Ontlasting probleem..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Ontlasting probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 23:00

Tsja, misschien beetje onsmakelijk.. maargoed, het is hier voor MW, en ik wil er eigenlijk niet mee naar de dokter, maar ik loop wel redelijk met een probleem, misschien dat 1 van jullie er ook last/ervaring mee heeft

Nou, het is beetje gek om er over te praten Vork maar ik heb dus problemen met mijn ontlasting, en dat wil zeggen: ik heb hele dikke poep. Echt heel erg. Ik moet ronduit een half uur op de wc zitten, om het eruit geperst te krijgen, een halve bevalling, met bloed, en ik hoef uiteindelijk maar 2 keer per week ofzo. Vet weinig. Maar als dit het was.. was het niet zo erg..
Ze zijn zelfs zo super, dat ze niet door het gootje wegspoelen, bij de grendeling onder. Dan kan ik met mijn handen de pot in om hem door te duwen. Of heel veel wc papier pakken, maar daar raakt de wc flink van verstopt. En dan kan ik het nog aanduwen, of een ontstopper voor de wc erbij pakken. Of op een blik met veger leggen, en in de kliko gooien. Duivel Dus het is elke keer weer een nachtmerrie om naar de wc te gaan. Helemaal bij andere. Ik denk dat weinig mensen even een grote boodschap doen ergens, maargoed, als je op springen staat.. maargoed, dat doe ik maar niet, want hij gaat er toch niet door. En om nou blik en veger er dan bij te pakken... Haha!
Ik heb er ook vrij veel aan proberen te doen. Vezels eten, maar daar werd het erger van, laxeermiddel is ook geen idee, daar moet ik dubbele dosis van hebben, maar dan sta je binnen 2 seconden in de wc en loopt alles eruit, en kan moeilijk met werken. Vaker naar de wc helpt niet.

Schaam me dood voor dit onderwerp, maargoed, jullie kennen me verder toch niet [de meeste overigens] Wie kent dit probleem? Wie kan me helpen of tips geven?

cruesli

Re: Ontlasting probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:02

das inderdaad geen prettig probleem.

Mag ik vragen wat je eetpatroon zo op een dag ongeveer is? Eet je wit of bruin brood, eet je fruit en wat voor fruit dan. Snoep je veel, veel chocolade bijvoorbeeld?

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:04

ik moest net wel even lachen op het gedeelte doorduwen haha
maar ja erg vervelend,goed bewegen,goed drinken min 2 liter eet iets dat goed verteerbaar is en licht.
ja help dat niet misschien laxeermiddel?
je hoeft je trouwens niet te schamen bij een ander ik heb eens gepresteerd een hele wc-rol vast in de wc gespoeld te krijgen ergens anders dat was erg....... Bloos
Laatst bijgewerkt door pascale op 27-09-07 23:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Zoolgangster

Als vezels eten het verergert, dan drink je waarschijnlijk te weinig. Vooral water is erg goed, maar sinaasappelsap is ook erg goed. Probeer eens een paar glaasjes water per dag te drinken, vaak helpt dat al.

Britt

Veel pruimen eten? Goed voor de darmwerking, of activia oid?
Idd, wat eet je op een dag?

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:07

Koken met olijfolie en ontbijtkoek eten, hielp bij mij wel tenminste Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:07

Niet teveel laxeermiddel! Daar krijg je luie darmen van en dan krijg je juist meer moeite moet poepen.

Veel water drinken, bewegen, pruimen eten, vezels helpt en is gezonder dan laxeermiddel.

Mocht je echt een keer een erge verstopping hebben: klysma Clown

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:08

Ik heb dat gehad toen ik klein was, ik kreeg metamuciel (weet niet of ik het goed schrijf) een soort poeder wat je met water mengt. Hielp bij mij heel goed

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 23:10

Goh, wel veel reacties Duivel niet zo snel verwacht.

Ja, aan mijn eetpratoon kan ik werken, maar ik heb een eetangst in bijzijn van mensen. Dus ik eet vrijwel niet in bijzijn van mensen, inclusief eigen familie. Maargoed, ik dwaal af.

Ik drink flink op een dag, flesjes water op mijn kamer, die ik leegdrink. Paar per dag. Verder eet ik 's ochtends 1 boterham, 's middags in het algemeen 2, en 's avonds een halve aardappel en halve schep groente en stukje vlees. Meer kan ik ook niet gebruiken. Af en toe een meergranenkoekje.

Activia heb ik dus ook geprobeert, maar dat werkte weinig tot niet. Eigenlijk geen verbetering gezien en er maar mee gestopt omdat dat best duur was, en geen resultaten zag.

Wit brood eet ik niet, alleen volkorenbrood.. kan het ook niet aan liggen..

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:11

ik denk ook dat je miss te weinig drinkt, ik moet mezelf hier ook toezetten, anders heb ik hetzelfde probleem. 2 glazen LAUW water op je nuchtere maag en daarna minimaal 2 liter drinken...succes

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:11

Je eet wel erg weinig op een dag Nagelbijten / Gniffelen
Ik eet al slecht en vind dat je weinig wegwerkt Clown
Als je niet naar een dokter wil kan je ook naar een dietist? Krijg je bij activia je geld niet terug na 14 dagen? Haha!

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:13

linchen schreef:
Goh, wel veel reacties Duivel niet zo snel verwacht.

Ja, aan mijn eetpratoon kan ik werken, maar ik heb een eetangst in bijzijn van mensen. Dus ik eet vrijwel niet in bijzijn van mensen, inclusief eigen familie. Maargoed, ik dwaal af.

Ik drink flink op een dag, flesjes water op mijn kamer, die ik leegdrink. Paar per dag. Verder eet ik 's ochtends 1 boterham, 's middags in het algemeen 2, en 's avonds een halve aardappel en halve schep groente en stukje vlees. Meer kan ik ook niet gebruiken. Af en toe een meergranenkoekje.

Activia heb ik dus ook geprobeert, maar dat werkte weinig tot niet. Eigenlijk geen verbetering gezien en er maar mee gestopt omdat dat best duur was, en geen resultaten zag.

Wit brood eet ik niet, alleen volkorenbrood.. kan het ook niet aan liggen..

bij activia kun je je geld terug krijgen wist je dat?hahahaha Clown
**edit brittkit zei hetzelfde haha**

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 23:13

BrittKitt schreef:
Je eet wel erg weinig op een dag Nagelbijten / Gniffelen
Ik eet al slecht en vind dat je weinig wegwerkt Clown
Als je niet naar een dokter wil kan je ook naar een dietist? Krijg je bij activia je geld niet terug na 14 dagen? Haha!

Dat weet ik niet of je held terug krijgt.
En nouja, ik weet ook dat ik weinig eet, maar dat geloof je niet als je mij ziet, want ik heb flink overgewicht, dus moet ook niet meer hebben.
Een dietist? Die is toch voor dieeten?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:15

hmm, je eetpatroon (afgezien als je niet alleen bent) ziet er toch vrij normaal uit, tenminste, wat vezels betreft. (niet kwa hoeveelheid, das weer een ander verhaal Haha!)

Tja, wat helpt nog meer? Idd pruimen, maar geen bananen. En tja, anders zal je een gesprekje aanmoeten gaan met de huisarts. Die zal je waarschijnlijk magnesiumtabletten, pfysiumvezels, lactulose of bitterzout (hoop voor jou niet het laatste Clown ) toeschrijven. Vooral als het een blijvend probleem is en niet zomaar incidentieel. Dat betekend (denk ik) dat er toch iets fout zit in je darmenstelsel. het voordeel van Magnesium en bitterzout is dat je darmen er niet zo snel aan wennen als andere laxeermiddelen, dus dat je er langer profijt van hebt. Maar echt meis, ik zou wel ff langs de HA gaan!
Laatst bijgewerkt door Krissis op 27-09-07 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:15

Dieet betekent niet alleen om af te vallen.
Je hebt verschillende dieten: ook om beter en gezonder te eten Knipoog

(je moet ook naar de dietist als je anorexia of ondergewicht hebt bv).

Die laxeermiddel moet je laten staan, daar krijg je juist verstopping van nu,

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:16

Jep voor dieeten, dieeten kunnen voor álles werken, mensen met allergieen moeten ook naar een dieetist Knipoog
Wie weet ben je wel ergens allergisch voor oid, want als ik het zo hoor gaat het niet goed; overgewicht, slechte ontlasting en een 'niet zo goed' voedingspatroon.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:18

je mag wel wat meer groente eten! Dat is juist gezond!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:18

Welshcobfan schreef:
Dieet betekent niet alleen om af te vallen.
Je hebt verschillende dieten: ook om beter en gezonder te eten Knipoog

(je moet ook naar de dietist als je anorexia of ondergewicht hebt bv).

Die laxeermiddel moet je laten staan, daar krijg je juist verstopping van nu,

Ligt er maar aan welk laxeringsmiddel je gebruikt. Bitterzout maakt het wel los hoor!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:19

Elke dag laxeermiddel zorgt voor luie darmen en dat zorgt weer voor verstopping Lachen

(natuurlijke laxeermiddelen zoals pruimen daar gelaten: ik heb het over de medische rommel)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:21

Waarom wil je niet naar de dokter?

Maar idd Metamucil gebruik ik ook (kreeg ik van de dokter)
Ik heb het niet zo als jou, maar wel darm klachten.

Metamucil kan je gewoon bij de apotheek halen, is een natuurlijk product Lachen
Is enige wat bij mij helpt, al die chemische dingen werken niet bij mij Clown
Laatst bijgewerkt door _Charlotte op 27-09-07 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:23

Welshcobfan schreef:
Elke dag laxeermiddel zorgt voor luie darmen en dat zorgt weer voor verstopping Lachen

(natuurlijke laxeermiddelen zoals pruimen daar gelaten: ik heb het over de medische rommel)

Maarja, dan moet je je blauw eten aan de pruimen, want ook dat heeft niet altijd het gewenste effect.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:25

Nagelbijten / Gniffelen

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 23:25

Ik gebruik in het normale leven ook verder geen laxeermiddel, wel geprobeert Knipoog

Enne, meer groente eten.. zou kunnen, zou dat werken? Ik hoef vaak echt niet meer, vooral omdat ik dan in nabijheid van gezin moet eten en niet kan en dus geen honger heb Knipoog.

Reden dat ik niet naar de dokter wil... is gewoon omdat ik het naar vind, hij kent mij, hij is heel open, en nouja, het zijn dingen waar ik liever niet over praat. Ben pas nog naar hem toegeweest, en dacht al van: kan het overleggen. Maar dat durf ik dan niet..

Pruimen is inderdaad een idee. Kan vragen of me meoder die eens wil meenemen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:27

Misschien een rare vraag, waarom kan je niet eten in gezelschap? Kan je daar niet eerst aan gaan werken bijvoorbeeld?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:30

Klinkt meer iets als een psychologisch probleem... verstopping kan ook psychologische oorzaken hebben (spanning,stress etc). Dat los je niet op door pruimen, maar door hulp te gaan zoeken (voordat je 'eet in bijzijn van anderen' een nog groter probleem word!)