Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fleur_Laura schreef:Heb je een link daarnaar?er is een topic over start to run, ik weet niet of je die al gezien hebt?
Dniesjj117 schreef:Ren je een uur over 3,2 km? Dat lijkt me eigenlijk sterk...
Maar zoek eens op internet, er zijn veel trainingsschema's te vinden, en je kunt kijken wat het beste bij je past.
Armaris schreef:Ik heb al gekeken voor trainingschema's maar dat is voor beginners
2min lopen,1min stappen.
Wat wij doen is een rondje inlopen en dan even stoppen en dan de 3,2km
MariekeVol schreef:Ik kan je start to run aanbevelen! Heel leuk, bouwt rustig op...
Je moet alleen heel erg opschieten, want de lessen zijn maar tot morgen te downloaden! Dus moet je alle liedjes in 1 x downloaden...
http://www.een.be/vlaanderensportland/ en dan staat daar onderaan de podcast
Succes!
Fleur_Laura schreef:er is een topic over start to run, ik weet niet of je die al gezien hebt?
Tinkerloos schreef:Ik heb tot nu toe nog geen spierpijn gehad raar genoeg.
(en ik was hiervoor toch echt niet bewegelijk)
Ik heb tijdens het rennen na een tijd wel last van steek in de zij,of voeten van lood.
Maar dan ga ik even lopen(wandelen) en dan gaat het al snel weer.
Ben net nog geweest,heerlijk gevoel!
Is het goed om tijdens het rennen (lopen) te drinken onderweg?
Of kan je dat beter niet doen?
Tinkerloos schreef:Ik heb tot nu toe nog geen spierpijn gehad raar genoeg.
(en ik was hiervoor toch echt niet bewegelijk)
Ik heb tijdens het rennen na een tijd wel last van steek in de zij,of voeten van lood.
Maar dan ga ik even lopen(wandelen) en dan gaat het al snel weer.
Ben net nog geweest,heerlijk gevoel!
Is het goed om tijdens het rennen (lopen) te drinken onderweg?
Of kan je dat beter niet doen?
juno1 schreef:Als je minstens 3 keer per week traint en het langzaam opbouwt kun je ver komen.
Je lichaam went aan 5 km, je kan je beperken tot die 5 en de tijd sneller maken, of je maakt steeds meer kilometers in de maanden daarna.
Voor iedere extra kilometer zul je een inspanning moeten leveren, maar geloof me dat je eerste 10 km een machtig gevoel geven.
Daarna wil je steeds meer, ergens is een leuke wedstrijd en zou je als beloning ook wel een medaille willen![]()
Niet iedereen is gebouwd voor langere afstanden, loop alleen die kilometers waar je je lekker bij voelt.
Je doet het tenslotte om je lekker te voelen ( geestelijk en lichamelijk ) , beter figuur te krijgen en fitter te voelen.
Als je met tegenzin gaat lopen moet je je afvragen waardoor dat is, misschien is het je sport niet, voel je je beter in een sportschool of zit je niet goed in je vel.
Hangen op een bepaalt niveau > hoe ouder je bent ( telt vanaf 30 bij hardlopen ) dan moet je steeds meer doen om hoger te komen of sneller in dit geval.
Alleen lopen kan de ene prima, ik liep in groepsverband of met een paar personen omdat ik meer gemotiveerd werd door te gaan en je elkaar er door sleept.