Wat is het leven soms toch zwaar.. :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoNeTtE

Wat is het leven soms toch zwaar.. :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 02:12

Hallo Paarden-mensen!

Het is wel een lang verhaal hoor!
Maargoed, Ik had eigelijk al 2 jaar last van rugpijn, maar ik had een scooter (schokken) een paard (schokken) en ik moest de stal van mijn (toen de tijd) eigen paard uitmesten, dus eigelijk allemaal 'belastend' voor mijn rug.. ik kreeg toen elke week manueel therapie (dat kraken) en daarmee bleef het even weg 2 dagen ongeveer.. Toen werd het in Oktober vorig jaar erger en erger, de huisartsen en posten dachten dat ik een hernia of spit (ook een beknelde zenuw) had.. Rontgenfoto laten maken, de arts die het had bekeken zag dat er een hernia zat (niet dus) of tweeledig (allebij dus) Toen werd het als maar erger en erger, me ma heeft toen op een mri scan aangedrongen, want die krijg je niet zo snel als 17 jarige (toen de tijd).. ik kreeg in de 3 weken dat ik moest wachten, hele erge pijn, ja ik kan het niet uitleggen, maar weet dat veel mensen zulke pijn in hun hele leven niet zullen meemaken.. Ik kon er niet van slapen, want ik kon namelijk niet liggen, door de beknelde zenuw dus, dus na 3 weken van 0,0 iets geslapen te hebben, was ik helemaal naar de t*ring, zowel ik als me ma, je kunt wel nagaan dat ik er niet zo charmant uitzag.. haha.. Het vergt zoveel van je, zoiets, en ik was gewoon echt OP! Ik ging namelijk ook snachts rondjes om het huis fietsen, door de kamer heen slenteren, mijn hond is die 3 weken mij dan ook heel trouw gebleven haha, vond ie natuurlijk prachtig zoveel aandacht! In de Mri-scan moet je natuurlijk ook liggen, maar ik hield het maximaal 1,5 a 2 minuten vol, en daarna schreeuwde ik het uit van de pijn, iedereen keek op altijd.. Niet dat jullie mij verkeerd begrijpen, maar ik heb een hele hoge pijngrens, zeg nooit auw zowat.. En in mijn familie ben ik zo opgevoed (onbewust) dat we elkaar dingen 'sparen' heel verkeerd, maar toch ook wel goed.. Mijn oma had toen bijna 4 jaar geleden borstK (wij zeggen K ipv Kanker) En dat was al zoiets! Dat we niks zeiden tegen oma, pas later.. Nou toen wou ik en me ma gelijk een orthopheet spreken, na mijn mri, die mij kon helpen, maar ze hadden op de mri-scan al genoeg gezien achteraf.. Dus wij naar binnen in een klei, kill kamertje.. Ik moest denken aan Nonet (Mijn toen de tijd eigen paard, die ik weg had moeten doen (2 weken ervoor) wegens hoefkatrol, en niet meer op haar kon rijden) Er zat ook nog een vrouwtje bij die alles opschreef, maar toen ik haar aankeek, moest ze bijna huilen, maar ik was zo moe dat ik het nog geen eens doorhad.. Toen vroeg de orthopeet .. ''Heb je een vader?'' Ik zag mama vanuit de ooghoeken al schrikken.. ik zei ''ja, maar hij woont in Rotterdam! Hoezo?'' Hij : ''Bel hem nu maar gelijk, en vraag of hij hier naartoe komt! Het is niet goed mevrouw.. stilte.. er zit een tumor in uw heiligbeen'' Je kunt je wel voorstellen hoe mijn moeder in elkaar zakte, ik schrok van haar, ik had haar nog NOOIT zo gezien! Wat is dit? Waarom ik? Waar is Nonet? WAAAROM heb ik haar weggedaan! poedersuiker dat ik er ben! Domme #$%^! NEE, NONETJE, de enige woorden die ik kon uitbrengen waren.. ''WAAR IS MIJN MEISJE?!!! NEE, MIJN MEISJEEEEE ALSJEBLIEFT NONETJE, NEE MIJN MEISJE! WAAROM!!'' Mama hield me zo stevig beet, ik was slap, ik kwam niet van de grond af.. Wat was dit?! KLOTE arts! Nee hij heeft het fout mama, en Nonetje!! Mama had het heel moeilijk, dat kun je wel voorstellen natuurlijk, als ik eraan denk of nu zo dit schrijf rollen de tranen me weer van de wangen af, zoveel emoties.. Maargoed, die orthopeet heeft gelijk naar het radbout gebeld met, nu mijn arts, Dr Schreuder, de volgende dag had ik al gelijk een afspraak.. Om 9 uur sochtends kwam ik bij hem aan, en omdat ze in het Canisius (ander ziekenhuis als waar ik die dag moest zijn) zeiden dat het er zwaadaardig uitzag waren we allemaal .. tja.. zoiets is niet uit te leggen.. heel erg down, en bang, en moe, op, alles.. Hij bekeek ze.. hij heeft die zelfde dag nog een bioptie (punctie, gaan ze met een naald naar binnen om weefsel te pakken en dan onder de microscoop en naar het lab sturen) nog die zelfde dag gehad met een paar andere scans en onderzoeken.. Ik had zo'n hekel aan ZH! Ik wist niet wat me overkwam, het ging zo snel allemaal! Konden ze niet wachten op mij! Totdat IK er klaar voor was!? Het was mijn 1e keer, het was/is er raar, een rare sfeer, een soort ''proberen-het-leul-te-houden'' sfeer.. De bioptie ging heel snel, binnen een uurtje was ik uit de operatie kamer..! En ik hoefde niet naar de uitslaapkamer, ik was teveel bezig om te vechten tegen de moeheid wat ik al 3 weken had gedaan! Toen ik erheen moest (operatiekamer) trilde heel mijn lichaam van angst, het onbekende, verdriet, moeheid, emoties die we allemaal mee moesten dragen.. tja.. We moesten 10 dagen wachten op de uitslag (Of het ging om een kwaadaardige tumor, of een goedaardige tumor..) dit was vorige jaar met kerst, ik werd 22 dec opgenomen.. we hadden dus een hele zwarte kerst kun je wel nagaan.. Wat waren die dagen zwaar, nieuw, en vol onbegrip.. Ik zat op mijn kamer met een vriendin van mama.. Dat is zo'n LIEVE vrouw.. Heb ze nog noooooit boos gezien! iig na 5 DAGEN!! kreeg ik de uitslag, het waren de 1e resultaten uit het lab... Stil was het, maar Schreuders gezicht.. Ik vergeet het nooit meer! Hij lachte ineens! en het wees uit op een GOEDAARDIGETUMOR!! JAJA!! Het was wel een goedaardige-tumor, maar ook een agressieve tumor, 'reusceltumor' ook wel benoemd.. Dus dat was natuurlijk super! Ik belde met mama, mijn stem trilde als een gek, Natascha (vriendin) was ook helemaal door het dolle heen! En ik.. Ik kan het me nog goed voorstellen.. Ik was er zo bang voor dat het kwaadaardig zou zijn, dat het leek of ik niet blij was, maar dat ik WEL! Ik kon het gewoon niet geloven! Ik had mama aan de lijn dus, en kon geen ziggig woord uitspreken alleen ''Het is goed mama!'' zei ik huilend, ik hoorde mama heeeeeel hard snikken.. ''Jenny, hier heb je ton (stiefvader)'' Ton moest ook hard huilen, toen bedaarde ik weer een beetje en zei dat het helemaal goed was, en dat het ook wel weer goed KWAM, en snel ook zei ik! Ton heeft namelijk zijn vader verloren (toen hij 16 was, aan longkanker, en het was voor hem ook super zwaar die afgelopen dagen!) Mama kwam METEEEEEN naar het ZH! Ze pakte me huilend beet, ik kan het niet verwoorden, hoe dat voelde, de pijn was in 1 keer, heel even, weg.. Vuur in je aderen.. zoiets vind ik het erop lijken..
Ik ben van 31 December tot 6 Januari (de 6e was ik jarig, 18 jaar geworden) thuis even geweest, ik was EVEN weg van het infuus, en was overgezet op medicijnen.. Heb met mama een leuke, en hele fijne, maar ook emotionele oud & nieuw gehad, samen met zijn 2en.. Mijn verjaardag was ook gezellig, veel mensen waren er, ze zaten allemaal langs mijn ''thuiszorg-zieke'' bed, maar daar had ik schijt aan! Alleen toen mijn favoriete jongen binnen kwam (waar ik toch eigelijk ook nog heel verliefd op was ook nog) klapte ik dicht, hij is heel sociaal en is super verstandig n stelde me ook gelijk op mn gemak.. Hij gaf me 18 rose rozen.. Issind He Sweet! Rond een uurtje of 12 op mijn verjaardag, kreeg ik pijn, hele erge pijn, weer dezelfde pijn, ik MOEST morfine!! Ik heb 3 uur liggen huilen, omdat ik een sterk morfine pilletje had ingenomen, waar ik achteraf net goed tegen kon, ik ging er van stuiteren, aggresief, boos, huilen, huilen en nog eens huilen.. Ik kon die avond kiezen.. Direct naar het ZH (leuk op je verjaardag Boos! Of de volgende ochtend..) Dat werd maar MOE sochtend's.. Ik zat te roken (ja I KNOW!) op een stoel, en kn er niet vanaf komen, door de pijn.. Ik werd die dag gelijk weer met de ambulance opgehaald en 30 km gereden naar het ZH, voor de hobbeltjes, want dat deed ZO'N pijn!) In het ziekenhuis, maakte ik wel mijn eigen feestje, mama was er, maar had van kleins af aan al hele erge heimwee, dus dat was huilen snachts.. Ik kon niet meer! Ik was op, wou naar mijn o zo trouwe lieve Rakker! En MAMA! Ik wou zo DICHT mogelijk bij haar zijn! De 1e operatie vond plaats op 18 januari, ik was heel erg bang die nacht ervoor natuurlijk! Ik had gedramt of mama bij me mocht slapen, en dat kon ook gelukkig! Savonds nog lekker een peuk doen voor dat we naar bedje toe gingen, DICHT MOGELIJK naast elkaar, handjes vast, mama sliep achter mij, ik lag nog een uur wakker.. Ik werd wakker, werd gedoucht, geschoren (je moet er wel netjes uitzien ik je naked-body voor de artsen he hahaha, hoe bedoel je ijdel?) Operatie-kleedje aan, en gaan.. Ik hield me sterk, heel sterk voor mama! Me vader, zijn vrouw, en mijn stiefvader waren er ook bij trouwens.. Toen mama mij nog kon zien was ik sterk, en huilde ik niet gelukkig.. Toen ik eenmaal de operatie-lampen zag (die met dat felle, witte licht, die 3 ronde) Moest ik huilen, ik kon niet meer stoppen! ik zei ''Meneer, en mevrouw, ik wil niet meer! Alsjeblieft niet vandaag, ik wilde nog maar 1 ding.. me mamaaa!'' zei ik huilend, ik werd met een rustige stem toegesproken, en kreeg een zuurstofmaskertje op.. Bij de meeste mensen, die narcose ingespoten krijgen, ben je na 5 tellen weg, dat is een milimeter van de hele spuit.. Bij mij waren het 2 volle spuiten, ik bleef vechten! Net zo hard kon ik me er tegen verzetten! Het was een gewenning gewoon.. Toen ik om 1 uur wakker werd, was ik bang, ik werd gelijk door naar de afdeling gereden, odat ik gelijk ZO helder was! Heb ook die dag weining geslapen zelfs, terwijl anderen een dag en een nacht verpampers liggen haha... De operatie duurde in totaal 4 uur, 2 liter bloed verloren, en de tumor (goedaardig he!) was ter grote van je vuist (vrouwen-vuist) Ik schrok me eigen de kolere! Damn, dat ZOIETS heel je lichaam gewoon kapot maakt, en weg vrat! Het was ook namelijk een bot-tumor.. Hij zat in de S1 wervel, aan de rechterkant van mijn wervel.. De snee op mijn rug was wel wat scheef, maar beter op mijn onderrug, als dan op mijn buik, (ze wouden namelijk eerst via mijn buik gaan, maar daar zaten teveel risico's/complicatie's aan vast) kreeg ik te horen de avond voor mijn operatie (ZO dan krijg je een boost vertrouwen huhummm) Het koste me heel veel energie die operatie, uiteindelijk kon ik het niet meer houden, en heb er ZELF voor gezorgd (zat namelijk aan een infuus en ze wouden langzaam afbouwen, maar ik had em snachts zelf lager gezet, ik keek namelijk altijd HEEL goed als ze de spuiten verwisselden, eerst moesten ze lachen, de verpleging, maar ik was toch ook wel volgens hun ''best eigenwijs'' hahaha.. nee niet echt denk ik hihi.. Toen ik weer thuiskwam, werd ik als 1e DOODGELIKT door mijn hondje RAKKER!! Hij had me zo gemist, ik lag op het bed in de woonkamer, hij strong erop (kan die normaal NOOIT) ging boven mijn gezicht hangen en likte me uiteindelijk een half uur! Nou als dat geen ''puppy-love'' is, dan weet ik het ook niet meer!
Nadat ik weer een paar weken thuis was, ging het heeeeeeeeeeeeel erg slecht! VEEL helse pijnen, de buren kwamen snacht's aanbellen, zo bezorgd waren ze over mij, omdat ik me niet meer kon inhouden.. De pijn bleef 4 maanden aanhouden, ik kwam heeeeel langzaam maar vooruit.. en wed er gewoon dood en dood ziek van! Toen Schrueder de laatste 2 mri's naast elkaar had gelegt, was er littekenweefsel, een milimeter maar gegroeit, maar dat kan niet! Want littekenweefsel groeit nooit.. En jah hoor! na 4 maanden moest ik nog een keer geopereerd worden omdat ze eerst wilde kijken hoe en wat.. maar er zat er toch weer 1 op dezelfde plaats (het heiligbeen) Dat was de 2e operatie..Die keer (4 juni) duurde het 5 uur, weer dezelfde grote (vuist) en 4 liter bloed verloren.. Ik was bang daarna, niks was hetzelfde, ik miste de paarden ZO ERG! Ik kan me geen leven zonder hun indenken! Het zijn net allemaal moeders voor me, je kent het wel! Als je een mama of een papa's kindje bent, dan MOETEN die er gewoon bij zijn! Om even terug te komen op mijn opa en oma, mijn oma weet het nu, ik heb het verteld voor de 2e operatie, omdat we allemaal dachten dat het weg zou blijven.. Jah, ik wilde het haar ZO GRAAG besparen, maar als de telefoon op luidspreken stond, moest ik opletten dat ik niet het woordje tumor, bevriezing (want daarmee hebben ze ze overgebleven cellen mee doodgemaakt, met - 196 Graden Celcius..) Noem het maar op, en ik wou het aan de andere kant zo graag die dingen met haar delen! Ja zij had ook het recht om het te weten toch! Ik begon ermee dat ik haar iets wilde vertellen, maar dat ik wist dat ik haar daarmee heel veel pijn zou doen!'' iedereen was stil, en ze lieten haar en mij praten.. ''Maar kindje, zei ze huilend, wat is er dan?! Jij geeft mij toch NOOIT pijn! Wat is er nou toch!'' Ik het hele verhaal verteld, en ze pakte het erg goed op moest ik toegeven! Ze is nog sterker als mij! En kan zo haar vrolijke gezicht weer opzetten, maar dit was andere koek, je moet een lieve oma vertellen dat haar kleindochter niet is geopereerd aan een hernia, maar dat er een tumor zat.. En dat viel zwaar! HEEL ZWAAR! Ze von het fijn dat het eruit was! Ze wonen in Rotterdam, en ze kwamen geregeld mee natuurlijk! Het zijn hele lieve mensen die al hun hele leven veel oliebol hebben meegemaakt, zoals mijn tante die zwaar verslaafd, en geestelijk heel ziek is.. Die woond sonds kort ook weer bij hun in, terwijl mijn oma met haar euma zit, en mijn opa met zijn voet, waaraan 18 keer ook geopeerd is.. Maargoed! Sinds de 2e operatie gaat het beter, ik krijg hulp van allerlei teams, Medisch psycholoog, revalidatie arts, schreuder, proffecionele mensen allemaal iig! Het gaat beter met me nu, en heb even een dip gehad van een maand, en sinds de afgelopen 5 dagen ga ik weer als een speer! Ik zal even zeggen wat ik nog allemaal niet kan.. Ik kan 5 minuten zitten, langer niet, anders krijg ik nog ergere botpijn, ik kan nu wel ongeveer 10 minuten lopen, mocht ik een goede dag hebben! Staan maximaal ook 5 minuten, dus het heeft er flink ingehakt! Mijn laatste 2 Mri-scan waren GOED! Ik ben helemaal schoon! Het littekenweefsel was zelfs gekrompen! Goed he! Dus dat paard komt er hopelijk snel weer! Nouwja.. Schreuder heeft gezegt.. een jaar tot anderhalf jaar voordat ik alles weer minimaal kan.. Dus heb nog een lange weg te gaan! Wel nog veel pijn af en toe, Maar dat gaat die anderhalf jaar, of een jaar toch steeds op en af zei schreuder.. Dus ik ben benieuwd! Ik heb de 19e trouwens weer een gesprek bij Dr. Schreuder, en mocht ik dan nog veel pijn hebben, en niet vooruit gaan (wat ik dus wel weer doe gelukkig) dan zou hij weer willen kijken of een bioptie.. De medicatie helpt trouwens bijna niet ookal slik in dozijnen.. (neurontin, diclofenac, 5 keer 2 paracetamol, amitriptiline, morfine-tabletten, pantazol, en voor ''nood'' (wat zowat om de dag is, morfine-drank) dusja.. ik moet nog een hele lange tijd, en ga super langzaam vooruit.. ik lig denk ik 23:30 op bed, en dat laatse halfuurtje, sta,loop, of zit ik.. Maargoed, ik ben al wat positiever! En nu nog mijn schuldgevoelens, tegenover mama, opa en oma weg, dan heb ik de tijd om alles te verwerken.. POEH! Lang verhaal he.. Ben ook al 10 maanden bezig..

Liefs, Cheyenne.

lesilla

Re: Wat is het leven soms toch zwaar.. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 02:33

Jeetje, wat een verhaal. Je bent echt een sterkte meid wees daar maar trots op. Wens je nog veel sterkte in je leven

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 03:01

Heftig verhaal en dan loop ik te zeuren over mijn leeftijd en wat lichte gebreken.

Ik hoop dat je doorgaat op deze weg en houdt de moed er in.
Het is zo te lezen een lange zwaar traject maar denk er aan je krijgt er veel voor terug.
Regelmatig zul je je koppie laten zakken maar kom op blijf doorgaan oftewel ga voor jouw hoofdprijs.

Misschien is het prettig voor je om de komende periode in dit topic aan te geven hoe het gaat met je etc, zodat je op mindere momenten even terug kunt lezen en daar wat uit kunt halen, steun kunnen we allemaal wel gebruiken en gezien je verhaal jij zeker ook.

Sterkte/succes en natuurlijk alle geluk en gezondheid toegewenst.

Groetjes Hetty

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 05:53

Wow, wat een verhaal zeg!! Je hebt al heel wat meegemaakt op zo'n jonge leeftijd. Hoe oud ben je nu, 18?
Maar meid toch, voel je niet schuldig tegenover je famile. Dat is nergens voor nodig. Ik weet zeker dat ze in deze moeilijke tijd nergens anders wilden zijn dan in jou schoenen om jou alle pijn te besparen. Zoveel houden ze van je. Geniet nu maar van elkaar!
Ben maar trots op jezelf en het gaat helemaal goed komen. Dat paard komt er vast ook weer heel snel. Misschien niet zo snel als je zelf hoopt maar het komt er! Droom er maar alvast lekker van.

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 12:58

Jah ik ben nu 18 (en een half haha) Het is ook een zwaar trjjaect, waarbij ik ook alle hulp kan gebruiken, daarom ook hier mijn verhaal.. Want jullie weten hoe het voeld (de meesten denk ik) als je niet kan rijden! Dat paard komt er ook zeker, het vergt alleen zoveel van me om eerst aan mijn revalidatie te denken, en dan pas aan een paard..Poeh..Zou zo een paardje willen kopen, maar met deze sh*t allemaal, is het nu gewoon niet mogelijk, hoe GRAAAAG ik het ook zou willen.. Geld is er ook bijna.. Maargoed, badankt voor jullie lieve berichten! Doet me echt goed, en laat jullie ook zeker weten hoe het veder met mij verloopt! Trots.. Ja dat ga ik aan de ene kant ook wel, alleen ik denk dat als ik op het paard zit, en dan terug denk, dat ik dan pas ECHT trots op mezelf ga.. wat Splash in haar onderschrift heeft, daar ben ik het dan ook helemaal mee eens! Het mooiste gevoel van geluk op aard vindt je op de rug van een paard!
Maar ik blijf ook zeker dromen! Want dat paard komt er zeker! Hoe dan ook! Maar het is moeilijk gewoon, om zo te denken.. Moet nog zo langgg.. En heb al zoveel geduld op moeten brengen! Ik was ook altijd al zo ongeduldig.. Maar weet ZEKER dat ik hier zoveel van leer, en het leven ZO ga waarderen! Als ik plat in de auto lig, en we rijden door het bos, en zie de zon door de bomen schijnen.. tja, dat is voor mij al zo'n prachtig iets.. Krijg nu fysio (die kan ik ook nu wel schieten! Drammerd is t haha, nee hij is wel relaxt, gelukkig) Misschien (hopelijk) vanavond even een kijkje nemen bij een stal waar een vriendin met haar paard (v. Rhodium) staat, is echt een plaatje! Oohw als laatste, ik heb ZOVEEL meegemaakt met de paarden, met mijn ziekte zijn, dat schrijf ik later nog wel! Probeer er ook wat foto's bij te zetten, toen ik vorige week even mijn oude paardje heb gepoetst, ze zijn erg leuk namelijk!

Liefs, Cheyenne

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 23:53

Hé Cheyenne.
Heb me door je verhaal heengeworsteld.
Meid toch.
Wat is het toch een en al narigheid.

Gelukkig gaat het nu de goede kant op.
Heel veel sterkte met verder revalideren.
Een hele dikke knuffel van deze kant en blijven dromen!

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 16:59

Dank je wel kaatje77! Het gaat al veeeel beter dan een paar weken terug, maar het zal de aankomende anderhalf jaar ''gewoon'' op en af gaan.. Dus soms goede berichten, soms slechte.. Agh ja ik heb een hometrainer gekocht en daar gaat het nu ook goed op..

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 17:03

NoNeTtE schreef:
Hallo Paarden-mensen!

Het is wel een lang verhaal hoor!
Maargoed, Ik had eigelijk al 2 jaar last van rugpijn, maar ik had een scooter (schokken) een paard (schokken) en ik moest de stal van mijn (toen de tijd) eigen paard uitmesten, dus eigelijk allemaal 'belastend' voor mijn rug.. ik kreeg toen elke week manueel therapie (dat kraken) en daarmee bleef het even weg 2 dagen ongeveer.. Toen werd het in Oktober vorig jaar erger en erger, de huisartsen en posten dachten dat ik een hernia of spit (ook een beknelde zenuw) had.. Rontgenfoto laten maken, de arts die het had bekeken zag dat er een hernia zat (niet dus) of tweeledig (allebij dus) Toen werd het als maar erger en erger, me ma heeft toen op een mri scan aangedrongen, want die krijg je niet zo snel als 17 jarige (toen de tijd).. ik kreeg in de 3 weken dat ik moest wachten, hele erge pijn, ja ik kan het niet uitleggen, maar weet dat veel mensen zulke pijn in hun hele leven niet zullen meemaken.. Ik kon er niet van slapen, want ik kon namelijk niet liggen, door de beknelde zenuw dus, dus na 3 weken van 0,0 iets geslapen te hebben, was ik helemaal naar de t*ring, zowel ik als me ma, je kunt wel nagaan dat ik er niet zo charmant uitzag.. haha.. Het vergt zoveel van je, zoiets, en ik was gewoon echt OP! Ik ging namelijk ook snachts rondjes om het huis fietsen, door de kamer heen slenteren, mijn hond is die 3 weken mij dan ook heel trouw gebleven haha, vond ie natuurlijk prachtig zoveel aandacht! In de Mri-scan moet je natuurlijk ook liggen, maar ik hield het maximaal 1,5 a 2 minuten vol, en daarna schreeuwde ik het uit van de pijn, iedereen keek op altijd.. Niet dat jullie mij verkeerd begrijpen, maar ik heb een hele hoge pijngrens, zeg nooit auw zowat.. En in mijn familie ben ik zo opgevoed (onbewust) dat we elkaar dingen 'sparen' heel verkeerd, maar toch ook wel goed.. Mijn oma had toen bijna 4 jaar geleden borstK (wij zeggen K ipv Kanker) En dat was al zoiets! Dat we niks zeiden tegen oma, pas later.. Nou toen wou ik en me ma gelijk een orthopheet spreken, na mijn mri, die mij kon helpen, maar ze hadden op de mri-scan al genoeg gezien achteraf.. Dus wij naar binnen in een klei, kill kamertje.. Ik moest denken aan Nonet (Mijn toen de tijd eigen paard, die ik weg had moeten doen (2 weken ervoor) wegens hoefkatrol, en niet meer op haar kon rijden) Er zat ook nog een vrouwtje bij die alles opschreef, maar toen ik haar aankeek, moest ze bijna huilen, maar ik was zo moe dat ik het nog geen eens doorhad.. Toen vroeg de orthopeet .. ''Heb je een vader?'' Ik zag mama vanuit de ooghoeken al schrikken.. ik zei ''ja, maar hij woont in Rotterdam! Hoezo?'' Hij : ''Bel hem nu maar gelijk, en vraag of hij hier naartoe komt! Het is niet goed mevrouw.. stilte.. er zit een tumor in uw heiligbeen'' Je kunt je wel voorstellen hoe mijn moeder in elkaar zakte, ik schrok van haar, ik had haar nog NOOIT zo gezien! Wat is dit? Waarom ik? Waar is Nonet? WAAAROM heb ik haar weggedaan! poedersuiker dat ik er ben! Domme #$%^! NEE, NONETJE, de enige woorden die ik kon uitbrengen waren.. ''WAAR IS MIJN MEISJE?!!! NEE, MIJN MEISJEEEEE ALSJEBLIEFT NONETJE, NEE MIJN MEISJE! WAAROM!!'' Mama hield me zo stevig beet, ik was slap, ik kwam niet van de grond af.. Wat was dit?! stinkmodder arts! Nee hij heeft het fout mama, en Nonetje!! Mama had het heel moeilijk, dat kun je wel voorstellen natuurlijk, als ik eraan denk of nu zo dit schrijf rollen de tranen me weer van de wangen af, zoveel emoties.. Maargoed, die orthopeet heeft gelijk naar het radbout gebeld met, nu mijn arts, Dr Schreuder, de volgende dag had ik al gelijk een afspraak.. Om 9 uur sochtends kwam ik bij hem aan, en omdat ze in het Canisius (ander ziekenhuis als waar ik die dag moest zijn) zeiden dat het er zwaadaardig uitzag waren we allemaal .. tja.. zoiets is niet uit te leggen.. heel erg down, en bang, en moe, op, alles.. Hij bekeek ze.. hij heeft die zelfde dag nog een bioptie (punctie, gaan ze met een naald naar binnen om weefsel te pakken en dan onder de microscoop en naar het lab sturen) nog die zelfde dag gehad met een paar andere scans en onderzoeken.. Ik had zo'n hekel aan ZH! Ik wist niet wat me overkwam, het ging zo snel allemaal! Konden ze niet wachten op mij! Totdat IK er klaar voor was!? Het was mijn 1e keer, het was/is er raar, een rare sfeer, een soort ''proberen-het-leul-te-houden'' sfeer.. De bioptie ging heel snel, binnen een uurtje was ik uit de operatie kamer..! En ik hoefde niet naar de uitslaapkamer, ik was teveel bezig om te vechten tegen de moeheid wat ik al 3 weken had gedaan! Toen ik erheen moest (operatiekamer) trilde heel mijn lichaam van angst, het onbekende, verdriet, moeheid, emoties die we allemaal mee moesten dragen.. tja.. We moesten 10 dagen wachten op de uitslag (Of het ging om een kwaadaardige tumor, of een goedaardige tumor..) dit was vorige jaar met kerst, ik werd 22 dec opgenomen.. we hadden dus een hele zwarte kerst kun je wel nagaan.. Wat waren die dagen zwaar, nieuw, en vol onbegrip.. Ik zat op mijn kamer met een vriendin van mama.. Dat is zo'n LIEVE vrouw.. Heb ze nog noooooit boos gezien! iig na 5 DAGEN!! kreeg ik de uitslag, het waren de 1e resultaten uit het lab... Stil was het, maar Schreuders gezicht.. Ik vergeet het nooit meer! Hij lachte ineens! en het wees uit op een GOEDAARDIGETUMOR!! JAJA!! Het was wel een goedaardige-tumor, maar ook een agressieve tumor, 'reusceltumor' ook wel benoemd.. Dus dat was natuurlijk super! Ik belde met mama, mijn stem trilde als een gek, Natascha (vriendin) was ook helemaal door het dolle heen! En ik.. Ik kan het me nog goed voorstellen.. Ik was er zo bang voor dat het kwaadaardig zou zijn, dat het leek of ik niet blij was, maar dat ik WEL! Ik kon het gewoon niet geloven! Ik had mama aan de lijn dus, en kon geen ziggig woord uitspreken alleen ''Het is goed mama!'' zei ik huilend, ik hoorde mama heeeeeel hard snikken.. ''Jenny, hier heb je ton (stiefvader)'' Ton moest ook hard huilen, toen bedaarde ik weer een beetje en zei dat het helemaal goed was, en dat het ook wel weer goed KWAM, en snel ook zei ik! Ton heeft namelijk zijn vader verloren (toen hij 16 was, aan longkanker, en het was voor hem ook super zwaar die afgelopen dagen!) Mama kwam METEEEEEN naar het ZH! Ze pakte me huilend beet, ik kan het niet verwoorden, hoe dat voelde, de pijn was in 1 keer, heel even, weg.. Vuur in je aderen.. zoiets vind ik het erop lijken..
Ik ben van 31 December tot 6 Januari (de 6e was ik jarig, 18 jaar geworden) thuis even geweest, ik was EVEN weg van het infuus, en was overgezet op medicijnen.. Heb met mama een leuke, en hele fijne, maar ook emotionele oud & nieuw gehad, samen met zijn 2en.. Mijn verjaardag was ook gezellig, veel mensen waren er, ze zaten allemaal langs mijn ''thuiszorg-zieke'' bed, maar daar had ik schijt aan! Alleen toen mijn favoriete jongen binnen kwam (waar ik toch eigelijk ook nog heel verliefd op was ook nog) klapte ik dicht, hij is heel sociaal en is super verstandig n stelde me ook gelijk op mn gemak.. Hij gaf me 18 rose rozen.. Issind He Sweet! Rond een uurtje of 12 op mijn verjaardag, kreeg ik pijn, hele erge pijn, weer dezelfde pijn, ik MOEST morfine!! Ik heb 3 uur liggen huilen, omdat ik een sterk morfine pilletje had ingenomen, waar ik achteraf net goed tegen kon, ik ging er van stuiteren, aggresief, boos, huilen, huilen en nog eens huilen.. Ik kon die avond kiezen.. Direct naar het ZH (leuk op je verjaardag Boos! Of de volgende ochtend..) Dat werd maar MOE sochtend's.. Ik zat te roken (ja I KNOW!) op een stoel, en kn er niet vanaf komen, door de pijn.. Ik werd die dag gelijk weer met de ambulance opgehaald en 30 km gereden naar het ZH, voor de hobbeltjes, want dat deed ZO'N pijn!) In het ziekenhuis, maakte ik wel mijn eigen feestje, mama was er, maar had van kleins af aan al hele erge heimwee, dus dat was huilen snachts.. Ik kon niet meer! Ik was op, wou naar mijn o zo trouwe lieve Rakker! En MAMA! Ik wou zo DICHT mogelijk bij haar zijn! De 1e operatie vond plaats op 18 januari, ik was heel erg bang die nacht ervoor natuurlijk! Ik had gedramt of mama bij me mocht slapen, en dat kon ook gelukkig! Savonds nog lekker een peuk doen voor dat we naar bedje toe gingen, DICHT MOGELIJK naast elkaar, handjes vast, mama sliep achter mij, ik lag nog een uur wakker.. Ik werd wakker, werd gedoucht, geschoren (je moet er wel netjes uitzien ik je naked-body voor de artsen he hahaha, hoe bedoel je ijdel?) Operatie-kleedje aan, en gaan.. Ik hield me sterk, heel sterk voor mama! Me vader, zijn vrouw, en mijn stiefvader waren er ook bij trouwens.. Toen mama mij nog kon zien was ik sterk, en huilde ik niet gelukkig.. Toen ik eenmaal de operatie-lampen zag (die met dat felle, witte licht, die 3 ronde) Moest ik huilen, ik kon niet meer stoppen! ik zei ''Meneer, en mevrouw, ik wil niet meer! Alsjeblieft niet vandaag, ik wilde nog maar 1 ding.. me mamaaa!'' zei ik huilend, ik werd met een rustige stem toegesproken, en kreeg een zuurstofmaskertje op.. Bij de meeste mensen, die narcose ingespoten krijgen, ben je na 5 tellen weg, dat is een milimeter van de hele spuit.. Bij mij waren het 2 volle spuiten, ik bleef vechten! Net zo hard kon ik me er tegen verzetten! Het was een gewenning gewoon.. Toen ik om 1 uur wakker werd, was ik bang, ik werd gelijk door naar de afdeling gereden, odat ik gelijk ZO helder was! Heb ook die dag weining geslapen zelfs, terwijl anderen een dag en een nacht verpampers liggen haha... De operatie duurde in totaal 4 uur, 2 liter bloed verloren, en de tumor (goedaardig he!) was ter grote van je vuist (vrouwen-vuist) Ik schrok me eigen de kolere! Damn, dat ZOIETS heel je lichaam gewoon kapot maakt, en weg vrat! Het was ook namelijk een bot-tumor.. Hij zat in de S1 wervel, aan de rechterkant van mijn wervel.. De snee op mijn rug was wel wat scheef, maar beter op mijn onderrug, als dan op mijn buik, (ze wouden namelijk eerst via mijn buik gaan, maar daar zaten teveel risico's/complicatie's aan vast) kreeg ik te horen de avond voor mijn operatie (ZO dan krijg je een boost vertrouwen huhummm) Het koste me heel veel energie die operatie, uiteindelijk kon ik het niet meer houden, en heb er ZELF voor gezorgd (zat namelijk aan een infuus en ze wouden langzaam afbouwen, maar ik had em snachts zelf lager gezet, ik keek namelijk altijd HEEL goed als ze de spuiten verwisselden, eerst moesten ze lachen, de verpleging, maar ik was toch ook wel volgens hun ''best eigenwijs'' hahaha.. nee niet echt denk ik hihi.. Toen ik weer thuiskwam, werd ik als 1e DOODGELIKT door mijn hondje RAKKER!! Hij had me zo gemist, ik lag op het bed in de woonkamer, hij strong erop (kan die normaal NOOIT) ging boven mijn gezicht hangen en likte me uiteindelijk een half uur! Nou als dat geen ''puppy-love'' is, dan weet ik het ook niet meer!
Nadat ik weer een paar weken thuis was, ging het heeeeeeeeeeeeel erg slecht! VEEL helse pijnen, de buren kwamen snacht's aanbellen, zo bezorgd waren ze over mij, omdat ik me niet meer kon inhouden.. De pijn bleef 4 maanden aanhouden, ik kwam heeeeel langzaam maar vooruit.. en wed er gewoon dood en dood ziek van! Toen Schrueder de laatste 2 mri's naast elkaar had gelegt, was er littekenweefsel, een milimeter maar gegroeit, maar dat kan niet! Want littekenweefsel groeit nooit.. En jah hoor! na 4 maanden moest ik nog een keer geopereerd worden omdat ze eerst wilde kijken hoe en wat.. maar er zat er toch weer 1 op dezelfde plaats (het heiligbeen) Dat was de 2e operatie..Die keer (4 juni) duurde het 5 uur, weer dezelfde grote (vuist) en 4 liter bloed verloren.. Ik was bang daarna, niks was hetzelfde, ik miste de paarden ZO ERG! Ik kan me geen leven zonder hun indenken! Het zijn net allemaal moeders voor me, je kent het wel! Als je een mama of een papa's kindje bent, dan MOETEN die er gewoon bij zijn! Om even terug te komen op mijn opa en oma, mijn oma weet het nu, ik heb het verteld voor de 2e operatie, omdat we allemaal dachten dat het weg zou blijven.. Jah, ik wilde het haar ZO GRAAG besparen, maar als de telefoon op luidspreken stond, moest ik opletten dat ik niet het woordje tumor, bevriezing (want daarmee hebben ze ze overgebleven cellen mee doodgemaakt, met - 196 Graden Celcius..) Noem het maar op, en ik wou het aan de andere kant zo graag die dingen met haar delen! Ja zij had ook het recht om het te weten toch! Ik begon ermee dat ik haar iets wilde vertellen, maar dat ik wist dat ik haar daarmee heel veel pijn zou doen!'' iedereen was stil, en ze lieten haar en mij praten.. ''Maar kindje, zei ze huilend, wat is er dan?! Jij geeft mij toch NOOIT pijn! Wat is er nou toch!'' Ik het hele verhaal verteld, en ze pakte het erg goed op moest ik toegeven! Ze is nog sterker als mij! En kan zo haar vrolijke gezicht weer opzetten, maar dit was andere koek, je moet een lieve oma vertellen dat haar kleindochter niet is geopereerd aan een hernia, maar dat er een tumor zat.. En dat viel zwaar! HEEL ZWAAR! Ze von het fijn dat het eruit was! Ze wonen in Rotterdam, en ze kwamen geregeld mee natuurlijk! Het zijn hele lieve mensen die al hun hele leven veel oliebol hebben meegemaakt, zoals mijn tante die zwaar verslaafd, en geestelijk heel ziek is.. Die woond sonds kort ook weer bij hun in, terwijl mijn oma met haar euma zit, en mijn opa met zijn voet, waaraan 18 keer ook geopeerd is.. Maargoed! Sinds de 2e operatie gaat het beter, ik krijg hulp van allerlei teams, Medisch psycholoog, revalidatie arts, schreuder, proffecionele mensen allemaal iig! Het gaat beter met me nu, en heb even een dip gehad van een maand, en sinds de afgelopen 5 dagen ga ik weer als een speer! Ik zal even zeggen wat ik nog allemaal niet kan.. Ik kan 5 minuten zitten, langer niet, anders krijg ik nog ergere botpijn, ik kan nu wel ongeveer 10 minuten lopen, mocht ik een goede dag hebben! Staan maximaal ook 5 minuten, dus het heeft er flink ingehakt! Mijn laatste 2 Mri-scan waren GOED! Ik ben helemaal schoon! Het littekenweefsel was zelfs gekrompen! Goed he! Dus dat paard komt er hopelijk snel weer! Nouwja.. Schreuder heeft gezegt.. een jaar tot anderhalf jaar voordat ik alles weer minimaal kan.. Dus heb nog een lange weg te gaan! Wel nog veel pijn af en toe, Maar dat gaat die anderhalf jaar, of een jaar toch steeds op en af zei schreuder.. Dus ik ben benieuwd! Ik heb de 19e trouwens weer een gesprek bij Dr. Schreuder, en mocht ik dan nog veel pijn hebben, en niet vooruit gaan (wat ik dus wel weer doe gelukkig) dan zou hij weer willen kijken of een bioptie.. De medicatie helpt trouwens bijna niet ookal slik in dozijnen.. (neurontin, diclofenac, 5 keer 2 paracetamol, amitriptiline, morfine-tabletten, pantazol, en voor ''nood'' (wat zowat om de dag is, morfine-drank) dusja.. ik moet nog een hele lange tijd, en ga super langzaam vooruit.. ik lig denk ik 23:30 op bed, en dat laatse halfuurtje, sta,loop, of zit ik.. By the way.. Het is iets heel persoolijks maar ik zet het er gewoon bij.. Ik ben ook incontinent geworden, ik moet plassen met een kateter (buisje in je plasbuis) je zult denken pijnlijk, maar dat is nog niet alles, ik voel ook nog eens niks ''daar'', mijn billen, buitenkant linkerbeen, en buitenkant voet.. Maargoed, ik ben al wat positiever! En nu nog mijn schuldgevoelens, tegenover mama, opa en oma weg, dan heb ik de tijd om alles te verwerken.. POEH! Lang verhaal he.. Ben ook al 10 maanden bezig..

Liefs, Cheyenne.

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 17:04

sorryyyy.. laatste paar regels aangepast...

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:24

wat een verhaal zeg!
Heel veel sterkte,,
het gaat vast helemaal goed komen!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:52

Superveel sterkte!
Wat een kracht en doorzettingsvermogen!
Heftig verhaal... wat begon met 2 jaar "gewoon" rugpijn... (wat ik ook heb dus) maar dit nee, geen woorden voor.
Ik heb trouwens wel al vaker mensen zien mennen die dus (nog) niet kunnen rijden. Misschien wat voor jou? Er bestaan zelfs aangepaste wagens waar je zelfs liggend kunt mennen geloof ik. Mijn vader is revalidatiearts, zal er eens naar vragen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:47

Sjonge, wat een verhaal zeg! Ik hoop dat je goed opknapt en weer naar de paarden toe kan!

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 12:15

Bedankt voor jullie lieve reactie's, daar haal ik ook mijn kracht weer uit! Tjah, het is een lang en vermoeiend verhaal, wat niet ophield, maar de paarden en vrienden (die ik niet veel meer heb, want voor mensen duurd het allemaal veels te lang, en ze zijn ZO individueel met zichzelf bezig, van de hele klas, heb ik er 1 over, en dat is mijn lerares hahaha.. dat doet ook wel pijn als er ZOVEEL mensen afvallen, zelfs mijn aller aller aller beste ''vriendin'' heeft me in de steek gelaten, wat heel erg bitter was, omdat je denk oooh die blijft toch wel heel die tijd bij me, en steund me waar ze kan, maar ECHT als je ''te''lang ziek bent....zucht....blijven de echte alleen maar over) wat trouwens ook niet erg is, want je weet wel gelijk van wie ECHT is en wie NEP is.. Maartoch.. Paarden zijn mijn leven, en ik mis ze ECHT super erg! Ik was pas bij mijn oude paardje weer geweest, en dat was heel emotioneel voor me, maar ze wist het donders goed dat ik niet helemaal de gene ben, als die ik was! Ze schuurd altijd heel erg met haar hoofd, maar denk maar niet bij mij hoor! alleen de mensen eromheen! En mijn oude bijrijdpaard die voelde het ook aan, hij is altijd heel druk, met echte hengstenstreken, bijten overal, aan je zitten, kijken of er nog ergens wat te schooien valt, maar ik kwam de stal binnen, en zijn baasje vroeg zelfs wat is er met em? is ie ziek ofzo? Toen zij de stal binnen liep was hij weer normaal.. Gek he, ze voelen het Echt wel aan! Het andere paard waar ik op reed heet Nick, een heel bang paardje, waarbij je NOOIT OF TEN NIMMER aan zijn oren en hoofd mag komen! ik zat in de rolstoel voor zijn stal, en hij rook voorzichtig eraan, ik had toen de tijd nog een gipskorset (waarmee ik met mijn rechterbeen tot mijn knie erin zat, tot mijn middel. die kon trouwens wel gewoon aan en uit) hij heeft een kwartier aan mijn rechterbeen gelikt en toen ik mijn hand uitstak bleef hij gewoon doorlikken, ik zat aan zijn oren, hoofd, nek, ik kon in 1 keer ECHT ALLES met hem doen! Zijn bazin stond met grote ogen te kijken zelfs........ Wat zijn paarden toch mooi, krijg er nog steeds, elke keer als ik erover praat of eraan denk nog tranen in mn ogen en dik kippenvel... Maar het komt gewoon goed! Ik MOET gewoon weer kunnen paardrijden in de toekomst en dat is ook mijn motivatie om uit bed te komen, gelukkig! Stel je voor als er geen paarden bestonden zeg..! Voor mijn toekomstige paardje, ergens in nederland, daar doe ik het voor!

Safiera : dank je wel, dat lijkt me idd wel wat ja! Heb het ooit bij hart in actie gezien, maarja heb zelf niet het ''spul'' en de paarden ervoor.. Zal eens op internet gaan zoeken! Bedankt voor het idee!!!!!! Ga er echt iets mee doen! Ik wil heel graag weten wat ik nou kan doen om toch bij de paarden te zijn, en hoe ik misschien toch! kan rijden! Heb er wel al 1 keer opgezeten (pony van 1.26, kon haast meelopen, ben zelf 1.80 hahahahha..) en dat beviel errrg goed, maar ik zie het meisje helaas niet meer ivm haar ''drukke'' leven.. DUS MENSEN WOON JE ERGENS IN NIJMEGEN, OVERASSELD, WIJCHEN, GROESBEEK, ENZ ENZ EN JE HEBT EEN LEUKE, ZEEEEEER BRAAF PAARD/PONY, EN WILT HEM EEN KEERTJE EEN KWARTIERTJE OID AAN MIJ OVERLATEN..IK HOOR HET ZEEER GRAAG!

Bedankt voor alle reacties!!!!!

Liefs, Cheyenne

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 12:17

Maargoed! Sinds de 2e operatie gaat het beter, ik krijg hulp van allerlei teams, Medisch psycholoog, revalidatie arts, schreuder, proffecionele mensen allemaal iig! Het gaat beter met me nu, heb even een dip gehad van een maand, en sinds de afgelopen 9 dagen ga ik weer als een speer! Ik zal even zeggen wat ik nog allemaal niet/al kan.. Ik kan 5 minuten zitten, langer niet, anders krijg ik nog ergere botpijn, ik kan nu wel ongeveer 10 minuten lopen, mocht ik een goede dag hebben! Staan maximaal ook 5 minuten, dus het heeft er flink ingehakt! Mijn laatste 2 Mri-scan's waren GOED GOED GOED! Ik ben helemaal schoon! Het littekenweefsel was zelfs gekrompen! Goed he! Dus dat paard komt er hopelijk snel weer! Nouwja.. Schreuder heeft gezegt.. een jaar tot anderhalf jaar voordat ik alles weer minimaal kan.. Dus heb nog een lange weg te gaan! Wel nog veel pijn af en toe, Maar dat gaat die anderhalf jaar, of een jaar toch steeds op en af zei schreuder.. Dus ik ben benieuwd! Ik heb de 19e trouwens weer een gesprek bij Dr. Schreuder, en mocht ik dan nog veel pijn hebben, en niet vooruit gaan (wat ik dus wel weer doe gelukkig) dan zou hij weer willen kijken of een bioptie.. De medicatie helpt trouwens bijna niet ookal slik in dozijnen.. (neurontin, diclofenac, 5 keer 2 paracetamol, amitriptiline, morfine-tabletten, pantazol, en voor ''nood'' (wat zowat om de dag is, morfine-drank) dusja.. ik moet nog een hele lange tijd, en ga super langzaam vooruit.. ik lig denk ik 23:30 op bed, en dat laatse halfuurtje, sta,loop, of zit ik.. By the way.. Het is iets heel persoolijks maar ik zet het er gewoon bij.. Ik ben ook incontinent geworden, ik moet plassen met een kateter (buisje in je plasbuis) je zult denken pijnlijk, maar dat is nog niet alles, ik voel ook nog eens niks ''daar'', mijn billen, buitenkant linkerbeen, en buitenkant voet.. Maargoed, ik ben al wat positiever! En nu nog mijn schuldgevoelens, tegenover mama, opa en oma weg, dan heb ik de tijd om alles te verwerken.. POEH! Lang verhaal he.. Ben ook al 10 maanden bezig..

Liefs, Cheyenne. [/i]

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:02

Venlo is een beetje te ver weg hè? Anders zou ik zeggen kom maar langs... Ik heb 6 schatjes van verzorgpony's, 3 shetjes, een pony van ong. 1,30 weet precies wanneer ze voorzichtig moet zijn... De andere twee zijn nu net 3 jaar en 3 mnd oud. Nou ja, als je eens in de buurt komt! (Heb alleen geen menwagen:)

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 11:41

Hihi, ja Venlo is een beeeetje erg ver, maar wel heel lief! Ik ben benieuwd of dat 'liggend mennen' iets is voor mij.. Ben erg benieuwd, omdat ik niet teveel schokken kan opvangen, maar ik kon nog niks vinden gister op internet, dus ga maar weer even zoeken..

Ik heb er trouwens H-E-L-E-M-A-A-L geen spijt van dat ik mijn verhaal hier heb neergezet! het doet me erg goed zelfs! Bedankt!

Liefs, Cheyenne..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:29

Hé meid.
Wat goed nieuws dat de MRI goed waren.
Super.
Op naar de volgende stap.

En ja, heel erg treurig dat je nu weet wie je echte vrienden zijn.

Ik heb het twee jaar geleden ook meegemaakt, een hoop onbegrip, maar laatst werd er met hooi opladen wel weer 1 zwager wakkergeschud.
Ik ging zelf over mijn grens van wat ik kan en begon helemaal te hyperventileren en kreeg amper nog lucht.
Ik begon ook al helemaal rood te worden en mijn vriend is als de wiederweerga de wagen opgeklommen om mij te steunen. Hij schrok daar zo erg van dat hij nu wel weet dat ik daadwerkelijk iets mankeer.

Dus ga je niet beter voordoen dan je kan.
Heel veel succes met revalideren.

Liggend mennen lijkt mij idd een goede opties voor je.
Ik hoop dat je dat ergens in de buurt kan doen.
Heel veel sterkte.

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 01:31

kaatje77 schreef:
Hé meid.
Wat goed nieuws dat de MRI goed waren.
Super.
Op naar de volgende stap.

En ja, heel erg treurig dat je nu weet wie je echte vrienden zijn.

Ik heb het twee jaar geleden ook meegemaakt, een hoop onbegrip, maar laatst werd er met hooi opladen wel weer 1 zwager wakkergeschud.
Ik ging zelf over mijn grens van wat ik kan en begon helemaal te hyperventileren en kreeg amper nog lucht.
Ik begon ook al helemaal rood te worden en mijn vriend is als de wiederweerga de wagen opgeklommen om mij te steunen. Hij schrok daar zo erg van dat hij nu wel weet dat ik daadwerkelijk iets mankeer.

Dus ga je niet beter voordoen dan je kan.
Heel veel succes met revalideren.

Liggend mennen lijkt mij idd een goede opties voor je.
Ik hoop dat je dat ergens in de buurt kan doen.
Heel veel sterkte.

Heey meis,

Dank je wel! Ik snap jou verhaal niet helemaal, heb je er misschien een topic over? kan ik het misschien helemaal lezen? Zou ik wel fijn vinden.. Want het doet me goed, om te denken dat ik altijd op bokt.nl kan vertouwen, en terugvallen als ik mijn verhaal kwijt wil, ook al vinden mensen het een telang verhaal.. Maargoed dat is het ook! En ja zeker!dat ik het probeer RUSTIG (ben zoooo ongeduldig) aan te doen, en JUIST NIET van het ene naar het andere uiterste te gaan.. Dat liggend mennen zou me ZOOOOOOOOOOOOOOO goed doen, mocht je iets tegenkomen, laat het me alsjeblieft weten! Het is aan de ene kant jammer dat ik nu weet wie echt en nep is, maar aan de andere kant vind ik het heel prettig om te weten op welke mensen ik kan vertrouwen, en natuurlijk bouwen! Dat is het belangrijkste! En ja zeker! Ik ben ook zooo blij dat het nu allemaal goed is, ik besef het alleen nog niet zo goed, ik heb toch die 10 maanden in onzekerheid geleefd.. En die ''sleur / roes'' blijf ik erin houden, en dat moet er gewoon uit! Ik had vandaag echt weer een K*T dag! Maar bij mij kan het ZOOO in eens omdraaien, net als nu, en dan zit ik gewoon 10 minuten op de hometrainer, terwijl ik vanmiddag nauwelijks uit bed kon, om te staan, dat deed al zo'n pijn! Ik kan het niet uitleggen wat voorn pijn ik heb.. Ik kan HEEL VEEL hebben, mijn pijngrens is ook echt gigantisch, en wil ook niet ''zielig'' overkomen..Het is veel moeilijker om het op ''papier'' te zetten, want je krijgt vaak een slecht beeld van iets... Moeilijk vind ik deze periode, misschien wel moeilijker dan voorheen.. Waarom was ik enigzins ''teleurgesteld of raar meer'' toen ik hoorde dat de uitslag EINDELIJK goed was? Al dat soort dingen..
Ik ga elke dag nog steeds tegen mijn pijn en vermoeidheid in, en word het ECHT zat! We krijgen frustratie's hier in huis, ik zit niet lekker in mijn vel, mijn moeder is op, mijn stiefvader loopt heel de dag te zuchten.. Damn, ik snap het even echt allemaal niet meer..

Ik kijk nu de gouden kooi, het voeld net alsof ik ook in dat huis zit, opgesloten, en afgezonderd van alles wat WEL zo fijn is in het leven.. Blijdschap, geluk, het bezef van leven, leren van de fouten die je maakt, en waar je dan zoveel van leerd.. Uitgaan met de ECHTE vrienden die ik aan dit gek*t heb overgehouden, naar het strand, de sneeuw in de winter wat nederland zo onwerkelijk, mooi, en sprookjesachtig maakt, de zon waarin je je lekker voelt, sociaal contact wat ik bijna niet meer heb, omdat ik met mijn incontinentie probleem zit, moeilijk om toe te geven, maar kan er gewoonweg niks aan veranderen, dat raakte mij het meeste van alles, dat ik niet normaal naar de wc kan, heb altijd hulp nodig! De dag na mijn laatste operatie (4 juni ) ondekte ik mijn incontinetie ''probleem'' ...nee, geen '' '' want het is een probleem voor me! ik heb 3 dagen lang, met mijn gordijn dicht, liggen huilen, JAH! WAT WIL JE! ik ben 18, geen 81, dit past niet bij mij, incontinent zijn! Ik haat het! 1 vriend (waar ik ook nog eens verliefs op ben, en hij heeft een vriendin jammer genoeg Boos! ) aan hem heb ik mijn probleem WEL verteld, hij is een begripvolle, respectvolle, lieve, en sociale jongen-man, en godzijdank.. Hij begreep mij! dat hielp wel! Want mocht er een keer iets 'ontglippen' of een ongelukje krijgen, dan weet hij dat het door het vriezen komt, en dat al mijn zenuwen daar kapot zijn.. Maargoed, ik blijf doorgaan, soms wil ik het ook opgeven, en krijg dan enge gedachtens, maar ik leef nog en moet niet zeiken.. Maarja.. het blijf een complex en moeilijke situatie voor mij, en mijn familie en vrienden.. Wanneer krijg ik het gevoel terug dat ik leef? hoelang duurd dit nog allemaal? Kom op, niet te lang alsjeblieft, want ik red het af en toe, nu al niet meer.. Maargoed, iedereen ziet wel dat dit verhaal heel dubbel is voor mij..

Nog even wat dingetjes die NIET in mijn verhaal staan.... :

- Ik had een GOEDaardigetumor, zogenoemde ''reusceltumor'' die WEL agrressief is in het terugkomen ervan.
- Ik heb 2 hele zware operatie's gehad, de 1e duurde 4 uur, met 2 liter bloed, en de 2e duurde 5 uur, en 4 liter bloed verloren.
- Ik heb in totaal ongeveer 2 maanden in het ziekenhuis gelegen, maar wel tussendoor naar huis geweest.
- Het zat in mijn heiligbeen, de S1 wervel, het is 1 van de moeilijkste operatie's van HEEL het menselijk lichaam.
- mijn litteken op mijn rug (wat mij niet stoord trouwens) is ongeveer 12 cm.
- Hij heeft de tumors 2 keer gewoon weggehaald, en daarna tot een CM DOORGEVROREN! wat er heel erg is ingehakt!
Hij heeft de metode ''Cryo'' (bevriezen) allebij de keren gebruikt, bevriezen heeft als doel om met -196 GRADEN CEL.
Alle tumorcellen dood te maken, hiermee worden OOK spieren, pezen, en VOORAL zenuwen meebevroren worden!
Hierdoor krijg je ''uitval'' (dode plekken) je voeld dan niet als je bijv met je vinger over mijn been heen gaat.
- Na de 1e operatie voelde ik mijn rechter-achterbeen niet, en de zijkant van mijn voet..
Na de 2e operatie voelde ik aan mijn linker been, de achterkant van mijn bovenbeen niet, de zijkant van mijn kuit,
en voet niet, mijn billen (inclusief de sluitspier, waarmee je de ontslasting, of gas tegehoud als het ware) die zijn dood,
mijn schaamgebied, vagina, buitenkant, en binnenin voel ik ook niks.
- Sinds kort voel ik weer wanneer mijn blaas volzit, meer ook niet!

Nou even een up-date, er valt nog meer complexe dingen over te vertellen, maar alles even op zijn tijd..
Bedankt voor alle lieve, en steunende reactie's, DOET ME GOED! en geeft me wat meer kracht om weer te knokken!
Jullie willen niet weten wat dat met me doet!

Veel liefs, Cheyenne.

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 01:35

quote.. kaatje77 wat een leuke paarden en kanppe paarden heb je gehad zeg, en eat heb je goed ''werk'' verricht om zo 2 ''niet goede paarden'' te kopen en op te knappen, heb die van mij ook dik verwend (kocht haar heel ondervoed) en nu is ze niet meer te stoppen hahah! Ps: die van mij is drachtig! ZOOO benieuwd wat eruit komt, ze is geinsimineerd door Indoctro! JIPPIE!! Dat was mijn laatste wens voor mijn meisje! Ik ga nu naar bedje!
Liefs, xx Cheyenne

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:07

Je paard zwanger?! Gefeliciteerd zeg! (of heb ik het verkeerd begrepen?)

Je voelt nu echt niets aan je benen? Rot! Hoop dat er weer wat terug gaat komen!
Gelukkig voel je voor de rest nog wel! Liefs, Laura

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:08

Hé Cheyenne.

Dat onbegrip kreeg ik na een k*ttijd. Net zoals jij nu doormaakt.
Heb er hier op bokt nog niet zoveel over gezegd.

Hier komt ie, wel wat beknopt opgeschreven, maar zo heb je een idee wat ik heb meegemaakt:

Het begon allemaal met ene trap van mijn paard tegen de knie.
Dacht dat ie gebroken was, dus naar het ziekenhuis, foto's gemaakt en gelukkig alleen een bloeding onder de knieschijf.
Een drukverband gekregen en na 4 dagen bij eigen HA laten controleren.
Na 1 dag maar krukken opgehaald.
Man, wat een pijn had ik.................

Controle was goed, alleen werd mijn kuit iets dikker dan de andere en hield ook vocht vast.
De dagen erna werden echt een hel.
De eerste paar minuten uit bed waren een regelrechte nachtmerrie.
Wat deed mijn kuit toch zeer.
Naar een invallend arts geweest en die heeft mij na nog 3 keer te zijn geweest maar naar de fysio gestuurd.

Die heeft mijn kuit losgemasseerd en na 3 dagen was de pijn in de kuit weg.
Alleen nu had ik enorme pijn in mijn rug.
Onbeschrijflijk, het lijkt alsof ze met 10 messen tegelijk in je rug aan het porren zijn.
Weer naar die invallend arts en pijnstillers meegekregen.
Ik zou door het lopen met krukken wel een verkeerde beweging hebben gemaakt.

Die nacht om 3 uur opgenomen in het ziekenhuis met wat later bleek meerdere embolien aan beide longen met een overlevingskans die bijna nihil was.

Door nalatendheid van de arts is bij mij een deel van de linkerlong afgestorven en kan ik lichamelijk nog meer een fractie van wat ik vroeger kon.

Aan de buitenkant zie je niks.
In de periode dat ik ziek werd waren we net begonnen met het bouwen van ons eigen huis en daar heb ik heel veel te horen gekregen dat ik een lui mens wat, terwijl ik voordat ik ziek was echt al het mogelijke werk had verricht op de bouw, maar daar hoor je ze dan niet over.
Laatst met hooi opladen kreeg ik doordat ik te snel ging voor mijn lichaam weer een tekort aan lucht en toen werd die zwager wel wakker geschud.
Maar goed,.
Die mensen die over je willen l*llen doen het toch wel.
Je moet er gewoon om lachen.
Weet dat het heel moeilijk is.............

Trouwens wat gaaf een veulen erbij volgend jaar!

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 12:43

Jah me schatje is zwanger! Dank je wel!

Ik voel sommige plekken op mijn benen, billen, en ''vrouwen-gebied'' niet nee.. Was in het begin heeeel erg wennen, maar nu is het onderhand ''gewoon'' voor zover je t gewoon kan noemen..
Het ''KAN'' binnen een half jaar tot 8 maanden weer beginnen om terug te komen ''het gevoel'' maargoed.. we zien het wel..

Cheyenne..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:14

Ik hoop het voor je..!
Maar echt supercool dat ze zwanger is! Geniet er van! Wel foto's maken hoor, als haar buik begint te groeien! Is heel leuk als het veulen er is, zo van; kijk daar zat 'ie in! (gebeurt in ieder geval niet zoals bij mij "he? er staat een veulentje in de wei!" Niemand wist dat ze zwanger was! Ik had er zelfs serieus over gedacht de da te bellen omdat haar grasbuik wel abnormaal groot werd:D) Haar 1e veulen? Spannend...

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 23:22

Nee.. haar 2e, ja en 1e echte.. Haar 1e is binnen een paar weken/maanden overleden :'( Maar heb haar dus moeten verkopen, doet wel nog steeds pijn, heb net een filmpje gekeken van een bevalling, en t snijt nog steeds door mijn ziel...
Maar ik WEET dat zij nu gelukkig is, en ik gun haar AL het geluk van de wereld..! Emotionele dag dus vandaag.. Ben het zat! Ik kan niet zitten.. Heel de dag op bed gelegen.. Morgen misschien beter!

Wat grappig Safiera! van jou paardje! Staat er ineens een veulen in de wei haha.. Hoe zat dat dan eigelijk met de navelstreng? of moet ik dan bij een ander forum zijn hihi..

Truste lieve paardenmensen!
Cheyenne

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:52

Ja. ik was net terug van vakantie (is verzorgpony) en ik loop de wei in, op zoek naar Salvira (zo heet ze), vind ik haar in de stal met een veulentje ernaast! Geen idee wat er precies is gebeurd! Zoals bij wilde paarden denk ik Blond Nouja, nu maar weer ontopic! (Heb by the way geen topic van hen gemaakt, kan je wel een paar foto's pmmen als je dat leuk vindt!)

Rottig zo'n downdag! Ik hoop dat het snel weer beter gaat! Zal maar niet over mezelf beginnen, het helpt jou ook niet dat mijn rug steeds meer pijn doet Boos! . Maargoed, ik mag niet zeuren...