HA Lenzen altijd last...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Girl007

HA Lenzen altijd last...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 18:36

Hoi hoi,,

De titel zegt het al maar ik heb altijd last van m'n lenzen. Ik heb zachte lenzen van de Hans anders, eerst had ik altijd de "blauwe" om ze te ontreinigen in zo'n lenzen potje en de "gele" vloeistof om ze schoon te maken voor het indoen. Toen had ik altijd last van mijn lenzen. Nu heb ik de vloeistof van m'n vriend geprobeerd en die doet iniedergeval geen pijn bij het indoen en hij prikt ook niet. Deze vloeistof ontreinigd maar hoef ik geen vloeistof te gebruiken om ze weer schoon te maken voor het indoen, dus ik heb nu zeg maar 1 vloeistof. Maar nu worden m'n lenzen weer wat "troebeler". Wie heeft dit probleem ook? En wat heb jij er dan aan gedaan?

Groetjes, Elle

Red_Savage

Re: HA Lenzen altijd last...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:39

Ik koop zelf gewoon simpele lenzen bij het kruidvat. En ook lenzenvloeistof bij het kruidvat. Gaat hartstikke goed en is zóveel goedkoper! Haha!
Misschien een idee?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:41

Ik had dat ook met de lenzen van de Hans Anders!
Zag er ook niet goed door..

Heb nu lenzen van Specsavers en zie stukken beter! Zitten súper goed Lachen
Ik had bij de lensen van HA ook altijd, als ik dan een nieuw paar had kreeg ik ze niet in en niet uit..
Nu krijg ik ze zonder moeite uit! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:10

Ik heb niet zoveel positiefe verhalen van HA gehoord.. Zelf zit ik bij het huis, is wel een hele chique maar heel goed. Ik heb droge ogen van mezelf en veel eiwitten en vetten (ofzoiets zei de opticien Tong uitsteken) daarom doen lenzen bij mij eigenlijk altijd wel een beetje pijn, het beste voor mij is om ze niet in te hebben. Maar aangezien ik zulke moeilijke ogen heb hebben ze me de Alcon no rub aangeraden.

Dit is 1 vloeistof voor alles en je hoeft het niet meer schoon te maken, alhoewel ik dat wel soms doe. Ze worden hier inderdaad troebel van, maar deze vloeistof is wel het beste voor je ogen. Als ik jou was zou ik in ieder geval naar een andere opticien gaan Lachen

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:12

ik heb altijd die van de kruidvat, ook de vloeistof en dat is perfect nooit last van gehad. Die van hans anders ook

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:13

Ik hoor ook slechte verhalen over HA, ik ben gewoon bij de plaatselijke opticien, betaal wel 140 euro per halfjaar, maar weet tenminste zeker dat het goede kwaliteit is. Lachen

Mijn opticien raadde mij de kruidvat vloeistof af, dat schijnt de slechtse te zijn getest door de consumenten bond.. (weet niet of het echt zo is over verkopers praatje hoor Clown )

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:15

Ik ben tevreden over die vloeistof! Lachen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:12

Naar een goede opticien gaan...

Ik heb zelf vloeistof van Eyeye (Barnaux). Die is erg goed, speciaal voor droge en gevoelige ogen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:13

Ja ik heb ook kruidvatlenzen en kruidvat vloeistof, nergens last van!

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:15

Ik ben bij : Het Huis. Nooit last van mijn lenzen!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:32

HA schijnt inderdaad niet al te geweldig te zijn!
Zelf zit ik bij Pearl; nooit problemen gehad. Lachen

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:57

Ik heb een aantal jaren geleden een behoorlijke oogbeschadiging opgelopen door de lenzen van HA. Ik ben een tijd later naar een andere opticien gegaan waar ik deskundig advies heb gehad en andere lenzen. Daarna nooit meer problemen mee gehad.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 22:03

Ik heb niet veel verstand van zachte lenzen, maar neem aan dat als ze troebel zijn dat er iets niet goed is. Op harde lenzen gaat eiwit zich afzetten, dit kan er weer af met speciale tabletjes. Het zou kunnen dat dit ook op jou lenzen is. Hoe dit schoon te maken is weet ik niet. Zachte lenzen vormen een risico voor o.a. infecties. Loop er dus niet zo mee rond. Een andere/betere vloeistof kan helpen. Ik zou voor advies eens naar de opticien, of beter, oogarts gaan.

esmee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:20

Ik had altijd de maandlenzen van Het Huis Van. deze waren altijd goed, maar ik vond maandlenzen altijd een gedoe en toen mocht ik van mijn ouders daglenzen, dus ik ben er vanaf.

Marjolein_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:48

Ik heb ook verhalen gehoord dat HA niet helemaal super is. Ben daarom ook zelf bij Pearle gegaan, het is misschien wat duurder maar heb helemaal nergens last van..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:51

Ik heb al jaren lenzen bij HA en nergens last van.. Ik heb trouwens de "roze" fles met vloeistof. Hoef ze dan niet te reinigen, doet de vloeistof zelf. Eerst had ik de 'rode' en dan moest je ze wel zelf wassen, met de 'roze' hoef ik dat niet meer.. Ik heb in ieder geval nergens last van Lachen

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 17:52

Zo dat zijn veel reacties, waarvan 1 goede over de HA. Ik heb nu ook de No Rub vloeistof en zo als ik al zei, is deze heel fijn. Maar het geval is dus dat de lenzen gewoon K*t zijn aangezien ze altijd prikken, de vloeistof van de HA prikte ontieglijk maar deze niet. Wat ik ook iritant vind van de HA is dat die opticien maar eens in de week komt en dat is dan net op de dag dat ik het druk heb I.v.m. stage. Is dit ook bij jullie locatie??

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:41

Wanneer ze prikken is er duidelijk iets niet in orde.
Wát er niet in orde is kan ik niet voor je bepalen.
Dat kan je opticien of oogarts beter dan ik.
Zelf ben ik helaas allergisch voor lenzen.
Voor alle lenzen, heel jammer.
Ik hoop dat er voor jou een oplossing komt, succes!

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:34

Ik heb dus nu ook ruim 2 jaar lenzen van de HA, tevens heb ik de blauwe vloeistof. Je moet er alleen voor zorgen dat je lenzen minimaal 7 uur erin hebben gezetten, want dan is het geneutralizeerd.
Doe je ze eerder in dan doet dat pijn, heel veel pijn.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:00

Bij mij was hij dr vroeger ook maar 1 dag, op dinsdag..
Geloof dat ie er tegenwoordig vaker is, want kan nu op meerdere dagen terecht.
Denk dat dat er ook mee te maken heeft, hoeveel ´lenzenklanten´ ze hebben op de locatie?

Ik doe ze trouwens, als ik een dagje thuis ben ofzo, en niet weg hoef, niet in. Dan houd ik een dag mn bril op en geef mn ogen even rust.
Een tijdje terug heb ik ook last gehad, bleek in combinatie te zijn met hooikoorts. Lag dus niet enkel aan mn lenzen. Paar dagen mn bril op gehad en daarna nergens last mee van gehad Lachen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:37

ik heb al twaalf jaar de lenzen van HA, naar volle tevredenheid.
ben alleen héél snel al op andere vloeistof over gestapt, heb nu de sensitive van de Kruidvat. die van HA-eigen merk vond ik waardeloos; altijd prikken en pijnlijke ogen.
na overstappen op andere vloeistof was dat over.
ik heb heel lnag halfjaars-lenzen gehad, nu maandlenzen (wara ik wel langer mee doe, omdat ik ook soms m'n bril op heb.
gaat nu prima! Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 04:40

Ik heb 12 jaar lenzen (verschillende merken) en gebruik al die tijd al vloeistof van het Kruidvat.

In mei 2005 kreeg ik last van prik ogen en het leek steeds erger te worden. Ik begon wazig te zien, ze gingen tranen en soms kon ik niet eens licht verdragen. Bleek dat de vloeistof van het Kruidvat veranderd was ('verbeterde formule'). Ze hebben een bepaald bestanddeel dik verhoogd en daar kreeg ik dus last van. Gevolg --> hoornvliesontsteking en een half jaar een bril op m'n neus zodat het hoornvlies weer kon herstellen. Meen dat dat toen ook bij Radar is geweest, 250 mensen hadden zich gemeld.

Maar dit bestanddeel zit ook in deze hoeveelheid in de vloeistof van o.a. DA. Ik heb nu die van Kruidvat 'voor gevoelige ogen' ofzoiets, in elk geval de oude formule en dat gaat prima.

Als je wilt weten over welk bestanddeel ik het heb moet je het even zeggen, dan zoek ik het morgen even op.

Lenzen heb ik trouwens van de Pearl Lachen

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 18:46

Quellian: Wil dan idd dat bestanddeel weten, misschien zit dat dan ook idd in de vloeistof van de HA.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:09

Ik heb ook zachte lenzen van HA (met No Rub vloeistof) en heb nergens last van..
Heb ze soms wel langer dan een maand in Bloos

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:27

Ik heb al jaren maandlenzen van HA. Ook met de blauwe en de gele fles. Nooit geen problemen. Alleen als je te weinig gebruikt van de vloeistof uit de gele fles, gaat het prikken.