Wie begint ook vandaag met Sonja Bakker??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 07:59

Misschien handig om elkaar wat te steunen als het moeilijker wordt?

saden

Re: Wie begint ook vandaag met Sonja Bakker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 08:02

Ik ben voor de tweede keer bezig.
Ik ga ne met de 2de week beginnen.
Succes!

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 08:16

Ik wil het ook gaan doen, maar het is zo rot dat ik dan apart voor mijn vriend moet koken...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 08:31

Ja dat dacht ik eerst ook, maar wij gaan gewoon `s avonds aardappelen en groente eten. En dat staat op de meeste dagen ook in het boek. Welke soort groente het is lijkt me niet heel belangrijk voor het dieet Knipoog

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 08:32

wij gaan morgen beginnen met sonja.. gelukkig hoef ik niet apart te koken, heb ze hier gewoon verplicht mee te eten hihi

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:59

Nibbit schreef:
Ja dat dacht ik eerst ook, maar wij gaan gewoon `s avonds aardappelen en groente eten. En dat staat op de meeste dagen ook in het boek. Welke soort groente het is lijkt me niet heel belangrijk voor het dieet Knipoog

Er zijn bepaalde groente die je kunt vervangen door groente van het zelfde soort(beetje vaag)
Bv bloemkool door rode kool of wortels door bietjes.
Er zijn nog meer vervangingen maar die weet ik niet meer.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:40

Ik heb 9 weken geSonjaBakkert ( Tong uitsteken ), en wil nu weer opnieuw beginnen met het boek, bij mijn is er ongeveer 8,5 kilo vanaf inmiddels Lachen . Wel heeft het een tijdje op een laag pitje gestaan, maar omdat mijn eetpatroon toch veranderd was kwam ik niet aan.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:45

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 14:52

Ach als ik dat boek zo lees zijn het gewoon gezonde dingen die je eet, afwisselend en ik denk ook wel genoeg.
Mijn eetpatroon hoeft eigenlijk niet heel veel te veranderen, alleen chips en snoep moet ik laten staan. Maar eens kijken hoe dat gaat
En ik vind het wel handig dat ik niet meer hoef na te denken over wat ik vandaag eens zal eten Nagelbijten / Gniffelen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:12

Bij mij is het ook zo dat ik wel wat meer eet als in haar boek staat, maar dan vooral fruit, omdat ik dat zo lekker vind Ja . Dan is het echt wel vol te houden namelijk. Nu is het natuurlijk wel zo dat iemand met een lichamelijk zware baan dit dieet natuurlijk niet kan volgen, dan krijg je veel te weinig energie binnen. Maar ik met mijn kantoorbaantje kan het er prima mee doen (met 2 stuks fruit meer op een dag Knipoog ).

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:31

ik ben vandaag dus wel begonnen in plaats van morgen, moet zeggen dat nu ik ontbeten heb, wat ik dus normaal nooit doe, ik meer honger heb als normaal en nu dus wel neig om te gaan eten...

Heb voor mezelf al wel besloten het dieet en dergelijke als richtlijn te gaan gebruiken om een gezonder voedingspatroon te krijgen, maar ik zal niet alles wat erin staat eten of laten staan

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:46

Ik heb het ook gedaan en wil het ook weer gaan doen~!!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:10

Ik ben nu met mijn derde week bezig.
Ben het al behoorlijk zat haha.
Dus ik zal jullie maar niet de-motiveren.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:13

principe van sonja is:
1. net iets te weinig laten eten.
2. alleen maar producten met onverzadigde vetten
3. veeeeel afwisseling

het werkt prima! Ik ben inmiddels 16 kg kwijt. Ik heb 1x het boek gedaan, en daarna beetje zelf geprutst met producten waarvan ik nu weet dat ze 'okee' zijn.
Wel ben ik vrij snel gestopt met de aardappelen maar rijst gaan eten.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:31

Ik vind Sonja Bakkeren zo'n onzin. Afvallen is echt niet moeilijk. Eet gewoon geen snoep, koek, chips en patat e.d. meer en zorg dat je drie maaltijden per dag eet (gezond!). En natuurlijk blijven bewegen. Als je dat volhoudt val je af, maar niet te snel èn het blijft eraf!
Bij het Sonja Bakker dieet val je heel snel heel veel af, maar zodra je stopt zit het er dubbel en dwars weer aan.

Wanneer je last heb van overgewicht (wat niet veroorzaakt wordt door ziekte of medicijnen) en je wilt afvallen heb je gewoon levenslang. Je zal altijd op je dieet moeten letten! Dat velen niet afvallen of veel last hebben van een jojo-effect is vaak te wijten aan weinig zelfdiscipline.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 16:34

Klinkt goed Maanling, hoop dat ik dat ook kan zeggen over een tijdje!!

Nerwen ik heb dit topic niet gestart om een discussie of het wel of niet goed is.

Ik wil gewoon met mensen die het wel doen kletsen hoe het gaat enzo...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:46

Citaat:
Ik vind Sonja Bakkeren zo'n onzin. Afvallen is echt niet moeilijk. Eet gewoon geen snoep, koek, chips en patat e.d. meer en zorg dat je drie maaltijden per dag eet (gezond!). En natuurlijk blijven bewegen. Als je dat volhoudt val je af, maar niet te snel èn het blijft eraf!
Bij het Sonja Bakker dieet val je heel snel heel veel af, maar zodra je stopt zit het er dubbel en dwars weer aan.

Wanneer je last heb van overgewicht (wat niet veroorzaakt wordt door ziekte of medicijnen) en je wilt afvallen heb je gewoon levenslang. Je zal altijd op je dieet moeten letten! Dat velen niet afvallen of veel last hebben van een jojo-effect is vaak te wijten aan weinig zelfdiscipline.

Ik had nog nooit in mijn leven gedieet, SB was voor mij het allereerste. Het werkt gewoon heel goed als je snel kilo's kwijt wilt raken. Maar natuurlijk: ik ben niet voor niets van 56 kg toen ik 16 was naar 77 kg toen ik 30 was gegaan. Ik at verkeerd, en het boeide me niet zoveel. Ik hield veel te veel van lekker eten en ik vond het altijd wel meevallen.

En toen, zomaar ineens, had ik er genoeg van. Dan is SB prima als je meteen resultaat wilt zien. (en dat zag ik). Maar uiteraard moet je daarna niet in je oude patroon vallen! SB is gewoon heel goed omdat je leert wat een goede portie is, en omdat je leert wat 'goed' eten is. Je zult met deze kennis echt wel verder moeten gaan, ook na het boek. Zo ontbijt ik nog steeds een beetje, ik doe nog steeds aan tussendoortjes, en ik eet nog steeds 's avonds veel minder als voorheen. Ik ben eind mei gestopt met SB, en ben nog geen kilo aangekomen. Alleen nog maar afgevallen eigenlijk.

Dus dit dieet werkt wel degelijk. Ook als je even opnieuw moet leren wat nou eigenlijk goed eten is.

Met niet snoepen was ik echt geen 16 kg kwijtgeraakt!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:23

Uit onderzoeken is gebleken dat heel snel heel veel afvallen helemaal niet gezond is. In veel gevallen zit het er dan namelijk binnen een half jaar dubbel en dwars weer aan. Dit komt doordat je te maken hebt met ondervoeding. Ondervoeding? Ja, ondervoeding! Dit gebeurt wanneer je te weinig calorieen consumeert in verhouding tot de caloriebehoefte van je lichaam.
Een gevolg hiervan is dus dat wanneer je stopt en weer over gaat op een vrij normaal dieet je lichaam er alles aan gaat doen om maar zo veel mogelijk calorieen te besparen om het ontstane tekort te compenseren. Deze besparing uit zich bijv. in een lage(re) stofwisseling.
Je lichaam zal denken dat er een soort van 'hongerwinter' is en zal naast het verlagen van de stofwisseling ook je spiermassa gaan aanspreken om extra energie te verkrijgen om het tekort aan calorieen op te vangen. De calorieen die bespaart kunnen worden uit je voedsel worden opgeslagen als vetvoorraad.
Wat ik hiervoor heb beschreven zijn de gevolgen van een crash-dieet (heel snel heel veel afvallen), waar SB ook toe behoort.

In ieder geval, je verbrandt er geen vet mee. Als je gezond af wilt vallen moet je je richten op het verbranden van vet (je vetpercentage)!

Je bereikt echt het meest (daar ben ik van overtuigd) als je geleidelijk aan afvalt en dat probeert vol te houden. Daarbij mag je best eens "zondigen", zolang je dit niet te vaak doet. Maar ook daar gaat het heel vaak fout. Hoe vaak gaat het niet van: "Aaah, nog één koek, wat maakt die ene koek nou uit..." ? Tja........ Ik ben het wel met je eens dat veel mensen niet weten hoe ze gezond moeten eten, maar daar is in principe niet zo moeilijk achter te komen. Ook moet men niet vergeten dat je alle bouwstoffen nodig bent, OOK vet!

@ Nibbit: ik zeg dit ook niet zozeer om een discussie op te starten, alswel om te voorkomen dat je dingen doet waar je later geen profijt van hebt Lachen. Maar verder moet je het natuurlijk helemaal zelf weten Lachen Jouw lichaam.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 18:09

Er zijn ook dieeten waar je 3-5 kilo per week kwijt raakt, dat vind ik pas een crash-dieet.
Dit is ongeveer 500-800 gram per week, lijkt mij prima.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:25

probleem bij sonja is dat er dagen van 900 calorien tussenzitten
een gezond afval rantsoen moet toch minimaal uit 1300 calorien bestaan , een lichaam gebruikt tussen de 1300 en 1500 caloerien per dag om te functioneren(dit is dus als je daadwerkelijk niet zou bewegen, dus puur vitale functies, organen etc etc )

als je al gaat bakkeren zou ik bij de dagen met erg lage calorie gehaltes, extra calorien toevoegen doormiddel van een extraatje, gezonde snack , soepje of wat dan ook

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:29

Hoorde net op TV dat sonja bakker niet goed is voor je stofwisseling Nagelbijten / Gniffelen (rtl 4, komt nog meer over op volgens mij)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:53

Ben nu zelf met week 7 bezig van SB.
Ben nu 8 kg afgevallen in 6 weken.
Hiervoor heb ik zelf geprobeerd om af te vallen (lees niet snoepen, weinig aardappels, yoghurt ipb brood) en dat lukte niet.

Juist door de afwisseling in het menu val ik af.
En bij SB mag je ook extra fruit eten. Ook staat er veel rauwkost op het menu.

Ik denk zelf dat SB een handig hulpmiddel is om je eetgewoonten gezond te krijgen.

Jootje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:00

Ja ik doe ook mee Pling
Heb vandaag het boek in huis gehaald,
Dus ga hem straks is ff doorneuze.. en morge ma beginne Clown Haha!
Moge wel heel wat kilootjes af Tong uitsteken

Hier in de buurt hoor ik trouwens veel goede dingen over Sonja bakker,
Heb veel mense gehoord die er egt van afgevallen zijn en nu veel fitter zijn dus ben benieuwd

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:56

Ik ben vandaag ook begonnen, mijn moeder kookt voor hele gezin dus dat scheelt Knipoog En voor op school heb ik nog 2 andere vriendinnen die ook mee doen(dit doen wij voor school), dus genoeg motivatie heb ik! Nu maar hopen dat ik het 12 weken kan volhouden Knipoog

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:39

Ik wil morgen ook beginnen Lachen
Het lijkt me echt supermoeilijk maarja moet er toch maar eens aan geloven (ben uit het niets 5 kilo aangekomen door de pil..)
Dus mij zie je vast nog wel eens voorbijkomen in dit topic..
veel sterkte iedereen Pling