegen vet haar), dat het wel sneller vet is.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:02

heel veel aan je haar zitten zorgt er ook voor dat je haar snel vet word.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 16:42

ik zit nooit in mijn haar te frunniken, smorgens borstel dr door,en smiddags nog een keer overnieuw in een staart.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:46

ik kopier mijn eigen bericht even uit een ander topic:

Citaat:
heb het ook

ik was mijn haar dus wel elke dag(moet ook wel met die paarden)
als je een milde shampoo voor elke dag gebruikt kan het totaal geen kwaad.

mijn haar in het midden van de hoofdhuid is na 1 dag echt vet, de rest van het haar dus niet.
ik was dus alleen die plek,met milde shampoo.
gewoon shampo voor elke dag

bij het uitspoelen glijd de shampoo da ook wel langs de rest van het har waardoor dat wel schoon blijft.
je kunt er weinig aan doen, niet teveel borstelen,niet teveel met vingers in het haar zitten.
is hormonenkwestie,en met wat geluk gaat het vanzelf over bij het ouder worden

dus gewoon elke dag wassen met een elke dag shampo, en alleen het midden van je hoofdhuid insmeren met shampo.
dan blijft t goed Knipoog
en ja je mag gerust elke dag je haar wassen,als je maar een daarvoor bestemde shampo gebruikt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 16:47

wat is elke dag schampoo, welk merk/supermarkt?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:53

alle merken hebben wel elke dag shampo
gewoon even kijken,bij de supermarkt,of bij de drogist.
staan genoeg merken die elke dag shampo hebben Knipoog

andrelon,schwarzkopf wel, euhh weet ik zo niet,maar is genoeg

Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:27

Ik heb een dure, van Sebastian. Die ik afwissel met wat goedkopere merken. Ik gebruik niet eens elke dag shampoo, terwijl ik wel elke dag mijn haar was. Inderdaad alleen op mijn hoofdhuid. De punten was ik niet, die spoelen wel mee. Maar ik denk dat echt vet haar echt ook van binnenuit kan komen (hormonen/voeding e.d.).