Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 20:52

hallo,

de titel zegt het al, wat vind jij van een abortus?
en wanneer zou jij het wel doen of wanneer absoluut niet?
en waarom?

ik zelf ben er hééél erg tegen.
de enige redenen van mij om een abortus te plegen is wanneer je echt te jong bent of wanneer je (een beetje cru gezegt) bent verkracht en zwanger bent van je belager....
of als je aan zware medicijnen zit die de gezondheid van je kind ernstig kunnen schaden.

ik zie het altijd maar zo, je maakt het kindje, en dan moet je er voor zorgen ook....

brand maar los!
de meningen zijn hier best wel wat verschillend over,
dus hou het netjes tegen elkaar, discussiëren is leuk, maar met respect en eventueel medeleven is het altijd beter!

groetjes robyn

edit:typo
Laatst bijgewerkt door Djoena op 21-09-07 21:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Moirsa

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:55

ik vind het opzich goed dat het bestaat, maar alleen als het echt echt niet anders kan Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:57

Ga mee met Moirsa Ja

Er was eens iemand van 17 ofzo, die kwma bij mijn moeder (doktersassistente) omdat ze ook een abortus wou laten plegen.
Waarom? Omdat ze alleen maar wou kijken of ze vruchtbaar was of niet!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:59

x_Marr schreef:
Ga mee met Moirsa Ja

Er was eens iemand van 17 ofzo, die kwma bij mijn moeder (doktersassistente) omdat ze ook een abortus wou laten plegen.

nee, dat niet
Daar walg ik echt van, bah! Misselijk

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:00

ik vind het goed als je idd bijv te jong bent of verkracht of egt geen kinderen wil(hoe ga je dan met je kind om als je het toch niet wilt) verder ben ik er wel op tegen zal er zelf ook nie tover hoeven te denken.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:00

hier zijn al genoeg topics over geweest. misschien zou je de zoekfunctie even kunnen gebruiken?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:03

Ik vind het goed dat vrouwen dit recht hebben. Als het echt niet uitkomt of je wilt het gewoon niet, dan hebben we hier gelukkig deze mogelijkheid. Ik ben blij dat Nederland hier zo liberaal in is. Wij mogen hier baas over ons eigen lichaam zijn, en ik denk dat we hier toch wel heel blij mee mogen zijn. In veel andere landen raken vrouwen regelmatig in grote problemen omdat ze ongewenst zwanger zijn.

Ik zelf zou het nu op deze leeftijd absoluut niet laten doen, maar dat komt ook omdat ik een kindje heb en weet hoe mooi zo'n wondertje in je buik is. Maar als je op school zit, of er zijn andere omstandigheden, sta ik er niet negatief tegenover.

Ik vind wel dat het niet als voorbehoedsmiddel mag worden gebruikt. Dus door onveilige sex zwanger worden en het dan maar weghalen. Nee, dat vind ik niet kunnen.

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:03

Ik ben er niet echt voor maar ook niet echt tegen.
Je heb uit zonderingen vind ik.
Meisje die verkracht zijn of waar van hun gezondheid in gevaar komt.
Voor die gevallen moet het kunnen vind ik.
Maar hoe vaak hoor je niet van meiden die er misbruik van maken.
Ik weet niet meer waar het nu precies was maar daar was een meisje die al 8 keer abortus had gepleegt en die meid was net 17 of 18.
Voor zo iemand vind ik dat het niet moet kunnen.
Ik zal gewoon zegen up kind baren en zonder verdovingen en zo.
Dan leert ze het wel af.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:04

Voorheen had ik altijd zoiets van, als ik zwanger raak, gaat het er meteen uit. Ben nog jong, ik zie hoe mijn moeder (ze was 19) weinig meer van haar jeugd heeft meegemaakt en meteen hard moest werken om rond te kunnen komen. Dit zou ik echt niet willen!!

Inmiddels ben ik 21 en ben ik al 3 jaar samen met mn vriend. Stel dat ik nu ineens ongepland zwanger zou raken, dan zou ik het niet mee weg laten halen. We houden van elkaar, zijn al langer samen en we hebben (weliswaar korte) basis om op te bouwen.

Vind dat het vooral aan de situatie ligt waarin je zit. Heeft het kind een goede toekomst, wordt het niet zo een die aan de onderkant van de maatschappij gaat bungelen? Een kind krijg je niet zomaar en je zit er lang aan vast, zowel wat betreft de kosten als opvoeding. Aan de ene kant moet je de consequenties dragen als je zwanger word (gepland of niet), maar aan de andere kant moet je ook naar de toekomst van het kind kijken.

Als het dan beter is om abortus te plegen, dan zij het zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:04

Ik zie er het probleem niet van in. De wereld is al overbevolkt.

(Tevens zijn hier al 100 andere topics over Knipoog ).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:52

zijn idd aardig wat topics over , maar ik ben voor, althans, ik ben voor kwa dat iedereen zelf die keuze moet kunnen mogen maken

als ik nu zwanger zou zijn denk ik niet dat ik het zou laten komen
ik ben nu gewoon niet in een staat dat ik een moeder zou kunnen zijn voor een kind,. en dat ben ik over 9 maanden ook niet
en wat betreft ,
Citaat:
ik zie het altijd maar zo, je maakt het kindje, en dan moet je er voor zorgen ook....

denk ik dta dta wat kort door de bocht is , ja als je seks hebt zou je moeten weten wat de consequenties kunnen zijn , dat weet ik dus doe ik het veilig (ondanks dat ik 99% zeker weten onvruchtbaar ben) maar mocht ik door ijn spiraal heen onverhoopt toch zwanger raken binnenkort, is er voor ij maar 1 keuze denk ik

(ik zeg bewust denk ik, omdta ik van mening ben dta je het pas echt weet als je voor de keuze staat)

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:21

Moirsa schreef:
x_Marr schreef:
Ga mee met Moirsa Ja

nee, dat niet

Idd! Ik ben erg eigenlijk heel erg tegen want infeite is het wel een soort van moord. Maarja, ik kan wel zeggen dat als je jong bent en je word verkracht ofzo, van: 'Ja de baby kun je voor adoptie afstaan', maar of ik dat zelf zou doen, het is toch heel wat..

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:23

hier zijn al heel veel topics over zoek even en je vind al wat!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:26

Wuis schreef:

hm, verbeter de wereld, begin bij jezelf zou ik zeggen.

Ook vraag ik me af waarom de ts dit wil weten, tis nogal een beladen onderwerp.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:27

Ik ben voor abortus. Je zal maar een kind zijn dat ongewenst is...
Lijkt me niet makkelijk hoor. Of je moeder is zelf nog een kind en/of heeft nauwelijks geld voor je... ben wel tegen abortus als anticonceptie-middel. Lachen
Laatst bijgewerkt door Liedje op 21-09-07 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:27

Ik zal zelf alleen abortus doen als ik verkracht ben.
Als ik zwanger ben door mijn eigen fout, dus geen condoom/pil dan zou ik het houden. Ik wil later ook kinderen dus dan houd je het denk ik makkelijker dan dat je het niet wilt.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:41

Ik ga met bovenstaande van Mloesje mee.

Als ik geen kind wil, dan zorg ik er ook voor dat het er niet komt, komt het doordat je onverhoop verkracht wordt, of onder "dreiging/druk" dan sta ik er anders tegenover.

Het blijft alleen een mensenleven wat je afkapt, danwel vroeg, maar dit vind ik het niet goedmaken. Dus echt, als je er echt NIKS aan kan doen vind ik het kunnen...

Stel dat je zeker weet dat het kind afwijkingen heeft, en geen normaal of goed leven zou kunnen leiden, dan kan ik er ook inkomen, maar dan moet je wel sterk doordacht hebben of je echt het kind alle mogelijkheden zou hebben gegeven, en het dan ook nog niet goed genoeg zijn voor het kind om een fijn en veilig leven te hebben... Dan zou ik het ook begrijpen...

Maar heb je per ongeluk een kindje verwekt, zorg er dan voor. Je gooit gewoon een leven weg als je het doet.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:45

LF_xx_D schreef:
Moirsa schreef:
nee, dat niet

Idd! Ik ben erg eigenlijk heel erg tegen want infeite is het wel een soort van moord. Maarja, ik kan wel zeggen dat als je jong bent en je word verkracht ofzo, van: 'Ja de baby kun je voor adoptie afstaan', maar of ik dat zelf zou doen, het is toch heel wat..

als je jong bent (onder de 18) en verkracht word toch echt abortus doen hoor Knipoog
anders zou ik de baby voor adoptie afstaan idd, en je kind blijft leven met een "gezond en gelukkig" leven en je maakt mensen ziels gelukkig...

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 22:49

frankiej schreef:
Wuis schreef:

hm, verbeter de wereld, begin bij jezelf zou ik zeggen.

Ook vraag ik me af waarom de ts dit wil weten, tis nogal een beladen onderwerp.

ik ben in juni bevallen van een zoontje, Joey is na 12 minuten overleden.
dus ik weet hoe het is om een kindje kwijt te raken.
ik zou daarom nooit "zomaar" een abortus laten plegen...
daarom ben ik benieuwd naar de meningen van andere die dat wel of niet zouden doen.
en waarom dan wel of niet.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:50

Moirsa schreef:
LF_xx_D schreef:

als je jong bent (onder de 18) en verkracht word toch echt abortus doen hoor Knipoog
anders zou ik de baby voor adoptie afstaan idd, en je kind blijft leven met een "gezond en gelukkig" leven en je maakt mensen ziels gelukkig...

Maar dat je het ter adoptie afstaat zeg je nu wel heel makkelijk, maar je hebt het kindje wel 9 maanden in je buik gehad. (ongewenst (in het begin) dat wel) Ik denk dat je, je, dan wel onbewust, toch gaat hechten aan zo'n wezentje! Je krijgt echo's etc, je ziet het kindje echt groeien als het waren. Tuurlijk maak je er mensen blij mee, maar ik zal niet zo makkelijk zeggen dat je het ter adoptie afstaat.. Al kan je dat ook niet snel zeggen over een abortus, op het moment dat je zwanger bent kan je er altijd heel anders over gaan denken!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:50

Ik denk dat een zwangerschap uitdragen en het kindje afstaan, veel zwaarder is dan een abortus. Je hebt het voelen bewegen en geboren voelen worden. Ik denk dat je de rest van je leven blijft afvragen hoe het met je kind gaat en wat hij/zij doet.
Dan zou ik liever voor een abortus kiezen als je het kindje toch niet wilt houden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:53

Wat ik zelf zou doen in zo'n situatie weet ik niet. Maar ik ben blij dat in Nederland iedere vrouw die beslissing voor zichzelf mag nemen. Daarom kan ik ook niet echt zeggen of ik voor of tegen abortus ben. Iedere situatie is anders, en iedere vrouw in zo'n situatie moet de voors en tegens tegen elkaar afwegen en de beslissing nemen. Die beslissing is al zwaar genoeg.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:48

Ik ben tegen abortus, als je je zelf "oud en wijs" genoeg vind voor sex, moet je ook de consequentie's nemen. en anders benen bij elkaar houden. in het geval van een verkrachting denk ik er iets anders over, dan kun je ook naar de huisarts gaan voor de morningafterpil.vroeger had ik er niet echt een mening over, maar ben nu moeder van 2 kinderen, en daardoor kijk je er ook iets anders tegenaan denk ik. je weet nu wat het is om een kindje in je buik te hebben, de bevalling etc. ik zou er toch niet aan moeten denken dat ik ze nooit de kans had gegeven om geboren te mogen worden. ieder kind heeft recht om te leven, zij hebben er niet om gevraagd Knipoog

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:00

Wuis schreef:

(Tevens zijn hier al 100 andere topics over Knipoog ).

sorry hoor, maar dit vind ik een waardeloze opmerking Boos! omdat de wereld overbevolkt is laat maar weghalen die handel? hier kwets je ook mensen mee hoor.ieder kind heeft recht op ouders, en ouders op een kind. en als je niet toe bent aan een kind, voorkom dan ook dat je zwanger wordt.het is die verpeste vrije klotewereld wereld waarin alles maar mag en kan, geen normen en waarden, met jan en alleman het bed induiken, en ja dan per ongeluk ook nog zwanger worden, maar ach daar hebben we toch abortus voor Slapen

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 00:02

Ik ben in principe tegen abortus, maar er zijn inderdaad uitzonderingen!
Verkrachting of medicijngebruik waarbij je zeker weet dat kindje schade oploopt...
Te jong... Tuurlijk ook van mij makkelijk gezegd, máár als je oud genoeg bent om sex te hebben, dan vind ik dat je ook oud genoeg moet zijn om de concequenties (schrijf ik het nou goed hahah) ervan te dragen!

Abortus is minder zwaar dan een zwangerschap voldragen en dan je kindje afstaan denk ik...

Heb altijd gezegd: als ik zwanger ben hou ik het kindje, ook al is het niet gepland...
Nu helemaal, ben 21, heb rammelende eierstokken en zou voor een kindje kunnen zorgen financieel...
Maar ik doe nu wel voorzichtig en wacht het liefst nog even!

Ik vind het 'dapper' van TS dat ze het onderwerp aansnijdt, aangezien ze zelf haar zoontje is verloren na de bevalling!!
* Robyn, weet dat ik bewondering voor je heb Knipoog *