Altijd honger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GummyBear

Altijd honger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 17:56

Hee Bokkers.
Ik heb bijna altijd een hongerig gevoel en dat begin ik zo langzamerhand wel een beetje zat te worden. Ik kan echt extreem veel eten, waardoor het soms lijkt alsof ik wel 3 magen heb ofzo. Bloos Als ik gegeten heb, heb ik bijna nooit het idee dat ik voldoende gegeten heb. Ik blijf honger houden en moet dan de hele tijd aan eten denken. Uiteraard pak ik dan niet meteen nog iets te eten, maar het is wel moeilijk voor me om me in te houden. Ik kan je garanderen dat mijn vriend echt veel eet en ik eet zelfs nog meer dan hem. Bloos! Als ik dan bij hem thuis eet en zijn ouders vragen aan me of ik genoeg gegeten heb, zeg ik altijd maar ja, omdat ik me anders zo'n vreetzak voel. Zij eten thuis namelijk nogal kleine porties. Het is voor mij heel irritant om altijd zo'n hongerig gevoel te hebben. Ik ben ook niet dik ofzo, gewoon 'normaal'. Maar als ik altijd zou eten wanneer ik honger heb, dan woog ik nu al 300 kilo. Vork
Wie heeft dit ook of heeft tips om hiermee om te gaan?

arans

Re: Altijd honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:00

Hey ik herken dit probleem heel erg.

Op school eet ik niet veel ( 4 broodjes) maar zodra ik thuis kom heb ik honger. Omdat mijn moeder niet altijd brood in huis heeft pak ik weleens een koeje, en dan nog een koekje, en nog een... Als ze wel brood in huis heeft, eet ik eerst 2 broodjes, dan nog 2 en dan heb ik nogsteeds honger, dus dan begin ik weer aan de koekjes. Echt ik kan daarin best veel eten Nagelbijten / Gniffelen. 's Avonds Eet ik mijn bord wel leeg, maar ik eet nooit veel in 1 keer. en meestal heb ik gelijk na het afruimen weer trek Bloos

Ik ben niet dik ofzo, en wil dat graag zo houden Sigaar

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:05

Wel een heel goede oplossing hiervoor is voldoende water drinken. Hiermee stil je de honger en is je maag toch gevuld. Je kan ook regelmatig wat eten zonder daarin te overdrijven als je de tussentijd tussen de verschillende maaltijden echt niet kan overbruggen. Een stuk fruit of dergelijke is erg gezond. Probeer koeken en snoep te vermijden. Het levert alleen veel vet en suiker waardoor je aan zal komen in gewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:06

Ontbijten! Voeding eten met veel vezels, volkorenbrood, bord sla...
Water tussen de maaltijden doordrinken, soms eet je terwijl je eigenlijk dorst hebt.
Niet teveel suiker snoepen, daar word je alleen maar hongeriger van.
Ik heb wel eens chroomtabletten geprobeerd omdat ik zoveel honger had, maar nu eet ik gewoon 3 maaltijden per dag en 1 of 2 tussendoortjes (fruit of granenkoekje, soms wat lekkers) en nu heb ik er eigenlijk geen last meer van. Als ik niet ontbijt, heb ik de rest van de dag een onvoldaan gevoel, dus s'ochtends neem ik eerst 2 boterhammen en een glas melk of vruchtensap.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:07

Ik heb dat ook zo ongeveer, alleen lichtere versie als jouw. Ik denk dan niet konstant aan eten. Maar ik eet wel echt onnoemelijk veel. Sommige mensen vragen zich dan ook af hoe ik zo mager blijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:09

Ja dan heb je geluk. Als ik alles zou eten en altijd wanneer ik zin heb dan had ik al in shoc doc gezeten.

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:09

ik heb ook altij zo'n honger gevoel.. ik eet ontzettend veel..ontbijt goed en eet ook goed groente en vezels. toch weeg ik maar 54 kg (ben 1.68 ..) toch sta ik op school, thuis en op het werk bekend als 'de vreedzak'.. ik houd dit topic ook maar eens even in de gaten!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:13

Hèhè.. ik dacht serieus dat ik de enigste was.. ik denk ook constant aan eten!! En heb ook altijd honger, nu nog erger omdat ik dit lees Knipoog

Ik ontbijt met 3 plakken ontbijtkoek, en als het even kan ook een eierkoek Haha! Op school eet ik altijd 4 bruine boterhammen en soms wil ik er nog wel eens een kaasbroodje bijkopen Haha! Omdat ik dus nog honger heb.. Zodra ik thuis kom ga ik naar de snoepla.. omdat ik te lui ben om een boterham op te smeren eet ik meestal een zak ships leeg of een hele hand vol snoepjes.. ik drink er nu water bij sinds een aantal dagen.. en geen cola meer Haha! 's Avonds eet ik altijd een flinke portie, wel maar 1.. en na het eten gaat het gesnoep vrolijk door.. de rest van de ships, als hij niet helemaal leeg was en anders is er altijd wel wat anders te vinden.

De tip van het water drinken vind ik een hele goeie en daar kan ik me wel in vinden, denk dat ik dat maar es een aantal weken ga proberen *LOL*

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:15

Ik heb net mijn avondeten naar binnen gewerkt (nog geen 2 min geleden) en ik ben nu weer een zak kruidnootjes aan het leeghalen...

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:15

Ik heb hetzelfde probleem, en ben helaas wel dik. Ontbijten doe ik altijd. Veel vezels gebruik ik ook (muesli, gebroken lijnzaad, groente, volkoren brood). Daarnaast drink ik 1,5 liter water op mijn werk. Dat helpt allemaal helemaal niks. Ik heb de hele dag door honger, ook al drink ik dus veel water.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:18

ik dus ook haha

ik ontbijt met 5 of 6 broodjes,dan een uur later wat koekjes
tussen de middag eet ik rustig 8 broodjes en stop maar,want anders blijf ik door eten.
in de middag nog wat koek en wat chips,avond gewoon me bord leeg .
bij de koffie weer een koekje of wat ,en rond 10 uur de vetpan aan of wat tosties
ik heb alles al laten testen bij de dokter maar ben helemaal gezond
ben 1.60 en 49 kilo,zelfs op stal ligt me kast vol met lekkers Tong uitsteken

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:21

Ik heb trouwens de hele dag door zin om ergens op te kauwen...
Dus tip: lolly's zijn daar erg goed voor en kauwgom ook, al werkt kauwgom laxerend (hihi) en lolly's kunnen je tanden langzaamaan 'verplaatsen', dus niet tussen je voortanden stoppen maar tussen je kiezen Knipoog

Maar ben ik wel de hele dag 'aan het eten' als ik trek heb

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:30

Ook een goeie tip Haha!

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 18:32

Ik lees dat jullie dus ook aardig veel eten. Knipoog Ik ben dus niet de enige, haha! Ik eet alleen geen snoep en koek als ik honger heb, want dat hebben wij niet in huis. Ik heb tegen mijn ouders gezegd dat ze geen lekkere dingen hoeven te kopen, want dan weet ik dat het fout gaat. Vooral mijn vader is geneigd om ongezonde dingen mee te nemen als hij boodschappen gaat doen, meestal neemt hij dan moorkoppen, ijs o.i.d mee. Vork Natuurlijk eet ik wel eens een koekje, maar dat moet ook wel kunnen vind ik. Als ik honger heb, eet ik dus Liga Evergreen, een eierkoek of fruit ofzo. Niet bepaald ongezond, maar ik wil gewoon van die eeuwige honger af.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:38

Ja eierkoek inderdaad of Sultana Haha!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:43

maar een koekje kijkt altijd zo verliefd naar me... Die kán ik gewoon niet laten liggen als die zo vriendelijk naar me ligt te lachen...

Maar als ik moet kiezen zou ik wel voor de gezonde gaan, tenzij er chocolade opzit Tong uitsteken

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 18:49

DeniseES schreef:
maar een koekje kijkt altijd zo verliefd naar me... Die kán ik gewoon niet laten liggen als die zo vriendelijk naar me ligt te lachen...

Maar als ik moet kiezen zou ik wel voor de gezonde gaan, tenzij er chocolade opzit Tong uitsteken

Koekjes zijn idd heel verleidelijk. Haha! Dat is ook de reden waarom ik heb gezegd dat mijn ouders niks lekkers meer moesten kopen voor me. Mijn ouders zijn zelf niet zulke snoeperds, dus voor hun was dat niet zo'n probleem. Als ik bijvoorbeeld weet dat er koekjes in de kast liggen, moet ik er de hele tijd aan denken, totdat ik me op een gegeven moment niet meer in kan houden en ze gewoon ga pakken. Bloos

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 18:50

xXutopiaXx schreef:
Ja eierkoek inderdaad of Sultana Haha!

Ja idd. Lachen Ik hou wel van die 'gezonde' koekjes zeg maar, zoals Evergreen, Sultana en Time Out Granenbiscuits enzo.

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:55

dit herken ik..!!
sòchtends 2 tosti`s..
Op school 4 sneetjes brood.. en nog iets tussendoor..
kom ik thuis, kan ik echt niet stoppen met eten.... chips,pepernoten,koeken,ijs,tosti`s.. Haha! jammie!! Lachen

Ondanks al dat eten blijf ik dun... ong. 1.80 en 53 kg... en dat is ook niet echt geweldig.. Knipoog

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:55

Die 'gezonde koekjes' zitten stikvol met suikers.

Als je minder honger-gevoel wilt hebben, moet je minder suikers eten. Eet ipv een Sultana maar een blokje kaas... honger gaat weg en eventuele kilo's ook.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 18:58

Dees schreef:
Die 'gezonde koekjes' zitten stikvol met suikers.

Als je minder honger-gevoel wilt hebben, moet je minder suikers eten. Eet ipv een Sultana maar een blokje kaas... honger gaat weg en eventuele kilo's ook.

Daarom zette ik het ook tussen haakjes, omdat die natuurlijk ook niet echt gezond zijn, maar wel gezonder dan koekjes met chocola ofzo. Knipoog Ik zal in ieder geval de water-tip van WildThing volgen en idd wat dingen gaan eten die vullen. Lachen Eens kijken of het resultaat heeft!

Aislinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:02

Oh ik herken dit allemaal zo erg! Ik heb ook altijd zin in eten. Het is één van mijn favoriete bezigheden Bloos Het is niet eens zo zeer dat ik dan honger heb, ook al krijg ik toch best snel honger. Ik ben absoluut niet dik, vroeger zelfs te mager en nu ben ik precies goed. Ik wil er niet meer bij, maar als ik zo doorga gebeurt dat wel. Water drinken helpt inderdaad net als goed ontbijten, maar ná dat ik heb ontbeten of water heb gedronken wil ik toch weer iets. Er zijn nog wel meer tips, zoals heel vaak heel weinig eten, dus alles uitspreiden over de dag. Mijn vader zegt dat sporten ook helpt, want je glucose wordt dan omgezet in energie (of zo iets) en dat zorgt dat het de honger wegneemt. Dus als je steeds weer zin hebt in iets te eten, ga gewoon een eind joggen of zo Lachen

owja en Dees, het ligt er natuurlijk aan welke kaas, maar de meest kaas is niet bevorderend voor de lijn Knipoog

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:03

heel herkenbaar, ik weet niet hoe oud je bent? Maar ik heb het sinds ik 14 was, en ben nu 17 hahaha. Ik heb ook nog eens ondergewicht, dus je mensen zijn vaak verbaasd als ze zien hoeveel ik eet Haha!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:54

Sinds ene paar dagen drink ik ookalleen nog maar water ( net heb ik perongeluk een glas chopcomel gdronken

Ik ontbuijt met een flink bord ( tot ana de rand) Coco pops met melk. Als ik genoeg tijd zou hebben zou ik zelf 2 flinke borden nemen. Veder als we geen koekjes in huis hebben, eet ik alles wat eetbaar is Bloos

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:56

antitoilet schreef:
dit herken ik..!!
sòchtends 2 tosti`s..
Op school 4 sneetjes brood.. en nog iets tussendoor..
kom ik thuis, kan ik echt niet stoppen met eten.... chips,pepernoten,koeken,ijs,tosti`s.. Haha! jammie!! Lachen

Ondanks al dat eten blijf ik dun... ong. 1.80 en 53 kg... en dat is ook niet echt geweldig.. Knipoog

Wow dan ben jij wel heel dun ja, Nouja veelm mensen zullen willen ruilen met jou hoor Lachen

Dat heb ik dus ook Nagelbijten / Gniffelen