Zwanger? Niet Zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BGGBWM

Zwanger? Niet Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 12:38

Mijn vrouw wordt elke 28 dagen (ze gebruikt geen anti-conceptie) ongesteld in de nacht van Woensdag op Donderdag (meestal) óf van Donderdag op Vrijdag (dit gebeurt zelden). Nu, Vrijdagmiddag 12:35, is ze nog steeds niet ongesteld. Vanochtend om 9:30 heeft zij een zwangerschapstest gedaan die negatief (voor de duidelijkheid; niet zwanger) aangaf.

Onzes inziens is ze:
1. Niet zwanger, gewoon een anderhalve dag overtijd - óf
2. Wél zwanger, maar te vroeg de test gedaan. Mijn vrouw zegt zich ook anders te voelen in tegenstelling tot de maanden waarin we ook hebben geprobeerd zwanger te raken en waar ze wél (op tijd) ongesteld werd.

Wat denken jullie? (Graag met ervaringen)

P.S. De test is prima, controlevenstertje was goed en de test is goed uitgevoerd.

luuntje

Re: Zwanger? Niet Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:41

Ongesteldheid kan weleens later komen.
Dat is niets om je zorgen over te maken.

Zelf zou ik ervoor kiezen om over een week wanneer ze nog niet ongesteld is geworden, opnieuw een zwangerschapstest te doen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:42

ik heb geen ervaring maar doe de opleiding kraam
en ik zou nog even wachten met de test
doe het na het weekende of over een weekje.
mischien zit ze wel zo met de zwangerschap in haar hoofd dat het invloed heeft op haar menstruatie.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:43

Ik denk ook dat ze die test mss te vroeg heeft gedaan.
Of dat ze gewoon over tijd is, maar als ze normaal wel op tijd menstrueert...
Dan is het weer vreemd, tenzij jullie veel stress hebben op het moment. Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:44

Je bent te vroeg met de test. Vaka geeft deze pas een week na de dag dat je ongesteld had moeten worden het juiste resultaat.
Dit komt omdat er dan meer hormonen in de urine zitten dan de 1e dag nadat je ongesteld had moeten worden.

Ik was/ben ook altijd netjes regelmatig ongesteld, en was 2 dagen overtijd (nog nooit gehad). Meteen test gedaan: Negatief.
Na een week nog niks, weer een test, nu positief.

Was niet gepland, maar wel welkom, helaas heeft het niet zo mogen zijn, en ben ik de eerste 10 weken niet doorgekomen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:44

Ik denk eerlijk gezegd dat ze 'gewoon' overtijd is. Ik ken het gevoel van je 'anders' voelen, ook als je niet zwanger bent. Elke keer als ik maar een dag over tijd was, voelde ik me zo zwanger, niet normaal meer. De keer dat ik echt zwanger was, voelde ik me net zo als anders ( had er die maand toevallig niet op gerekend, manlief moest me er op attenderen dat ik al een paar dagen te laat was ). Overtijd kan je door zo veel oorzaken zijn, daar is niet echt de vinger op te leggen. Als ze nou over een week nog niet ongesteld is, kan je die test altijd nog eens herhalen ( of bij de huisarts laten checken, dat lijkt me wat betrouwbaarder ). Maar voorlopig zou ik nog even afwachten.

miesjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:46

Tja het is natuurlijk altijd moeilijk om hier een goed antwoord op te geven, maar het is heel goed mogelijk dat ze zwanger is en de test te vroeg gedaan is, er moeten eerst voldoende zwangerschapshormonen in de urine zitten wil de test dit kunnen aangeven, aan de andere kant is het natuurlijk ook mogelijk dat als jou vrouw op het moment bv stress heeft of er erg op zit te wachten de menstruatie ook wat later kan komen. Als je het zeker wilt weten kan je altijd bij de dokter vragen om een bloedtest die zijn altijd veel betrouwbaarder. Zelf heb ik 3 kinderen maar ik denk dat na 1 dag overtijd het erg snel is om te testen.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 12:46

Bedankt voor jullie reacties!

Er is niet veel stress. We hebben allebei zoiets van; "We zijn gezond en lukt
het deze maand niet, dan volgende maand wel". Van stress is dus geen sprake!

Normaal gesproken voelde ze zich nooit 'zwanger', dus het gevoel is deze maand
wel degelijk anders!

Ma_rie_tje; wat poedersuiker voor je, joh! Hoewel jouw ervaring wel weer hoop geeft. Lachen

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:48

Als ik overtijd ben heb ik ook meteen het gevoel dat ik zwanger ben van minstens een drieling. Ook ik ben meestal hartstikke optijd maar soms weleen een paar dagen ineens te laat. Vaak stress, eetpartoon, slaapgebrek enz heeft allemaal invloed.

Een zwangerschapstest kan je over drie dagen nog een keer doen dan is namelijk de hoeveelheid hormonen verdrievoudigd.

Ook wordt altijd aangeraden om twee testen te doen omdat ze nooit zo accuraat zijn

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 12:49

Hej Dublin; zo spreek ik je ook weer eens in een ander context *LOL* !

Ik denk dat ik naar aanleiding van jullie reacties nog maar een test voor haar haal straks en dat ze die dan Maandag doet. Zou dat een goed plan zijn?

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:52

Haha ja we kunnen ook het nog ergens anders over hebben Haha!
Wel net zo leuk..... Tong uitsteken

ZOu het gewoon doen. Ik heb ze ook weleens gedaan hopende op een andere uitslag. Maar het duurde bij mij drie keer voordat ik het echt goed kon aflezen. Gelukkig was het de uitslag die ik hoopte.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:53

Ik zou inderdaad over enkele dagen nog eens testen wanneer de menstruatie nog niet is gekomen. Test dan met ochtendurine, deze is wat geconcentreerder.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:56

..spannend!!!!...ik zou ook nog even wachten met de test...maar ben wel heel benieuwd hoe het afloopt, dus maandagmiddag meld ik me weer!

ow...en ik ging toch wel rare dingen eten toen ik nog niet wist dat ik zwanger was...hebben nu een tweeling(meiden) van 10 maanden
Laatst bijgewerkt door Jasmijn76 op 21-09-07 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:57

Spannend. Ik zelf heb na twee weken overtijd zijn pas een test gedaan (vond het veel te jammer als het negatief zou zijn... Haha! ) en ik was hartstikke zwanger (genoeg hormonen te vinden Knipoog ).
Ik zou nog even wachten...
Houd je ons op de hoogte?
Onze dochter is inmiddels al drie jaar!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:57

wacht inderdaad nog even voor je zekerheid wilt hebben tot na het weekend in ieder geval ,
succes en we willen uiteraard wel even de uitslag weten he haha

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:03

om zeker te kunnen zijn van je zwangerschaps test moet je 2 weken wachten en dan kan hij nog niet kloppen

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 13:08

Vanochtend is er met ochtendurine getest!

Bedankt allemaal, Maandag testen dus en hopen dat ze voor die ijd niet ongesteld word.
Echt stressig zijn we allebei niet, maar tis wel heel spannend! Natuurlijk houd ik jullie op
de hoogte!

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 13:09

Het is tegenwoordig toch allang niet meer zo dat een test pas na twee weken de juiste uitslag geeft?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:10

Met de test van tegenwoordig hoef je niet meer te wachten tot een week of 2. Staat ook vaak duidelijk op de verpakking.
Kan zijn dat ze idd later wel reageerd. Mijn test was toen op de eerste dag zo duidelijk zwanger dat ik geen 2de test hoefde te doen.

We zullen duimen voor jullie dat het raar is. Blijf rustig en laat het lekker op je af komen anders gaat het alsnog mis.

Je zou na ruim een week ook via de huisarts een test kunnen aanvragen.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 13:13

Je krijgt een tweeling! Dan was jouw test ook vast dubbel duidelijk! Pfffff,,,,, zenuwen beginnen langzaam op te spelen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:16

Idd erg spannend.
Wij hadden "het" al eens eerder geprobeerd en het was dan toch wel een beetje een teleurstelling als het niet "raak" was. Het foefje met de vijftiende dag was in één keer raak...
Mochten we er nog eens voor gaan, dan proberen we het zo weer Haha!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:17

Hahaha, wordt de eventuele papa in spé al een beetje nerveus bij het horen van een duopack..?
In ieder geval wel duidelijk dat jullie of nu of in de toekomst heel erg sámen zwanger gaan zijn.
Helemaal top!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:19

ma_rie_tje schreef:
Je bent te vroeg met de test. Vaka geeft deze pas een week na de dag dat je ongesteld had moeten worden het juiste resultaat.
Dit komt omdat er dan meer hormonen in de urine zitten dan de 1e dag nadat je ongesteld had moeten worden.

Ik was/ben ook altijd netjes regelmatig ongesteld, en was 2 dagen overtijd (nog nooit gehad). Meteen test gedaan: Negatief.
Na een week nog niks, weer een test, nu positief.

Was niet gepland, maar wel welkom, helaas heeft het niet zo mogen zijn, en ben ik de eerste 10 weken niet doorgekomen

Marietje, kan zijn dat er te vroeg getest is.. de ene vrouw maakt inderdaad eerder HCG aan dan de ander, maar ik heb altijd geprobeerd mijn hoop hier niet op te vestigen..
Ik teste overigens 4 dagen voor ik ongesteld moest worden positief en wist het eigenlijk al zeker voor ik de test deed..
Maarja je gaat je lichaam wel kennen na een lange tijd geen pil of wat dan ook gebruiken..
Al kan je lichaam je ook wel weer voor de gek houden..
Ik hoop dat je gelijk hebt voor TS en vrouw en dat ze HCG laat aanmaakt!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:21

BGGBWM schreef:
Het is tegenwoordig toch allang niet meer zo dat een test pas na twee weken de juiste uitslag geeft?

Is per vrouw verschillend!
Ik hoop het voor jullie!
Ik zweer trouwens bij de Kruidvat testen! Die zijn echt betrouwbaar en testen vroeg positief!
Hoop op goed nieuws binnenkort van jullie kant!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:27

BGGBWM schreef:
Je krijgt een tweeling! Dan was jouw test ook vast dubbel duidelijk! Pfffff,,,,, zenuwen beginnen langzaam op te spelen!

ik vind dit echt helemaal geweldig om te lezen!!...een man in de zenuwen!...sorry hoor, maar meestal zijn de vrouwen helemaal PANISCH!...

ik ga zo voor jullie duimen!!!

...en als ze zwanger is hebben we nog wel een zwangerschaps klaagtopic Knipoog...kan je gelijk aanhaken!..horen we het ook eens van de andere kant Duivel