slechte uitslag uitstrijkje...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trieske_

slechte uitslag uitstrijkje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 10:21

Normaal ben ik er niet zo voor om mijn problemen op internet te zetten maar ik moet het even van mij afschrijven...

4 weken geleden heb ik een uitstrijkje laten doen, zag er erg tegenop maar het viel uiteindelijk reuze mee...
as vrijdag zal ik dan moeten bellen voor de uitslag, maar gisteren lag er een briefje in de bus van de huisarts...
Mijn uitslag was niet goed en of ik meteen een afspraak met haar kon maken om doorverwezen te worden naar de gynaecoloog...
Dus vanochtend meteen naar de huisarts gegaan, mijn uitslag was dus in PAP waarde 3b
1 is goed 5 is slecht dus ik zit er tussenin...
Ze dacht aan het HPV virus dat je onvruchtbaar kan maken..

a.s. maandag moet ik naar de gynaecoloog en zit nu aardig in de stress...
Weet niet wat ik er mee aan moet, je gaat je eigen vanalles afvragen...
goh wat voel ik mijn eigen even kl*te zeg....

Heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe gaat het verder...

SannevdM

Re: slechte uitslag uitstrijkje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:34

Ik heb het niet meegemaakt, maar wil je wel sterkte wensen!
Hopelijk valt het allemaal mee!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:37

goh, vervelend zeg!

hoe kom je daaraan? is dat een soa, of iets anders?

ze zullen er vast nog wel goed wat aan kunnen doen... sterkte!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 10:43

denice schreef:

Je kunt het krijgen van sexsueel contact, heb al vrij lang een vaste relatie, maar dat hoeft niet, je kunt dit virus ook gewoon bij je dragen.
HPV kan een voorloper zijn op baarmoederhalskanker maar dat hoeft (gelukkig) niet...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:48

jeetje snap dat je je zorgen maakt !
maar rustig blijven Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:50

Wat zul je geschrokken zijn. Gelukkig heb je een uitstrijkje laten maken dan weet je in ieder geval wat er aan de hand is en kan er actie ondernomen worden.

Sterkte ermee!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:53

Waarom heb je een uitstrijkje laten doen dan?
Puur om vermoedens? of gewoon een test een keer in de zoveel tijd?

Maar goed, inderdaad gelukkig heb je een uitstrijkje laten maken!
Ik wens je veel sterkte toe!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 10:58

Vanaf je 30 wordt je uitgenodigd om een uitstrijkje te laten maken..was het al aan het uitstellen eerlijkgezegd maar op aandringen van mijn moeder en vriend ben ik toch maar gegaan...
Het is natuurlijk hartstikke goed dat dit soort preventieve onderzoeken er zijn maar je schrikt wel van zo'n uitslag..
En nu nog wachten op maandag...in eerste instantie kon ik pas 4 oktober komen...
Zolang heb ik dus geen geduld...gelukkig was er net een afspraak afgezegd dus kon ik eerder..

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:01

Ik heb 8 jaar geleden pap 3b gehad ..........dit was geconstateerd bij mijn 1e uitstrijkje.........hoera voor de preventie.
Ben toen geopereerd en mijn werd ook uitgelegd dat ik moeilijker zwanger zou worden.
Toen ik met de pil stopte om te proberen was ik 4mnd later zwanger.

Meis het is in de 1e instantie schrikken maar de operatie valt reuze mee en dan moet je nog een jaar lang onder controle blijven.

Ik hoop dat je wat met mijn ervaring kunt, sterkte ermee.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:02

denice schreef:
goh, vervelend zeg!

ze zullen er vast nog wel goed wat aan kunnen doen... sterkte!

Het zijn kwaadaardige cellen aan je baarmoedermond ....voorloper van baarmoederhalskanker

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:03

Veelvuldige sexuele contacten geven een verhoogde kans op het HPV virus en die geeft bij sommige types van het virus een fors verhoogde kans op een cervixcarcinoom. Maar ja, je kan ook met het HPV in contact komen zijn door één onbeschermd contact. Je gaat nu door naar de gynaecoloog en die gaat opnieuw kijken en een biopt nemen. Daarna hangt het af wat daar uitkomt. Gelukkig ben je er vroeg bij, want hoe dan ook dit is een serieuze zaak. Pap IIIb geeft aan dat het een voorloperstadium is van kanker.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:05

Mijn zus heeft dit ook gehad en is net als isaja geopereerd.
Zij vond de operatie wel redelijk tegenvallen, of nouja.. eigenlijk meer de nasleep (veel pijn gehad)
Er is een gedeelte van haar baarmoederhals verwijderd.

M'n zus hebben ze ook verteld dat ze niet weten of ze zwanger kan worden.
Hier kan ik verder niets over vertellen omdat m'n zus op het moment totaal niet met kids bezig is.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:06

Jeetje Scheve mond
Heel veel sterkte maandag Ach gut

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 11:06

isaja schreef:
Ik heb 8 jaar geleden pap 3b gehad ..........dit was geconstateerd bij mijn 1e uitstrijkje.........hoera voor de preventie.
Ben toen geopereerd en mijn werd ook uitgelegd dat ik moeilijker zwanger zou worden.
Toen ik met de pil stopte om te proberen was ik 4mnd later zwanger.

Meis het is in de 1e instantie schrikken maar de operatie valt reuze mee en dan moet je nog een jaar lang onder controle blijven.

Ik hoop dat je wat met mijn ervaring kunt, sterkte ermee.

Dit doet me wel goed, fijn dat het in ieder geval goed is afgelopen.
Mijn HA zei ook dat ik me niet teveel zorgen moest maken maarja, na wat lezen op internet doe je dat toch volgensmij...
Hoop ook dat het allemaal goed komt...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:08

mijn moeder heeft dit gehad. is bij haar een stukje met schadelijke cellen verwijderd , ze moest idd ook tijdje onder controle blijven. nu gaat alles goed met haar

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:11

Behandeling is voor iedereen heel anders. Gynaecoloog gaat eerst eens goed kijken of er wel wat moet gebeuren. Soms verwijderen ze een stuk van de baarmoedermond en soms halen ze met een verwarmd metalen lusje het weefsel oppervlakkig weg. Wacht eerst maar de gynaecoloog af en wat die ervan zegt.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:13

Je krijgt gesprekken met de narcotiseur die jouw een vragenlijst laat invullen en dan wordt als het goed is de datum van operatie bekend.
Je krijgt uiteraard wat folders mee wat te doen op de dag van operatie.
Bij deze operatie ga je geheel onder narcose en dan knippen ze wat stukjes weg die besmet zijn en die worden op de kweek gezet.
Zelf heb ik na de operatie alleen wat zeurderige ongesteldheidsklachten gehad en lichte bloedingen en met 2 weken was ik weer aan het werk.
Let wel op de eerste dagen goed op bed blijven en uitrusten en niets tillen/beuren.
Het was een dagopname en tegen de avond was ik thuis Haha!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 11:14

Nikka schreef:
Behandeling is voor iedereen heel anders. Gynaecoloog gaat eerst eens goed kijken of er wel wat moet gebeuren. Soms verwijderen ze een stuk van de baarmoedermond en soms halen ze met een verwarmd metalen lusje het weefsel oppervlakkig weg. Wacht eerst maar de gynaecoloog af en wat die ervan zegt.

Ik moet ook rustig afwachten tot maandag maar wachten is niet mijn sterkste punt..
Je haalt toch de raarste scenario's door je hoofd....
Hoop ook echt dat het uiteindelijk meevalt..

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 11:15

isaja schreef:
Je krijgt gesprekken met de narcotiseur die jouw een vragenlijst laat invullen en dan wordt als het goed is de datum van operatie bekend.
Bij deze operatie ga je geheel onder narcose en dan knippen ze wat stukjes weg die besmet zijn en die worden op de kweek gezet.
Zelf heb ik na de operatie alleen wat zeurderige ongesteldheidsklachten gehad en lichte bloedingen en met 2 weken was ik weer aan het werk.
Let wel op de eerste dagen goed op bed blijven en uitrusten en niets tillen/beuren.

hmm mijn HA heeft niet verteld dat ik geopereerd zou worden, ze zouden eerst wat cellen afnemen en die verder onderzoeken...
Ben nu al nerveus voor maandag...bah...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:17

Dat is schrikken zeg! Maar eigenlijk ook wel fijn dat ze er nu naar gaan kijken. Stel je voor dat je er jaren mee door gelopen was! Dan waren de gevolgen misschien veel erger geweest.

Heel veel sterkte in ieder geval!

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:19

Ik werd ook door de ha gebeld en moest toen bij hem komen ivm uitslag verontrustend uitstrijkje..............ik werd gelijk doorgestuurd naar het zh en daar ging het binnen een week.
Maar goed dat is 8 jaar terug.

Bij mijn zus afgelopen mei is dat door de gyn. geconstateerd na haar zwangerschap en bij haar zijn er ook eerst wat kweekjes genomen om zeker te constateren in hoeverre het stadium is en in juli is ze geopereerd.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:21

deschels schreef:
isaja schreef:

hmm mijn HA heeft niet verteld dat ik geopereerd zou worden, ze zouden eerst wat cellen afnemen en die verder onderzoeken...
Ben nu al nerveus voor maandag...bah...

Daarom zeg ik wacht maar af. Ze nemen opnieuw weefsel af en als ze de vorige uitslag niet kunnen reproduceren blijf je onder strenge controle. Verder kunnen ze dat met dat lusje doen en dat is onder lokale verdoving. Waar Isaja het over had is een dagopname. Laat je nu niet gek maken want je moet eerst stap 1 nemen en dan zie je wel wat de behandeling wordt.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 11:26

Ik ben normaal gesproken ook een erg nuchter persoontje...laat mijn eigen niet snel gek maken...maar ben nu gewoon erg geschrokken (komt waarschijnlijk omdat het woord kanker er in voor komt)
Doe mijn best om rustig te blijven....

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:27

Succes maandag en ik ga voor je duimen dat het allemaal meevalt Afbeelding

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 11:28

dankjewel...