112 bellen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krieltje

112 bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 06:34

Ik zit nu met een probleempje. Ik had al eerder een topic gemaakt dat mijn vader mijn verzekering had opgezegt. Ik heb ondertussen al een nieuwe aangevraagd, maar nog niks van binnen gekregen. Nu liep ik al sinds vrijdag met een blaasontsteking rond, wat nu een nierontsteking is geworden. Ik kan bijna niet lopen van de pijn, ben al de hele nacht wakker en ik heb echt ondraaglijk veel pijn nu. Ik heb geen beltegoed om de nachtdokter te bellen, mijn eigen dokter zit in Alkmaar. De pijn word steeds erger, dus ik denk dat ik wel echt snel naar de dokter moet. Is het normaal om in zo'n geval 112 te bellen, en dat je een verzekering vanaf een bepaalde datum afsluit. Ik heb die verzekering nu dus nog niet, maar dat ik wel vanaf deze maand betaal dus dat alles nog gedekt word?

Miryamk

Re: 112 bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 06:40

Ik kan je helaas niet helpen....Maar 112 bellen zou ik niet zo snel doen, volgens mij krijg je dan én de ambulance én de politie op je stoep. Ik zou toch kijken of er niet ergens een dokterspost zit die je kan helpen, ookal ben je nog niet verzekerd. Succes iig!

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 07:47

je moet gewoon de dokterswacht in de buurt bellen, en anders naar de eerste hulp in het ziekenhuis.
112 bellen zou ik niet zo snel doen.

edit, ik zie net dat jouw beltegoed op is, is er niemand in de buurt met een telefoon die je even kan gebruiken??

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 07:59

Oh ik heb geen idee.Ik heb wel een keer 112 gebeld voor geen noodgeval ging toen om een gezocht persoon (Gewoon weggelopen meisje) en daar deden ze helemaal niet moeilijk over.Wij hadden toen namelijk ook geen btg Clown

Maar is er niet iemand anders die voor je kan bellen?

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:12

kan je niet met de huistel bellen? of even naar e buren rustig lopen om te bellen?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:13

112 is voor noodgevallen, jouw geval is heel vervelend maar valt niet onder noodgeval vrees ik en dan loop je het risico de kosten te moeten betalen....

Overigens vind ik het volslagen onzin om 112 voor een vermist persoon te bellen hoor, tegelijkertijd ligt er iemand te creperen die moet wachten voordat ie doorgeschakeld wordt omdat iemand de lijn bezet houdt over een wegloper.......

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:21

112 bellen zou ik niet doen, dat is echt voor zaken als minuten verschil maken tussen leven en dood. Probeer via een vaste telefoon of de telefoon van de buren even te bellen naar de dokter. Of laat een buurman/vrouw een taxi bellen dat je naar het ziekenhuis kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:22

Kaat18 schreef:
112 bellen zou ik niet doen, dat is echt voor zaken als minuten verschil maken tussen leven en dood. Probeer via een vaste telefoon of de telefoon van de buren even te bellen naar de dokter. Of laat een buurman/vrouw een taxi bellen dat je naar het ziekenhuis kan.

Dat is niet waar hoor dat het alleen voor zaken tussen leven en dood gaat. Ik had eens het geen=-spoed-wel-politie nummer gebeld omdat er voor mij een gevecht bezig was tussen 3 mannen. Omdat op een gegeven moment één man kopje onder in de sloot werd geslagen werd ik toch doorverbonden met 112 omdat er dan wat grotere spoed achter gezet zou worden voor assistentie.

En nee, die mannen kon ik niet tegenhouden...

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:08

Nierbekkenontsteking is wel iets wat je serieus moet nemen!! Waarom denk je dat het nierbekkenontsteking is? Heb je koorts? Als je het echt niet meer uithoudt van de pijn of koorts hebt en echt geen andere oplossing weet, kan je 112 bellen, de alarmcentrale schakelt dan waarschijnlijk alsnog de huisartsenpost in. Overgens snap ik niet dat je er niet voor zorgt dat je een beetje beltegoed overhoud voor zulke gevallen als je alleen bent/woont.
Sterkte!!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:40

Je kan rustig 112 bellen in dit geval, dit is een geval waarin ze niet moeilijk zullen doen.

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 00:38

Indeed schreef:
Dat is niet waar hoor dat het alleen voor zaken tussen leven en dood gaat. Ik had eens het geen=-spoed-wel-politie nummer gebeld omdat er voor mij een gevecht bezig was tussen 3 mannen. Omdat op een gegeven moment één man kopje onder in de sloot werd geslagen werd ik toch doorverbonden met 112 omdat er dan wat grotere spoed achter gezet zou worden voor assistentie.

En nee, die mannen kon ik niet tegenhouden...

Clown Voor de situatie die jij beschrijft was er duidelijk wel spoed bij Knipoog Spoed = 112 Geen spoed = Geen-spoed-wel-politie of de huisartsenpost.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 00:43

dit is echt absoluut géén 1-1-2 geval. Pijnlijk; zeker. Akelig; absoluut. Spoedeisend; nee.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 00:44

Sylke schreef:
en dat je een verzekering vanaf een bepaalde datum afsluit. Ik heb die verzekering nu dus nog niet, maar dat ik wel vanaf deze maand betaal dus dat alles nog gedekt word?

Speurend in je profiel zag ik dat je verzekeringsadviseur bent.
Ik vind het dan wel opmerkelijk dat je hier gaat vragen hoe een verzekering in elkaar zit. Clown
Als je niet verzekerd ben dan heb je pech.
Dat zou jij dus moeten weten.
In ieder geval beterschap gewenst.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 00:45

hopla schreef:
Sylke schreef:
en dat je een verzekering vanaf een bepaalde datum afsluit. Ik heb die verzekering nu dus nog niet, maar dat ik wel vanaf deze maand betaal dus dat alles nog gedekt word?

Speurend in je profiel zag ik dat je verzekeringsadviseur bent.
Ik vind het dan wel opmerkelijk dat je hier gaat vragen hoe een verzekering in elkaar zit. Clown
Als je niet verzekerd ben dan heb je pech.
Dat zou jij dus moeten weten.
In ieder geval beterschap gewenst.

Niet gelijk oordelen ze heeft ook al eerder een topic gehad en als je dat had gelezen snapte je waarom ze geen verzekering had

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 00:47

Ik had geen beltegoed omdat mijn geld (weer) te laat is overgemaakt, had het de 26e moeten hebben. Ik heb 112 gebelt, en werd doorverbonden met Zwolle in plaats van Zaandam. Die man die deed heel bot, en zei dat ik de huisarts moest bellen. Ik vertel dat ik dus geen beltegoed heb en dat was dan maar mijn eigen probleem. En ben vandaag de hele dag bezig geweest om mijn verzekering te regelen die ik al een tijdje geleden aangevraagd heb, en heb uiteindelijk een polisnummer los weten te peuteren. Vervolgens kon ik met de huistelefoon (begeleid wonen, ik had geluk dat er vandaag leiding was!) een dokter bellen. Bij de huisartsenpost zeiden ze dat ik te ver woonde, en kon ik een ander nummer bellen. Daar kon ik wel langskomen, maar zou ik gelijk contant moeten betalen wat dus ook niet lukte. Toen de sociale dienst gebelt, en mijn geld was dus nog niet overgemaakt. Ze zeiden dat ik mijn RMF niet had ingestuurt. Mijn geld was afgelopen maand te laat, dus heb die ook niet op tijd op kunnen sturen omdat ik hem pas veel te laat binnen had maar had hem wel op de post gedaan. Moest ik langskomen, op internet stond tot 19.00 op donderdag. Kwam ik daar om 5uur, was de balie waar ik moest zijn al dicht dus moet morgen weer daarheen, ookal heb ik gezegt dat ik ziek ben. Nu heb ik eindelijk een dokter gevonden, en ik moet morgen ochtendurine langsbrengen maar heb geen idee waar ik het in moet doen. Maar ik ben blij dat ik in ieder geval ergens terecht kan. Ik heb er nu wat minder last van dan toen ik dit topic plaatste, toen zat ik echt al een paar uur gewoon te huilen van de pijn. En als je dan helemaal alleen bent dan ga je je al helemaal kl*te voelen...
Laatst bijgewerkt door Krieltje op 28-09-07 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 00:49

Oh ik ben al lang geen verzekeringsadviseur meer, dat was tot maart. Was ook eigenlijk gewoon uitvaartverzekeringen verkopen door de telefoon, maar als iemand een brochure wilde stond er onder mijn naam: verzekeringsadviseur. Dat vond ik wel mooi staan Lachen

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 00:54

Sylke schreef:
Ik had geen beltegoed omdat mijn geld (weer) te laat is overgemaakt, had het de 26e moeten hebben. Ik heb 112 gebelt, en werd doorverbonden met Zwolle in plaats van Zaandam. Die man die deed heel bot, en zei dat ik de huisarts moest bellen. Ik vertel dat ik dus geen beltegoed heb en dat was dan maar mijn eigen probleem. En ben vandaag de hele dag bezig geweest om mijn verzekering te regelen die ik al een tijdje geleden aangevraagd heb, en heb uiteindelijk een polisnummer los weten te peuteren. Vervolgens kon ik met de huistelefoon (begeleid wonen, ik had geluk dat er vandaag leiding was!) een dokter bellen. Bij de huisartsenpost zeiden ze dat ik te ver woonde, en kon ik een ander nummer bellen. Daar kon ik wel langskomen, maar zou ik gelijk contant moeten betalen wat dus ook niet lukte. Toen de sociale dienst gebelt, en mijn geld was dus nog niet overgemaakt. Ze zeiden dat ik mijn RMF niet had ingestuurt. Mijn geld was afgelopen maand te laat, dus heb die ook niet op tijd op kunnen sturen omdat ik hem pas veel te laat binnen had maar had hem wel op de post gedaan. Moest ik langskomen, op internet stond tot 19.00 op donderdag. Kwam ik daar om 5uur, was de balie waar ik moest zijn al dicht dus moet morgen weer daarheen, ookal heb ik gezegt dat ik ziek ben. Nu heb ik eindelijk een dokter gevonden, en ik moet morgen ochtendurine langsbrengen maar heb geen idee waar ik het in moet doen. Maar ik ben blij dat ik in ieder geval ergens terecht kan. Ik heb er nu wat minder last van dan toen ik dit topic plaatste, toen zat ik echt al een paar uur gewoon te huilen van de pijn.

ik snap echt niet hoe je het in je hoofd haalt om met iets als dit 112 te bellen....

ik snap best dat dat die man bot doet. 112 is voor levensbedreigende dingen niet voor dit soort gezeur.

ik snap zo ie zo niet waarom je niet gewoon naar een huisartsen post gaat.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 01:03

Als je begeleid wonen hebt dan is er toch altijd wel een bereikbare achterwacht? iemand die je echt bij calamiteiten kunt inschakelen? Als de paniek zo groot is dat je 112 gaat bellen is het inschakelen van die achterwacht een beter plan.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 01:05

- omdat ik echt heel veel pijn had. Ik heb eerder een nierbekkenontsteking gehad, maar dat deed niet zoveel pijn als ik vannacht had. Ik werd echt gek, en dan doe ik dingen die anderen misschien niet zouden doen (impulsief) Ik zei ook gelijk dat het niet dringend was, en heb uitgelegd wat er aan de hand was en werd daarna doorverbonden met Zwolle. En ik vind het niet normaal dat die man zo bot deed, dat is nergens voor nodig. Ik was in paniek, en ik wist echt niet meer wat ik moest. Dan kan hij ook normaal tegen mij praten.
- Ik ging niet gewoon naar de huisartsenpost omdat ik bijna niet kon lopen. Dan ga ik niet zomaar elke huisarts langs om te kijken of ik daar misschien terecht kan. Maar ik heb hier uitgebreid neergezet waarom ik niet naar een huisartsenpost ging, dus wat valt er niet aan te snappen?
En ik kon geen leiding bellen omdat ik dus geen beltegoed had.

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 01:11

nelis schreef:
Sylke schreef:
Ik had geen beltegoed omdat mijn geld (weer) te laat is overgemaakt, had het de 26e moeten hebben. Ik heb 112 gebelt, en werd doorverbonden met Zwolle in plaats van Zaandam. Die man die deed heel bot, en zei dat ik de huisarts moest bellen. Ik vertel dat ik dus geen beltegoed heb en dat was dan maar mijn eigen probleem. En ben vandaag de hele dag bezig geweest om mijn verzekering te regelen die ik al een tijdje geleden aangevraagd heb, en heb uiteindelijk een polisnummer los weten te peuteren. Vervolgens kon ik met de huistelefoon (begeleid wonen, ik had geluk dat er vandaag leiding was!) een dokter bellen. Bij de huisartsenpost zeiden ze dat ik te ver woonde, en kon ik een ander nummer bellen. Daar kon ik wel langskomen, maar zou ik gelijk contant moeten betalen wat dus ook niet lukte. Toen de sociale dienst gebelt, en mijn geld was dus nog niet overgemaakt. Ze zeiden dat ik mijn RMF niet had ingestuurt. Mijn geld was afgelopen maand te laat, dus heb die ook niet op tijd op kunnen sturen omdat ik hem pas veel te laat binnen had maar had hem wel op de post gedaan. Moest ik langskomen, op internet stond tot 19.00 op donderdag. Kwam ik daar om 5uur, was de balie waar ik moest zijn al dicht dus moet morgen weer daarheen, ookal heb ik gezegt dat ik ziek ben. Nu heb ik eindelijk een dokter gevonden, en ik moet morgen ochtendurine langsbrengen maar heb geen idee waar ik het in moet doen. Maar ik ben blij dat ik in ieder geval ergens terecht kan. Ik heb er nu wat minder last van dan toen ik dit topic plaatste, toen zat ik echt al een paar uur gewoon te huilen van de pijn.

ik snap echt niet hoe je het in je hoofd haalt om met iets als dit 112 te bellen....

ik snap best dat dat die man bot doet. 112 is voor levensbedreigende dingen niet voor dit soort gezeur.

ik snap zo ie zo niet waarom je niet gewoon naar een huisartsen post gaat.

Moet je echt zo bot reageren??

Als iemand zoveel pijn heeft en alleen is, moet ze toch wat?!
Als ik alleen thuis zou zijn, dan had ik misschien wel hetzelfde gedaan. Ben geenvoorstander van snel 112 bellen, maar als je in paniek bent waarom niet??
En je houdt dan echt niet de lijn bezet voor iemand die dood ligt te gaan, want het is ook gewoon een callcenter.

Snap reacties best dat het geen spoed is (was het ook niet zoals TS zelf aagaf), maar misschien zouden de mede bokkers ook eens meelevend kunnen zijn..

Slaap lekker allemaal, ik ga mijn mandje in Slapen

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 01:14

Sylke schreef:
- omdat ik echt heel veel pijn had. Ik heb eerder een nierbekkenontsteking gehad, maar dat deed niet zoveel pijn als ik vannacht had. Ik werd echt gek, en dan doe ik dingen die anderen misschien niet zouden doen (impulsief) Ik zei ook gelijk dat het niet dringend was, en heb uitgelegd wat er aan de hand was en werd daarna doorverbonden met Zwolle. En ik vind het niet normaal dat die man zo bot deed, dat is nergens voor nodig. Ik was in paniek, en ik wist echt niet meer wat ik moest. Dan kan hij ook normaal tegen mij praten.
- Ik ging niet gewoon naar de huisartsenpost omdat ik bijna niet kon lopen. Dan ga ik niet zomaar elke huisarts langs om te kijken of ik daar misschien terecht kan. Maar ik heb hier uitgebreid neergezet waarom ik niet naar een huisartsenpost ging, dus wat valt er niet aan te snappen?
En ik kon geen leiding bellen omdat ik dus geen beltegoed had.

dan bel je toch bij de buren aan?!?!?!!?!?

stippie ik reageer zo bot omdat ik het te zot voor woorden vind.....

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 01:20

Ik woon in een vrijstaand huis. De ene kant is een winkel en ik ken mijn buren ook niet. Dan ga ik niet zo vroeg in de ochtend zomaar aanbellen, volgens mij als jij het was die naast mij woonde had je ook gezegt dat het mijn probleem was. De 2 jongens die in dit huis wonen die hadden ook geen beltegoed, en lagen knock-out van de drugs.
Je kan het te zot voor woorden vinden, maar het was IK die in deze situatie zat en niet jij. En IK wist niet meer wat ik moest doen dus IK besloot dit te doen. Hoef je inderdaad niet zo bot te reageren, zo krijg ik ook de neiging om lelijk te doen en dat is niet de bedoeling van Bokt toch?

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 01:24

maar kennelijk was het niet erg genoeg om bij je buren aan te bellen, als de nood echt hoog is bel je aan bij die mensen ook al ken je ze niet.

ik krijg hier gewoon een beetje meer het idee dat het een topic is om drama en medelijden op te wekken

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 01:29

Ik zet geen drama en ik zoek geen medelijden. Ik durf al amper iemand te bellen die ik niet ken, laat staan aanbellen. Ik heb dit topic geplaatst omdat ik in paniek was zoals ik al duidelijk heb uitgelegd. Jij hebt niet gezien hoe ik erbij zat dus hoe kan jij dan oordelen dat ik te zot voor woorden ben? Ik laat een slotje plaatsen, ik hoef geen reacties van mensen die alles alleen maar oppervlakkig bekijken. Je weet niet tegen wie je het hebt, en je weet niet wat er in mijn hoofd omgaat. In plaats van het van een andere kant te bekijken reageer je zo. Reageer dan niet, aan dat soort berichten heeft NIEMAND wat.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 01:31

Sja, ts; ik hoop dat je wel inziet dat het echt niet de meest briljante zet was om 1-1-2 te bellen. Die lui zitten er echt voor spoedgevallen en zeer acute situaties. Heb je al een warme kruik en een flinke paracetamol geprobeerd? Gewoon blijven ontspannen, het wordt vanzelf morgen dus met nu stressen kom je nergens.

Knap trouwens dat je je met al die pijn nog zo goed op de computer kunt concentreren, ik ben daar veel te mieterig voor.