Wat vinden jullie van Sonja Bakker???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Santosww

Wat vinden jullie van Sonja Bakker???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 15:43

De titel zegt het al...

Ik wil graag 3 tot 5 kilo afvallen, niet omdat het nodig is maar meer voor mijn eigen gevoel.

Wie heeft er ervaringen mee en helpt het ook echt als je je er consequent aan houdt???

Ben benieuwd....

miss_kippie

Re: Wat vinden jullie van Sonja Bakker???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:48

ik persoonlijk vind het allemaal maar onzin. iedereen weet waar je dik van word Lachen en dat je moet bewegen waarom heb je dan sonja bakker nodig . wij zeggen altijd we hebben een sas dag .schijt aan sonja Tong uitsteken maar goed als mensen het dieet van sonja wil volgen moeten ze dat zelf weten Lachen

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:50

voor de weinige kilos die jij kwijt wil moet je geen sonja bakker gaan volgen.
sonja bakker is eigenlikj gewoon je manier van eten omgooien..
wat jij moet doen is gewoon fruit,water,groente en beweging Tong uitsteken

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:51

idd maar ja wel volhouden Lachen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:05

Je kan beter voor die paar kilo die je afkunt vallen, veel water drinken en op je eetpatroon letten, dat is beter dan sonja bakker hoor. Lachen

Gewoon concequent voor jezelf zijn, niet snoepen, koek eten maar fruit als tussendoortje en natuurlijk veel water drinken.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:07

heel eerlijk? sonja bakker is wel lekker gemakkelijk. ik Sonja bakker met mn moeder mee.. ook niet zozeer omdat ik echt moet afvallen, maar meer om wat 'gezonder' te leven Lachen

en als je je gewoon netjes aan het boek houdt is het een prima manier om af te vallen lijkt mij zo...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:09

ik vind Sonja geweldig, vooral omdat er zoveel mensen er wat aan hebben.
Ik heb er alleen zelf heel veel moeite mee, om bietjes met kip te eten als dat in dat boek staat of wat dan ook.
Maar dat zegt meer over mij en het overschot aan kilootjes wat er nog steeds opzit.

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:11

ik vind Sonja ook geweldig. Ik ben sinds april al 35 kilo afgevallen en eigenlijk zonder moeite.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:18

Ze is altijd zo aan het SCHREEUWEN...

maar idd veel mensen hebben baat bij haar levensstyle..
ik weet alleen niet of ik haar nu niet té dun vind.
iig iedereen die aan het afvallen is, heel veel succes!!
ik zou het niet kunnen, ik ben een veel te grote snoeper (heb ook geen overgewicht)
en heb heel veel respect voor mensen die een dieet kunnen volhouden!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:58

Bij veel mensen blijkt het toch wel degelijk te helpen. Ze hebben er toch wat aan dus ik vind het prima.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:10

Heey,
Ik heb aan sonja gedaan en ben er nu weer mee bezig. Ik zou me trouwens iets minder streng aan sonja houden dan er staat. Een vriendinvanmij is dietiste en zecht dat je TE weinig voeding stoffen binnen krijgt.
Daarnaast (als je dun wilt blijven en geen jojo efect dus dik dun dik dun) dan mag je maar een halfe kilo per dag afvallen. Dus ik heb mijn eet patroon gezonder gemaakt haal maaltijden uit boeken van Sonja. Ik ben al 6 kilo kwijt ga nu voor de laatste 3 a 5 kilo..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:12

nou ik teken voor een halve kilo per dag, dan zou ik met 20 dagen 10 kilo kwijt zijn ?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:18

Sorry ik bedoel halfe kilo per week!!!! Tong uitsteken

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:19

oke, 5 weken dan, doe ik het ook voor, tenminste als ik me tussentijds niet bedenk

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:01

Ik zit nu halverwege week 2 van SB, over het algemeen bevalt het me goed. Wissel wel veel uit de lijsten, maar dat mag dus. (Bv ik lust echt geen bietjes, maar dan nemen we iets anders uit die groentenlijst).
Mijn zus volgt al langere tijd SB ( _Mirjam_ hier op bokt) en voor haar werkt het super!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:04

Wat mij betreft een lintje voor Sonja. Het is ons hele gezin goed bevallen, we zijn allemaal ± 8 kg afgevallen. Veel dingen die ze aanhaalt in haar boeken zijn natuurlijk wel bekend, maar bij ons heeft het goed gewerkt. Nu "doen we niet meer aan SB", maar mijn boodschappenlijstje ziet er heel anders uit dan voordat ik "sonjabakkerde". En verschillende recepten vinden we zo lekker dat we die nu ook gewoon eten. Tussendoortjes, op zaterdag tussen de middag, dat was hier al snel een kroketje op brood ofzo. Nu maken we vaak een broodje gezond. En dat vinden we eigenlijk veel lekkerder. Bepaalde gewoontes zijn veranderd door SB, en in positieve zin.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:44

Het dieet opzich is niet veel bijzonders. De boodschap is gewoon; Eet gezond, Eet met variatie en Eet niet te veel.
Toch vind ik het heel goed dat Sonja Bakker zo'n boekje heeft gemaakt. Als je bij jezelf denkt; NU ga ik gezond eten en niet te veel, val je snel terug in je oude patroon omdat het makkelijk is om jezelf 'ontrouw' te zijn.

Als je het idee hebt dat je écht met een dieet bezig bent, uit zo'n boekje dat je toch zelf koopt (je steekt er dus ook nog geld in Knipoog ) heb je meer 'verantwoordelijkheidsgevoel' tegenover jezelf, vind ik. Je hebt meer het idee dat je nu echt aan iets begonnen bent en je het vol zal houden ook.

Naar mijn mening is het ook een beetje het psychologische aspect dat meespeelt bij het Sonjabakkeren Lachen

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:56

ik vind het super.. ben er mee als een paar kg kwijt die ik anders echt er niet afkreeg.. je weet wat je mag eten en hoeveel dus het is echt een steun voor mij.. want ik wil al snel te veel eten.. vind het dus supper. nu de mensen op school nog je krijg er zo veel cometaar op van aan de soja bakker nou en? echt zo van ze hongertje uit. dan zeg ik altijd maar zie maar eens wat ik allemaal mag eten Tong uitsteken

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:39

Sonja bakker werkt bij mij ook. Na 13 weken nu 11 kilo afgevallen. In de eerste weken ging het héél hard (4 kilo na 2 weken), maar dat is ook vocht wat je dan kwijt raakt denk ik.

Ik vind het i.i.g. ook een gezond dieet. Er wordt overal wel geroepen dat je te weinig van dít en te weinig van dát binnenkrijgt, maargoed wees eerlijk, let je normaal altijd op dat je overal genoeg van binnen krijgt? ikke niet hoor. En fruit en groenten kreeg ik normaal bij lange niet genoeg binnen (volgens de normen.......), en nu eet ik het veel meer.

Als je je eigen er echt streng aan houdt, gaat het afvallen het snelste.
Ik snoep zo nu en dan, maarja ik vind het ook niet erg om wat 'langzamer' af te vallen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:43

Ik doe/deed ook aan Sonja bakker, het is een goede manier van een gezond dieet en een reeel dieet, meeste dieten is zo weinig mogelijk eten en zoveel mogelijk bewegen, maar dat helpt niet.

Sonja bakker is dus aan te raden, ik ben in 2 weken 4 kilo kwijtgeraakt. (Ik moet 12 kilo afvallen Slapen )

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:47

Ik wou er ook 5 kilo afhebben, nu na 3 weken 3 kilo eraf, weeg nu 57 kg en zou er nog wel 2 kilo afwillen. máár dat sonja bakker eten komt nu na 3 weken echt m'n neus uit! Dus ik hou nu al een week sas-dagen, en ben ook weer 0.3 kg aangekomen... Boos!
En het is nou ook weer niet zo dat ik 'te dik' ben,maar was meer omdat ik me in de zomer niet helemaal lekker in m'n vel voelde.
Nu het weer weer slechter word en de zomerkleding de kast in gaat doet het me niet meer zo,misschien dat ik het een aantal weken voor de zomervakantie weer oppak.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:50

ik zit in de 3de week en ben nu 2kilo kwijt ! Knipoog
we gaan dus lekker door ! Pling

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:51

Ik ben erg tegen dat Sonja Bakkeren! Ik zie elke paar weken steeds minder mams en paps en ik ben nu zelfs bang dat ik zwaarder ga worden dan mijn moeder! Nou ja Boos! ! Mijn ouders zijn allebei 12 kilo kwijt en blijven nu een beetje hangen (gelukkig), maar het is het enige dieet waar ze geen honger hadden en toch afvielen... Haha! *ben stiekem wel trots*

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:59

Sinds Sonja eet ik gezond (schijf van 5) en denk ik voortaan na voordat ik iets in mijn mond stop!

Ik ben reeds 21 kilo kwijt (van 84 naar 63 kilo) en blijf nu zonder boek nog steeds op gewicht.

Ik kan het iedereen aanraden!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:56

Ik denk niet dat het specifiek Sonja Bakker is die je nodig hebt. Het gaat erom dat je je eetgewoontes blijvend (!) verandert. Dat hoeft niet Sonja Bakker te zijn, dat kan een normale dieetiste je ook vertellen. Het leuke aan Sonja Bakker is waarschijnlijk dat heel je dieet mooi "voorgeschreven" is, er staat waarschijnlijk wat je wanneer moet eten en wat je moet laten. En een dieetiste gaat geen recepten voor je verzinnen.
Sonja haar bankrekening heeft waarschijnlijk niks te klagen. Maar als het helpt en nog redelijk gezond is, waarom zou je het dan niet volgen.